Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple under et historisk hårdt pres

Apple under et historisk hårdt pres

Analyse: Apple er ikke længere enerådig hersker på smartphones. Ny innovation er nødvendig for at imødegå presset fra Samsung.

Apple på 5th Avenue, New York. (Foto: John G. Pedersen).
Apple på 5th Avenue, New York. (Foto: John G. Pedersen).

I 2007 var det let for Apple at overraske den snorksovende mobilbranche. Men i dag skal der kæmpes for at fastholde de faldende markedsandele, hvor det ikke længere er Apple der svinger taktstokken fra USA.

Det seneste regnskab, Q3 2013, overgik investorernes forventninger. De har ellers været meget bekymrede for, om Apple har mistet evnen til at innovere. Jeg mener dog ikke, der er nogen som helst grund til at ånde lettet op hos hverken Apple, aktieanalytikere eller investorer.

Et faktum er, at Apple ikke har opfundet noget nyt siden 2010, hvor de sendte den første iPad på markedet, og det bør i et konkurrencepræget elektronikmarked skabe bekymring.

Apple er nødt til at komme med en ”breaking news”-opfindelse, hvis ikke de skal miste yderligere terræn, og en halv tomme-forøgelse af skærmstørrelsen er i den sammenhæng ikke nok.

Falder på mange punkter

I begejstringen over regnskabet bør man forholde sig til, at iPad-salget er faldet med 14 procent, set i forhold til samme periode i 2012. Heller ikke Mac-computere og iPod kan der noteres fremgang på.

Apples direktør Tim Cook sagde ved præsentationen af regnskabet, at ”If there are other tablets selling, I don't know what they're being used for”.

Det kan han have en pointe i. Apples produkter står stadig for det største forbrug af webtrafik og applikationer, men det ændrer ikke på, at salget er presset i flere af produktkategorierne.

iPhone 5 er den mest populære iPhone nogensinde, og det er da også salget af smartphones der redder Apple. I kvartalet blev der solgt 31.2 millioner iPhones, hvilket er en fremgang på 20 procent, i forhold til for et år siden. Men gennemsnitsprisen per solgte produkt er faldet.

 - iPhone er fortsat en succes for Apple

Prisfaldet hænger sammen med at Apple sælger tidligere topprodukter som iPhone 4 og 4S til lavere priser, hvilket tilfredsstiller den kundegruppe, der ikke vil eller kan betale over 5.000 kroner for en smartphone.

Presset fra Samsung

Selvom Apple har fremgang i smartphone-salget er der stadig langt op til Samsungs førsteplads. Den koreanske virksomhed havde i første kvartal 2013 en markedsandel på 30.8 procent, mens Apple måtte nøjes med andenpladsen og 18.2 procent, ifølge analysefirmaet Gartner.

I tabletkategorien fører Apple og havde en markedsandel i første kvartal 2013 på 39.6 procent, mens Samsung sad på 17.9 procent. Sammenlignet med samme periode et år tilbage går Apple tilbage fra 58.1 procent, mens Samsung fik en fremgang fra 11.3 procent.

Mange har følt sig sikre på at Apples dominans ville vare ved, men når tallene lines op, er det tydeligt der brug for nytænkning i Californien.

Brug for en stor nyhed

Apple sagde ved regnskabsfremlæggelsen at det bliver et travlt efterår - og det er der også brug for. En lille ændring i skærmstørrelse og den grafiske overhaling af iOS-styresystemet er ikke nok.

På rygteplan tales der om et iWatch og et iTV til at hænge på væggen, om det så holder vand eller er nok til at tilfredsstille kunderne, må tiden vise.

En af Apples andre udfordringer er at særligt iPhone og iPad er blevet mainstream og det er ikke længere de unge, smarte og kreative der har en iPhone. Forældrene og den ældre del af befolkningen har i dag også en Apple-smartphone, hvilket sjældent er trendsætterne.

Apples Q3 2013 regnskab endte med et overskud på 39 mia. kroner mod 35 mia. kroner i Q3 2012.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Ken 30-07-2013 17:30:31

Hvad gør andre producenter af telefoner end at forstørre skærmen og sætte lidt hurtigere processorer i? De små smarte fif som Google kommer med i nyere udgaver af Android, er heller ikke anderledes end Apple kommer med. Apple plejer at komme med over 200 forbedringer hver gang de kommer med ny IOS. Den grundlæggende forskel på Android og IOS/iPhone er brugervenligheden, kvalitet og design af telefonen eller andre ting hos Apple.
I grunden er ingen kommet med noget banebrydende, andre end Apple.
Alt hvad folk kan lide ved computere, telefoner, musikafspillere osv, har Apple opfundet, og andre har bare kopieret.
Apple opfandt den grafiske bruger interface til computere, som det tog Microsoft rigtig mange år at kopiere, uden at de stadig kan finde ud af det.
Apple opfandt musen, smartphonen med multiple touch skærm af glas (corning), Appstore, online musik tjenester, og jeg kan blive ved.
Før Apple opfandt den første smartphone, var det kun gud jammerlige plastik forsøg med touchskærme fra HTC.
Design og kvalitets mæssigt ligner Apple også noget som en forbruger ikke bare anser som et engangs plastik produkt, men er æstetisk.
Godt nok er Apple en smule dyrere, men findes der en andet telefon på markedet som en Apple 3GS, som er blevet supporteret i så mange år?
Jeg taler ikke bare på rygte basis (eller noget jeg læser i dette sladderblad) da jeg har brugt PC/DOS/Windows og HTC, Samsung og mange andre fabrikater i 30 år. Nu er jeg gået helt over til Apple, da det bare virker!

0 0
31-07-2013 09:37:46

wauw, og vi er ikke objektive :D

Ang. grafisk brugerflade:
http://en.wikipedia.org/wiki/Graphical_user_interface

Musen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mouse_(computing)

Tjah, vi kan blive ved. At du er glad for deres produkter er jo kun godt, men det gør dem ikke til fader af al teknik...

Ang. det at Stjæle/Kopiere/låne:
http://www.youtube.com/watch?v=CW0DUg63lqU

0 0
Thomas Larsen 30-07-2013 23:23:12

Nu er det jo ret åbenlyst du troller, men du skulle måske se hvad disse "200 forbedringer" er før du kommenterer dem :)

Ellers kan jeg afsløre at fra Android 4.2.2 til 4.3 har der været over 30000 forbedringer!

0 0
Ken 31-07-2013 00:18:56

Sorry, skrivefejl fra min side. Jeg mente over 200 nye funktioner til brugeren, 'under hjelmen' er der selvfølgelig langt flere forbedringer.
Du skriver tågesnak, jeg ved ikke hvad troller er!
Jeg har haft Android lige siden det kom på markedet, og har forøvrigt endnu, bruger den bare ikke mere siden jeg skiftede til iPhone 5 for 3/4 år siden.
Jeg kender derfor godt forbedringerne der er sket på Android, måske skulle du anskaffe en iPhone og bruge den bare 3 mdr, så vil jeg godt diskutere videre med dig bagefter.

0 0
Thomas Larsen 31-07-2013 06:04:27

Nu er det jo ret åbenlyst du troller, men du skulle måske se hvad disse "200 funktioner" er før du kommenterer dem :)

Ellers kan jeg afsløre at fra Android 4.2.2 til 4.3 har der været over 30000 funktioner.

0 0
Ken 30-07-2013 17:45:30

Findes der virkelig ikke andre firmaer, der for en gangs skyld kan lave et WOW produkt, der bliver virkelig skelsættende? Jeg tvivler kraftigt, når ikke end gang verdens tidligere største mobil producent (Nokia) kan!
Nokia's telefoner er jo bare en ny smartphone (læs:kopi) som betjenes på en anden måde, uden samme understøttelse som iPhone (apps, firmware), som en forbruger typisk kasserer efter 1 år!

0 0
Thomas 30-07-2013 18:51:42

"Nokia's telefoner er jo bare en ny smartphone (læs:kopi) som betjenes på en anden måde, uden samme understøttelse som iPhone (apps, firmware), som en forbruger typisk kasserer efter 1 år!"

Haha. Haha. Det er fandme underholdende det der. Det tror du vel ikke selv på?

0 0
Allan 24-07-2013 21:53:07

Er Apple på vej mod afgrunden i mobilmarkedet. De fik en chance i 2007, da Samsung og Nokia sov i timen, men nu hvor de er vågnet og giver maks modstand, må Apple se sig slået af overmagten.

Om 2 til 3 år vil Apple's iPhone være ganske ubetydelig i dette markedet.- Farvel og tak!

0 0
Thomas 25-07-2013 08:36:38

"Om 2 til 3 år vil Apple's iPhone være ganske ubetydelig i dette markedet.- Farvel og tak!"

Det lyder usandsynligt. Apple er i øvrigt ikke på vej mod afgrunden.

Du er måske ikke klar over det (det lader ikke til det, ihvf.), men Apple solgte 31 millioner iPhones i dette regnskabskvartal mod 26 millioner i samme kvartal sidste år.

0 0
Allan 25-07-2013 10:04:35

Thomas, jeg er klar over alle disse tal, og problemet er at du og mange andre ser sig alt for isoleret på det, prøv nu at se det i det store perspektiv og tænk lidt frem, så lad og sige 4 år frem.
I min omgangskreds havde vi for 5 år siden ALLE en iPhone også undertegnede, vi var altså 25 med en iPhone, i dag er der 7 tilbage og de samme 7 tror ikke at det bliver en iPhone næste gang, og det er det billede man altså skal skalere op til hele markedet. Og tro mig der kan ske ufattelig mange ting 2 - 4 år.
Jeg tror absolut på at det kun der den lille Apple-fan-kerne der stadig sidder i deres bobble om et par år og ikke ander hvad verden kan tilbyde ud over et iDevice, der stadig har iPhone.
Overskriften i denne artiklen findes ikke kun på mobilsiden, hele verden skriver om Apple problemer, og aktiemarkedet reagerer også på det.

0 0
TF 25-07-2013 14:32:27

Helt ærligt allan du snakker om andre ser isoleret på tingende og så hiver du et eksempel frem med dig og dine venner, det er da så isoleret som det kan være.

0 0
Allan 25-07-2013 14:36:15

Det er ikke mine venner jeg taler om, men min omgangskreds, som både læger, mekaniker, kørelører, bager, skolelærer, tømrer, pølsemager, maler, bogbinder, gartner mf.

Så denne tendens kan uden problemer bruges i den store sammenhæng og i den brede befolkning.

0 0
Footiefan 25-07-2013 15:07:12

Hmm, fra 100% til snart 0% blandt dine venner, ej undskyld, omgangskreds. Ja det er da klart noget der bare kan ganges op og gælde hele verden, klart nok... Og der kommer aldrig nye kunder til? Nå nej..
Og ligegyldigt om folk siger dine venner eller omgangskreds, når du alligevel har fortalt de dækker bredt, det er ikke 25 i samme branche.
Og så spår du om noget 4 år frem i tiden.....indenfor mobilteknologi. Ja okay så....men du ved selvfølgelig bedre end alle andre, DIN omgangskreds har talt ;-)
Jeg ser et meget mere blandet billede. Men okay, jeg kender jo heller ikke dig!

0 0
Allan 25-07-2013 15:21:35

Snart 0% hahaha, sig mig hvordan regner du?
Det er altså noget der ligner 28%
Nu har jeg ikke nævnt alle brancher, men det dækker meget bredt.
Så uanset hvad du siger er det udviklingen for iPhone, med mindre de hiver noget meget interessant ud af hatten snart.

0 0
Footiefan 25-07-2013 16:04:08

"I min omgangskreds havde vi for 5 år siden ALLE en iPhone også undertegnede, vi var altså 25 med en iPhone, i dag er der 7 tilbage og de samme 7 tror ikke at det bliver en iPhone næste gang, og det er det billede man altså skal skalere op til hele markedet."

Okay?! Jeg læser det som 100% til SNART 0% procent. Bemærk 'snart', altså på vej mod... Du skriver jo de 7 ikke regner med iPhone næste gang...

0 0
Allan 25-07-2013 16:53:21

Så det du siger er at "næste gang" = "snart".
Hvor for du det fra? næste gang de vælger anden telefon kan være om 2 år.
Så lad vær med at fordreje sandheden.

0 0
Footiefan 25-07-2013 18:08:34

Kors! Du er sgu da dansk mester i ordkløveri... Snart, på vej mod, ca, ja vælg selv et andet ord så.

Og sandheden......er altså det du skriver, hahahaha. Smut lidt ud i sommervejret, du trænger til at få lidt ilt! ;-)

0 0
TF 25-07-2013 17:45:52

Footiefan forholder sig bare til det du skriver, det er ikke at fordreje nået som helst.

Jeg er glad for du sprang mit indlæg over det siger meget at du ikke har lyst til at skrive svaret :-) for man kan jo tydeligt se når du ikke kan bunde og er i problemer så springer du bare over ;-)

0 0
Allan 25-07-2013 19:56:22

bunde!! hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahaha

0 0
TF 25-07-2013 20:14:08

Tja det indlæg sige jo alt om dig og intet positivt, du har jo intet at komme med, smut med dig lille dreng

0 0
Allan 26-07-2013 06:05:59

Hver gang du ikke kan argumentere kommer du med din lille dreng historie.
hahahahha. smut pomfrit.

0 0
TF 26-07-2013 12:34:08

Der er jo kun en her der ikke kan argumentere og springer indlæg/spørgsmål over og det er dig allan, vis du vil spille smart så kom med nogle svar og argumenter ellers er du jo bare tilgrin.

0 0
Footiefan 26-07-2013 10:34:38

Sagt af Allan "fat det dog". Argumentet over alle andre...

0 0
Thomas 26-07-2013 08:35:01

Altid en fornøjelse at læse en halv-retarderet 13-årigs indlæg. Skarpe pointer og masser af flot retorik du byder ind med, Allan.

0 0
TF 25-07-2013 16:03:19

Det dækker jo ikke en skid og du kommer ikke uden om det er et lille isoleret og tilfældigt eksempel der ikke holder når man snakker det store billed.

Lad os se på tingende, apple startede med at lave ipods og de andre fulgte deres retning, så iphone/ios og igen fulgte de andre trop og til sidst ipad som de andre igen igen kopierede, så hvad stort har de andre opfundet de sidste par år ? Og så siger folk at apple ikke er innovative :-)

0 0
TF 25-07-2013 15:02:51

Det er da stadig så isoleret som det kan blive og kan på ingen måde bruges til at tegne det store billed, jeg oplever det modsatte af dig der kommer bare flere og flere iphones i min omgangs kreds som også har forskellige jobs ;-) men jeg tror ikke det betyder at sådan er det over alt i modsætning til dig.

Indse det dit lille isolerede billed holder ikke og er ja isoleret og tilfældigt.

0 0
Thomas 25-07-2013 14:07:49

"I min omgangskreds havde vi for 5 år siden ALLE en iPhone også undertegnede, vi var altså 25 med en iPhone, i dag er der 7 tilbage og de samme 7 tror ikke at det bliver en iPhone næste gang, og det er det billede man altså skal skalere op til hele markedet."

Arh, det er det nu ikke. Hvad dine venner gør og ikke gør er næppe sigende for den generelle befolkning :)

Jeg kigger skam fremad. Det kan godt være Apples markedsandele skrumper lidt, men så længe de har stigende salg, så tror jeg de sover fint om natten.

"Jeg tror absolut på at det kun der den lille Apple-fan-kerne der stadig sidder i deres bobble om et par år og ikke ander hvad verden kan tilbyde ud over et iDevice, der stadig har iPhone."

Det lyder usandsynligt.

0 0
Allan 25-07-2013 14:35:40

Det er ikke mine venner/nære venner jeg taler om, men min omgangskreds, som både er læger, mekaniker, kørelører, bager, skolelærer, tømrer, pølsemager, maler, bogbinder, gartner mf.

Så denne tendens kan uden problemer bruges i den store sammenhæng og i den brede befolkning.

0 0
Thomas 25-07-2013 15:15:57

"Så denne tendens kan uden problemer bruges i den store sammenhæng og i den brede befolkning."

Du arbejder ikke med statistik, formoder jeg. Eller, det håber jeg ihvf. ikke.

Din omgangskreds er ikke repræsentativ på nogen måde.

0 0
TF 25-07-2013 00:10:58

Det bliver spændende at se om du får ret, personligt tror jeg du tager meget fejl :-)

Jeg tror nærmere vi vil se en lille tilbage gang til apple, en stor til samsung og en fremgang til nokia, huawei og evt andre kina firmaer pga større salg af lav og mellem pris klasse modeller

0 0
24-07-2013 15:00:55

Så er der noet der tyder på at den kære Cook snart skal finde noget nyt at profilerer sig på:

http://thenextweb.com/insider/2013/07/10/statcounter-samsung-overtakes-apple-for-first-place-in-mobile-web-traffic-chrome-passes-ie-usage-in-the-us/

0 0
TF 25-07-2013 00:11:42

Så er din dag reddet ;-)

0 0
25-07-2013 08:21:26

Nej det er det først den dag jeg ser Apple drejer nøglen og lukker og slukker.....

0 0
Footiefan 25-07-2013 14:55:06

Den sædvanlige indebrændte holdning. Ja lad dog alt i verden blive til grønne robotter....

0 0
25-07-2013 20:29:16

Der er da masser andre spillere på markedet....

0 0
TF 25-07-2013 15:46:33

Ja og så stopper alt udvikling osv :-(

0 0
25-07-2013 20:27:24

Ha ha apple og udvikling er jo to ting med modsat fortegn....apple udvikler ikke længere, de forsøger at hænge i med de andre.....

0 0
Allan 26-07-2013 06:00:47

præcis. intet mindre.

0 0
TF 25-07-2013 22:34:26

Du kan som sædvanligt ikke se det store billed, vis google havde monopol som folk som dig jo lader til at ønske så ville der jo ikke være megen grund til at gøre meget ud af innovation/udvikling mere, det er jo set mange gange før når nogen har monopol.

0 0
25-07-2013 22:50:54

Som jeg skrev til footie, så er det jo ikke kun iOS og android der findes. Der er masser af andre, deriblandt din egen jolla. Men lad det nu ligge, denne joke er ved at være for langt ude. Selvfølgeligt lukker og slukker apple ikke, men det ændre jo ikke ved at deres R & D ikke ligefrem kaster om sig med fede ideer. Det er jo nærmere "vi skal have det de andre har".

0 0
TF 25-07-2013 23:53:17

Jolla jeg har da ingen jolla mobil, hvor har du det ævl fra ?

" vi skal have hvad de andre har " er det ikke dit elskede samsungs slogan :-)

0 0
26-07-2013 08:35:39

Var det ikke dig der himlede op over at du havde pre ordered en jolla mobil ? Eller er det også bare en gang pis ? Ligesom at du i nogle diskutioner forgudede HTC one ( hvorfra du har din kæmpe google maps erfaring ), men vi dog aldrig hørte om igen. Når meeeen det er selvfølgeligt altid meget bekvemt at have lidt af hvert i skuffen derhjemme, så kan man jo altid lige skifte mærke, OS eller andet når man skal trolle lidt.......

Med hensyn til din hentydning til samsung og kopiering, så medgiver jeg at de havde øjnene skarpt på iphonen da de lavede den første sgs. Men derefter har de sq ikke kigget sig tilbage....Nu er båden vendt og apple kopierer løs, som de altid har gjort...Selv helt tilbage fra den første mac computer har de været ude og blive inspireret. Hvilket SJ jo også stolt indrømmede...

0 0
TF 26-07-2013 12:28:56

Du huske åbentbart ikke så godt jeg har aldrig haft jolla og har 0 erfaring med det men vis du vil vide nået om WP er jeg frisk ;-)

Det er jo ikke min skyld du spildte min tid ved at diskutere nået du ingen viden havde om (here maps) men at kalde mig en troll og løgner viser jo thomas har ret du er en retard.

0 0
26-07-2013 16:27:45

Jamen Thomas så lyver du jo! Og du kan kalde mig retarderet alt det du vil, rager mig en høstblomst.

Og min viden om here maps er nok i samme størrelsesorden som din om Google maps.

0 0
26-07-2013 16:34:42

Okay jeg æder mine ord ang. Jolla , Sorry. Der findes åbenbart mange thomas'er.....

0 0
TF 26-07-2013 17:57:26

Jeg har haft ca 7 android og 5 iphones alle med google maps og jeg har ikke brugt andet før jeg skiftede til WP, du må virkelig have brugt here maps meget siden din erfaring er så stor :-)

Men det emne ved vi jo du ikke ved en skid om så det skal vi ikke spilde mere af min tid på.

0 0
26-07-2013 19:32:52

Ok så er du åbenbart mere velbefærdet i android verdenen end mig også......

0 0
TF 26-07-2013 22:30:02

Tja jeg har haft 7 af dem vis ikke flere og jeg har været med fra de kom til Danmark, om det er om det er mere velbefærdet i android end dig må du jo vide.

0 0
TF 27-07-2013 23:01:43

Det lader til jeg er mere velbefærdet i android verdenen siden du blev så tavs :-D tænk over det inden du beskylder mig for bare at være en apple fanboy osv osv næste gang ;-)

0 0
29-07-2013 09:03:48

Hvad vil du have jeg skal sige ? Du har gentaget det jeg skrev. Og bare fordi du har haft mange android mobiler, WP mobiler, eller andre har da intet at gøre med om du er fanboy.....Mener nu heller du er fanboy, du er bare en troll blandet med lidt apple police boy.....

0 0
TF 25-07-2013 23:57:00

Skulle du og allan ikke bare lave jeres egen lille apple hater klub hvor i kan side og ønske apples undergang, være bitre og hadfyldte sammen :-)

0 0
Allan 26-07-2013 06:03:19

Hvad med dig og footiefan laver jeres egen lille Apple lover klub, hvor i kan sidde og elske iDevice.

0 0
Footiefan 26-07-2013 10:32:10

Okay, må jeg godt være medlem med min HTC One?
Måske er vi bare lidt mere normale, knap så fanatisk og ekstremistisk som du er...

0 0
26-07-2013 10:40:01

Footie du kan eje nok så mange android mobiler du vil. Du er her jo kun med dine indlæg når det er æblet der behandles negativt.....

0 0
Footiefan 26-07-2013 11:26:21

Jeg kan fint nøjes med én ;-)
Men nej det stemmer ikke helt.....men hvis vi siger det er sandt, så må det jo være fordi netop i disse tråde folk er helt væk og fanatiske i deres "had" til et enkelt produkt. Det er helt til grin som følelser kan spille ind. Så ophører al logik og normal tankegang. Og ja det går begge veje, inden du nu kommer i gang ;-) Utroligt at nogle personers (ingen nævnt her) hadefulde meninger til et produkt/navn kan være så voldsomt. Håber man har et sundere forhold til andre ting, ellers er man jo gennemført ynkelig... :-)

0 0
26-07-2013 19:35:40

Jeg hader såmen ikke nogle firmaer :-) eller mærker :-)

0 0
TF 26-07-2013 22:23:48

Dine konstante negative/hadfyldte indlæg mod apple og dit ønske om at de skal forsvinde helt siger nået andet.

0 0
26-07-2013 23:16:44

Hold da kæft. Du må da være snot dum. Tror du virkelig jeg går rundt og ønsker at Apple skal dreje nøglen? Og jeg kommentere langtfra i alle apple tråde. Grunden til jeg overhovedet kommenterede her var egentlig at John G. var lidt ved siden af i sin artikel vedrørende Web trafik. Men straks var Apple police skal Thomas F. på banen. På den anden side, Who gives a Shit anyway.

0 0
TF 26-07-2013 23:36:59

Du er der vær gang der er en debat om apple hvor du kan sprede had og negativitet og du skrev selv "Nej det er det først den dag jeg ser Apple drejer nøglen og lukker og slukker....." Men det må jo bare betyde du bare troller og lukker lort ud for at starte et skænderi.

0 0
27-07-2013 19:44:03

Er jeg her ?
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/ios-7-kan-blive-forsinket,lid.28158/

eller her?

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/iphone-er-fortsat-en-succes-for-apple,lid.28128/

her?

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/bekraeftet-apple-udviklere-hacket,lid.28111/

Listen er meget lang med artikler om apple og deres produkter hvor jeg ikke er tilstede. Så Thomas, DU LYVER!!!! Jeg kan simpelthen ikke tage dig seriøst, og derfor troller jeg dig og din navnebror når i kommer med de latterlige påstande...

0 0
TF 27-07-2013 22:59:16

Du læser ikke hvad jeg skriver så nej jeg lyver ikke, jeg har aldrig skrevet du skriver i alle artikler men "Du er der vær gang der er en debat om apple hvor du kan sprede had og negativitet" jeg skrev debat ikke artikkel lær dog at læse.

Det var hurtigt du sprang over det med du ønsker apple væk, men der løj du jo også og det står sort på hvidt, LØGNER

Så du indrømmer igen du er en troll og vi kan alle se du er langt ude med dine beskyldninger så hvad med du hater/troller et andet sted for du er jo tilgrin her.

Og nu ved jeg du prøver at snige dig udenom eller bliver meget personlig som du plejer når du har dummet dig, men lad være med at anstrenge dig for meget for jeg stopper her, jeg gider ikke spilde mere tid på dig for man kan ikke komme igennem til dig og du stopper jo aldrig med dig ævl alligevel.

0 0
28-07-2013 15:13:15

Undskyld MR. Flueknepper No. 1. Her var den første, hvo du sjovt også deltager.

http://mobilsiden.mobi/nyheder/apple-pa-vej-ud-hos-russiske-operatorer,lid.28081/?t=1&expand#exp

En mere:

Så nej Thomas. DET ER DIG DER LYVER .... For at bruge din egen børnehave retorik..... Og det bliver satme sjovt at se om du nu kan holde dig væk.....

0 0
Thomas Larsen 28-07-2013 10:28:39

Lær dog selv at læse :)


Dine konstante negative/hadfyldte indlæg mod apple og dit ønske om at de skal forsvinde helt siger nået andet.


At du så senere henne præciserer decideret til debat kan vist kun tilfalde din normalt ligegyldige lemfældighed med ord.

Det ændrer dog heller ikke på der var en debat i nogle af de eksempler han kom frem med.

0 0
Thomas 25-07-2013 22:28:50

Du har vel nok gættet det - men der er ikke én, der tager dig seriøst, når du skriver den slags pjat.

0 0
25-07-2013 22:41:25

Nå skulle det være en seriøs diskution det her? Og jeg er egentlig fløjtende ligeglad om folk tager mig seriøst. Jeg ytre mine meninger om div. tech ting i artiklerne, om folk kan lide det eller ej og om det bliver taget seriøst rager mig en høstblomst. Men det kan da i hvert fald få nogle op af stolen, man skulle nogle gange tro at jeg stod og pissede i jeres forhave og ikke bare skrev lidt negativt om apple og deres produkter....

0 0
Thomas 26-07-2013 08:34:14

Jeg er ligeglad med Apple - jeg bruger det ikke. Men dine indlæg afslører en eklatant mangel på intelligens.

0 0
TF 25-07-2013 22:49:09

Ha ha prøv at læse dine egne indlæg du kommer med vis jeg/andre skriver nået om samsung/android der ikke er 100% positivt :-D

0 0
25-07-2013 22:53:26

Hvis du for en gang skyld kom med noget konkret og ikke det sædvanlige "Samsung sheep" ha ha pis, så kunne det jo være jeg også kunne tage du seriøst.....

0 0
TF 25-07-2013 23:49:25

Prøv at læse dine egne indlæg lille du :-D

0 0
TF 25-07-2013 14:35:35

Det ser ikke ud til det sker så du må nok leve med dit sørgelige indebrændte had resten af livet :-)

0 0
Thomas 25-07-2013 08:37:08

Jeg tør godt vædde på, at Apple lever længere end dig.

0 0
25-07-2013 10:09:48

Ja da, der vil altid være plads til niche produkter.......

0 0
Thomas 25-07-2013 14:05:33

At kalde Apple for et niche-produkt må bunde i enten uvidenhed eller ignorance.

0 0
Thomas 25-07-2013 14:05:33

At kalde Apple for et niche-produkt må bunde i enten uvidenhed eller ignorance.

0 0
25-07-2013 14:19:38

Når de er efterladt i støvet af resten af feltet, så vil de ikke være andet...

0 0
Thomas 25-07-2013 15:13:47

Det bliver de ikke.

0 0
Allan 26-07-2013 06:00:11

Det sker! fat det dog.
"N" det er umuligt at trænge igennem til Thomas og Footiefan- Apple-fan.

0 0
Footiefan 26-07-2013 10:30:05

Jamen dog.. Du skriver længere nede om argumenter - og skriver så sådan. Hvor er du sej!

0 0
Thomas 26-07-2013 09:42:54

"Det sker! fat det dog."

Sikke et fantastisk argument. Er det noget du har lært i 7. klasse?

Indse dog, at ingen tager hverken dig eller ham den anden halv-retard seriøst.

0 0
26-07-2013 10:37:28

En ting er at være uenig, men du skal fanden galme ikke kalde mig en retard, dit selvophøjede kæmpefjols.....

0 0
Thomas 26-07-2013 11:06:25

Så lad være med at opføre dig som en sådan. Det er ikke min skyld dine indlæg er idiotiske.

0 0
26-07-2013 11:22:23

Uanset hvad jeg skriver og hvad du syntes, så giver det ikke dig ret til at klade mig alverdens navne. Og kunne det måske være at når mine indlæg i denne tråd er så åbenlyst idiotiske, at det måske var med vilje. For ligesom at komme ned på thomas' niveau. Men næhh nej, i stedet for at klikke videre, ryste på hovedet eller hvad man nu kan foretage sig, så skal du svine folk til og gøre det personligt.

0 0
Thomas 26-07-2013 15:55:35

Hvis du tager sådan på vej over at blive kaldt for halv-retard, når dine indlæg er åbenlyst idiotiske, så bør du holde dig fra debatfora på nettet.

0 0
Allan 26-07-2013 16:51:02

Fejl thomas, det er fandme dig der skal tiltale personer ordentlig. Du er sgu til skade for sidet og dette forum med alt dine evige personangreb.

0 0
Thomas 26-07-2013 20:48:40

Jeg kommenterer meget sjældent herinde. Det er primært pga. typer som dig og N, i øvrigt. Snævertsynede folk, der ikke aner hvad de snakker om.

0 0
TF 26-07-2013 17:48:20

Du skulle nok feje for egen dør først.

0 0
26-07-2013 16:23:13

Det behøves jeg ikke, der findes heldigvis meget få klaphatte som dig. Så jeg overlever nok......

0 0
TF 26-07-2013 12:19:46

Folk må ikke sige nået grimt om dig min du må godt svine andre til, flot N

0 0
26-07-2013 16:35:47

Jeg sviner sq først folk til når de selv har startet dansen.....

0 0
TF 26-07-2013 17:47:31

N du er lige så god til selv at byde op til dans når det drejer sig om at svine folk til.

0 0
24-07-2013 10:53:39

Hej

Menes der ikke Q2 2013? Q3 er jo ikke overstået endnu.

0 0
Thomas Larsen 24-07-2013 10:56:57

Det er regnskabsår, i USA slutter fiscal year 2013 i slutningen af september.

0 0
24-07-2013 12:33:15

Ok, så blev jeg så meget klogere - tak.

0 0
Thomas 24-07-2013 13:46:40

Ydermere bestemmer virksomhederne også selv, hvordan de vil styre det.

Google har f.eks. lige afsluttet Q2 2013, så vidt jeg husker, mens Microsoft har afsluttet Q4 2013, så Thomas' kommentar er ikke helt korrekt.

0 0
Thomas Larsen 24-07-2013 14:01:35

Det har du ganske ret i.

Var godt nok klar over det var forskelligt fra land til land, men vidste ikke også det var forskelligt fra firma til firma.

0 0
Thomas Larsen 24-07-2013 09:57:45

For at miste noget kræver det vel at man har det til at starte med?

Genialt at du har været med i P3 nyhederne dog, så er forventningen indfriet. Du kan nu placere dig i mængden med alle andre "eksperter" der bliver inviteret til den slags shows :D

0 0
Footiefan 24-07-2013 10:37:46

Hilsen Thomas "jeg er for klog til at være på den her side" Larsen

0 0
TF 25-07-2013 00:15:32

Så sandt footiefan, smukt skrevet :-)

0 0
lsj 24-07-2013 10:48:26

HAHA... KONGE "right back at you" besked... klasse footiefan

0 0
Thomas Larsen 24-07-2013 10:50:38

Ved jeg nu ikke, det siger mere om sitet end om mig :)

Men mere innovativt end Apple i det mindste :D

0 0