Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple søger patent på brudsikkert glas

Apple søger patent på brudsikkert glas

Apple har søgt patent på flere løsninger, der kan sikre deres iPhone mod knust glas.

Mange telefonejere har sikker prøvet at tabe deres telefon, uden at der skete noget ved det. Men med de store skærme, der sidder på mange nye smartphones, betyder det ofte knust skærm og efterfølgende udgifter til udskiftning.

Apple har nu indgivet en patentansøgning, der viser, at de på nye måder forsøger, at sikre telefonerne mod knust glas, skriver PhoneArena.

En måde, hvorpå Apple forsøger at sikre glasset, er ved hjælp af en drop sensor, der aktiverer nogle beskyttelsesenheder, hvis telefonen tabes. Apple foreslår i sit patent, en løsning, hvor glasset trækkes ind i telefonkassen, hvis telefonen tabes.

Apple arbejder desuden med andre metoder, som f.eks. muligheden for, at ændre i glassets resonans eller ved at indsætte en stødpude bag glasset, der så fungerer som en slags airbag.

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
Rune Foss-Madsen 22-11-2011 18:15:06

Nu er i mange der siger at i kan reparere en iphone billigere end andre steder. Så jeg tænkte om nogen kunne anbefale et sted eller kan fixe fronten på en sgs2 til en god pris, da jeg er kommet til at tabe den. Det billigste jeg har fundet på nettet er 1200kr :)

0 0
Rune Foss-Madsen 22-11-2011 18:16:17

ups forkert tråd :P

0 0
BE 22-11-2011 14:47:20

- Glas der trækkes ind, når mobilen tabes!

- Den historie må da være en AND!

0 0
Gordon 21-11-2011 11:57:05

Ender med de(App£e) tager patent på en funktion der lukker telefonen sammen hvis de falder. Altså en klap telefon patent :p
http://www.machoe.com/wp-content/uploads/2009/11/apple-q300-ultra.jpg (ja det er et fake billede hvis nogen er i tvivl)

0 0
Jonas_a 19-11-2011 15:54:49

Det er da i orden at kræve patent på noget man har opfundet.
Men nu har de vist patent på "Afrundede kanter", og på "minimalistiske og moderne desigen"! Det var bl.a det dommeren i tyskland lagde vægt på..
http://www.mobil.nu/nyheder/apple-tvinger-samsung-til-at-aendre-tablet-design-1.492906.html
Hvor går grænsen..?

0 0
Kim 19-11-2011 16:03:54

Ja, men de har jo sådan set ikke opfundet det endnu. De er bare de første til at søge patent på det. Det er lidt som at tage patent på et rumskib der kan flyve til Mars, for at kunne afkræve USA penge når de sender deres første ekspedition afsted.

0 0
Magnus 20-11-2011 09:53:35

Var lige det jeg tænkte... De er Apple nok til det.

0 0
Kim 18-11-2011 15:52:32

Apple foreslår i sit patent, en løsning, hvor glasset trækkes ind i telefonkassen, hvis telefonen tabes.


Jeg tror bestemt at det iPhone har behov for, er nogle bevægelige dele. Godt tænkt. ;)
Men naturligvis gælder det om at gøre patentet så bredt som muligt, så de kan påstå at de har opfundet noget, når andre lancere et givent produkt med en ny feature.

... kunne man så ikke starte med et keyboard i stedet, og så lave et design og en konstruktion der, som stort set alle andre telefoner, ikke dør af at blive tabt.

0 0
Jesper 18-11-2011 14:48:31

...jeg syntes, at denne artikel er vinklet en smule forkert, hvis jeg må være så fri!

I skriver i overskriften, at Apple har søgt patent på brudsikkert glas, og skriver så i selve teksten, at mange telefonejere sikkert har prøvet at tabe...osv. osv.
I lyset af, hvor skrøbelig en iPhone i virkeligheden er, burde I måske have skrevet, at "mange iPhoneejere sikkert har prøvet at tabe...osv. osv.

Det jeg mener er, at når der skal roses bliver Æbleprodukterne fremhævet, men når der skal deles ris ud, så bliver alle andre hevet ind i sagen, selvom problemet i virkeligheden er størst på iPhone.
Jeg er godt klar over, at I dermed stiller Æble i et lidt træls lys, men da de jo blot producerer smartphones ligesom så mange andre, har de jo også deres problemer at slås med, og skrøbeligt glas er blot ét af dem.

0 0
Tommy 18-11-2011 12:12:38

De kunne også bare bruge det som virker for alle andre...

0 0
jramskov 18-11-2011 12:57:22

Du kunne også vælge at skrive en relevant kommentar ;)

Apple bruger skam allerede Gorilla glass, hvilket gør at den er ret svær at ridse, men nu har en iPhone glas helt ud til kanten og mit bud er at glasset er langt mere sårbart der end på den store flade.

0 0
Tommy 18-11-2011 14:25:32

Iphone bruger ikke Gorilla glass, men aluminosilicate teknologi. Same same, but different...
Dog er det jo tydeligt for alle der har haft iphone 4 at glasset flækker hvis man kigger forkert på den, så different skal "fremhæves" en del!
Det med at Iphone har glas hele vejen ud kan selvfølgelig godt have en indvirkning, men min nuværrende telefon, Nokia N9, har jeg allerede tabt på brosten og der er konveks glas("buer ud af") og der er kommet nogle små ridser, det er alt - den har gorilla glass.

0 0
Tommy 18-11-2011 14:32:53

BTW, du kan hvem der benytter gorilla glass her:
http://www.corninggorillaglass.com/featured-products

0 0
Thomas Kristensen 18-11-2011 13:36:05

Ja, var det ikke en ide at de begyndte at bruge et bedre glas, jeg kender ingen andre mobiler som går lige så let i stykker som Iphone

Kender flere som kun har tabt den fra 1m hvor efter glasset blev total knust :)

0 0
Mazzen 18-11-2011 12:44:36

Enig, men der går sikkert ikke lang tid efter at de begynder at bruge det før de sagsøger andre for at bruge gorilla glas el. dragontail(mener det er det den en bedre version hedder) i deres telefonen fordi det må de ikke, det er Apple som opfandt det.

Håber ikke det sker, for det vil ikke gavne Apples image hvis de begynder på det.

0 0
Tommy 18-11-2011 14:34:10

Dragontail er åbenbart en konkurrent. Jeg troede også det var en bedre version, men det er en helt anden producent der hedder Asahi

0 0
jramskov 18-11-2011 12:58:20

Det kan næppe ske da det ikke er Apple der har opfundet det...

0 0
Rallerbabz 18-11-2011 13:42:55

Det var da nogle utrolig flabede og latterlige kommentare i kommer med.

Det har absolut INTET med artiklen at gøre. I skaber blot en unødvendig flamewar.

0 0
Villiam 18-11-2011 12:54:23

apple eksisterer og hoverer kun idag pga de sagsøger alt og alle.. deres image er ødelagt for mange år siden, da man lærte hvad og hvem apple i virkeligheden var. problemet er bare at deres reklamer stadig har hjernevask effekten :/

0 0
x