Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple skal sælge flere B&O produkter

Apple skal sælge flere B&O produkter

Flere B & O produkter skal ind i Apple Stores verden over, og egen online-butik. Det er en del af B & Os nye salgsstrategi.

B&O lancerer en ny produktkategori af stand-alone produkter, der kommer til salg verden over i andre butikker end B&Os egne.

Apple har givet tilsagn om at forhandle de produkter i deres butikker, de såkaldte Apple Stores.

Ideen bag det bredere salg af udvalgte produkter, er både at øge omsætningen men også at tiltrække nye kunder.

B&O håber at jo flere der får B&O produkter, jo flere vil besøge Bang & Olufsen butikkerne og investere i andre af deres produkter.

Produkterne vil blive markedsført under et andet navn end Bang & Olufsen. Endnu har B&O ikke løftet sløret for hvilket navn det bliver, men de fortæller at når vi ser det vil vi ikke være i tvivl om at det er B&O.

Der vil i høj grad være tale om produkter, der kan bruges sammen med smartphones, musikafspillere og tabletcomputere.

B&O løftede ikke sløret for præcis hvilke produkter det drejer sig om, men de har tidligere fortalt at en dock som BeoSound 8 og deres earsets er oplagte produkter til den nye kategori.

Bang & Olufsen vil også åbne en online-butik, hvor samme produkter kan købes, til levering verden over.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Katron 22-08-2011 04:13:56

Lyder egentligt som en god ide for B&O.

Der er da godt nok mange her, der ikke bryder sig om B&O. Er det mon grundet janteloven??

Hvis vi lige et kort øjeblik ser bort fra prisen, så laver B&O altså nogle seriøst gode produkter. De ligger afgjort i den højere ende af HI-FI skalaen. Selvfølgelig kan man købe ligesågode produkter til den halve pris, men så er man også helt udenfor målgruppen hos B&O. B&O kunder er bestemt ikke kun ude efter blære effekt. Nogle er måske, men langt de fleste går efter stilen. Der er ingen tvivl om, at hvis du har et nyt hightech stil hus, så passer et HI-FI rack bare ikke ind, og det samme gælder nogle store sorte uhåndterlige højtalere. Det er her B&O har deres force.
Mine forældre er totalt B&O freaks, og har næsten alt i B&O. Deres hjem er også stilrent, med masser af børstet stål, frostet glas og blanke gulvbelægninger. Selvom jeg aldrig selv kunne finde på at købe B&O, så må jeg klart sige, at jeg overhovedet ikke kunne se andet udstyr i deres hjem. Og der kommer altså seriøst god lyd ud af deres enheder, selv deres fladskærme. Men selvfølgelig, hvis man er til dunkebas der overdøver alle andre akustiske lyde, samt metallisk diskant, så er Cerwin vega et udemærket billigt alternativ.
Er man mega HI-FI freak, så vælger man sikkert ikke B&O, hvilket i det tilfælde også pludseligt er i den billige ende. Jeg behøver vel ikke nævne at der findes adskillige firmaer der sælger højtalere til 100.000 for et sæt. B&W har vist endda et sæt til 300.000 dkr. NAD har en forstærker der er egnet til disse højtalere, og den koster kun 30.000 for en mono blok. Cd afspiller i samme serie koster 20.000.
Så hvis folk har penge nok, så valgte de vel bare det dyreste og det bedste... Men nej, folk der har råd vælger oftest B&O. Det spiller utroligt godt, har et lækkert design, og i den virkelige Hi-Fi verden, så ligger deres priser også derefter. Meget dyrt for os almindelige danskere, acceptabelt prisleje for de velhavende, og billigt i forhold til topspillerne på Hi-Fi markedet.
B&O's design koster kassen. Ikke at lave designet, men deres materialevalg er ikke det billigste fra H.Nyborg. Tag bare deres anlæg med de 6 synlige cd'er. Servodrevet der kører armen frem og tilbage koster næsten 10.000 i sig selv, og det er vel at mærke prisen B&O gir i indkøb. Deres materialevalg er i en klasse for sig. Jeg har selv et 20 år gammelt B&O anlæg, som jeg har arvet af mine forældre. Det ser stadig ud som nyt, også stilmæssigt. Tænk engang at det er fra cd'ens spæde ungdom, og når jeg trykker eject til cd'en, så den 2 mm tykke stålkant der er hele vejen rundt, det er den der kører ud. Efter 20 år, kan man stadig ikke høre at den kører ud. Ikke en lyd, bare en smooth bevægelse. Ingen klonklyde hverken når den er helt åben, og ej heller når slidsen kører ind igen. 20 år gammelt, og ikke en eneste synlig trykknap. Alt er gemt væk under glas og stål. Til trods for mange års brug, så er der stadig intet at se der hvor man oftest trykker. Bare kør det over med en klud, så ser det ud som nyt. Sådan noget koster kassen, så kan i skeptikere sige hvad i vil.

Jeg tror både apple og B&O kunne nyde godt af det samarbejde. Stilmæssigt passer de jo godt sammen. Glas og stål i rigelige mængder.

0 0
Katron 22-08-2011 04:25:41

Forresten så jo, det er overkill at købe en docking station fra B&O til sin iphone. Når nu B&O normalt går rimeligt op i gengivelsen af lyd, så er det næsten synd at tilslutte en iphone til sådan et vidunder. Jeg fatter simpelthen ikke, at apple stadig vælger kun at default syncronisere via itunes med en bitrate på kun 96.
Ikke alene vil det slet ikke lyde optimalt på en B&O station, det vil slet ikke lyde optimalt på nogen docking stations.
Jeg er ihvertfald ikke imponeret over gengivelsen af lyd, når min datter afspiller musik i bilen, via hendes iphone som er syncroniseret fra cd via itunes. Vælger man en højere bitrate, tager det urimeligt lang tid at synce en cd.

0 0
Villiam 18-08-2011 10:32:34

lyder fandme dyrt! de to største design firmaer går sammen, og sælger kvantitet og ikke kvalitet. B&O havde meget bedre kvalitet da de fokuserede mere på det frem for design.

0 0
Alfix 17-08-2011 22:24:24

Som i Morgen tv. B&O mangler flere billige produkter, som denne helt overkommelige ipod/ipad dock til 8000,- Ottetussssindddeeee kroner...

B&O er for gamle gnavne maend med mange penge, eller folk der absolut ingen smag har. Og at de tungekysser lidt med apple, hjaelper ikke en skid, B&O's snobbede kultur arv vil tage et aarti at omdirrigere og til den tid er firmaet borte.

0 0
Styxx 18-08-2011 00:05:02

Tjaa, det er muligt den koster 8.000,-, men det er det mest sælgende B&O produkt til dato.

Er overbevist om, at ham Mantoni nok skal vende skuden. Uden at være analytiker, så tror jeg B&O har sat kursen mod bedre tider. Investorerne ser ud til at være enige, i hvert fald.

Det er pisse godt, at B&O viser ansigt hos f.eks. Apple (selvom jeg ikke kan lide Apple eller deres metoder...), for det viser kunderne at de rent faktisk har råd til at købe et B&O produkt. Dette var førhen forbeholdt for folk med en god økonomi (eller viljen til at prioritere...), men sådan er det ikke længere.

0 0
Alfix 18-08-2011 11:07:14

Har folk set Blaa maend? Det er en af de mest sete og solgt film i DK. Det er ogsaa en af de ringeste, en film der paa ingen maade er hverken sjov eller udholdelige.

Saaa... flere 100.000 kan godt tage fejl.

0 0
Alfix 18-08-2011 11:08:20

Pissegod tastet der :) Mao. at B&O har solgt mange ipod/ipad docks siger maaske mere om hvor lidt de har solgt af det andet. Og det stadig kan vaere noget dyrt lort. :)

0 0
Styxx 18-08-2011 11:23:08

Der er jo også forskel på et film til 180,- og et lydsystem til 8.000,-.

Jeg køber da også tit cd'er som jeg ikke aner om jeg kan lide, da jeg kun lige har hørt et par numre inde i pladebutikken.

Men hvis jeg skal købe en ipod/ipad dock til 8.000 vil jeg sgu da være sikker på at det lever op til mine forventninger. Folk køber jo ikke bare "så dyre" ting i blinde.

Ja, mange mennesker kan godt tage fejl, men hvis de har dannet sig et indtryk inden køb, så har de jo ikke taget fejl. At nogen så mener de har, kan man jo så bare ikke bruge til noget.

0 0
Jesper 18-08-2011 12:57:51

Yep, og tanken om, at folk køber et givent produkt fordi det hedder noget bestemt, og derfor giver en hvis prestige i deres omgangskreds, samtidig med, at det fremmer deres selvfedme, har ikke strejfet dig?
Nej? Nå, men det burde det ellers! At give 8.000 kroner for et lydprodukt, som afspiller komprimerede lydfiler, er s'gu da håbløst...især hvis du samtidig påstår, at der er tale om hi-fi!

0 0
Styxx 18-08-2011 13:39:50

Selvfølgelig køber man det da også på grund af navnet. Men sådan er det jo med alt.

Er man pludselig selvfed, fordi man gerne vil give sig selv et produkt man synes er sejt og man vil blive glad for? Super!

Hvis du tager en ny BMW og en ny Passat, så er der flere hundrede tusinde kr til forskel. Er man så også selvfed hvis man vælger BMW'en? Ja, den koster mere, men hvis det er den man vil have, er den jo ikke længere.

Og ja, det er sgu da vildt lækkert at kunne vise et fedt produkt frem for vennerne, men det har sgu da intet med at være selvfed at gøre.

Anyway, sådanne ting bliver man aldrig enige om :)

0 0
17-08-2011 17:07:20

Apple Pro?

Så kan det være de får bedre held med at få kunder til at betale trippelsum blot for mærket og designet.

0 0
Morten Kofoed 17-08-2011 20:58:13

Nu er det jo ikke lige frem Apple, B&O ligger og kæmper med, så ved ikke hvor meget "When you can't beat them, join them" passer ind.

Derudover får man også mere end bare designet, og mærket mere med i pakken, dog er prisen stadig for høj på mange af deres produkter, som dog også skulle være noget der bliver lidt bedre med tiden :-)

0 0
17-08-2011 21:35:50

Begge firmaer laver highend elektronikprodukter, der markedsføres med nøgleord som kvalitet, design, minimalisme og strømlinethed. Den eneste forskel jeg ser er, at B&O er langt dyrere og dermed retter sig mod et indskrænket publikum, der i de seneste års finanskrise bare er blevet endnu mindre. De har alt for sent fundet ud af at tilpasse sig markedet, eller rettere, det har de stadig ikke. Men samarbejdet med Apple er da et skridt på vejen.

0 0

Om brug af cookies