Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple spænder ben for salget af Samsung Galaxy S II

Apple spænder ben for salget af Samsung Galaxy S II

Der er måske et salgsforbud på vej mod Samsungs Galaxy-telefoner. Apple har fået medhold ved en domstol.

Samsung Galaxy S II (Foto: Mobilsiden.dk).<br />
Samsung Galaxy S II (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Det er ikke let at være Samsung i disse dage. Nu er det Galaxy-telefonerne som Apple svinger lovens lange arm over.

Apple mener at Samsung i blandt andet smartphonen Galaxy S II overtræder nogle af Apples patenter.

Derfor har retten i Haag i Holland netop nedlagt forbud mod markedsføring af Galaxy S, Galaxy S II og Galaxy Ace.

Apple mener, at Samsung har krænket tre af deres patenter. Apple forholder sig til produkterne iPad, iPad 2 og iPhone 4 og mener altså, at Samsung har været lige lovligt lidt kreative i deres produktudvikling.

Mere konkret omhandler sagen en overtrædelse af den måde hvor man scroller igennem fotos på en touchskærm. Ifølge retten i Haag, så har Apple fået medhold i, at Android version 2.x bryder dette patent.

Ifølge FOSS Patents har Apple dog ikke fået registreret deres patent korrekt i alle lande, blandt andet Italien og Spanien. Derfor vil forbuddet sandsynligvis ikke glæde i hele EU.

Samsung må ifølge dommen ikke længere markedsføre produkterne i enkelte lande. Om salget også stoppes, er endnu uklart.

Forbud omhandler ikke Galaxy Tab 10.1

Det er kun kort tid siden, at Apple fik bremset for salget af Samsung Galaxy Tab 10.1. Forbuddet blev dog kort tid efter ophævet i EU - pånær i Tyskland, hvilket Samsung naturligvis var godt tilfredse med.

I den aktuelle sag med Galaxy-telefonerne er der ikke nedlagt nyt forbud mod salg eller markedsføring af Samsungs tablet-computere.

Forbud mod salg skulle træde i kraft den 13. oktober.

Opdatering af sagen: Salget fortsætter i Norden

Læs også:
- Mobiltest: Samsung Galaxy S II




Samsung Galaxy S II - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jim Flower 29-08-2011 11:21:29

I hvert fald synes jeg at det er hyklerisk at mene andet. Samsung har vist haft iPhone lidt for meget i kikkerten, da vi designede Galaxy S og S II :-) http://smartdroid.dk/krigen-mellem-samsung-og-apple/

0 0
Jonas_a 25-08-2011 21:23:38

ikke at få trusselsbreve fra iJeppe og co.
det er farlig tider.

0 0
Jeppe Andersen 26-08-2011 11:35:07

Gider du stoppe og tage det seriøst.

De har vundet retsagen på ærligvis og dommeren har givet dommen. Fat det nu i stedet for at brokke dig og skælde Apple ud.

Gå til domstolen i stedet

0 0
Jonas_a 26-08-2011 15:02:43

Jeg tager det skam seriøst, derfor opfordrer jeg folk til at være påpasselige når det kommer til at kritisere apple. :)
og ja, jeg må give dig ret i at Samsung har vundet retsagen på ærligvis og at dommeren har givet dommen. :)jeg har ikke brokket mig over noget, jeg ikke nogen fanboy after all.

0 0
Kim 26-08-2011 12:05:10

Ja, Sumsung har vundet - alt i alt. Det har du fattet ik?

0 0
ockley 25-08-2011 10:15:49

Retssagen om Apples community design (i stil med http://www.engadget.com/2006/03/09/samsung-digital-picture-frame-stores-pics-movies-music) starter nu, til jer der er hurtige kan i følge @andreasudo og @FOSSpatents på twitter.

0 0
ockley 25-08-2011 10:16:25

Hov, sorry - det var ikke en Ipad jeg fik linket til, sorry - gammelt billede ;-)

0 0
John 25-08-2011 09:11:44

Tak fordi du skrev det så klart, og det er så rigtig som det kan være.. så lad os se idag hvordan sagen falder ud i Tyskland..der kommer en Beta på billedfremvisning, 2 september har samsung sagt til udvikere.. så det når de også.. så må vi se hvornår Iphone skal have monteret en antenne på deres telefoner, da de jo har stjålet den ide, da de sikkeret ikke vil betale for det skal Iphone nok til service eftersyn.. det var en JOKE.....ikke at de har stjålet det men at de skal til Service eftersyn...bare så Fanboys ikke misforstår det.....

0 0
Erik jensen 25-08-2011 08:59:35

Domstolen giver Apple en velfortjent kæmpe røvfuld

Ud af de 10 påståede patentbrud, blev Samsung kun dømt for en meget lille overtrædelse af et enkelt ubetydeligt patent, noget som Samsung end ikke er ansvarlig for, da billedevisningen er en del af Android OS.

Det er et 100% totalt nederlag for Apple, der havde iværksat en stor smædekampagne med påstande om at Samsung havde kopieret Apples såkaldte originale design og brugerflade, med krav om at salget af alle de omtalte Samsung enheder skulle stoppes og enhederne destrueres.

Domstolen konkludere med sin dom, at der ikke er tvivl om at Samsung har udviklet sit eget unikke design og brugerflade og dermed giver domstolen også Apple en velfortjent kæmpe røvfuld for deres urimelige og grundløse påstande om plagering.

Samsung er alene blevet kendt skyldig i, at havde benyttet en almindelig brugt metode til at fremvise billeder på, noget som Apple på et tidspunkt har været så heldig at havde udtaget patent på. Mange kan synes at det er mærkelig, da metoden ikke kan anses for særligt original eller innovativt.

Samsung har meldt ud, at der naturligvis vil komme en software opdatering der vil ændre billedevisningen i de 3 Samsung enheder der af retten er blevet pålagt et salgsforbud, så salget kan fortsætte som planlagt. Dette vil ske inden for de 7 uger, som dommeren har sat som tidsgrænse

0 0
Mads-Ejnar 25-08-2011 08:46:00

er det ikke android de ikke kan lide?

forstår det ikke helt. de kan ikke lide på den måde du skifter billeder på? det da android og ikke samsung.

eller mig der ikke er med her?

det vil jo sige alle mobiler med android 2.x skulle blive sagsøgt?

0 0
Kim 25-08-2011 08:52:34

Samsung er fra Korea - Google er verdenens største og Amerikanske brand. Det er dels en pr-mæssig dårlig kamp i USA, og desuden er Google sikkert meget stærkere.
... Google må efterhånden have et ret stort korps af advokater klart, da der jo stort set ikke har været et tidspunkt de seneste år, hvor der ikke var mindst 10 verserende retssager om brud på ophavsret-, privatlivets fred og/eller patentovertrædelser.

0 0
Mads-Ejnar 25-08-2011 09:22:45

det vil sige det ok jeg sagsøger HP vis jeg ikke kan lide windows?

det samme apple gøre. sagsøger samsung fordi de ikke kan lide android. syns jeg ikke giver mening og burde de ikke have lov til syns jeg.

sagsøg dem der ejer produktet i stedet for. men ja. alt og alle bliver jo sagsøgt i dag desværrer.

0 0
Kim 25-08-2011 09:37:08

Jeg siger ikke det er ok - det er bare meget lettere for de amerikanske forbrugere at støtte op om. Apple har en god sag i offentligheden i US, ved at sagsøge de onde asiatiske kopister.

Men Apple ville have en rigtig skidt sag i den selv samme offentlighed ved at sagsøge den morderne version af Robin Hood, Google.

0 0
Kim 25-08-2011 09:37:36

Morderne... ikke moderne! ;)

0 0
Cedde 24-08-2011 23:12:22

Der er mange herinde der har ondt i røven.. Det er jo ikke unormalt at firmaer ønsker at forsvare deres patenter - det er jo klart at man skal tjene penge på de gode idéer, og tabt salg i og med konkurrenter 'kopierer' visse elementer, er jo ikke ønsket i nogen virksomheder..

De fleste kommentarer, tyder på at folk bare ikke kan klare den ikonstatus som Apple er ved at opnå, som en af de mest succesfulde virksomheder i USA.

Apple gør det helt rigtige, ved at tage fat i problemerne, og vise at de ikke finder sig i hvad som helst - om det så er godt for deres salg i sidste ende, er jo det store spørgsmål.. Men folkene bag Apple, er nok ikke idioter..

Spændende at se hvordan det ender.. Personligt er jeg mest interesseret i den frie konkurrence, så længe man ikke træder hinanden over tæerne..

0 0
Kim 25-08-2011 08:48:54

Og hvis Nokia havde haft samme stil, så havde de lukket og slukket for alt hvad der hed IPhone, Ipad og Imac.

0 0
John 24-08-2011 22:59:59

ville lige vise dig min tap jeg købte næste 2 år før Ipad..kom til verden.. hmmm mærkelig at Apple ikke sagsøgte dem...
http://www.tabletpcreview.com/default.asp?newsID=1130

det er jo en IPAD 2 år før en IPAD1.. hmm mon ikke Apple har kopiret deres design så... den er rigtig tæt på Ipad 1 eller er det Ipad 1 der er tæt på den eller...

Den er 1 cm tykkere, men godt nok ens på fronten…noget mere en Samsung 10.1, 16:9 skærm… så hvad har man design på fronten, siden, tykkelsen, hvis noget er tyndere og med en 16:9 skærm end en 4:3 skærm.. øhh...

0 0
John 24-08-2011 22:43:39

Altid undskyldninger, et firma har patent og så skal dem der køber af dem der har patentet bestemme hvad det skal koste.. det er sku da en sjov sag.. gid man kunne gøre det samme om Itunes så man kan få et alternativt til det arrrrrr det kan man jo ikke, man kan KUN købe af Apple hvis man ikke vil bryde sin garanti..hmmm…
Den indbygget antenne er nok også bare noget Apple ikke vil give så meget for så det skider de også bare på.
Der er ingen tvivl om at der ikke bliver stop for Samsung Taps eller telefoner, det er 100% sikkert, Apple kan genere Samsung lige nu, det er Samsung alt for store til og den er allrede solgt så mange at det er umulig, men de kan genere på deres usaglige og uspiselig måde at være på, det dør de på.. det viser alle tal for august måned 2011.. Android har vundet og de vokser med så meget fart det er aldrig sket før ikke engang med Apple..så hvad kan Apple ellers gøre andet end at opføre sig så latterlig.

0 0
John 24-08-2011 22:28:37

Samsung Tap har ingen knapper overhovedet..det har en Ipad...så latterlig kommentar igen...

0 0
John 24-08-2011 22:13:42

Man kan ikke have patent på Apples Comunity Design når det man ansøger om i 2004 allerede er fremme før 2004, så lad os se når den retssag er færdig. Husk på det er ikke patent på hardware eller funktioner i den retssag, men design og det kan man ikke hvis det kan bevises der findes andre der har tegnet det lavet det i 3D eller i billedform.. så lad os nu lige se hvad der sker i retten….
Der findes også selskaber der har prøvet at lave design på en kniv og få rettighed på alle knive…men den gik heller ikke…
til sidst, her er der lige 8241 produkter Apple kan sagsøge...
http://www.alibaba.com/products/10%2522_pad/--100005062.html

0 0
Karim 24-08-2011 23:00:36

haha er du sikker på der er 8241.. så for apple travlt prøv at sende det til stevi lol så for han hjerte stop...

0 0
JP 24-08-2011 22:19:51

Sagen i Tyskland handler om Apple Coumunity Design som de registrere i 2004. Hvis der er tidligere eksempler på tables med det udsende så står Apple dårligt. Er der det?

Sagen i dag handler om patenter, specifik et patent som Apple har ifm. hvordan man blader, hvis er der tidligere eksempler på devises som funger på den måde står Apple dårligt. Er der det?

0 0
John 24-08-2011 22:03:16

Motorola har lavet telefoner lang tid før Apple gjorde, da de så gjorde det sked de på rettigheder, først Nokia, som de så betale 4 mia. kr. for at komme ud af det sidste år, men DE STJAL OVER 7 PATENTER…er det innovation? Så stjal de 6 patenter fra Motorola blandt andet at Motorola har patentet for indbygget antenne det sked Apple også på da det jo er nemmere at køre en retssag, og skide på andre..
Så Apple innovation kommer af at stjæle 11 patenter fra andre mobil selskaber som lavede mobiler 15 år før Apple endnu havde prøvet det. Men sjovt nok så er Samsung ikke stoppet i Samsung største marked USA hvorfor? Fordi der kan Apple ikke køre deres latterlige retssager det kan man kun i EU, der er heller ikke faldet dom endnu da Samsung har anket, samt de på deres Korea site har meddelt at de opdatere deres software som for øvrigt ikke er deres så de ikke scroller på samme måde… LATTERLIG APPLE… LATTERLIG i stjæler alt det i kan…og skider på andres patenter.. tyv tror hvermand stjæler hmm.

0 0
JP 24-08-2011 22:29:21

Nu er du nok farvet af din personlige holdning til Apple, sådan som du fremlægger sagen mod Nokia.

Sagen er at Nokia har patenter som er blevet en del af 3G standarden, dermed har Nokia forpligtet sig til at licensere dem på rimelige betingelser.
Nokia ville ikke licensere dem på rimelige betingelser, derfor kom sagen for en dommer indtil sagen blev afgjort uden for retsalen (formodentlig på rimelige betingelser).

Apple har sager kørende mod Samsung i USA, de er bare ikke kommet så langt som dem i EU (og Australien - hvor Apple også har forhindret Galaxy Tab i at blive solgt)

0 0
John 24-08-2011 21:46:36

http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703735804575536230822496028.html
Apple stjæler alt de kan, det er da ikke noget nyt i, den retssag som Samsung har tabt i dag i Haag er på en funktion hvor man scroller i et billedarkiv, Samsung kommer med en opdatering sammen med google før 13 oktober så er deres telefoner til salg igen, retssag i Tyskland taber Apple stort da det er et design patent og der er nu over 100 beviser at de som Apple fik patentet på var forkert, så til JP, geniale opfindelser kan blive kopiret og gjort lettere at bruge så har de Apples koncept, der har været IPAD tablet ude 1 år før Ipad, jeg har en liggende at den kører dårligt, ændre ikke på at den ligner Ipad meget mere... skal vi komme med funktioner i IOS, Android, Windows, så stjæler alle fra alle det har de gjort de sidste år... det drejer sig bare om at Samsing SII er bedre, smallere, federe skærm, Samsung Tap er smallere, lækrere, hurtigere, federe skærm end Ipad2.. og de sælger som bare fanden...Apple gå hjem og grav jer i har tabt... Apple overskrider lige så mange patenter som android det er de lige gode om...men Apple bruger bare lige de latterlige retssager som giver så meget markedsføring til Samsung det er kanon, selv min kone skifter sin Iphone 4 til Samsung II i morgen.. endnu et salg...

0 0
JP 24-08-2011 21:57:37

Hvis Google fjerne det funktion som de har ståljet fra Apple så har Apple vundet. Og vil forsætte med alle de andre opfindelser som de har patent på, indtil Google bliver nød til at opfinde noget nyt.

Der er ikke nogen som ved hvem som taber sagen i Tyskland.
Hvad er der for nogle 100 beviser som du snakker om?

Hvilken IPAD tablet snakker du om som var ude før Apples Comunity Design som de registrerede i 2004?

0 0
Kim 25-08-2011 11:22:07

I bevisførelsen blev der brugt en tablet fra, var det '93?

0 0
Kim 25-08-2011 15:05:34

Sorry, my bad ;)

0 0
MGApcPro 24-08-2011 22:13:33

hurtig google søgning:
Fujitsu Stylistic ST4121
ved ikke præcis hvornår den kom ud, men jeg fandt et review fra 2003 :P

0 0
JP 24-08-2011 22:22:06

Det ligner ikke Apple Comunity Design da den har mange synlige taster på forsiden.

0 0
MGApcPro 24-08-2011 23:22:10

Så du siger at den ikke ligner Ipad designet fordi den har flere knapper?
Så ligner Galaxy tab 10.1 endnu mindre, da den ikke har en eneste knap på fronten.

0 0
Anderstoft 24-08-2011 20:37:50

Enough said. Som jeg ser det, så føler Apple sig truet af alle og har nu så ondt i røven over andres fremgang, at de sagsøger deres måde at bruge fingeren på skærmen på - en bevægelse fra venstre til højre/omvendt på 2mm, da Apple åbenbart mener, de opfandt det.

Jeg har aldrig købt et Apple produkt - fik dog en iPod i julegave x antal år siden, som så ikke virker mere - for Apple graver sin egen grav med det her nummer.
Usmageligt og barnligt.

Det er ligesom bøllen i skolegården, der mobber de andre, fordi han ikke har selvtillid nok.

0 0
JP 24-08-2011 20:57:29

Hvad gør B&O hvis en producent kopier deres fjernsyn? Så beskytter de deres investering, det er helt normalt.

Jeg ved ikke hvorfor Andorid folk tror at de har ret til bare at bryde alle andres patenter og rettigheder?

0 0
Anderstoft 24-08-2011 21:14:31

Altså hvis Android begyndte at proppe æbler på deres telefoner, så ville jeg sagtens kunne forstå dem! Eller begyndte at efterligne andre mere indlysende ting, fair nok!
Men det at man scroller i et galleri ved at bevæge fingeren fra side til side er da totalt absurd. Det er jo ligesom med de gamle telefoner med den der ting i midten (mellem tastatur og skærm), der styrede retningen. Op, ned, højre, venstre. Den brugte alle jo (stort set?), for der er sgu ikke ret mange andre måder at lave det på.

Eller hvis Ford sagsøgte WV fordi alle deres biler bruger hjul osv.... (overdrivelse fremmer forståelsen).

Det er dét, der i min optik, er absurd.

0 0
JP 24-08-2011 21:21:14

Men Apple har opfundet den interaktion. Der var ingen som brugte den type interaktion før, hvilket er grunden til at Apple kunne få ovennævnte patent (ellers vil det også blive kendt ugyldigt).
Rigtigt geniale opfindelser er dem som virker indlysende, men det er stadig opfindelser som kan beskyttes af patenter.
Ellers er der ikke noget motivation til at opfinde nye geniale ting.

0 0
Anderstoft 24-08-2011 20:38:38

Jeg har aldrig købt et Apple produkt (...) og det skal jeg heller aldrig nogensinde gøre!

0 0
JP 24-08-2011 20:46:17

Pssst.. i er ikke Apples kundegruppe... Apple kunde gruppe er meget større.

0 0
Anderstoft 24-08-2011 20:51:07

Jaaa. Og?

0 0
JP 24-08-2011 20:55:45

... så er det lidt irrelevant at i melder fra. Hvis nu i kunne sandsynliggøre at jeres gruppe var væsentlig for Apple så var det interessant.

0 0
Anderstoft 24-08-2011 20:51:01

Jaaa. Og?

0 0
David 24-08-2011 20:29:18

Det er sgu sjovt.. haha.. Det er godt nok brænde på gulvet for Apple haterne

0 0
Mikos 24-08-2011 20:09:03

..den er en smule selvfed. Hvad har den påstand noget med noget som helst at gøre? Jeg ved det ikke, umiddelbart intet men, jeg giver alligevel udtryk for det da, det virker sådan lidt 'metaltrættende'at læse hans knap så imødekommende kommentarer. Sådan lidt á la at læse om Apples patentstridigheder og knap så imødekommenhed hver uge. ;)

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 22:07:46

Jeg betragter dette som et personligt angreb og vil jeg gerne være fri for.

Jeg siger blot at HVER gang der er en artikel der ikke falder i god jord hos nogle brugere, så skal der altid stå "Jeg ejer intet Apple gear" eller "Jeg køber ADLRIG noget fra APPLE".

Det er som om man får det bedre ved at oplyse dette? Er personligt ved at få spat af det fordi den er gentagende gang på gang. Derfor skriver jeg at man kun skal skrive det hvis man kan dokumentere at Apple f.eks bruger en patent fra Google uden tilladelse.

0 0
Mikos 26-08-2011 16:23:55

Hej Jeppe Andersen. Det kan aldrig være et personligt angreb, jeg kender dig ikke, hverken som Jeppe Andersen eller personen bag brugernavnet Jeppe Andersen. Det er korrekt at jeg retter min opmærksomhed mod dine indlæg, desværre, trods alt, med en hvis irritation som udgangspunkt.

Hvorvidt de enkelte personer, du refererer til, får det bedre, ved at udtrykke deres forargelse (hvilket det jo er), har jeg ingen anelse om på nuværende til tidspunkt. Spørg dem, jeg er sikker på, at de vil tage imod at blive hørt på :)

Du får spat, og ok med det, men det giver dig vel ikke en speciel ret til at kræve dokumenterbare argumenter? Man kan vel godt være uenige i en dommers udlægning, tolkning og dom uden at skulle føre bevis for det?

Det er dig(også), der skal være med til at skabe og forme debatten - få den til at flyde, ikke syde(jo lidt). ;D

0 0
John 24-08-2011 19:27:31

Nu er det kun at Samsung ikke må markedsføre deres telefon, men det behøver de da heller ikke da det bliver gjort i retssalen…Tak for det Apple.
Til Jeppe Fanboy som ikke kan li MS og Google og Android, det er da godt for dig, Apple har lidt over 13 patenter de har stjålet fra Motorola blandt andet indbygget antenne, godt da de stjal den, fik de godt nok ikke lavet den helt så godt som de skulle men hvad Fanboys og Fangirls kunne da bare holde rigtig på den.
Så den sag kommer nok for Haag nu så må alle Iphone nok til service..
Android aktivere lige nu 300.000 telefoner om DAGEN så Apple er kørt af sporet, fordi man ikke gider at man KUN kan få applikationer gennem Itunes og vil man noget så skal man hacke sin telefon, det kan vist ikke være mere monopol. Nu kommer alle fans af Apple og siger nej det er ikke monopol, nej men dem der siger det skal nok have skiftet deres hjerne del.
Så det var lige lidt over 100 mio. smartphones om året, hvor Samsung har en del af markedet, godnat Apple, det siges at Android vil komme op på 600.000 aktiveringer fra oktober når Motorola frigiver deres nye android mobiler, ups dem ejer Google jo og alle de nye retssager der så kommer nu da Apple jo har stjålet så mange patenter Motorola har, Samsung har solgt 7.5 mio 10.1 Taps i USA, 7 mio. af deres 7 ” Tap samt den først er sat til salg i resten af verden de sidste uger… Apple, løbet er kørt og i ved det…
Nu er det sådan at der er ligevægt af hvem der har stjålet hvad efter købet af Motorola fra Googles side, så nu kommer de fede telefoner, og dem der ikke har været i USA skulle se de fede telefoner vi endnu ikke har fået til Danmark de kommer også nu.
Apple er og bliver monopol og har en fanskare og det skal de have, men mobil kampen og Tap kampen har de tabt og det ved de. Nu kommer notebook kampen den taber de også så kommer de stille og roligt tilbage på deres 10% og der hører de også hjemme… godt gået Apple…
Til dem der tror at Apple får stoppet salget af Samsung telefoner og har tyvstjålet fra Apple find lige ud af alle de retssager som Apple har omkring patent rettigheder de har brudt, men da det er ordentlige virksomheder tager de jo den tid det tager og kører retssagen i USA, men Apples usmagelige facon og tro på at de ejer rettigheden til en skærm med runde hjørner, glem det, den sag de kommer til at tabe først er den om indbygget antenne, og så må vi jo se om Motorola vil have alle Iphone til service for at få bygget en antenne ind, det vil jo også gøre Iphone mere stabil. Måske det er godt for Apple også.

0 0
JP 24-08-2011 20:44:58

Android har nu så mange problemer med patenter at enhver mobilproducent formodentligt leder efter alternativer. Hvem har lyst til at blive sagsøgt først af Microsoft for at skulle betale royalties (som HTC gør) og bagefter Oracle (som sagsøger Google) og bagefter blokeret af Apple?
Og hvis alt så går så kommer Google selv med deres Motorola Android phones...
Windows Phone 7 ser pludselig ud som en rigtigt god ide for dem.

0 0
Anders 24-08-2011 19:16:56

... jo gladere bliver jeg for min Samsung Galaxy S II (som jeg har haft et par måneder) og min Galaxy Tab 10.1 som netop i dag bliver afsendt fra proshop. Herligt herligt. Jeg glæder mig til at vise galaxy Tab frem, og forklare folk at "jo det er den Apple forsøger at få forbudt". Gid Apple brækker halsen på det her og kommer til at betale en mega erstatning til Samsung.

0 0
Morten Andresen 24-08-2011 18:35:37

Phonearena har faktisk en ganske glimrende artikel om patent krigen.

http://www.phonearena.com/news/Why-the-Patent-Cold-War-needs-to-end_id20914

0 0
Schwartz 24-08-2011 18:58:20

Fantastisk artikel, perfekt - Hovedet på sømmet!

0 0
Kristian Flindt 24-08-2011 18:18:00

Haha! Det er fuldstændig til grin.
Og alle kommentarene er ikke mindre til grin end selve sagen! Hvad sker der for jer Apple freaks? I flipper sgu mere ud end mellemøsten gjorde da vi publicerede Muhammed-tegningerne, bare fordi man syntes det er latterligt.

Og specielt dig Jeppe Andersen. Du er til at brække sig over at høre på. Du har ikke andet en negative kommentarer, så måske skulle du bare lade være med at komme med nogle kommentarer. Nu har du nok 30 gange skrevet at det er dommeren som bestemmer. Men nu er det jo sådan, at en dommer ikke altid har ret ;)
Fucking apple fanatics.
Skal lige siges, at jeg ejer både en Ipad, en Iphone og en Apple Airport Express. Jeg har også flere Android enheder, så jeg er ikke på nogens side.

0 0
BSG 25-08-2011 11:50:13

Efter dit skriveri, så regner jeg ikke med at du er ældre end 14 år.
Har jeg ret?

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 22:16:23

Hvis du læser de andres beskeder er jeg ikke specielt negativ. Og jeg betragter dette som en personlig kritik.

Hvis du læste mellem linjerne, er jeg blot ved at blive skør over alle de Android & Google lovers der hele tiden kommer op i det røde felt over en artikel omkring Apple om så den indeholder noget positivt eller negativt.

ALTID

0 0
JP 24-08-2011 20:52:55

En dommer har nok ikke altid ret, men nu er der adskillige forskellige dommere på forskellige kontinenter, som alle har vendt tommelfingeren ned overfor android.

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 22:18:32

Det er domstolene der er den dømmende magt. Det er selv Samfundsfag i folkeskolen. Med mindre du har et meget velargumenteret punkt mod dette så er det domstolens ord der er lov. Samsung kan evt. anke dommen til en højere domstol for at få et nyt syn på sagen.

0 0
Phunjap 24-08-2011 17:58:01

Jeg er ikke helt klar over hvem de er og hvor holdbare deres feeds er, men tidligere skrev de også om denne sag og senere kom de med en update at Samsungs telefoner var "safe" idet der kun skal en software opdatering til at løse problemet.. Og det skulle Samsung havde tænkt sig at gøre så man mener at der snarest kommer en opdatering der fjerner/løser problemet ;)

0 0
SJN80 24-08-2011 18:05:46

Jeg tænkte bare, er det ikke google og ikke samsung de burde sagsøge? Er galleriet ikke en del a android? Såvidt jeg ved jeg samsung bare lagt en anden brugerflade ind over?

0 0
Phunjap 24-08-2011 18:01:48

Glemte: Det er ikke telefonen der er noget galt med da Dommeren ikke mener den ligner iPhone, men det er bla. den der galleri ting der er balladen..

0 0
Schwartz 24-08-2011 17:54:20

Ach SO!

Sagen om hvordan HP Touchpad blev revet væk fordi de var billige, og fordi de snart udgik er ikke helt den samme. Men, jeg spår at Samsung får solgt rigtig mange telefoner op til 'stop datoen', hvor man ikke kan få dem længere. Og så kommer der jo nye modeller senere...

Denne patenthype minder meget om snakken da MS kom med windows, der var der også en større diskussion om det at have 'vinduer' på skærmoverfladen overhovedet kunne betragtes som en revolutionerende idé. Det svarer jo til at man har flere forskellig sagsakter liggende på sit skrivebord og flytter rundt på dem!

Måske skulle men heller spørge hvorfor det er så nemt at få patent på indlysende ting som at flytte ting med en finger på en touch skærm. Det er jo ikke ligefrem en ny revolutionerende idé, som f.eks dampmaskinen...

0 0
JP 24-08-2011 20:39:35

Jo det var da en ny revolutionerende ide. Der var ingen som brugte det før og nu bruger alle det.
Nu virker det som en indlysende god ide, men hvis den var så indlysende hvorfor gjorde alle det så ikke?
Fordi de ikke forskede i det som Apple gjorde, og samlede det til et nyt revolutionerende produkt.

Desværre for de andre så har Apple patent på mange af de nye interaktionsmuligheder (som patentet i artiklen), så de andre producenter må selv opfinde noget nyt (og endnu bedre?)

Angående dampmaskinen så er det også en super simpel konstruktion, som alle kan finde ud af at kopier men ikke alle kan finde ud af at opfinde.

0 0
BSG 24-08-2011 17:42:25

Har en Samsung Galaxy S II, og den er suveræn langt bedre end nogen iPhone, som jeg har havt fingrene i.

Hvad med det som iPhone har kopieret fra Android, f. eks. menuen som kan trækkest ned.

Jeg regner stærkt med at Apple får forbud mod at sælge iPhone, fordi de kopierer jo også fra Android.

Lige for lige.

0 0
JP 24-08-2011 20:33:44

Var WebOS ikke først med notifikations centret? ... men nu er WebOS jo tilsalg så det kan være at Apple køber deres patenter og sagsøger Google for det også (hehe)

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 17:50:52

Kommer an på patenten og hvad dommeren siger. Du må huske på at det jo i stedet ende er dommeren som har ordet og bestemmer.

0 0
Anders 24-08-2011 19:21:34

Nu er det vel ikke dommeren man skal komme efter. Dommeren forvalter jo bare en lovgivning som politikere har lavet. Måske skulle vi revse vores politikere, som jo bl.a. forhandlede ACTA aftalen for lukkede døre i EU, med magtfulde amerikanske handles organisationer. Det er fandme skummelt og medvirkende til at Apple kan få registreret sindygt generele patenter i EU lande. Noget der ellers plejede at være begrænset til USA.

0 0
Noia 24-08-2011 17:49:34

Kun hvis Google har patent på det, hvis ikke er der jo ingen retssag.

0 0
SJN80 24-08-2011 17:40:21

De stjæler selv til højre og venstre.
De kan proppe deres æble lort skrot op.

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 17:51:30

Tak i lige måde.

Same story with M$

0 0
Anders 24-08-2011 18:13:38

Du tager det som om det er personligt. "tak i lige måde" siger man kun hvis det er noget man har sagt om en, og ikke et firma

0 0
Rasmus Duerlund 24-08-2011 17:36:19

Har lige testet scroll-funktionen i galleri på HTC desire, og må desværre sige at Jeg også "slider" min ene finger til den ene side for at rulle gennem mine billeder... ARH **** nu kommer apple og stopper alt hvad der hedder HTC også.. øv altså..

I 2020 er Apple den eneste virksomhed i verden som producere noget som helst, da de har sagsøgt alt med skærme, hjørner, som er lavet a metal osv.

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 17:39:15

Nokia sagsøgte Apple fordi det sagde på tidspunkt at deres Facetime Connected'e people :o

det havde Nokia patent på...

Telia er blevet sagsøgt af en i tyskland da den farve deres logo har er der en person i tyskland der ejer retten til

0 0
Jon 24-08-2011 17:23:23

Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, så er grunden til at Samsung har fået et forbud mod at sælge Galaxy S II, er af den grund at de bruger en latterlig patent på et måde at swype imellem billeder. Altså fra højere til venstre, og omvendt. Det er da helt til grin.

http://www.macrumors.com/2011/08/24/ban-on-sale-of-samsung-galaxy-smartphones-in-eu-set-for-october-13th/

0 0
Hans Jákup Danielsen 24-08-2011 17:27:31

fordi apple føler at samsung er deres største konkurrent...

0 0
Jon 24-08-2011 17:35:57

Syntes da også at både LGs og HTCs metoder, virker, på samme måde som Samsungs metode.

0 0
Rasmus Duerlund 24-08-2011 17:36:40

Der var vi enige :)

0 0
Ylle 24-08-2011 17:09:17

Burde Google ikke steppe op nu, og så evt. lave et countersuit fx. med deres notifikationssystem ? Det er jo nok et af de tydeligste ripoffs jeg har set Apple lave på deres nye OS.

0 0
JP 24-08-2011 17:14:20

Google har ikke patent på det trivielle notifikationscenter. (og sikkert ikke selv opfundet det men bare kopiret det fra noget andet)

0 0
Anders 24-08-2011 17:47:58

Gå væk fanboy. Utroligt at du kan bortforklare at apple har stjålet noget med "det har de sikkert også selv gjort"
Hvis du virkelig mener det, så har du da ikke noget imod at samsung "kopirerer" apple (som de bestemt IKKE gør)
Eller gælder det kun den ene vej? Ynkeligt.

0 0
JP 24-08-2011 19:13:20

Notifikationscentrer har google sikkert stjålet fra andre det er ikke en ny opfindelse, webos har det også. Men apples patenter som samsung bryder er originale opfindelser.

0 0
Kim 24-08-2011 20:05:57

Ok - Nævn en original Apple opfindelse?

0 0
JP 24-08-2011 20:29:38

Patentet som artiklen handler om.

0 0
Kim 25-08-2011 07:24:46

Patenter er langt fra det samme som opfindelser. Og Apple har ikke udviklet noget som helst, ud over Ios. De har (som så mange andre) købt sig til nogle forskellige patenter.

0 0
Arthur 24-08-2011 23:57:28

@JP
Siden hvornår er patenter lig med opfindelser?

@Jeppe Andersen
Motorola ejer patenterne til skjulte antenner og at få software til at køre på mobilt hardware. Det har Apple forbrudt sig imod i mange år uden at de er blevet sagsøgt for det...

Men mon ikke at det snart vender nu når Google har opkøbt Motorola og Apple igennem længere tid har kørt en hetz mod Google...

Av av av, den blir dyr for Apple ;)

0 0
MGApcPro 24-08-2011 22:03:54

Du forstår tydeligvis ikke problem stillingen her, sikkert da du ikke ved hvordan man kommer på ideer.
Nærmest alle ideer er baseret på forbedring, eller kombinering af tidligere ideer.
med andre ord alle "patenter" Google eller Apple har er baseret på tidligere patenter, problemet er bare at man ikke ved hvor man skal trække linjen om hvor det er okay at kopieret.
BTW stop med at hate Google, se sagen objektivt, og så ville du måske forstå at det er en godt ting for Apple at de har konkuranter.

0 0
JP 24-08-2011 22:40:55

Jeg forstår meget nøjagtigt problemstillingen. Det er svær at afgøre hvad er der originalt og hvad der er trivielt.
Det er derfor vi har et retssystem som netop gennemgår patenterne og vurderer hvad der er nyt og hvad der er trivielt, og dette retssystem har netop (i den initiale afgørelse) afgjort at det konkrete patent er originalt.

Jeg syntes ikke at Google bidrager med noget udover at kopier Apple, Microsoft og Oracle.
Det kan godt være at Google tror at de har ret til at gøre det, men retssystemet er tilsyneladende ikke enig.
Og sagerne mod Google og Android parterne viser med alt tydelighed at Google slet ikke har taget højde for andre virksomheders rettigheder og opfindelser.

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 17:53:58

Pablo Picassos berømte gamle ord, Gode kunstnere kopierer. Geniale kunstnere stjæler.

Og de har måske ikke patent på det? - Hvis du kan dokumentere det, så trækker jeg det tilbage

Hvis Apple har taget noget de ikke har patent til, ender det blot i en retsag. Hvorfor er du sådan oppe at køre? Samsung kan jo bare gøre gengæld hvis de og du har så ondt i røven?

0 0
homersimpson 24-08-2011 17:08:44

er at et af apples patenter er blevet kendt ugyldig i holland.
Patent 1,964,922 er kendt ugyldig og kan nu ikke bruges i holland.
Patent 1,964,922 er slide to unlock the phone.

http://www.engadget.com/2011/08/24/netherlands-judge-rules-that-samsung-galaxy-s-s-ii-violate-appl/

0 0
Kim 24-08-2011 20:05:14

Slide to unlock? Det har Nokia jo lavet længe før Apple (som med alt andet Apple og de andre viser frem som deres opfindelser)

0 0
JP 24-08-2011 20:28:39

Alt andet?? Hvis du kender en som har lavet det som patentet i artiklen handler om før, så har Samsung desperat brug for din hjælp.

0 0
Kim 25-08-2011 09:33:21

Det er jo så heller ikke slide to unlock der har "vundet" ;) Det er fotoalbummet der har "vundet" en lille sejr. De andre forsøg er nærmest blevet latterliggjort af dommeren. Så nej, Samsung har ikke desperat brug for nogens hjælp...

0 0
kiwi@nicooo.dk 24-08-2011 17:06:40

det er for plat kommer ihvertfald ikke til at købe noget som helst apple produkt nu

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 17:28:47

Tak for info.

.... pst.

WE DON'T CARE!!! Skal jeg også hver gang der er noget som helst om Google huske at skrive at jeg ikke gider købe noget fra Google?

0 0
Jesper 24-08-2011 20:14:51

...jeg leverer både smartphones og tablets til vores brugere (25.000+), og jeg vil fremover ikke anbefale produkter fra Det Rådne Æble!

Det kan godt være at "you don't care", men Det Rådne Æble tjener så lige "lidt" mindre i DK!

iDon'tCare!

0 0
JP 24-08-2011 20:26:35

Hvis du i erhvervsøjemed betegner Apple som "Det Rådne Æble" så ser dine kunder igennem dig og betragter dig som en teknologi nørd som er på korstog. Og tager dig ikke seriøs.

Vil du så anbefale Android i stedet? Et mobil os som nu ikke har en sikker fremtid?
HTC betaler Microsoft fordi Android bryder Microsoft patenter, Oracle sagsøger Google fordi Android bryder Oracles patenter. Og Apple er slet ikke interesseret i royalities, de vil bare blokerer telefonerne.
Er det så seriøst blindt at anbefale Android?

Men det kan jo også være at du i stedet anbefaler Widows Phone 7 - hvilket nok heller ikke er så dumt, fordi flere mobilproducenter nok vælger at satse på WP7 så de ikke risikerer at blive sagsøgt for patenter eller løbet over ende af Google's Motorola telefoner.

0 0
Kim 24-08-2011 21:48:02

Og Apple betaler langt om længe Nokia, som alle andre, fordi man ikke kan lave telefoner uden Nokias innovationer.
Men det kan jo være at en del af forliget går ud på, at Nokia ikke trækker "vi lavede det først" kortet, så Apple kan køre kamp mod Samsung/Android. Det ville være ret smart...

0 0
JP 24-08-2011 22:33:30

Sagen er at Nokia har patenter som er blevet en del af 3G standarden, dermed har Nokia forpligtet sig til at licensere dem på rimelige betingelser.
Nokia ville ikke licensere dem på rimelige betingelser, derfor kom sagen for en dommer indtil sagen blev afgjort uden for retsalen (formodentlig på rimelige betingelser).

0 0
Kim 25-08-2011 08:58:30

Nokia har licenseret dem altid! De så Iphonen som et ligegyldigt nicheprodukt da den kom frem!

Apple har bare ikke villet acceptere de gældende betingelser, og til sidst slæbte Nokia dem i retten - hvor Apple ville tabe stort, hvilket KUNNE betyde at de mistede retten til at sælge Iphonbe, Ipad og Imac... Der er ikke den fjerneste tvivl om at Nokia ville vinde retssagen, og det er meget sandsynligt at de vilkår de har fået nu er værre end de ville have været fra start. Men forskellen er kæmpe for Aplle, fordi de nu er i en ledende position, og ikke et ligegyldigt nicheprodukt.

0 0
Footiefan 24-08-2011 20:26:19

Kan du så ikke risikere et mindre salg fremover?

0 0
Jonas 24-08-2011 17:45:50

Af en der er ligeglad bruger du fandeme meget tid på at fyre flueknepperi af Jeppe

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 17:54:55

Og i har ikke bidraget andet end den had i har? Så er vi jo lige gode.

Indtil videre kommer i jo ikke med noget relevant , og nogle bliver nød til at sige det indgang imellem

0 0
Nygaard 24-08-2011 17:36:35

Du snakker STADIG udenom, fanboy.

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 17:41:10

Næh. Hater

Jeg er vil ikke kalde mig en fanboy, jeg er personligt blot til æbler og ikke M$'er.

Så nej jeg snakker ikke udenom, men gør opmærksom på at du kommer med en ikke relevant information

0 0
Dick Taid 24-08-2011 21:21:13

Hold nu din bare din kæft. Der er sgu heller ikke nogen der interesserer sig for dine kommentarer, lille ven.

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 22:11:06

Man siger ofte at den der råber har dårligst argumenter.

Desværre det triste ved en web 2.0 debat som dette.

Jeg samligner det for med M$, fordi jeg personligt ikke kan lide deres primære system. Men derfor gør jeg ikke opmærksom på det i kommentarene hver gang M$ nævnes. Det har jeg lagt mærke til at det ofte sker ved artikler omkring Apple

0 0
Dick Taid 28-08-2011 14:44:11

Så forstår jeg ikke hvorfor du hele tiden råber op. Men du ser det vel som en form for erotisk tilfredsstillelse at gøre dig selv til grin med dine barnlige udtalelser.

0 0
Karim 24-08-2011 22:38:08

hvordam kan du hade M$ hvis du er apple fanboy husk det var dem er reddet apple i 1997!

0 0
Nygaard 24-08-2011 17:45:32

Microsoft er slet ikke blandet ind i sagen???

Du har endnu ikke bidraget med andet til diskusnen, end din kærlighed for Apple.

0 0
24-08-2011 17:06:30

Men der må da være noget i sagen siden dommeren går med til det. Synes også selv at Galaxy 2 ligner iPhone 4 meget

0 0
Nygaard 24-08-2011 17:16:55

Dommerne aner jo ikke det fjerneste om produkterne. Hvor mange dage holdt forbudet mod Tab 10.1 lige?

0 0
JP 24-08-2011 20:19:35

Det holder endnu i Tyskland

0 0
Emil B 24-08-2011 17:28:21

det er ikke udseendet, det er teknologien (pinch-to-zoom og slide mellem billeder), der er kernen til dette problem. - Se evt billeden ovenfor kommentarerne

0 0
Emil B 24-08-2011 17:05:05

Jeg er bange for at Apple skyder sig selv i foden ved at komme i "bad standing" overfor forbrugerne ovenpå disse forbud de hagler ned over deres værste konkurrent..
Og i øvrigt er galleri-funktionen på de to telefoner (og iPad for den sags skyld) da til at se forskel på...

0 0
JP 24-08-2011 17:11:56

Hvordan skulle Apple komme bad standing hos forbrugerne? Slutresultatet af dette bliver netop mere differenciering mellem produkterne, så forbrugerne lettere kan vælge hvad de vil have. Og at Apple vil kunne invistere endnu mere i nyudvikling.

0 0
Emil B 24-08-2011 17:31:01

Som Nygaard nemlig formulerer det. -Fokus i denne sag kunne måske ryge over på, hvorfor Apple er så bange for Samsung - og skabe mere hype om "De forbudte mobiler" - Lur mig, om ikke salget af SGS2 stiger en smule fordi folk der har overvejet den nu skynder sig ud og køber den før det er for sent..

0 0
Nygaard 24-08-2011 17:15:22

Ved at opføre sig som idioter.

Jeg er færdig med Apple produkter, og jeg er garanteret ikke den eneste!

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 17:30:47

Okay.

Jeg er også færdig med M$, tilfreds? Folk er ligeglade om du er færdig med Apple. Det er jo en unødvendig information du kommer med.

Jeg kunne også sige jeg er færdig med M$ helt lige meget hvad, bare artiklen handlede om Microsoft eller om de havde lavet noget galt

0 0
Nygaard 24-08-2011 17:35:31

Du snakker udenom. Apple skubber tentielle kunder væk med den her opførsel.

0 0
JP 24-08-2011 20:19:04

Jeg tror at Apple skubber dig væk som kunde, men ikke hr. og fru danmark.
Hr og fru Danmark vil gerne kunne kende forskel på ting, og ikke gå ned for at købe en iPhone og komme til at købe en Samsung i stedet (fordi de troede at det var det samme).
Det er ikke alle som er teknologi nørder.

0 0
Nygaard 24-08-2011 17:36:03

potentielle*

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 17:43:06

Måske ...

Men sådan var det jo også med muhammed tegningerne hvis vi er derude. Det var også en dårlig reklame for Danmark, men vi havde jo retten på vores side.

0 0
Kim 25-08-2011 08:45:11

Jeppe du brillerer jo med dit Troll'eri.

Hvilken "ret" var det vi havde på vores side med de tegninger? Ytringsfriheden? Altså den der giver folk som Lars Hedegaard ret til at opfordre til væbnet kamp i gaderne mod muslimer? Eller mener du pressefriheden? Den der giver Niels Brinck ret til, at insistere på at der må være tale om en konvitit, efter at det er blevet almindeligt kendt at Anders Brekvik er en lyshåret Nordmand?

Det at have rettigheder handler om at forvalte dem - ikke om at bruge dem. Bare fordi at man har "ret" til noget, er det ikke ensbetydende med at man SKAL gøre det.

Du har f.eks. også ret til at tie, og ikke udstille din idioti yderligere - somehow I think you won't be useing that right...

0 0
Karim 24-08-2011 22:34:34

du må være syg i hovedt hvordan kan du tro at i(ja jeg skrev i jeg skal ikke være i samme kategori som jer) kan krænke folk på den måde det er jo blasfemi!!

0 0
johannes 24-08-2011 18:48:44

[b/]Du helt hul i hovedet at bruge muhammad tegningerne som eks. Dårlig ryg? ja vi har sådan set været ude for terror forsøg gang på gang, det var en rigtig god idé at pisse vores teritorie af, og vise VI havde retten på vores sidde.(TOSSEHOVED)

0 0
MGApcPro 24-08-2011 16:43:04

Alle producenter som bruger Android burde stå sammen med Google og sætte en stopper for software patenterne. Patenter tilbageholder bare udviklingen af nye produkter, og det hjælper ikke forbrugeren på nogen måde.
Jeg ved godt at nogle producenter (Apple) gerne vil beskytte de ting de selv har lavet. Men når ens egne produkter bryder 100 af andres patenter, så burde man bare holde sin k*ft.

0 0
JP 24-08-2011 17:04:42

Sikke noget vrøvl.
Apple har opfundet noget nyt og taget patent på det. Det eneste Samsung har gjort er at kopire, heldigvis ser det ud til at patentet nok også er i Android, så kan Google og de andre lære at opfinde noget nyt!
Patenter sikre nemlig at firmaer som Apple kan få en forretning ud af at invistere i nytænkning.

0 0
Jesper 24-08-2011 20:09:37

...er det så lige, at Det Rådne Æble har opfundet i denne sammenhæng?

0 0
JP 24-08-2011 20:15:11

Det som er omfattet af patentet..

0 0
Nygaard 24-08-2011 22:56:33

= ingenting. Apple har tabt!

0 0
Zeb 24-08-2011 19:46:29

Har du overhovedet læst artiklen? Det er jo ikke samsung der har gjort det. De bruger STANDARD galleriet i Android 2.3

Hvis der er nogen der har kopieret er det Google, hvilket også gør denne sag helt til grin. For det gælder jo også LG, Sony Ericsson, Motorola og HTC hvis de bruger standard galleriet.

Igen: Bemærk at Samsung ikke er dømt for noget designmæssigt. Det handler udelukkende om en standard funktion i Android.

0 0
JP 24-08-2011 20:14:54

Nemlig alle Android telefoner er nu i risiko for at blive blokeret af Apple.

0 0
Preben 24-08-2011 19:06:38

Jeg mener også Apple er til grin.
Teknologi-firmaer "stjæler" hinandens patenter og idéer hele tiden. Apple såvel som Samsung.
F.eks. har Motorola patent på "den indbyggede antenne" (patentnummer 5710987).
Hvis denne slags forbud og sager bliver normen, vil vi nok snart se et forbud mod at sælge Iphones, da de jo har en indbygget antenne.

Glæd jer til Iphone 5 - nu med ekstern og synlig antenne!

0 0
JP 24-08-2011 20:09:58

Det er ikke ok at stjæle hinandens patenterede opfindelser. Apple har allerede sager kørende mod Motorola (nu Google)

0 0
Nygaard 24-08-2011 17:13:39

Apple er ikke et hak bedre, og har gennem tiderne "lånt" rigtig mange ideer fra deres konkurrenter!
Du tror måske det er for sjov de taber retssager og skal betale royaltees for teknologierne de anvender??

0 0
JP 24-08-2011 20:11:41

Hvis du refererer til sagen mod Nokia, så handler den om at Nokia krævede en royaltee som var for høj. Derfor ende sagde hos en dommer, og endelig med forlig (formodentligt med fornuftige royalties)

0 0
Peter Tobiasen 24-08-2011 17:08:38

Tak! Endelig én der skriver noget fornuftigt og tænker sig om!

Hvis Apple begynder at sælge en næsten tro kopi af et Samsung produkt, er der så virkelig nogen der er naive nok til at mene Samsung IKKE sagsøger Apple eller kræver forbud mod salg osv. ???

0 0
Kongand 24-08-2011 16:41:37

Overskriften lyder: "Salg af Samsung Galaxy S II forbydes i EU"

Altså salget...

I artiklen skriver I dog:
"Samsung må ifølge dommen ikke længere markedsføre produkterne. Om salget også stoppes, er endnu uklart."

Hvad mener I så? Salg eller markedsføring?
Er det bare for at lave overskrifter, der fanger bedre?

0 0
Preben 24-08-2011 16:39:41

Appel må jo være bange for at miste salg, men den slags opførsel fremmer ikke lysten til nogensinde at købe et produkt fra Appel

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 17:46:35

Ja, men det er vel også naturligt er fjerne konkurrenten, især hvis man har retten på sin side til det.

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 17:47:09

Desuden så er det vel sagen uvedkommende om du vil købe et Apple produkt eller ej

0 0
SaL^ 24-08-2011 16:23:14

er bare glad for at jeg nåede at få købt en Galaxy S II. Det er jo vanvid det der Apple. Har intet imod dem, udover det der pis med patenter og pis og lort.

0 0
Nygaard 24-08-2011 16:20:40

Sagde det også sidst, men gentager det gere:

Jeg køber ALDRIG igen noget der står Apple på! Jeg fristes næsten til at skrotte min nano, det er efterhånden pinligt at vise noget frem med det logo på!

0 0
mathias 24-08-2011 16:37:38

Kunne ikke være mere enig.

0 0
Pelle Ravn 24-08-2011 16:27:16

Jeg tager gerne imod produkter som ikke længere ønskes haves, så de ikke bare ryger i affaldsspanden. Det er jo uansvarligt!

Jeg kan kun ryste på hovedet over Apple, men derfor er min iPhone stadig et godt produkt.

0 0
Christian Dam 24-08-2011 16:18:20

Apple kan brænde op i helvede.

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 17:26:46

Nu er det jo Domstolen som træffer beslutningen, så måske du skulle fokusere din energi mod domstolen?

Og hvis du er så utilfreds, så lad vær med at kommentere. Er personligt ligeglad

0 0
BSG 24-08-2011 17:37:35

@Jeppe Andersen:
Om man er utilfreds, skal man så lade være at kommentere! Er det fordi du er ligeglad?

Selfølgeligt skal alle kommentere, dem som er tilfreds, dem som er utilfredse og dem som dig, der er ligeglade.

0 0
Jeppe Andersen 24-08-2011 17:55:51

Er det relevant? - Er det relevant information?

0 0
Martin Jensen 24-08-2011 18:48:57

er kommentaren "jeg er ligeglad med din kommentar" ikke ret ligegyldigt at skrive i et kommentarafsnit

Ta dog ned i svømmehallen og forklar livredderem hvor lidt du interesserer dig for svømning.

0 0
David 24-08-2011 20:02:39

Enig med Jeppe, det ville være rart hvis der var færre intetsigende kommentarer som disse.

0 0
Karim 24-08-2011 20:25:58

jeg er Enig med Martin Jensen man skal have lov til at udtrykke sig! eller vil i nu også tage det fra os???

0 0
mathias 24-08-2011 16:15:14

NU KAN DET VÆRE NOK!

0 0