Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple søger patent på nyt lydsystem

Apple søger patent på nyt lydsystem

Apple har indgivet en patentansøgning på et nye avanceret lydsystem til et kommende iTV.

iPhone-producenten Apple har søgt om patent på et nyt avanceret lydsystem, der formentlig kommer til at indgå i selskabets kommende TV-produkt iTV.

Ifølge ansøgningen vil systemet kunne registrere, hvor en person befinder sig i forhold til apparatet, og automatisk tilpasse lyden til det mest optimale.

Systemet vil, ifølge Computerworld, også kunne tilpasse lydbilledet, i forhold til omgivelserne, som systemet selv registrerer.

Apples nye system vil også give en forbedring for computerbrugere, smartphones og tablets.

Video-konference bliver også en del af det nye lydsystem, som f.eks. kan vise flere mødedeltagere på skærmen og tilpasse lyden, således, at lyden fra en person der f.eks. er i højre del af skærmen, kommer fra højre side.

Ved sådanne konferencer, vil systemet også registrere, hvem der taler, og dermed dominere deres lyd.

Hvornår systemet bliver implementeret ved vi desværre ikke endnu.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Villiam 05-02-2013 18:22:32

nu de skide patenter :s det er pisse træls at man ikke kan gå ud at købe noget nyt idag, uden at apple skal blokere og forsinke det hele :s

0 0
Footiefan 05-02-2013 19:01:24

Ja da, det er KUN Apple der får patenter - ingen andre.... Piv piv...

0 0
Jesper 06-02-2013 08:00:56

...det er det jo ikke, men da crappleside...undskyld, mobilsiden.dk favoriserer at skrive om Æble, så er det primært kun deres patentansøgninger, der skrives om.
Derfor efterlader det, det indtryk, at det udelukkende kun er Æble, der søger patenter hele tiden.
Det de her søger patent på er, så vidt jeg ved, allerede opfundet, så det passer jo meget godt ind i det indtryk man har af Æble: De tager patent på noget som allerede er opfundet, for på den måde at fremstå som værende innovative...hvilket jo efterhånden er ved at være en del år siden!

0 0
Jesper 06-02-2013 09:00:49

Der blev I s'gu hurtigt sure, hva'?
Jeg læser mobilsiden, fordi der ind i mellem står noget interessant, selv om langt det meste kan findes på udenlandske sider, som jeg naturligvis også læser.

Om jeg kalder Apple for Æble, kan s'gu da være ligegyldigt, men måske føler man sig trådt over tæerne, når ens favoritproducent bliver kaldt noget andet end det navn de sælges under?

Footiefan, jeg brokker mig ikke over en Apple side...da det ikke er en Apple side! Det jeg brokker mig over (og i øvrigt ikke forventer nogen reaktion på fra redaktionens side!) er, at jeg lige som så mange andre, undrer mig over, at der er den kæmpe fokus på én bestemt producent fra mobilsiden.dk's side!
Som du selv skriver, så er der jo mange andre, som også søger patenter på både det ene og det andet, men hvorfor er det primært Apples patentansøgninger, der bliver omtalt?

I øvrigt hader jeg ikke æbleprodukterne, da de er en stor del af min hverdag (sammen med mange andre af producenterne, HTC og Samsung primært), men jeg syntes bare, at iOS er et dødsygt OS, og at Apple er en kedelig og konservativ PC/Tablet/Smartphone producent.

Nå, men I skal vel også til at gå i skole...husk madpakken!

0 0
TF 06-02-2013 12:24:32

Jesper lugter lidt af troll med sine æble/crappleside kommentare

0 0
Footiefan 06-02-2013 09:50:37

Nej da, bliver ikke sur over så lidt. Crappleside, ja den var sjåååv...
Er bare forundret. Det er jo nemt at smutte andre steder hen, i stedet for at være mavesur. Ja bare vælge andre produkter, ikke bruge tid og energi på noget man ikke kan li'. Men igen, nogen har det bedre med den konstante brok og negativitet. Må være et herligt liv!
Jep, jeg har en iPad. Men den mobil jeg bruger pt er en Nexus 4, før den en Galaxy S3, så jeg kan sagtens se flere retninger. Hvorfor bruge tid og energi på produkter jeg ikke har eller bruger. Det er så primitivt.

0 0
Footiefan 06-02-2013 08:44:56

Jamen så smut, farvel med dig!
Altså du brokker over det er en Apple side, men læser her stadig, hmm… Allerede når du skriver æble, ved man det er brok og had der kommer. Er det virkelig så sjovt, at skrive firmanavnet på dansk?! Sidder du og klukker over det? Men okay så, hvis man kun har det at gå op i, så er det vel ok….

0 0
Dan Mørk Frandsen 06-02-2013 08:22:32

Hvorfor bliver du ved med at læse mobilen siden. Kommentere apple opslag og sådan noget hvis du ikke kan lide dem. Så find dog en anden elektronik side og få dine nyheder fra hvis du er utilfreds.

0 0