Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple smadrer tablet-julesalg

Apple smadrer tablet-julesalg

- for deres konkurrenter...

Det må virkelig være surt at være tablet-producent op til julen 2010. Medmindre man er Apple, selvfølgelig. Apple har solgt en hel del iPads siden lanceringen i år, og der har endnu ikke været noget konkret svar fra PC-verdenen, der har kunnet lave endsige den mindste bule i Apples tablet-dominans.

Men næste år bør vi se en tablet-specifik udgave af Android fra Google, samt lanceringen af Intels nye Oak Trail platform, hvorfor der en kort overgang var optimisme at spore blandt PC tablet-folket. Men den er væk nu.

Årsagen er, at Apple har ladet sive, at de pønser på at frigive en iPad 2 til februar eller april næste år...og det får nok en ikke uanseelig del af det købende publikum til at give sig selv og hinanden "gavekort" til iPad 2, når den kommer i 2011.

Det er i hvert fald buddet fra anonyme indkøbere til nogle af Europas førende elektronik-varehuse, og personligt tror jeg ikke, det er skudt ret meget ved siden af.

Man må tippe hatten i retning mod Cupertino og deres marketing folk endnu en gang: it's not personal - it's business...

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

MGApcPro 24-11-2010 14:20:21

Hvor ville det bare være nice, hvis man kunne få en tablet med både Android 2.3 og Windows 7
Hvem er med mig? ^^

0 0
Anders W 24-11-2010 13:07:00

... de kan tilsyneladende ikke følge med efterspørgslen på deres Android tablets :)

Apple kommer til at tabe lederpositionen på tablet markedet til Android, ligesom de gjorde på smartphones. Men der er nok ikke noget enkelt firma der kan sælge mere end Apple.
Android markedsandelen vil være fordelt på en hel håndfuld (eller to) producenter.

0 0
Nicolas 24-11-2010 13:34:34

Anders, selvfølgelig kommer de til at tabe andele, da Android tablets er næsten ikke eksisterende lige nu. Men der kommer nok til at gå et stykke tid før det sker. Apple står stærkt og vil nok altid gøre det. Og hvis Android producenterne gør på samme måde som de har gjort med telefonerne, bliver det et lukket land til at starte med.

Man må bare håbe at de (android producenterne) Har taget ved lære, og leverer et stykke brugervenligt tablet.

0 0
Nicolas 24-11-2010 13:33:48

Anders, selvfølgelig kommer de til at tabe andele, da Android tablets er næsten ikke eksisterende lige nu. Men der kommer nok til at gå et stykke tid før det sker. Apple står stærkt og vil nok altid gøre det. Og hvis Android producenterne gør på samme måde som de har gjort med telefonerne, bliver det et lukket land til at starte med.

Man må bare håbe at de (android producenterne) Har taget ved lære, og leverer et stykke brugervenligt tablet.

0 0
Lowkey 24-11-2010 10:19:55

Der går rygter om at de første Honeycomb tablets skulle komme allerede til februar.
Så gider jeg ikke engang at overveje hverken iPad, iPad 2 eller en af de der underlødige kina-tablets der er på markedet nu.

0 0
Peter 24-11-2010 12:15:45

Ja, efter gårdsdagens sammenligning i So Ein Ding, kan man godt se at Android er tæt på at give samme brugeroplevelse som iOS :D

0 0
Lowkey 24-11-2010 15:17:04

Jeg ser ikke So Ein Ding, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om.
Jeg ønsker dog ikke samme brugeroplevelse som iOS, for så havde jeg købt en iPad. High-end Android tablets kommer nok alligevel til at koste det samme som iPad, så hvis man helst vil have et Apple-produkt, er der da bestemt ingen grund til at købe noget andet.

De to systemer henvender sig til to forskellige temperamenter og sådan bør det også være.
Det er jo i sig selv en del af det frie valg, som Apple synes at hade så meget.

0 0
Jesper 24-11-2010 14:56:00

...er nok et af de mere pro-Æble programmer på den danske sendeflade. Nicolai Sonne er jo direkte useriøs, og da han lavede den sammenligning mellem Galaxy Tab og iPad i går, var der da helt tydeligt noget galt med hans Tab! Flash er tung, rigtigt nok, men når en Android har loaded alle banner reklamer o.lign. så suser den lige så hurtigt rundt som iPad. Men typisk Sonne, at profilere iPad i så positivt et skær.
Lagde du i øvrigt mærke til, at han sammenlignede en slukket netbook med de to tabs, som begge var tændte? Totalt useriøst! Naturligvis vil en tændt device komme hurtigere ind på en hjemmeside eller ind i et program end en slukket device! Han skuffer gang på gang!

0 0
Kaare 25-11-2010 09:05:18

"Flash er tung, rigtigt nok, men når en Android har loaded alle banner reklamer o.lign. så suser den lige så hurtigt rundt som iPad. Men typisk Sonne, at profilere iPad i så positivt et skær."

Den vil jeg også gerne lige kommentere... Jeg har en Galaxy S mobil som faktisk indeholder samme CPU som deres tab. Og jeg kan fortælle dig at flash sider får browseren til at køre ELENDIGT! Det er fuldstændigt som han viser i programmet.. Man prøver på at scrolle men der sker intet, man prøver igen og igen og så scroller den et par millimeter og sådan kan man blive ved.

Browseroplevelsen på en iPad er bare langt bedre end på deres tab!

0 0
janniklindquist 29-11-2010 19:21:36

Hallooo,

Nu må I lige styre jer. Både på Galaxy Tab og Samsung S kan man indstille browseren til kun at loade Flash "efter behov" - hvilket vil sige: kun, når man trykker på en givet flash-ikon. Ingen person med sine fulde fem vil indstille browseren til at loade al Flash hele tiden. Med mindre man altså er TV-anmelder og gerne vil have Galaxy Tab til at fremstå som fuldstændigt ubrugelig

0 0
Peter 29-11-2010 20:15:23

Samsung skriver: "The Galaxy Tab also supports Flash 10.1 and delivers the full web experience for you to enjoy. Enjoy life without limits with the Galaxy Tab."
Så er det vel et bare et spørgsmål om at tage Samsung på ordet. At man i praksis skal slå Flash fra for at kunne bruge den, er ikke det jeg tolker som "without limits"...

0 0
janniklindquist 29-11-2010 20:35:18

Man skal ikke slå Flash fra. Man skal bare sætte plugins til at loade efter behov. Hvor svært kan det være? Hvordan er det "life without limits" at sætte maskinen til at downloade *alle* Flash-animationer på *alle* sider? Hvem skulle dog være interesseret i noget så bizart?

Under alle omstændigheder er der ingen Flash overhovedet, hvis man ikke aktivt ændrer indstillingerne, så Nikolaj Sonne har altså selv sat sin Tab op til at køre på den mindst hensigtsmæssige måde.

0 0
Peter 24-11-2010 17:01:50

"...men når en Android har loaded alle banner reklamer o.lign. så suser den lige så hurtigt rundt som iPad."

Inkl zoom? Jeg var målløs da jeg så So Ein Ding, da den jo udstillede Galaxy Tab som ubrugeligt som sofasurfer. Jeg har heller ikke set eksempler på youtube der kan bekræfte det du sige, men Samsungs egne demonstrationsvideoer kører dog bedre end Sonne fik den til. Sonne burde have sammenlignet iPad med Galaxy Tab, hvor Flash var slået fra, og nævnt at Galaxy Tab kræver hele siden loaded før man kan navigere i den.

Og sammenligningen med netbook? Ja, den var tynd :-( Jeg har selv en relativ kraftig W7-netbook liggende på stuebordet der er klar i løbet af 5 sekunder fra dvale. Efter jeg har fået en iPhone er det mindre og mindre jeg bruger netbook'en, men tror hverken en iPad eller Android tablet ville kunne overtage de sidste 5-10% som min netbook bruges til idag.

0 0
24-11-2010 14:32:11

Det bliver især interessant hvis Galaxy Tab får den Android Tab software som opdatering.

Angående Sonne så mente han forskellen var stor og det har han ret i, den ipad er alt for stor(det var vist ikke det han sagde, men pyt).

Jeg kan nu se et formål med at købe en pad eller tab(mest sandsynligt) og det er hvis hele avis og magasinmarkedet flytter in på tabsene. Jeg mener Politikkens iphone app koster 15kr om måneden, hvilket ikke er meget hvis man så kan få ca. det samme man får med den trykte avis.

0 0