Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple: Tankerne bag iOS 7

Apple: Tankerne bag iOS 7

iOS 7 er blevet redesignet i stor stil. Du kan her læse lidt om Apples egne tanker, som ligger bag det nye design.

Apples iOS 7 (Foto: Apple)
Apples iOS 7 (Foto: Apple)

Vi har aldrig designet noget for at det "bare" skulle se flot ud. Sådan skriver Apple på deres hjemmeside om det netop præsenterede iOS 7.

 - iOS 7 og WWDC 2013 - her er hvad du skal vide

Meningen med iOS 7 er heller ikke, at det "bare" skal se godt ud - formålet var at re-tænke hele styresystemet, og få lavet noget der var mere enkelt, mere brugbart og sjovere - men bygget ud fra de ting brugerne elsker ved iOS.

Og i takt med at måden det virker på blev ændret, så fik det os også til at redesigne dets look.

 - iOS 7 nyt design og nye farver - se billederne

Apple skriver på deres hjemmeside, at de ikke blot tilføjer nye funktioner, fordi de kan og er teknisk muligt. De tilføjer funktioner, når de kan være nyttige – hvilket også det nye Control Center i iOS 7 er et eksempel på.

Apples iOS 7 (Foto: Apple)
Apples iOS 7 (Foto: Apple)

Enkelthed er tit kompliceret

Enkeltheden er ofte sidestillet med minimalisme, men enkelthed er meget mere end manglende ”rod” og dekorationer.

Enkelthed handler om, at tilbyde de rigtige ting på det rette sted – når du har brug for dem. Kort og godt handler enkelthed om, at lave orden på det komplekse.

 - "Når noget er designet til at virke perfekt, så har det også tendens til at se sådan ud," er meldingen fra Apple.

Du kan læse mere om Apples tanker bag iOS 7 her.


Læs også:
 - iOS 7 - se om du kan få det
 - Apple har nu solgt 600 millioner iOS-enheder

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Aga TestTester 17-06-2013 18:16:44

test

0 0
Aga TestTester 21-06-2013 12:08:51

test2

0 0
Aga TestTester 21-06-2013 12:22:08

test3

0 0
Aga TestTester 21-06-2013 12:36:38

test4

0 0
Aga TestTester 21-06-2013 12:40:06

test5

0 0
Aga TestTester 21-06-2013 12:44:27

Test 6

0 0
bb 11-06-2013 16:57:56

Tror det er slut som WP8 bruger at drille æble folket med deres gammeldags system. Nu ligner de jo fuldstændig hinanden.

http://www.youtube.com/watch?v=DM8NSSzxNGM

0 0
Allan 16-06-2013 11:58:38

Jeg tror ikke det er slut med at drille ælble folket med deres dårlige og legetøjs IOS.

Det ligner meget Windows phone, men IOS kører slow, og det bliver kun værre for hver opgradering, og noget tyder på at IOS7 bliver det værste der er set indtil videre.

Windows phone kører 100% smooth, så lækkert, dem der har prøvet WP ved jeg snakker om.
Derfor bliver æble folket stadig drillet :-D

0 0
TF 16-06-2013 14:08:44

Din stakkel har du stadig ikke fundet ud af hvad BETA betyder, måske du skulle vente med at drille til du har sat dig ordentlig ind i tingene :-D

Ios 6 køre da 100% flydende og det kørte heller ikke for godt i BETA så der er da håb forude ;-)

Nå ja og jeg har både WP og ios mobiler så jeg har sammenlignet, men jeg har da også prøvet android eller skulle jeg sige lagdroid, så måske du hellere skulle bruge dine drille kræfter på dem det lader til de har størst problemmer :-)

0 0
Brylle 17-06-2013 16:45:23

S....

0 0
Allan 16-06-2013 14:39:00

Lad mig bare sige at problemerne med Apple's sikkerhed vil ingen ende tage.
Iphone kan hackes via oplader,- jeg griner så jeg snart skider i bukserne. :-D

http://www.b.dk/tech/din-iphone-kan-hackes-paa-under-et-minut

Er det knold og tot der sidder og koder IOS :-D :-D

Og Thomas efter deres tyveri stunt af Android og WP, tør jeg godt sige at vi er gået i alliance..

0 0
TF 16-06-2013 15:45:01

Jeg skriver om en ting og du svare på nået helt tredje, så kan man jo ikke diskutere med dig og dit alliance pjat er jo helt tilgrin, du får det til at lyde som en krig om liv og død, det handler om mobiltelefoner og lidt software, du tager tingende alt for alvorligt så slap lidt af og nyd din telefon og lad også andre nyde deres.

Alle laver fejl, alle låner fra hinanden og alle selvskaberne er tiltider nogen arrogante egotrippere, så hvorfor hade et firma når du burde hade alle med de begrundelser du kommer med ?

Nåe ja og kom så igen når du har fundet ud af hvad beta betyder :-D

0 0
Allan 16-06-2013 15:56:30

Og kom du igen når du har fundet ud af hvad lorte apple betyder.
Er du virkelig ikke klogere end at du bliver ved med at forsvare dem?

Jeg spørger bare, og i øvrigt skal du ikke belære mig i hverken betydning af BETA eller software for den sags skyld. Jeg udvikler selv så bare slap af.

Og inden jeg eksplodere i et knald over den dumhed der findes i denne verden, lukker og slukker jeg debatten her.

Go søndag. :-)

0 0
Ole 17-06-2013 13:59:09

Jeg vender aldrig tilbage til Windows Phone, det er simpelthen for buggy. Jeg har endnu ikke (7-9-13) prøvet at min iPhone 4 hang eller 5'eren for den sags skyld.
Man skal jo vælge den mobil som kan tilfredsstille de behov man har, og hvis æstetik og brugervenlighed skal være i højsædet, så køb et iDevice.
Gider ikke nørde med Android.

Windows Phone tværtimod ligner noget som bliver bedre og bedre. Jeg kan bare ikke lide designet af hardwaren. Æstetikken er der bare ikke for mig.

Det er som at købe et Citizen Ur(fin kvalitet) mod et Breitling Ur(super kvalitet), og der går jeg med sidstnævnte dagligt.

De er også for store, så ved HTC One, S4 og Lumia 920/925 står jeg af, de passer bare ikke i min beklædning.

Så iPhone 5 MÅ ikke blive større, så står jeg yderligere af..

Hvis Arne Jacobsen havde levet i dag, havde han helt sikkert en iPhone, specielt 4'eren var smuk med sit glas og ramme i alu. 5'eren er endnu smukkere, den har endnu ikke fået ridser og jeg bruger ikke cases og bumpers. Jeg mikser aldrig telefon og nøgler :), man pakker jo heller ikke sin AJ Æggestol ind i plastik.

Her lidt buggyness fra WP.
http://www.youtube.com/watch?v=3E_ym3HotXQ

http://www.youtube.com/watch?v=mUKIFAqHKhM

0 0
Allan 17-06-2013 14:45:09

Havde faktisk meldt mig ud af denne debat, men et dumt og ubegavet indlæg som det ole kommer med her må besvares.

Du er en fandens karl, dig og din iphone der aldrig gør dit eller dat eller går ned og er uhh så fantastisk, sig mig har du slået hovedet?
Lad mig så lige nævne at Nokia 925 vinder frem i hele Europa og sparker iphonen af pinden og 928 gør præcis det samme i hele usa. Endelig har folk fået øjene op for hvad der virkelig er kvallitet, sikkert og yderest prof. modsat de legetøjs Idevice.

Og ole hvad er det for bugness du fremlægger, at ligge et telefon med trådløs opladning ned i et kabelsalat skal give forstyrelser, det er jo ureallistisk at nogen normal tænkende vil gøre det, og skulle det alligevel forekomme, kan du bare afbryde den trådløse opladning. så er den ged barberet

Er vi simpelthen ude i at jeg skal finde alle de bugs der findes i jeres fantastiske Iphone's, det kommer til at fylde meget i tråden her, men fint med mig.

0 0
Ole 17-06-2013 15:10:36

Prøv dog at forholde dig til det jeg skriver, frem for at bryde ud i krig, jeg skriver endda positivt om WP.

0 0
Allan 17-06-2013 15:17:47

Hvad kalder det så det du skriver her:
"jeg nævner ikke et eneste sted at iPhonen er den bedste eller noget."

Du skriver faktisk præcis at WP = fin og IOS = super kvallitet, altså det bedste.- i din lille ur sammenlining.

"Det er som at købe et Citizen Ur(fin kvalitet) mod et Breitling Ur(super kvalitet), og der går jeg med sidstnævnte dagligt."

Så jeg forholder mig til det du skriver.

0 0
TF 17-06-2013 17:54:34

Allan den eneste der går amok og sviner nået til her det er faktisk DIG, det er dig der sviner apple og ikke kan tåle folk ikke er enig med dig og så begynder du med dit barnlige "lorte apple" "legetøjs Idevice" osv osv

0 0
Allan 17-06-2013 18:24:06

Thomas (Iphone fanboy) det lader ikke til at du forstår mit budskab. Apple er noget lorte legetøjs Idevice. Derfor skriver jeg det, ærlig som jeg bare er.

0 0
TF 17-06-2013 20:53:57

Der er vist kun en fanboy her nemlig DIG og pt bruger jeg WP så drop dine tomme anklagelser.

Stakkels lille hater kom igen når du blir voksen.

0 0
Ole 17-06-2013 16:24:32

Det var æstetik og hardware jeg kom ind på der, så det er hardwaren jeg skriver om, ikke styresystemerne. Så meget for at forholde til det skrevne.

:)

0 0
Ole 17-06-2013 15:06:44

Min iPhone har pt ikke lavet noget ged i den endnu. :)

Det er da fantastisk den vinder frem overalt, bare ikke hos mig, jeg nævner ikke et eneste sted at iPhonen er den bedste eller noget, men hos MIG er den absolut et fantastisk redskab.

Hvad med materialet, du er glad for det materiale som den er lavet af, bare ikke MIG..

0 0
Styxx 16-06-2013 18:39:16

Well, that escalated quickly!

0 0
Hydra 17-06-2013 11:20:20

Stop flaming people!!!

Bare så der ingen tvivl er, beta ER rent faktisk færdigt software, men som er gået i den sidste testfase. Så beta versioner kan rent faktisk godt testes, men der skal tages højde for evt crashes og mulige performance vanskeligheder, hvilket for det meste ikke sker. Men der kommer ikke nye funktioner til efter denne fase!!

0 0
TF 16-06-2013 16:15:09

Wauv du er jo helt oppe og køre over intet :-D

"lorte apple" hvad er du 12 år.

Vis du ved hvad beta betyder hvorfor skaber du dig så over nået ikke færdigt software ikke køre 100% ok, eller er det bare fordi du bare skal have nået at brokke dig over så du kan hate mod apple ?

0 0
DX 11-06-2013 13:58:17

Ingen fragmentering, 3,5 tommer skærm, ingen plastikfon på vej, ha ha. Der bliver guffet nogle stråhatte.

0 0
Simon Larsen 11-06-2013 13:22:51

"Så derfor valgte vi at tage nogle features fra Windows Phone og Android."

0 0
hellas7 11-06-2013 13:26:09

- og dermed gøre ios meget bedre. Dermed må alle være enige om, at ios 7 er blevet et meget bedre system.

Dejligt, at Android, WP og iOS-fans kan være enige om noget :-)

0 0
Thomas Larsen 12-06-2013 10:28:26

Men du glemmer helt at de funktioner som Apple har kopieret er ligegyldige og værdiløse :)

Det var de hvertfald før :D

0 0