Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple sætter priserne på iPhone 6 og 6 Plus op

Apple sætter priserne på iPhone 6 og 6 Plus op

Hvis du skal købe en iPhone, bør du overveje en ekstra gang at gå uden om Apple Store. Priserne er nemlig steget i dag.

Apple har i dag sat priserne gevaldigt op for alle iPhone 6- og iPhone 6 Plus-modeller og en lang række andre produkter i den danske Apple Store.

Læs også: iPhone 6 Plus-ejere storforbruger af data

Det betyder, at iPhone 6 nu er henholdsvis 600, 700 og 800 kroner dyrere alt efter om du køber med 16, 64 eller 128 GB intern lagerplads. Endnu dyrere er prisændringerne for dig, hvis du i stedet skal købe en iPhone 6 Plus. Her lyder prisstigningerne på henholdsvis 700, 800 og 900 - igen alt efter konfiguration.

Det svarer altså til, at alle prisen på alle iPhone 6-modeller er røget i vejret med 10 % fra den ene dag til den anden. Nedenfor kan du se alle før/efter-priser samt stigningen i kroner.

Prisstigning for iPhone 6

Prisstigning for iPhone 6 Plus

Prisstigningerne kommer ikke helt uventet. For under en måned siden advarede danske økonomer om fremtidige stigninger af netop forbrugerelektronik. Det skyldes, at den amerikanske dollar er i stor vækst for tiden og derved er 20 % mere værd end den danske krone.

Læs også: Økonomer advarer: Din næste mobil bliver dyrere

”Den (amerikanske dollar, red.) er faktisk steget 20 procent. Det betyder selvfølgelig noget, når man skal købe de varer i Danmark, som kommer fra USA og andre lande, hvor varerne handles i dollar”, udtaler Arbejdernes Landsbanks cheføkonom, Lone Kjærgaard, og følger op med en tilføjelse:

”Produkterne vil selvfølgelig ikke stige i et forhold, der hedder en til en, så de stiger tyve procent i pris, men op til ti procent.”

De forudsagte 10 % rammer passer fuldstændigt med Apples prisstigninger i den danske Apple Store. Det er ikke kun i Danmark, at denne stigning har fundet sted. I blandt andet Sverige, Frankrig, Finland og Frankrig er priserne også tilpasset valutakursen, skriver Macrumors.

Heldigvis kan du stadig nå at få de to iPhones til en fornuftig pris uden for Apple Store, men om prisstigningerne kommer til at påvirke forhandlernes priser i den kommende tid, er endnu uvist. Hvis du søger på Mobilpriser.dk, kan du se hvilke forhandlere, der fører de to iPhones.

Klik her for at gå til den bedste pris for iPhone 6 og 6 Plus

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Georg 13-03-2015 20:09:50

Jeg så forleden en BBC udsendelse om Apple, hvor de behandler de stakkels kinesere aldeles uværdigt.
Fra den reportage nævnte de kostprisen på en iPhone 6, som var ca. 60 US dollar omregnet 450,- kr.
Så prisen på i butikkerne burde ligge på omkring 2000,-
Men hvem vil dog købe en iPhone 6 til 2000,- ingen, for så er der ikke prestige i iPhone længere, nej den må gerne koste 6000,- til 8000,- kr. for på den måde tror folk de får et kvalitets produkt.
Den kloge snyder den mindre kloge :-) , det går jo rigtig godt så længe folk ikke ved bedre :-)

11 1
dippegalant 11-03-2015 12:28:04

Okay, lad os lige tage den her med prissammenligningen mellem Apple og Samsung en gang for alle!

Samsung Galaxy S6 svarer til iPhone 6 og skal sammenlignes hermed i forhold til pris. S6 er billigere.

Samsung Galaxy Note 4 skal sammenlignes med iPhone 6+ og her er Note 4 også billigere.

Samsung Galaxy S6 Edge har ingen parallel ved Apple og kan derfor ikke prissammenlignes med nogen model derfra og ALLIGEVEL er den billigere end iPhone 6+ og på niveau med den ordinære iPhone 6.

Derudover er både Note 4 og S6 blevet lanceret til samme intropris som Note 3 og S5. Ja, S6 Edge er 1.000 kroner dyrere end den normale S6, men det var Note Edge også i forhold til Note 4, så IGEN er der tale om samme priser.

Der er altså IKKE tale om prisstigninger på Samsungs telefoner og derfor kan der IKKE være tale om at Apple laver prisstigninger for at "indhente" Samsung, især ikke når Apple er dyrere end Samsung. Så "indhenter" man ikke, så "overhaler" man.

22 4
Linne 11-03-2015 21:21:56

@dippe.. Lige for nysgerrighedens skyld. Hvorfor sammenligner du note 4 med ip6+?? Virker det ikke mere reelt at de to iPhone modeller sammenlignes med de to galaxy modeller? Jeg er sådan set ligeglad med om den ene er 500kr billigere end den anden, men de skal vel sammenlignes med de serier de kommer i? :)

1 6
dippegalant 11-03-2015 21:29:47

@ Linne

Fordi:

1. Skærmstørrelsen på Note 4 og 6+ henvender sig til samme målgruppe. Det gør skærmstørrelsen på S6 Edge og 6+ ikke.

2. Funktionaliteten i at have de afrundede kanter på S6 Edge kan ikke modsvares af nogen iPhone model.

3. Note 4 har ydelsesmæssigt nogenlunde den samme ydelse som 6+ og derfor kan de to sammenlignes direkte.

4. Sammenligningen skal nødvendigvis være mellem sammenlignelige produktkategorier. Apple har ingen produkter i samme kategori som SGS6 Edge. 6+ er i samme produktkategori (phablet) som Note 4 og ydermere udkom de nogenlunde samtidigt.

8 0
Linne 11-03-2015 21:39:02

Fino.. Var bare interesseret i hvad der gjorde at du sammenlignede på den måde:) thats it:)

0 6
Runigj 11-03-2015 11:08:23

Hvis jeg husker rigtigt, tjente Apple 80 eller 85 procent af alt overskud, på smartphones sidste år! Hvor alle Apple tilhænger jublede over det store overskud, hvor Apple lå klart nummer et, og langt foran alle andre. Selvfølgelig har de tænkte sig, at slå deres egen rekord igen, og tjene endnu flere penge. Det er bare ikke altid en fordel at være nummer et. Er det noget Apple er verdensmester til, er det at tjene penge.

11 2
Linne 10-03-2015 21:48:39

http://beep.tv2.dk/nyheder/2015-03-03-nu-er-det-nok-smartphones-er-alt-for-dyre

Så kan man jo mene hvad man vil om det:)

3 13
N 11-03-2015 09:33:22

Det sjove er, at da iphone 6 plus blev lanceret til priserne, så var der ingen der pev. Det er først nu....Man skulle tro apple havde patent på priser i den klasse. Man pev også over at at div samsung gear modeller nærmede sig 3000,-, og nu hvor der så er lanceret et apple watch til 130.000,- så er det ok, det er jo et "smykke"..... Må jeg være fri, det er intet andet end til at brække sig over denne dobbelt moral. Og nu hvor de sætter priserne op, så skal det pludselig være samsungs skyld? Sidst jeg tjekkede var samsung ikke en del af beslutningstagerne hos apple...... Og hvis priserne er for høje, så må folk jo lade være med at købe lortet. Der er ingen på denne jord der tvinger folk til det. Men de kan jo ikke lade være, og så fortsætter producenterne da med at skrue prisen. Som så mange skriver, de er sat i verden for at tjene penge.

25 2
Linne 11-03-2015 20:55:31

Mon dog det er samsungs skyld at priserne stiger... Jeg synes de priser Apple altid har haft er hjernedøde og de nye priser fra samsung er ikke bedre :) Jeg ikke specielt fan/hater af hverken samsung eller Apple og vælger derfor også de to modeller fra. Heldigvis er vi jo forskellige og der er noget for enhver smag på alle hylder:)

3 10
dippegalant 11-03-2015 21:15:43

@ Linne

Igen, prisen for den nye S6 er den samme som for S5. Der er derfor ikke tale om nogen "ny" pris fra Samsung. Prisen for S6 Edge er den samme som for Note Edge og heller ikke her er der derfor tale om nogen "ny" pris fra Samsung.

Det nye er at de nu laver modellerne i 128 gb-udgaver, der så er dyrere, fordi de har et større lager, men de er stadig billigere end Apple.

8 0
Linne 11-03-2015 21:26:31

@dippe, mit link var ikke en Pro ip eller pro Sgs, men blot et indslag om at priserne er for høje. :) du må da indrømme at 8500kr, som edge 6 står til på proshop, er lige i overkanten? :)

1 9
dippegalant 11-03-2015 21:30:51

Mit indlæg, Linne, var i opposition til dit brug af "nye priser". Der er ikke tale om "nye priser", men derimod om de samme priser som tidligere.

8 1
Linne 11-03-2015 21:41:57

Ok nu så jeg det selv :) Ja nye priser står der.. Der skulle egentlig bare stå priser. Om det er nye eller gamle er jeg ligeglad med, de er stadig for høje :) Umiddelbart virker det dog til at note edge havde en anden pris (6995) http://www.mobilsiden.dk/nyheder/samsung-galaxy-note-edge-danmark-blandt-de-forste,lid.33154/, så prisen på s6 edge er jo egentlig ny:) lad nu det ligge jeg tror du forstår min pointe

1 10
Linne 11-03-2015 21:37:27

Jeg er ikke lige klar over hvor jeg snakker om "nye priser"?? Tror det er dig og TF der diskuterer det:) de steder jeg skriver konstaterer jeg bare at både 6000, 7000 og især 8000kr for en tlf er helt godnat.

3 10
dippegalant 11-03-2015 22:04:58

@ Linne

Jeg citerer lige dig selv: "de nye priser fra samsung er ikke bedre" (måske du skulle læse dine egne indlæg?!?).

Der er IKKE nogle nye priser fra Samsung.

10 2
Linne 11-03-2015 22:24:28

Kig nu lige hvad jeg skriver.. Jeg havde opdaget det og korrigeret mig selv. Jeg er ikke bleg for at indrømme hvis jeg laver en fejl:) egentlig er det lidt svært da s6 edge kommer med 32, 64 og 128 GB. Note kom med 32 og 64.

1 10
dippegalant 12-03-2015 01:27:06

Åh gud, Linne, jeg læser altså ikke hele tråden igennem, før jeg svarer dig. Du kunne jo bare ha' redigeret i dit indlæg, så du ikke havde to modstridende indlæg.

Og nej, det er ikke svært at sammenligne, idet prisforskellen er liniær og matcher den gamle prisforskel. Igen handler det nu engang primært om produktkategorier og S6 Edge og 6+ er bare ikke samme produktkategori, men det er Note 4 og 6+ altså.

9 0
Linne 12-03-2015 19:05:59

Er glad for du ser mig som guddommelig, men det behøver du nu ikke :) det var helt bevidst jeg ikke rettede mit indlæg, for jeg indrømmer gerne hvis jeg tager fejl. men det mindste du kan gøre er da at læse hvad jeg skriver

1 7
dippegalant 12-03-2015 20:08:35

Du tror simpelthen, at jeg gider læse en hel artikels kommentarer igennem, før jeg svarer dig, at jeg blot citerede dig selv? Du lider i hvert fald ikke af dårligt selvværd, men lad mig gentage mig selv:

Jeg citerede blot dig selv og hvis du mente noget andet, end det du skrev, kunne du redigere det i stedet for at gå ud fra at du er så vigtig, at jeg gider læse en hel artikels kommentarsektion igennem for at se om du selv havde opdaget din egen fejl.

5 1
Linne 12-03-2015 21:07:34

Hvis du læser kommentarerne på en tablet eller bærbar (hvilket du nok gør når du skriver indlæg) så var det kun at kigge 4 cm op, så havde du set hvad jeg skrev. Der er da ingen mening i, hovedløst, at besvare indlæg uden at læse hvad der bliver skrevet. Der er heller ikke nogen der ber dig om at læse hele kommentarsektionen, blot de indlæg der er relevante.. Og nej mit selvværd fejler intet:) du bliver nødt til at lade være med de små spydige bemærkninger og debattere i en ordentlig tone.

0 6
dippegalant 12-03-2015 22:26:30

Det er som om, du ikke rigtigt vil forstå det. Jeg læser IKKE en hel debat igennem, for at tjekke om du modsiger dig selv i et andet indlæg. Jeg forholder mig til det du skrev og så er den ikke længere. Jeg så derfor ikke, at du modsagde dig selv, fordi du ikke benytter rediger-funktionen, men skriver løs i nye indlæg hele tiden.

Husk at den der var spydig først var dig! Jeg svarer i samme tone, som du skriver til mig, Linne. Brug redigerfunktionen, så dine indlæg ikke er fejlagtige og så undgår du samtidigt også at andre reagerer på fejlene i dine indlæg. Længere er den såmænd ikke. Du kan ikke forvente at jeg læser hele debatten igennem for at se om du retter dine fejl i en NY kommentar, når du kan rette den oprindelige.

By the way, så er der jo visse personer (og ja, det gælder såmænd også dig), der ikke altid svarer de rigtige steder i debatten, så jo - det vil kræve at jeg læser hele debatten igennem!

4 1
TF 11-03-2015 11:37:25

Kunne det tænkes at samsung bare har ramt grænsen for hvad folk syntes er ok at tage for en mobil ? Som du kan se brokker folk sig også over apples nye priser (mig selv inkluderet) så dobbltmoral er det vist ikke tale om.

1 24
N 11-03-2015 17:01:30

Med en rekord i antallet af preorders fra teleselskaber og andre forretninger, så tror jeg ikke at den grænse er nået.....

14 1
TF 11-03-2015 17:38:13

Ðe er nok ikke alle den dyreste model og det er jo kun den der tales om når vi snakker om om grænsen for hvor høj prisen må være.
Vis du har tal på preorders af den dyreste model så del gerne.

0 14
N 11-03-2015 19:17:41

Nå det er kun den dyreste vi snakker om? Men den er jo nærmest et niche produkt, så hvorfor skulle apple fastsætte sine priser efter et produkt der helt sikkert ikke kommer til at sælge i et stort antal? Denne logik virker ærlig talt lidt underlig. ..... Og skal vi ikke lige hurtigt blive enige om at tal som salg, preorders og markedsandele ikke bliver opgjort i enkeltmodeller? Dette gælder vist for alle producenter.......

10 0
TF 11-03-2015 19:26:21

Ja det er netop den vi snakker om godt du er med nu :-) og nej man kan netop ikke se enkelte modeller og derfor er dine preorder tal ikke brugbare.

0 13
N 11-03-2015 19:59:47

Så at samsung har modtaget rekord stort antal preorders på S6, siger intet om loftet på mobil priser ? Fordi det ikke specifikt fortæller hvor mange 128 GB s6 edge der er bestilt? Hold da helt op, jeg er målløs :-) Men det er da rart at se dig indrømme at entry modellen ikke er dyr :-)

12 0
TF 11-03-2015 20:14:05

Jeg har ikke sagt at entry modellen ikke er dyr, hvor ser du det ?

0 12
dippegalant 11-03-2015 20:11:30

Vi siger tak til TF for at ville bestemme, hvad "vi" taler om. Og så affærdiger vi ham som ligegyldig, fordi han stadig ikke har forstået at S6 Edge er 1000 kroner billigere end 6+, ligesom han ikke tør forholde sig til at Apple selv forklarer prisstigningen med dollarkursens stigning og ikke konkurrenternes priser.

Gad vide, hvornår vi får den der "seriøse" debat fra TF at se, som han ellers har lovet så mange gange?!?

11 0
TF 11-03-2015 20:15:35

Gad vide hvornår du dropper dine personangreb som mobilsiden bad dig om ?
6 plus 128GB koster 7300kr på callmes side og så billigt har jeg nu ikke set sgs6 edge 128 GB.

1 15
dippegalant 11-03-2015 21:26:23

@ TF

Jeg angriber da ikke dig. Jeg takker dig for at ville bestemme, hvad vi andre skal tale om. Det er utroligt flinkt gjort af dig, jeg ved simpelthen ikke hvordan vi skulle kunne debattere uden dig som moderator for vores debat.

I øvrigt skal du jo lige huske at S6 Edge ikke kan sammenlignes med 6+, da 6+ ikke har afrundet skærm og deraf følgende øget funktionalitet. 6+ skal sammenlignes med en lignende model med stor skærm, altså Note 4 og den kan fåes til ca. 4200 kroner for 32 gb versionen, hvorimod 6+ koster ca. 5500 for 16 gb versionen, altså 1300 mere for en iPhone 6+, der er markant ringere end Note 4.

13 0
TF 11-03-2015 21:50:30

Det sidste af dit indlæg var 100% personangreb længre er den ikke og jeg vil igen igen lade det være op til mobilsiden om de vil tillade dette og mere tid vil jeg ikke bruge på det.Du sammenlignede sgs 6 edge prisen med den på 6 plus og jeg viste dig bare at du tog fejl, det kunne jeg godt indrømme længre nede i tråden, kan du det samme nu hvor du kan se du tog fejl ?

0 12
dippegalant 11-03-2015 22:03:52

Stadig ikke noget angreb, jeg er umådelig glad for at du leger moderator herinde. Det er så befriende med nogle gode grin.

I øvrigt diskuterer vi jo ikke CallMes prissætning, men Apples egen, ikke? Det er ligesom det artiklen handler om. Samsung sælger jo ikke deres produkter fra deres egen hjemmeside, de henviser i stedet til forhandlerne.

11 0
TF 11-03-2015 23:11:45

Du brugte selv callmes priser til at prissætte s6 edge så er det vel fint nok også at bruge dem til 6 plus prisen også eller vi må måske kun bruge de tal der giver dig ret, det er trist at du er for stolt til at indrømme når du siger noget forkert, men jeg havde ikke regnet med andet.
Der er ikke nogen grund til at bruge mere tid på det, du giver dig alligevel aldrig og jeg gider ikke dit person fnidder.

0 11
dippegalant 12-03-2015 01:24:37

@ TF

Nej, det var nu en anden end mig, der gjorde det.

Handler artiklen om Apples priser, eller om andres priser på Apples produkter? Korrekt, den handler om Apples priser!

Har Apple lige sat deres priser op, eller gjorde de det for 14 dage siden (eksempelvis) så de produkter andre forhandlere har på lager, bliver påvirket af prisstigningen? Korrekt, de har lige sat prisen op - ergo påvirker denne prisstigning ikke det nuværende, men det fremtidige lager for leverandørerne.

Var det dig eller mig, der igen blev personlig? Korrekt, det var dig. Jeg roser dig for at bestemme, hvad vi andre skal debattere og ikke debattere. Det er nemlig dejligt med sådan nogle befriende grin. Det er ikke personligt, det er udelukkende møntet på indholdet i dine indlæg.

11 0
TF 12-03-2015 01:50:57

Alt er som det plejer kan jeg se :-)

0 11
dippegalant 12-03-2015 02:07:59

Ja, TF, jeg har ret og du tager fejl. Ganske som det plejer at ende ud med.

Her er der lidt fint bevis for at prisen på iPhonen også kommer til at stige ved diverse operatører, nu hvor Apple har sat prisen op:

http://mobil.nu/iphone/telia-advarer-koeb-din-iphone-nu-prisen-risikerer-stige-54488

10 0
TF 12-03-2015 03:57:06

Ja du har jo altid ret mener du og har du det ikke så skifter du bare præmissen for debatten og det bliver du så ved med til folk ikke orker mere ;-)

0 11
dippegalant 12-03-2015 04:04:09

Præmissen for debatten er artiklen. Artiklen fortæller at Apple sætter priserne op. Jeg dokumenterer at det samme vil operatørerne gøre.

Hvad er det, du ikke forstår?

10 0
TF 12-03-2015 04:27:54

Først sammenlignede du priser mellem sgs6 edge og 6 plus, da jeg viste dig at man kunne få 6 plus billigere kunne man pludselig ikke sammenligne de to mobiler, så mindede jeg dig om at du sammenlignede de to mobiler og så var det pludselig kun apples høje pris man måtte bruge, men du måtte finde den laveste pris du kunne på sgs6 edge og ikke samsungs høje officielle pris, så med andre ord du ændre præmissen konstant for at få ret og krydre det med lidt person fnidder.
Så alt er som det plejer og du giver jo aldrig op fordi du ikke kan indrømme når du tager fejl og inden du siger jeg heller ikke kan indrømme når jeg tager fejl så har jeg lige gjort det tidligere på dagen længre nede i tråden.

1 10
dippegalant 12-03-2015 05:04:56

Jeg ved godt, at det er svært for dig at følge med, men:

1. Artiklen handler om Apples priser.

2. Apples priser bliver sat op.

3. Det samme gør operatørernes. Det har du fået link på. At prisen ikke er sat op endnu, skyldes at de har et billigt lager, de skal af med. Senere sætter de jo prisen op.

4. Dermed vil prisen jo netop være den samme som ved Apple (eller deromkring) og deraf sammenligningen.

5. Jeg tager ikke fejl, bare fordi du påstår det. Du skal lige huske beviserne også. Dem du ikke har.

6. Det handler ikke om at indrømme at man tager fejl eller ej. Det handler om hvorvidt man TAGER fejl og det gør jeg jo ikke. Så hvorfor indrømme noget, jeg ikke har gjort? Du tog derimod fejl, ikke mig. Jeg har aldrig hævdet andet end at priserne var Apples og at diverse operatører nu melder ud at de følger trop på Apples prisstigninger og hæver priserne tilsvarende.

Seriøst, hvad er det, du ikke vil forstå? Der er intet personfnidder i det, det er udelukkende i dine indlæg!

11 0
TF 12-03-2015 05:29:52

Jeg har dokumenteret at du tog fejl, mand dig dog op og stå ved din fejl og hold og med at krybe udenom ved at ændre præmissen for debatten.
Du ændre dig nok aldrig men du får chancen igen i næste debat, indtil da hyg dig og tak fordi du idet mindste ikke brugte de grimme ord du plejer, det er da en start og vis du så droppede det personlige pjat ville det jo næsten være til at holde ud at debatere med dig.

0 10
dippegalant 12-03-2015 16:33:54

@ TF

Du har da ikke dokumenteret, at jeg tog fejl. Jeg har hele tiden forholdt mig til Apples priser - der er artiklens emne - hvor har du dokumenteret at de ikke var som jeg hævder?

Dine indlæg er jo ikke debat, men netop kun personangreb igen og igen. Du forholder dig aldrig til artiklens præmis - AT APPLE HÆVER PRISERNE - og ej heller at det nu er dokumenteret at operatørerne følger efter og HÆVER PRISERNE. Hvorfor ikke? Fordi du ikke magter, at du igen ikke har ret. Som sædvanligt. I stedet søger du at køre en personlig konfrontation op igen og det er 100% dig der gør det. Som sædvanligt.

Derfor ER der INGEN debat med dig, for du magter det simpelthen ikke.

Jeg gentager derfor:

1. Samsungs priser er ikke stigende.

2. Apples priser er stigende.

3. Operatørerenes priser på Apples produkter er også stigende.

4. Du har ikke kunnet dokumentere andet.

5. Der er derfor ingen debat, da du intet faktuelt af relevans frembringer.

9 0
Linne 10-03-2015 17:03:57

Dollaren er steget, mere eller mindre, siden maj 2014, så det er en lidt sen prisstigning næsten 1 år efter. Uanset hvad, så gør virksomhederne vel egentlig bare det de "skal". Men som en skriver, så burde prisen på ip5s og 5c jo så også stige?? (har ikke tjekket prisen på dem så det kan meget vel være sket)... 8000kr for en telefon er da lidt vildt, uanset om der står samsung eller Apple på.

5 23
dippegalant 10-03-2015 23:33:55

Dollaren er steget 10% de sidste 3 måneder. Inden da tog det 5 måneder at stige 10% og de 4 måneder før det (for at gå et helt år tilbage) steg dollaren under 5%. Den største stigning er altså sket for nylig.

Kurvens udvikling kan ret tydeligt ses her: http://www.valutakurser.dk/currency/showgraph.aspx?currencyid=233053

12 1
10-03-2015 16:50:44

*Skuldertræk* Jeg køber alligevel mine telefoner i Elgiganten, så...

4 12
10-03-2015 15:03:59

Heldigt for os der fik den til 4999 :-)

9 11
TF 10-03-2015 13:49:01

Tja det er vel egentlig samsung vi kan takke for denne stigning, nu håber jeg bare fornuften sætter ind før min mobil skal skiftes igen.

3 46
N 10-03-2015 14:29:51

Hvad har samsung med dette at gøre? Det er verdens økonomi.....

46 1
TF 10-03-2015 15:09:40

De sætter deres priser op og apple halser efter.

2 47
N 10-03-2015 19:21:23

Nårh hh så apple kopiere samsungs priser ? ;-)

30 0
TF 10-03-2015 19:30:13

Jeps og det er da det værste de kan kopiere :-)

2 27
Linne 10-03-2015 21:24:52

;)

2 18
AS 10-03-2015 17:51:56

God humor TF. Havde heller ikke regnet med de normale brokhoveder vlle være istand til at forstå det.

4 33
TF 10-03-2015 18:35:43

Tja det er åbentbart kun os "simple" mennesker der kan se klart og tydeligt :-)

3 32
dippegalant 10-03-2015 18:07:16

Hvordan er prisen sat op, AS? Den nye S6 koster 5.500 fra ny og det samme gjorde S5...

Så vidt jeg ved, er 5.500 og 5.500 den samme pris?

33 3
Dan Molberg 10-03-2015 15:03:13

Der er nogle der ikke forstå sådanne simple ting, at når dollaren stiger vil vare der handles i dollars stige. Det er paradoksalt nok at simple mennesker der ikke forstår simple ting:D

35 3
jec 10-03-2015 16:21:35

Hvis priserne skal følge din simple logik og ikke konkurrencesituationen så er priserne på iphone 5 vel også steget med 10%, samt alle andre mobiltelefoner for den sags skyld.

3 25
Dan Molberg 10-03-2015 16:46:10

Hvis det var "konkurrencesituationen" og ikke kursen ville det være hele verden og ikke primært i EU lande.

24 3
jec 10-03-2015 19:16:00

I følge meremobil så falder prisen 10% på iphone 5s. Hvis det er rigtigt, så siger jeg bare prisstigning pga valutakursen og min bare r..

4 18
Dan Molberg 10-03-2015 19:48:15

Hvilken af dem? Den oppe eller den nede?

http://www.macrumors.com/2015/03/10/apple-price-increase-2015-usd/

17 0
N 10-03-2015 19:20:43

Det er en mobil der er 1,5 år gammel...........eller skal de også fortsat tage 5000 for de 4S de sælger i butikkerne?

15 4
jec 10-03-2015 20:01:59

Nej netop for prisen er jo sat efter konkurrenternes og hvad forbrugerne er villige til at give, og har ikke noget som helst at gøre med valutakursen.

3 17
Dan Molberg 10-03-2015 20:44:33

Seriøst, dette indlæg siger jo alt hvad vi behøver at vide om din viden om hvordan en forretning virker.

Hvis du køber noget til $10 (55 DKR) i Kina og du sælger det for for 100DKR og kursen stiger så de $10 nu er 70DKR, så skal man være ret dum at blive ved med at sælge til 100DKR.

17 1
Linne 10-03-2015 21:24:16

Du bliver ved med at kritisere folks intelligens. Tjek lige dollarkursen... 10$ er 69.40kr:)

1 17
Dan Molberg 10-03-2015 21:44:58

Så 70DKR er helt forkert eller? Hvad var det med intelligens?

17 1
Linne 10-03-2015 21:47:23

Beklager.. Min fejl.. Det havde jeg simpelthen overset:) men kommentarerne om folks intelligens kunne du udelade.

3 18
N 10-03-2015 20:09:04

Apple har da aldrig sat priserne efter konkurrenterne. De ved jo at folk vil betale kassen for deres produkter, og med den hype de har lavet, så er det ligegyldigt hvad det koster (indenfor visse grænser selvfølgelig ) Det er jo først nu at deres 5s ikke koster 6200 for en 32 GB :-) Vi snakker en 1,5 år gammel mobil.....

21 2
dippegalant 10-03-2015 23:28:23

@ N

Er det ikke morsomt, som visse personer ikke kan forstå at 16 gb versionen af Samsungs Galaxy S5 kostede 5.500 kroner ved lancering og at 32 gb versionen af Samsungs Galaxy S6 også kostede 5.500 kroner ved lancering? At de påstår "prisstigninger", når der er tale om den præcis samme pris?

16 3
N 11-03-2015 06:30:44

Både det og så at man kan være så blank, at man skal beskylde konkurrenter når ens kæledægge sætter priserne op på deres 6 måneder gamle produkter :-)

13 2
dippegalant 11-03-2015 12:23:37

@ N

Enig! Det sjove er jo, at man så efterfølgende forsøger at sammenligne S6 Edge med 6+. Det er to forskellige produktkategorier og reelt bør 6+ jo sammenlignes med Note 4, der OGSÅ er billiger, ligesom S6 Edge er det, der jo fåes til 7.500, mens prisen på 6+ er 8.500. Det der med fakta, det er bare ikke så vigtigt for æblebrugere. S6 Edge tilbyder noget som hverken iPhone 6 eller 6+ kan og derfor er der tale om to forskellige produktkategorier og ALLIGEVEL ender S6 Edge med at være billigere end 6+...

11 0
N 11-03-2015 19:23:39

6+ er jo egentlig det samme som S6. Den kan ikke engang sammenlignes med note 4, da den ikke kommer med nogen form for ekstra funktionalitet andet end en stor skærm :-) Og så kan man jo spørge om 0,8" er 900 kr værd :-) altså hvis man nu absolut skal komme med de sammenligninger, som visse nu ikke kan lade være med :-)

10 0
TF 11-03-2015 11:39:31

N husk lige at trække vejret og få pulsen ned før du skriver, bare et godt råd.

1 14
TF 11-03-2015 01:48:57

Er det ikke sjovt at visse personer ikke kan forstå at det ikke er grund modellen folk snakker om når de siger at samsung har sat en ny standart for hvor meget man kan tage for en mobil.

2 17
dippegalant 11-03-2015 03:24:31

Aha, så det er simpelthen de NYE produkter, der ikke har været på markedet før, der gør at Apple bare bliver nødt til at sætte prisen op på de GAMLE produkter, de tidligere HAR haft på markedet?

Derudover er Apple jo 1000 kroner dyrere end den dyreste fra Samsung, så det er søreme heller ikke et reelt argument!

15 0
TF 11-03-2015 11:43:08

Ja og 8499kr og 8499kr er vist det samme beløb.

0 14
dippegalant 11-03-2015 12:18:43

Kig andetsteds i tråden og du vil se at S6 Edge i 128 gb fås til 7.500 kroner og ikke 8.500 kroner.

11 1
TF 11-03-2015 12:32:43

Det har du så helt ret i.

1 12
TF 10-03-2015 22:16:48

En gang skal jo være den første og det er da sjovt at det sker lige efter samsung skruer op for deres priser så de når nye højder ;-)

2 24
TF 10-03-2015 17:09:30

Eller også prøver de lige her først for at se om de kan slippe afsted med det.

1 35
TF 10-03-2015 15:12:16

Tror du virkelig på den forklaring fint nok med mig, men det er godt at se du for en gangs skyld ikke formulerede dit indlæg som en sviner.

2 42
jec 10-03-2015 13:47:22

Apple vil hvis ikke havde siddende på sig at Samsung skulle til at sælge mobiler som var dyrere og mere eksklusive end deres.

11 22
TF 10-03-2015 13:51:46

Jeg tror du har ret i det netop er det de tænker.

5 36
Thomas Larsen 10-03-2015 13:28:07

Velkommen til Danmarks dyreste mobil mener i vel?

22 7