Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple vil have nedlagt forbud mod Samsung-produkter

Apple vil have nedlagt forbud mod Samsung-produkter

Apple intensiverer nu patentkrigen og kræver et forbud mod salg af Samsung Galaxy S 4G og Galaxy Tab 10.1.

Apple vil have indført et foreløbigt forbud mod Samsungs Galaxy S 4G og Galaxy Tab 10.1. Det skriver Reuters.

Apple har derfor bedt en amerikansk domstol om at nedlægge forbud mod at sælge de to produkter i USA, indtil der er fundet en afgørelse i den verserende patentstrid, hvor Apple beskylder Samsung for at kopiere flere centrale detaljer fra Apple iPhone og iPad.

Samsung har herefter beskyldt Apple for at bryde med telekommunikations-standarder og brugerflade-designs, som Samsung har patent på.

Der er endnu uvist om den amerikanske domstol vil imødekomme Apples krav.

Læs også:
Samsung må ikke se iPhone 5 og iPad 3
Samsung vil have adgang til 'iPhone 5' og 'iPad 3'
Apple vs. Samsung - få overblik over patentkrigen her
Apple sagsøger Samsung for patentbrud

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

05-07-2011 17:02:28

Hvor de har de totalt latterlige love. Damn mangen til latterlige retsager om patenter på ting der er så stupidt åbent, skal man fandme lede længe efter. Hold kæft hvor er jeg glad for ikke at bo i et land med så love der er så totalt til grin....

Skulle fandme tro dem der har lavet dele af den amerikanske lovgivning havde røget hash da de satte sig ned, og skrev de første ord...

0 0
Kokomo 04-07-2011 12:25:06

Man kan sgu da ikke blive ved med at lave et nyt design. Snart vil det være ulovligt at lave en firktantet telefon, for så kommer Apple efter dem. MANGE telefoner ligner hinanden, og det kan ikke undgås. At de vil stoppe salget af samsung, er bare så de kan sælge mere selv. Flere samsung ting ligner apple produkter, men ikke nok til at være rip-offs.
Apple stjæler selv idéer fra alle andre, men det sker der intet ved. Kan ikke fordrage den måde Apple bliver styret på.
Big Price - No Support - No Soul - Apple

0 0
04-07-2011 11:48:49

i ved udmærket at Samsung I DEN GRAD!!!! kopierer fra Apple når det kommer til design. hvorfor forsvarer i det?
det er jo tydeligt. nu er jeg på arbejde - ellers kunne jeg hurtig linke til nogle Samsung produkter der er kopierer af Appleprodukter!

0 0
Andreas 04-07-2011 12:49:44

Apple må gerne kopiere funktioner fra Android, hvis de kan, lige som Samsung gerne må lave produkter der stilistisk minder om Apple produkter, hvis de har evnerne til det.

Så længe det ikke er en fuldstændig kopi i materialer og formgivning, hvilket bestemt heller ikke er tilfældet.

Apple skal bare stoppe med at opføres sig som nogle svin, og sagsøge til højre og venstre. Men sådan er de desværre, og har altid været det.

Apple befinder sig i samme båd som Microsoft og Sony. Stop udviklingen, og kontroller markedet... det er deres mål.

0 0
04-07-2011 16:47:25

Jeg er fuldkommen enig også med det sidste. iPhone4 er over et år gammel nu, eneste nyhed er at den nu også findes i hvid, så udvikling står de ikke længere for. Glem ikke at iPhone4S/iPhone5 formentlig bliver en dualcore iPhone4 og ikke så meget mere, dertil kommer at Apple.

Jeg har ikke noget imod Apples produkter. Apple derimod er blevet forfærdeligt anale om deres egne opfindelser, men har på den anden side ingen problemer med at introducere andres opfindelser som deres egne, jeg håber at samsung stopper samarbejdet med Apple som en konsekvens af dette cirkus.

... og angående SGSII så kan jeg da godt se en hvis lighed mellem deres ikoner og iPhones ikoner, men jeg kan også se en hvis lighed mellem iPhones ikoner og windowses ikoner. Jeg kan også se en hvis lighed i designet mellem iPhone4 og SGSII eksemplvis har de begge en knap på forsiden, et stik i bunden og en volumen knap på siden... hvilket minder minder forbavsende meget om noget jeg også kan finde på andre mobiltelefoner.

Hvis Apple havde forbud i mod at kopiere andre mobilproducenter så ville de ikke kunne producere noget som helst pga. fx. Nokia.

0 0
Andreas 04-07-2011 12:27:16

.... men derfor behøver man ikke at sagsøge. Sådan fungere den branche, og har alle dage gjort det.

Kig dog på alle de ting Apple har taget fra Android platformen til deres næste iOS version. Synes jeg da er helt fint at iPhone brugere nu også kommer til at nyde godt af disse funktioner.

Men hvordan kan du forsvare dette, ud fra din optik med at Samdung kopiere. Apple er da ikke bedre selv.

Og du har jo åbenbart ikke haft en SG2 i hånden, men kun kigget på billeder på nettet. Tag nu ned og prøv den, og du vil opdage hvor forskellig den er fra iPhone. Selvfølgelig er der ligheder her og der, men når iOS 5 udkommer, så vil iPhone brugerfladen jo minde mere om SG2, end omvendt.

Så virker det da endnu mere grotesk hvad Apple har gang i her. At i Apple folk er så hjernevasket er virkelig bekymrende.

0 0
Christoffer 04-07-2011 12:08:51

vi gider ikke have links vi vil have dine meninger om hvorfor Samsungs produkter ligner Apples nævn hvilke produkter du synes der ligner en kopi.

0 0
Raikkonen1974 04-07-2011 19:08:52

I sidste ende kan det hele være ligegyldigt, for de får ikke en skid medhold Apple, Og der bliver ikke en retsag, for hovedparten af hardwaren til Iphone 4/5 bliver leveret af Samsung, Og hvis Apple bryder den kontrakt ser det sgu sort ud for dem med kommende mobiler....

0 0
JP 04-07-2011 11:24:54

Apple har lige brugt $2 mia på patenter, du får Samsung en på hatten!
Det er bare fedt, så kan Samsung lære det, og når Apple flytter deres mia store indkøb fra Samsung så har Samsung ikke lang tid tilbage. De har jo ikke noget originalt at byde på.

0 0
K. Urban 04-07-2011 19:19:31

Du har så ikke overvejet at samsung er pænt afhængelig af samsung, de har ligesom bygget deres produkter op omkring teknologi som samsung ejer. iPad 2 er bla. stadigt berørt pga. manglende levering af komponenter fra samsung pga. tsunamien i Japan... Og nu laver samsung jo også lidt mere end bare telefoner... vil f.eks. gerne se apple komme ind på TV markedet uden at samsung trumler dem... tja folk vil tilbeder mange ting... desværre også Steve Jobs. Apple laver nogle fede produkter, men de har en fucked up holdning til resten af verden.

0 0
Raikkonen1974 04-07-2011 10:31:55

Altså nu har jeg haft Samsung Galaxy S2, og Nu har jeg Iphone 4, Jeg kan virkelig ikke se hvor de 2 er ens...Ja de er begge udstyret med en home knap, men på GS2 kommer der 2 mere, nemlig tilbage og menu når den aktiveres, og selve bruger interfacet, da er GS2 jo bygget meget op omkring widgets, hvor Apple ikke har en eneste, Ja du kan så få GS2's samtlige ikoner til at ligge ude på de 7 skriveborde, So what? det er jo bare fordi på en Android mobil kan man custimize og proppe det på den som man vil det kan man ikke på Apple, Jeg tror virkelig det hele er et stunt på at holde sine konkurrenter tilbage, jeg mener hvis folk så IOS5 præsentationen på WWDC , ja så burde Samsung/Android måske nu også sagsøge Apple fordi de kopierer deres kontrolbar du kan trække ned fra oven af skærmen...det er en skrue uden ende og hvis man kigger det hele igennem sømmene så er alle parter lige gode om at kopiere hinanden....

0 0
04-07-2011 10:08:48

så kan da godt forstå Apple er træt af det!!!
se bare SGS2. det er jo en iPhone med firkantet home-knap... tag jer nu sammen Samsung

0 0
zonetrooper90 05-07-2011 00:18:38

Vil bare lige sige at iPhones home knap IKKE er firkantet, men RUND med et firkantet symbol...

0 0
kelddaug 04-07-2011 23:27:49

Hvor tror du hardwaren i en Iphone er fra.?

0 0
Christoffer 04-07-2011 11:33:11

arh okay Stevejobs

så meget ligner Samsung's produkter heller ikke Apple produkter, enig i at Galaxy S har en lighed med iPhone 3GS, men en klon nej og Galaxy Ace ligner iPhone 4 meget det er rigtigt, men det er ikke kloner.

omkring Tablets hvordan får du Galaxy Tab 7" og 10,1" til at ligne Apple produkter jeg synes mere de har en design der langt fra ligner noget fra Apple.

mht. home-knappen hvorfor skulle Samsung lave Android knapper i bunden så ligner de jo bare mere HTC og LG Android telefoner IOS og Android er jo vidt forskelligt så er det jo lige meget for der er en knap på hver sin side af home-knappen.

og oven i købet så minder IOS 5 om Android f.eks med top gardinet og låse skærmen nu har Apple jo brudt hele to design linjer i software nu burde Google da simpelthen forlange at se kommende Apple produkters software.

og til sidst husk på at Samsung er Apple's leverandør af hardware hvis de bryder kontrakten med det samme så bliver det et problem for måske den kommende iPhone 5 og 4S og så er Apple virkelig på røven de finder aldrig en bedre skærm og processor produktcent som Samsung, derfor snak pænt om Samsung de laver federe telefoner end Apple gør =P

0 0
Rasmus L 04-07-2011 10:29:39

lille Apple tilbeder hvor ligner den Iphone 4 ? så må ingen producenter i verden fremover lave firkantede telefoner fordi klamme Apple laver deres telefoner sådan. gad vide om Apple snart beskylder Samsung for at skide på samme måde som dem selv fordi de har jo "patent" hahaha : D fjolser

0 0
Rasmus L 04-07-2011 10:27:41

lille Apple tilbeder hvor ligner den Iphone 4 ? så må ingen producenter i verden fremover lave firkantede telefoner fordi klamme Apple laver deres telefoner sådan. gad vide om Apple snart beskylder Samsung for at skide på samme måde som dem selv fordi de har jo "patent" hahaha : D fjolser

0 0
Andreas 04-07-2011 10:26:00

Synes der er markante forskelle på de to telefoner. Den ene er af glas og aluminium, den anden er større, tyndere og af plastik.

Ingen tvivl om at Samsung har været inspireret af det lækre Apple design, og deres brugerflade på telefonen er måske lidt for meget ripoff. Men det er også det. Alle i industrien er inspireret af Apples design. Sådan er det.

Galaxy tabs brugerflade er markant anderledes end den du finder på iPad. Jo vist, ligner de to tablets hinanden, men hvordan vil du ellers designe en tablet? Samsung har bare gjort et lige så godt arbejde der som Apples ingeniøre, og det bliver de så straffet for. Trist.

Apple bliver jo også inspireret af andre hele tiden, og stjæler ideer med arme og ben. Det er sådan industrien kommer fremad, og vi får bedre produkter. Det kommende iOS har et hav af funktioner som er direkte kopiret fra Android platformen, men derfor sagsøger et hærdeligt firma som Google ikke nødvendigvis Apple. Her kunne Apple lære noget om åbenhed og anstændighed.

0 0
Andreas 04-07-2011 10:02:29

... at Apple opfører sig på den måde. Men de viser gang på gang hvilket lukket og usympatisk firma de egentlig er. Det samme gælder i øvrigt Microsoft.

Apples produkter har alle dage været meget lækre, men kunne aldrig finde på at købe dem, for firmaets filosofi passer slet ikke mine egne holdninger. Deres lukkede proprietære systemer kan proppe et vist sted hen.

Hvad er det egentlig de mener at Samsung har kopieret med hensyn til Galaxy tab? Jeg forstår at brugerfladen på Samsungs Galaxy telefoner minder meget om iPhone's, men Galaxy tab's brugerflade er da ret anderledes i forhold til iPad, eller hvad?

Virker bare som om Apple forsøger at holde deres konkurent hen, for at sælge noget mere af deres lukkede og topstyrede produkter, og vinde lidt tid før iPhone 5 udkommer. Nøj hvor er jeg træt af firmaer som Apple og MS.

0 0
Robert 04-07-2011 09:17:51

Steve Jobs må ha været syg så længe nu at det har bredt sig til hans hjerne, det er helt grotesk hvad de har gang i. Nu bør Samsung dreje nøglen rundt og ikke levere mere hardware til Apple, men så sætter de vel bare lidt flere slavearbejdere igang i Kina. Det værste er næsten at man på forhånd ved de vil få medhold...

0 0