Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple udskyder lancering af iPhone 5S

Apple udskyder lancering af iPhone 5S

Rygte: Det rygtes, at Apple forsinker lanceringen af iPhone 5S da skærmstørrelsen er ændret.

Der florerer netop nu rygter om, at Apple har besluttet at forsinke deres iPhone 5S for, at skifte til en større skærmstørrelse. Det skriver Cnet.com.

Er der hold i rygterne så skulle Apple angiveligt have besluttet, at skifte skærmstørrelsen fra 4 tommer til 4,3 tommer.

Komponenterne til produktionen af iPhone 5S skulle være bestilt i maj måned, men her havde Apple planer om det skulle være en 4 tommer skærm ligesom det kendes fra iPhone 5.

Rygterne fortæller også, at ændringen af skærmstørrelsen betyder, at lanceringen af telefonen derfor først bliver i slutningen af året og ikke i september og oktober, som det ellers var planen. Det skulle fortsat være planen, at der kommer en billigere iPhone i oktober måned - men sandsynligvis kun i udviklingslandene.

Apple har ikke kommenteret på disse rygter.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jesper Nielsen 21-07-2013 03:36:20

1. At ændre skærmstørrelsen vil være en voldsom ændring, der ikke hænger sammen med betegnelsen iPhone 5S. En mobil med ændret skærmstørrelse vil også have nu modelbetegnelse, altså iPhone 6.
2. Designet og udviklingen af mobilen har lagt fast længe nu. Produktionen er allerede i gang. Man kan ikke bare lige ændre design og størrelse over night. Alt bagved skal også redesignes. Hvis beslutningen om, at mobilen skal vokse til 4,3", så har den beslutning været foretaget for mindst 6 mdr. siden. Det er ikke bare lige. Adskillige hundrede CNCfræsere skal omkodes, Aluminium i større mål skal bestilles og leveres.
3. Apple har siden 1996 ikke kastet sig ud i hovedkuls designændringer. Man har en designfilosofi, man efterlever 100%, fordi man tror på den.

Her er mit bud på Apples næste mobil:
1. Den vil fysisk ligne iPhone 5 meget tæt, men med enkelte fysiske ændringer.
2. Den vil enten have den samme skærm som forgængeren, eller tilsvarende med ny teknologi. Pixelopløsningen vil være den samme. Mit personlige bud er identisk IPS-skærm, da det stadig er markedets bedste mobile skærm.
3. Den vil have en eller to nye features i forhold til forgængeren.
4. Den vil være ca. dobbelt så hurtig som forgængeren målt på processorkraft og grafikydelse.
5. processoren vil være af eget design lige som A6 med betegnelsen A7
6. Processoren vil muligvis benytte sig af ARM's Big little design baseret på to store og to små kerner.
7. Batteriydelsen vil være forbedret.
8. Kamera vil være forbedret. Enten forbedret ISO/støjforhold eller højere pixelcount. Måske begge. Måske endda Antishake, omend tvivlsomt.
9. 4G vil være forbedret.
10 Antenneydelse vil være forbedret.

Resten kender vi fra iOS7's præsentation.

0 0
17-07-2013 20:25:09

Det virker som om de har problemer Apple.

http://wmpoweruser.com/all-three-major-russian-carriers-drop-the-iphone/

0 0
Kongand 17-07-2013 15:04:47

Mit gæt er, at HVIS det passer, så har Apple vist det længe. Men jeg kan godt se det taktiske i at lade som om, de vil lancere noget hen over sommeren / tidlig efterår, så de andre store selskaber kører deres flagskibe i stilling til omkring det tidspunkt også og så pludselig udskyde egen lancering, så Apple pludselig kommer med det nyeste efterfølgende.
Men jeg tror ikke på, det er noget, de bare pludselig gør - det håber jeg ikke i hvert fald!

0 0
Allan 17-07-2013 17:03:56

De har ikke vidst en skid, Apple sejler mere og mere mod afgrunden.
De aner simpelthen ikke hvad de skal gøre, de kan eller tør ikke nytækning.(de snork sover).

Må bare erkende at de ikke er skab til mobilmarkedet, Nokia vil sejre stort inden længe over Apple.

Endnu engang velkommen til Nokia Lumia 1020, det er mobil kvalli der sparker r.. på alle områder.

Nokia de kan, de vil, og de gør.:-)

0 0
Jesper Nielsen 18-07-2013 21:17:38

Hvad er det lige Nokia kan?
De demonstrerer en helt åbenlys mangel på kunnen omkring markedsføring.
De vælter modeller ud på markedet med en komplet uoverskuelig modelbetegnelse, så man ikke aner, hvad der er hvad.
De annoncerer papirtigre adskillige måneder, før modellerne kommer i handlen. Lumia 920 som kom på markedet i november, blev annonceret godt 5 måneder før.
Nokia har aldrig duet til det der markedsføring. De har blot tidligere været heldig med, at det har de andre konkurrenter heller ikke, indtil Apple gik ind i mobilmarkedet.
Nokia bør differentiere deres modeller med klar adskillelse mellem lavpris og topmodeller. Udskiftningskadencen bør ikke været hurtigere end 12 måneder for topmodellerne. Og man bør sikre sig, at OS kan opdateres på mobilen mindst 3 år. Det er træls fire måneder efter at man har købt sidste nye skrig i Nokia, at se, at der nu kommer en ny topmodel, der afløser den gamle.

Apple har omvendt fundet formlen.
De ser ud til at indført en tik tok model ala Intel på CPUmarkedet, hvor man den første år lancerer et nyt design - Et tik, og året efter opgraderer modellen med hurtigere og bedre hardware.- Et tok.
Det gver tilfredse brugere, fordi ens nye mobil ikke bliver totalt umoderne i løbet af no time, og med den meget gennemtænkte bagudkompabillitet med iOS, holder iPhones deres værdi langt bedre end konkurrenterne på brugt markedet. de er faktisk oppe på 4 år med opdateret OS.
Der er en grund til, at iPhone til hver en tid er verdens mest solgte smartphonemodel.

Nokia kunne med succes kigge lidt på BMW og kopiere, hvordan man differentiere de forskellige modeller fra hinanden.
Og der skal bare være eksemplarer i butikkerne dagen efter, man lancerer en model. Der behøver ikke være nok til alle, men alle skal have mulighed for at kunne gramse og bestille mobilen.

0 0
John 19-07-2013 16:14:07

Jeg er helt enig i, at Apple har fundet formlen. Super aergerligt, at man kun har topmodellen i faa maaneder med alle andre producenter.
Én model én gang aarligt giver også mulighed for at finpudse og faa software og hardware til at spille sammen.
Nogle rygter siger, at ogsaa Apple vil gaa over til to aarlige model opdateringer - jeg haaber rygterne er onde og usande. Ellers er jeg bange for kvaliteten falder.

0 0
Allan 18-07-2013 21:52:50

Endnu en dum Apple mand der ikke aner en skid om hvad der foregår.
Du kan ikke engang finde ud af Nokia's model betegnelse, så er man da mere end ualmindelig dum.
Jeg har skrevet det får og gør det igen, da du åbenbart skal have det ind flere gange.

Apple sejler mere og mere mod afgrunden.
De aner simpelthen ikke hvad de skal gøre, de kan eller tør ikke nytækning.(de snork sover) med deres lorte telefoner og et design man efterhånden brækker sig over.

Må bare erkende at de ikke er skabt til mobilmarkedet, det var ren og skær held at de kom ind på markedet i 2007, men det er snart slut, Nokia vil sejre stort inden længe over Apple.

Endnu engang velkommen til Nokia Lumia 1020, det er mobil kvalli der sparker r.. på alle områder.

Nokia de kan, de vil, og de tør.:-)

Og at iPhone er sucks kan mere end tydeligt ses her:
https://www.youtube.com/results?search_query=iphone+sucks&oq=iphone+sucks&gs_l=youtube.3..0i5.1041.7009.0.8403.12.12.0.0.0.0.172.1154.9j3.12.0...0.0...1ac.1.11.youtube.veKhhQ2EEE0

0 0
Slaraffenland 19-07-2013 15:36:51

Endnu en dum Apple mand der ikke aner en skid om hvad der foregår.
Du kan ikke engang finde ud af Nokia's model betegnelse, så er man da mere end ualmindelig dum.

Det citat vidner nok mere om dit intelligensniveau end Jespers.

0 0
Anker 18-07-2013 23:43:22

Ej stop Allan Hahahaha.... Du er for vild..... intet midre....

0 0
TF 18-07-2013 22:28:48

I er da begge totalt afsporede, tag en slapper og nyd jeres mobiler istedet for det fan ævl.

0 0
TF 17-07-2013 17:48:17

Vis nokia skal hente markedsandel bliver det nok i store træk fra android lejeren som jo også er klart størst, der er flest der er parat til at hoppe over bla. Pga. Utifredshed med langsomme og laggende billige modeller, apple derimod har de mest tilfredse brugere så de bliver nok svære at rykke på.

Men du mener måske ikke at nokia/WP kan klare sig mod android/samsung, htc osv ?

0 0
Allan 17-07-2013 18:02:28

Jo Thomas. De har i den grad en chance mod android og samsung.
Tror ærlig talt ikke det bliver nogen stor modstander, det er jo prof. grej mod legetøjs mobiler.

Nokia gjorde et rigtig fint fremskridt med lumia 800 og især Lumia 920, men i den næste generation af Lumia modellerne 925 og 1020 er der dæmlme dytme gearet op.

Jeg har ikke selv haft den ære at prøve nogen af dem endnu, men ifølge youtube og google, er der tale om noget helt uset kvallitet indtil videre.

Nokia var på toppen i mange år og med den kvallitet de bruser frem med kommer de tilbage. Igen tvivl.

0 0
John 18-07-2013 06:54:05

Nokia laver fin plastik hardware. Jeg har selv en Lumia 920, som dog samler støv. For intet hardware er bedre end softwaren og der mener jeg Nokia har et stort problem med Windows Phone lige nu. Bl.a. er notifikationssystemet den primære grund til, jeg ikke bruger telefonen. Facebook notifikationer kommer i bedste fald efter flere dage og Skype beskeder kan komme efter minutter og op til flere timer efter beskeden er sendt. Det dur slet ikke i 2013, konkurrenterne har styr på det.
Selv om kameraet også hardware mæssigt skulle være overlegent, oplever jeg bedre detaljeskarphed med iPhone 4S. (920'eren ER bedre, når det er mørkt.)
Jeg er skuffet over, at Microsoft ikke er bedre til at opdatere Windows Phone med nye features og får løst nuværende problemer.

0 0
Allan 18-07-2013 16:22:20

Nu har jeg lavet en række tests på lumia 920 notifikationer.
Jeg finder ingen problemer med live tiles notifikationer.
Kan du prøve at beskrive hvad der ikke virker?

0 0
John 18-07-2013 18:53:26

Der er flere apps, har jeg fundet ud af, i forbindelse med soegninger efter en loesning. Mit stoerste problem er med Facebook. Push beskeder kommer ikke frem naar folk f.eks. kommenterer et vaegopslag. Du kan se masser har problemet ved at søge på Google: https://www.google.dk/search?q=windows+phone+facebook+notification+issue&nomo=1&biw=320&bih=416&prmd=ivnsfd&tbo=1&sa=X&ei=VhnoUceWBar44QSo04CoCw&ved=0CBcQwxE

Følger også med på http://www.wpcentral.com, som bl.a. informerer om Facebook opdateringer. Her er det en tilbagevendende efterspoergsel fra brugerne at faa push notifikationer fixet.

Jeg fandt et sted en mere eller mindre officiel forklaring på issuet, at Windows Phone per design samler push notifikationer i "klumper" for at spare stroem, og at det kunne have en del af skylden.

0 0
Allan 18-07-2013 19:13:30

Sådan har det altid været i WP, notifikationer opdateres alle hvert 30. minut, netop for at spare strøm, det er ikke en fejl, men en prioritet fra MS.

Det forlyder dog at dette bliver valgfrit i de kommende opdateringer, og samtidig kommer der også et notifikationcenter hvor alt samles.

0 0
John 18-07-2013 22:42:30

Man kan desvaerre ikke regne med max 30 minutter med Facebook. Der kan gå meget laengere eller notifikationer naar slet ikke frem.
30 minutter er ogsaa laenge efter mit temperament. Hvis man kan faa push opdateringerne til at komme oejeblikkeligt (som i IOS) efter en senere Windows Phone opdatering, vil jeg klappe i mine smaa fede haender :)

0 0
John 18-07-2013 18:47:04

Der er flere apps, har jeg fundet ud af, i forbindelse med soegninger efter en loesning. Mit stoerste problem er med Facebook. Push beskeder kommer ikke frem naar folk f.eks. kommenterer et vaegopslag. Du kan se masser har problemet ved at søge på Google: https://www.google.dk/search?q=windows+phone+facebook+notification+issue&nomo=1&biw=320&bih=416&prmd=ivnsfd&tbo=1&sa=X&ei=VhnoUceWBar44QSo04CoCw&ved=0CBcQwxE

Følger også med på http://www.wpcentral.com, som informerer om alle Facebook opdateringer

0 0
Allan 18-07-2013 09:46:25

Ingen problem, alt dette kommer i en meget stort opdatering WP8 "blue". men blandt andet ny besked center, notifikationer og meget andet.

0 0
John 18-07-2013 09:55:46

Ja jeg er meget spændt på blue opdateringen. Desværre kommer den vist først til næste år.

0 0
Allan 18-07-2013 10:10:27

Du skal vidst lige rette din browser indstilling, så de rette tegnsæt vises. :)

Der kommer så en mindre opdatering meget snart, men "blue" ændre virkelig mange ting.

0 0
John 18-07-2013 12:02:24

Ups, saa maa jeg skrive saadan.
Sidder i udlandet med IOS 7 beta, det er prisen for at koere beta.
Glaeder mig til baade GDR2 og GDR3, men tvivler paa de loeser notifikationsproblemerne, som er katastrofale for mig.

0 0
Allan 17-07-2013 18:42:22

ingen tvivl :-)

0 0
17-07-2013 14:31:09

Man har jo et standpunkt til man tager et nyt...Gad vide hvad alle dem der havde en grænse på 4" nu vil gøre.........

0 0
René Pedersen 17-07-2013 14:46:55

De vil stadig købe Iphone, men så vil de prøve at bilde alle os andre ind at 4,3 er den perfekte størrelse. :-D

0 0
labodilsen 17-07-2013 15:10:47

Eller folk bliver ved med at køb iPhone5.

personligt vil jeg hellere have en <=4" skærm, da telefonen så oftes er til at betjene med en hånd. Det her med større er bedre inden for skærm, håber jeg hurtigt at producenterne laver om på.

0 0
hellas7 17-07-2013 16:20:36

@labodilsen: sandheden er jo at folk tilpasser sig. Nu hvor jeg bruger nexus 4 synes jeg at min iphone 4 er meget lille, men da jeg skiftede fra htc hd2 til iphone 4 synes jeg pludselig at hd2 var alt for stor

0 0
Søren D 19-07-2013 14:47:38

Enig - man tilpasser sig i løbet af et par uger. De større skærme på telefonerne har også medført at vores tablets og IPads her i husstanden pludselig ligger urørte i flere dage - Ungerne (11 og 13) gider dem ikke mere og bruger nu kun deres telefoner (Xperia og S3) + deres bærbare til alt deres spil, skype og snak. Tror dog liiige at jeg skal nå at prøve en Nexus 7.2 inden jeg helt afskriver konceptet igen :-)

0 0