Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple strammer op på sikkerheden i iCloud

Apple strammer op på sikkerheden i iCloud

Efter skandalen om de mange nøgenbilleder der blev stjålet fra kendtes iCloud-konti, vælger Apple at stramme sikkerheden.

Apple planlægger at stramme sikkerheden, så hackere i så let kan få adgang til brugernes iCloud-konti og dermed også til billeder og andre personlige oplysninger.

Oplysningerne kommer ovenpå skandalen, hvor omkring 100 kendte fik hacket deres iCloud-konto, og stjålet nøgenbilleder, som efterfølgende blev delt på internettet.

iCloud hacket - kendtes nøgenbilleder lækket

Tim Cook, Apples CEO, forklarer i et interview med Wall Street Journal, at hackere har fået adgang til kendissernes iCloud-konti, ved at svare rigtigt på sikkerhedsspørgsmål, og dermed få tilsendt adgangskoder.

Et andet scenarie er såkaldt phishing, hvor brugerne er blevet snydt til at indtaste deres brugernavn og adgangskode, i den tro at de sendte oplysningerne til Apple, men i stedet videregav informationerne til hackerne.

Tim Cook siger at ingen Apple ID´s eller adgangskoder er blevet lækket fra Apples servere.

Nøgen-skandale: Apple og FBI vil til bunds

For at undgå noget lignende, vil Apple i fremtiden give brugerne besked, såfremt deres adgangskode bliver forsøgt ændret, data forsøgt genskabt fra iCloud eller når der logges ind fra et ukendt Apple-produkt.

Apple forventer at de nye tiltag vil træde i kraft inden for to uger.

Kilde: Wall Street Journal

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

mstaun 08-09-2014 22:05:47

Må jeg stille et helt helt seriøst spørgsmål til jer ....
Hvor gamle er i?

http://bit.ly/1tFoFKN
"Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded."

0 0
Klaus 07-09-2014 22:55:37

Hvor er i dog latterlige....Når man ser at der er mange poster i en tråd så tænker man - yessir, godt med lidt hygge/tech-læsning....og man blir lige skuffet hver gang over at det bare er jer (N og forskellige Thomas'er), der ødelægger trådene herinde med jeres "min far er stærkere end din far"-retorik og jeres barnlige fis...Er i ikke søde at klare jeres mellemværender nogle andre steder, det her er simpelthen for mærkeligt.
Og jeg er med på at jeg ikke skal gøre mig til politibetjent og bestemme hvilke retningslinjer trådene herinde har, men come on...prøv at se det lidt udefra, i kidnapper trådene med jeres pis..

8 0
08-09-2014 06:00:42

Jamen så deltag dog, og få dem på rette spor! Sorry, en jeg sq ikke for meget til overs for folk der brokker sig og kvaliteten af en debat, når de aldrig selv deltager. Og jeg ved ikke hvilken planet du lever på, men så at sige alle tech sider med mulighed for at kommentere, ser sådan her ud. Ellers kan jeg foreslå anandtech, der er der også noget tyngde i artiklerne.

1 6
Christoffer_FM 08-09-2014 10:48:44

Jeg har personligt selv ikke særlig stor lyst til at deltage, når man læser nogle af kommentarerne herinde.
Det kan da godt være at andre sider ser sådan ud, men det er vel ikke en god grund til og prøve at ændre det? Du har ret i Anandtech er en rigtig god side :)

2 0
08-09-2014 13:40:24

Det kan jeg sådan set godt forstå. Men hvis du nu ser på de tidspunkter hvor vi ikke lige har de her "mudderkastnings" debatter, så er mobilsiden jo totalt død. Der er ingen kommentarer overhovedet. Hvis der nu var en masse sunde debatter vedrørende artiklerne, så kunne det jo være at disse mudderkastninger måske ville dø ud. Der er ingen af os "kidnappere" der kan det, eftersom det har kørt i så lang tid, at det helt og aldeles sikkert bliver manden og ikke bolden der sigtes efter. Jeg er bare møg træt af at læse en kommentar hvor der står at en tråd er kidnappet. Nej det er den ikke, for hvis denne "krig" ikke havde været her, så havde der ingen kommentarer været overhovedet....

Men nok om det. Jeg skal nok holde min kæft, så Klaus og alle de andre kan komme til orde....

3 2
Christoffer_FM 08-09-2014 01:58:01

Ja, der er ofte ikke ret meget konstruktivt over debatterne herinde. Jeg giver dig 100% ret!

5 0
TF 08-09-2014 01:07:23

Jeg er med på at droppe skænderierne, så skal du bare lige have provokatørene med også, held og lykke med det.

0 10
Thomas Larsen 08-09-2014 11:11:59

Provokatørene er dem som starter hvilket man jo nemt kan se i denne debat, som det er i så mange andre debatter, nemlig dig.

Så magten ligger på din side desværre, stopper du din barnlige diskussion, så stopper vi med at hygge os :)

9 2
Thomas Larsen 05-09-2014 15:26:46

Håber vi kommer til at se nogle grafer til deres keynote vedrørende manglende sikkerhed ender ud i kendtes billeder bliver lækket, evt. sammenlignet med Google+ :)

8 10
Juthom 06-09-2014 02:30:34

Thomas Larsen, jeg gætter på at du mener Google Drive?

Ikke fordi din kommentar giver mening af den grund.

For ingen af de store cloudservices er sikre, der dukker hele tiden exploits op til dem alle sammen så det er umuligt at lave en brugbar sammenligning.

Men man kan diskutere om Apple ikke snart bør oprette en bounty/reward funktion ligesom f.eks Google og Dropbox, det ville i hvert fald ikke skade dem.

6 0
06-09-2014 08:30:54

Den giver da fint mening. Med et firma der er sådan efter andre vedr. sikkerhed, så er det da vanvittigt sjovt at det er deres egne kunder der rammes. Der er vist ingen der har sagt at det ikke kan ske for alle. Altså lige bortset fra Apple .......

9 6
Juthom 06-09-2014 15:33:53

Prøv lige og henvis mig til at de udtalelser fra Apple?
Det ville jo være helt vanvittigt at udtale så noget - så jeg kan næsten ikke tro det.

3 2
06-09-2014 17:18:00

John Hodgman, Apple Ad Virus: http://youtu.be/CHFy6egYcUg

En fin lille reklame fra Apple der fortæller brugeren, at hvis man vælger Apple frem for PC, så får man ikke virus.

4 3
TF 06-09-2014 18:39:26

En ca 10år gammel reklame er det hvad du lægger til grund for at de skulle være sådan efter andre med hensyn til sikkerhed, det er lidt tyndt :-)

2 5
07-09-2014 12:06:59

Tja men det er stadigt mere end hvad du kan levere for alle dine påstande..

5 3
TF 07-09-2014 13:13:01

Det er ikke mig der er kommet med en påstand og derfor skal jeg ikke dokumentere.

1 4
Thomas Larsen 06-09-2014 20:30:32

Heldigvis behøver man sjældent gå længere tilbage end til sidste gang Tim Cook var på talerstolen, hvis overhovedet det :)

Sidste WWDC (for 3 måneder siden) laver han et lignende uklog påstand vedrørende sikkerhed: https://www.youtube.com/watch?v=w87fOAG8fjk&t=48m08s du skulle tage at se deres materiale en gang imellem, det er faktisk ret komisk :)

7 1
Juthom 07-09-2014 03:49:52

Thomas,
Android har også en "Tim Cook" han hedder Eric Schmidt og han siger selvfølgelig at Android er langt mere sikker end iOS. Læs evt. på android auth:
http://www.androidauthority.com/android-more-secure-than-iphone-281248/

På Googles seneste keynote, i juni, som egentlig handlede om gmail, svinede de også sikkerheden i det nye iOS 8.
Det er ganske normalt for de store tech giganter - det har de altid gjort.
Den nye reklame med Microsofts voice vs. Apple Siri er da også et godt eksempel.

Apple påstår ikke i større grad end deres konkurrenter at de er de "bedste" men de gør det kun et par gange om året og de er eksperter i at "hype" det hele.
Google gør det på i/o samt på deres jævnlige android/chrome keynotes.
Derudover skyder de lidt mod hinanden via medierne og diverse reklamer.

For at opsummere: Din første kommentar gav ingen mening, for du har kun set Apples nyheder og keynotes, ikke Googles eller andres. For så ville du vide at der ingen forskel er på deres salgstaler.

I øvrigt, du behøver jo ikke en undskyldning for at hade noget, men hvis du føler behov for at nedgøre Apple og samtidig vil begrunde det, så brug dog i det mindste en af de utallige gode grunde der rent faktisk er, fremfor din selvopdigtede historie om at Apple er de eneste som påstår at lige præcis deres produkt er bedst.

OBS!
Det er ikke for at være uhøflig, tværtimod - men jeg kommer desværre ikke til at læse dit eller andres eventuelle svar, så spar venligst tiden.

4 4
Thomas Larsen 07-09-2014 09:07:57

Det er da ærgeligt du ikke vil tage en saglig diskussion men der er en forskel på at holde en keynote for millioner af mennesker og komme farende ud med "bla bla bla Android usikker, se hvor gode vi er" og så et mindre Q&A event hvor man konfronterer en person, som ikke har den tekniske know-how til at besvare spørgsmålet 100% korrekt.

Pointen med hans svar var jo ikke at jorde iPhone, men netop at mane til jord den situation som bla. personer som Tim Cook har sat ham i ved at køre sådanne kampagner.

Hvis vi ser vi tilbage til Mac vs. Windows, hvor Apple altid punkede Windows for dårlig sikkerhed, tog man en reel vurdering af de to operativsystemer så var Windows i lang tid Mac OS overlegent rent sikkerhedsmæssigt, problemet var altid at ingen gad at udnytte Mac fordi udbredelsen var for lille, hvilket jeg tror var det han prøvede at pointere, godt nok lidt kejtet.

Jeg har ikke set den situation du nævner med Gmail/iOS 8, og for at cementere at du ikke bare kan læse hvad du gerne vil have der skal stå, så har jeg ikke påstået at Apple er de eneste som gør det i verdenen, men generelt så, på trods af hvad du påstår, er der en stor forskel på hvordan Apple gør det og så hvordan fx Google gør det.

Apple sammenligner stort set altid med deres konkurrence, og stort set altid på en måde der er hånende overfor samme konkurrent, de to video links nævnt andre steder i diskussionen er godt eksempel på det, tager du fx Google IO, så var der slet ikke samme fokus på at sammenligne Android med iOS eller ChromeOS med OS X/Windows. Der fokuserede de mere på hvordan de gjorde som helhed og hvordan de havde forbedret fra sidste år.

Så jo der er massiv forskel på deres "salgstaler", desuden ville man jo tro at WWDC ikke var en reklame for deres produkter men en seriøs udvikler konference, udviklerne har ikke behov for at vide hvor "usikkert" Android er, de har bare behov for at vide om den platform de udvikler til.

7 2
TF 06-09-2014 22:48:07

Du forventer da ikke at folk ser 2timers video fordi du kommer med en påstand om der skulle være noget i den et eller andet sted.

0 7
TF 07-09-2014 00:47:12

Jeg fandt det men det er jo sandt nok det han siger ang malware og citatet kan du vel ikke klantre ham for vel og jeg kan ikke se hvad det på nogen mulig måde har med cloud sikkehed at gøre, men det hjælper nok vis man er lidt forskruet oppe i hovedet som dig.

1 5
Thomas Larsen 07-09-2014 09:12:00

Det behøves ikke at have noget med cloud sikkerhed at gøre, hvad det har noget med at gøre er at man altid usagligt forsøger at sammenligne æbler og appelsiner for at få konkurrenten til at fremstå i dårligt lys. Det er præcis den pointe jeg laver her ved at efterabe Apple's metoder.

Video linket er forresten timestampet (?t=48m08s) så den skulle gerne gå til det punkt i videoen af sig selv, ellers kan du altid se det i linket.

5 2
TF 07-09-2014 13:19:10

Men sjovt nok skaber du dig kun når apple gør det og ikke når dit elskede google ell andre gør det samme, du er derfor lidt svær at tage seriøst og du lyder som N, altså som en tomhjernet hader der skulle få sig et liv og blive voksen.

0 7
07-09-2014 13:55:37

Hvor er jeg dog pisse træt af dit pis med at få sig et liv. Hvis man har interesse for noget, så går man nok mere op i det end andre. Det er ikke alle der har peddigrørsfletning og hækling som interesse. Og hvis man er interesseret i noget, så går man også op i det. Eller skal vi også til at kalde sportsfans, filmentusiaster etc. for små børn der burde få sig et liv...... Ved du hvad Thomas Fucking Fjols, jeg er sindssyg glad for mit liv som det er, og jeg ville sikkert kede mig ihjel, hvis jeg skulle leve dit ude på Lars tyndskids mark!

5 3
TF 07-09-2014 14:40:04

Uha så sur den lille hater er :-)

Vis man bruger sit liv på at sprede had som feks dig ja så bør man tage sig sammen og få et liv, du laver intet andet en at svine og hade, det er ynkeligt at se på og folk som dig giver mig sku kvalme.

0 6
Thomas Larsen 07-09-2014 13:33:04

Du skal være velkommen til at vise hvordan Google gør dette præsentation efter præsentation, men som N nok påpeger så er det nok for meget forlangt fra dig at du dokumentere dine påstande :)

8 1
TF 07-09-2014 16:45:52

Hvad nytter det du lever jo i en fantasi verden hvor alt hvad der ikke passer overens med din forkvaklede virkelighed enten er løgn eller ikke brugbart som dokumentation, det er som at tale med et forkælet barn.

0 4
Thomas Larsen 07-09-2014 17:01:48

Sjovt, det lommer fra dig :)

Nå men der var altså ingen dokumentation for din påstand så den kan jeg jo med rette afvise.

5 1
TF 07-09-2014 17:11:25

Næ det eneste vi har fundet ud af er at du ikke kan læse.

0 4
Thomas Larsen 07-09-2014 17:39:03

Man er nok tøsesur hva?

7 1
TF 07-09-2014 20:35:25

Og så er vi her igen ved larsen 5år

0 4
Thomas Larsen 07-09-2014 21:28:27

Stakkels TF, hans egne ord bliver brugt imod ham ":-("

Nu husker du vel så selv at være 5 år nu når du har så travlt med at være tøsesur på alle dem som du mener siger noget modsat den måde de selv opfører sig ikke? :)

3 1
TF 07-09-2014 21:36:17

Tak fordi du underbygger mit sidste indlæg.

0 5
Thomas Larsen 07-09-2014 21:45:47

Årh min stakkels lille pige *ae ae*

2 2
TF 07-09-2014 22:31:48

Igen Tak fordi du underbygger mit sidste indlæg, bare bliv ved.

0 4
Thomas Larsen 07-09-2014 22:48:38

Stakkels madame, så usikker på sig selv man skal valideres af andre, selv i tilfælde af sine egne tvangstanker ":-("

3 2
Thomas Larsen 07-09-2014 17:06:58

Kommer*

0 3
Peter Frederiksen 06-09-2014 21:30:49

Denne er også komisk
http://youtu.be/w87fOAG8fjk?t=9m47s

Tim Cook glemmer vist lige at fortælle at OS X er gratis!

4 5
TF 07-09-2014 00:49:45

Hvad har dit link med cloud sikkerhed at gøre ?

1 4
TF 06-09-2014 22:49:18

Det er samme link som larsens, flot peter :-)

0 8
Peter Frederiksen 07-09-2014 01:06:19

Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde!

Jeg troede ikke du kunne blive mere retarderet!

13 4
TF 07-09-2014 03:28:32

Beklager jeg ikke så dit link korrekt når jeg trykkede på det, min youtube app virkede ikke ordenligt, men sådan er det jo tit med googles software.

0 4
Peter Frederiksen 07-09-2014 23:50:09

Ja, det er ærgerligt at Timestamps ikke fungerer på IOS! Desvære!

3 2
Thomas Larsen 06-09-2014 07:19:30

Nej jeg mente såmænd Google+, men det kunne lige så vel være Google Drive., uanset service et dette bare en parodi på Apple, det er da sjovt hvordan man(Læs: Apple) gør som rabiate hunde over sikkerheden. Så jeg ser bare frem til at Tim Cook indtager scenen her den 9. og giver os en fin lille graf der viser hvilken service har lækket flest nøgenbilleder :)

7 8
Juthom 06-09-2014 15:26:23

Så dine kommentarer er baseret på at Apple angiveligt har garanteret at deres cloudservice var sikker og aldrig ville blive ramt på denne måde? Det har jeg aldrig hørt noget om, hvor har du det fra?
Jeg følger Apples sikkerhedsteam i freebsd verden og som Apple developer og det du skriver passer umiddelbart ikke med mine oplevelser. iOS og OSX har da også flere gange været op og runde på Defcon, bl.a. her i KBH for ikke så længe siden så jeg kan ikke helt følge dig.

4 2
Thomas Larsen 06-09-2014 16:44:01

Nej. Læs hvad der står, ikke hvad du synes der skal stå. Det er ikke ukendt at Apple hele tiden, uberettet ophøjer deres egen sikkerhed til være bedre end den er, og kritisere deres konkurrenter(rent generelt) men også specifikt med sikkerhed, gerne med fine og dygtige grafer.

Så lad os se om de kommer nogle fine og dygtige grafer om lækkede fotos af kendtes nøgenbilleder :)

4 5
TF 05-09-2014 20:31:59

Bare rolig larsen de skal nok sige noget som du kan skabe over, men du kunne jo også vælge at være positiv istedet for pigesur og bitter, livet er meget sjovere på den måde :-)

3 14
Thomas Larsen 05-09-2014 20:42:28

Du ser ud til at forveksle en glad smiley med en ked af det smiley ":-("

10 5
TF 05-09-2014 22:31:04

Nej da en bitter og sur lille dreng som dig skal da have masser af :-) så de kan blive lidt positive og knap så dumme at høre på.

2 11
Thomas Larsen 05-09-2014 22:35:16

Bare ikke din dag i dag, du forvekslede også indlæg da du troede mit svar henvendt din smiley og ikke min, stakkel ":-("

12 6