Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple vil smadre Samsung Galaxy Tab 10.1

Apple vil smadre Samsung Galaxy Tab 10.1

Apple kræver lov til at destruere et helt parti af Samsung Galaxy Tab 10.1.

Samsung Galaxy Tab 10.1 (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy Tab 10.1 (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

Der er stadig hård krig mellem Apple og Samsung. Apple anklager Samsung for at have kopieret fra både iPhone og iPad, til deres seneste produkter, skriver Computerworld.dk

Sagerne kører i ni lande og i Australien er det spidset til, efter at Apple nu kræver, at få udleveret hele Samsungs lagerbeholdning af Galaxy Tab 10.1, så de kan blive destrueret.

Samsung har dog afvist kravet fra Apple.

Apple mener, at kopieringen omfatter alt fra brugerfladen og ned til emballagen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Skat 03-08-2011 21:56:57

Windows var da først med tablets og det var da dem der fik ideen så vidt jeg ved apple kopierer da selv andre de tager andreas ideer.. jeg synes bare det er underligt det kunne da være ret fedt at de lavede en telefon sammen samsung nye skærm med hd pixels og appels styresystem og det samme med deres macs samsungs skærme apples styresystem xD men somsagt har apple for meget magt f.eks. i deres mac mange tror det er det bedste og nye som de praler af men der tager de fejl det kan sgu godt være de lave et andet styresystem som er godt det er rigtigt nok og de laver fede designs men hvad angår hardware med processor og grafikkort osv. så er det seriøst langt ude til den pris man kunne da få en ekstrem god gamer computer med deres styresystem til med deres pris.. jeg er ved at være lidt træt af apple men så når man har deres produkter i hånden kan man ikke lade være med ikke at elske deres produkter og nej jeg er ikke apple fan eller samsung fan synes bare det er underligt :)

0 0
Rasmus Duerlund 03-08-2011 17:58:53

Jeg forstår ikke hvorfor at Samsung bliver ved med at arbejde sammen med Apple, når de bliver behandlet på den måde. De bliver sagsøgt, de skal vise deres kommende enheder, deres tablets skal destrueres? :/
Apple burde skydes.

0 0
Slaraffenland 03-08-2011 13:57:43

Jeg forstår ikke hvorfor I (mobilsiden og læserne) bruger krudt på sagen.

Det er jo helt normalt at en virksomhed vil beskytte sine patenter. At man gør krav på destruktion af "kopivarer" er jo almindelig retorik. Det er virksomhedens måde at vise omverden at patentkravene skal tages seriøst.

Hvorvidt Apples krav efterleves eller ej er jo helt op til domstolene at afgøre. Indtil da kører denne debat med baggrund i rygter og spekulationer.

0 0
johannes 03-08-2011 14:10:59

Hvis ikke du gider krudt på det, må du gerne fise af. Skal nok ringe dig op hvis der er brug for dig. Det er der fint det "normalt at en virksomhed beskytter sine patenter, mrn hva er problemet med at vi kommentere på det? du bruger selv tid på er gøre dig selv opmærksom med sådan en kommentar, i stedet for at komme med en reel kommentar, der omhandler artiklens indhold. Latterligt!

On topic:
Hvis apple for det her igennem beviser de bare, at de har alt for meget magt, inden for den elektroniske verden. Det jo ikke engang et seriøst krav, de prøver direkte at gøre samsung til grin jo.-

0 0
Slaraffenland 03-08-2011 14:27:48

Tror måske du har læst min kommentar anderledes end den var tiltænkt.

Jeg forsøger ikke at angribe nogen. Jeg gør bare opmærksom på at Apples retorik er meget almindelig for virksomheder der forsøger at beskytte sine patenter.

Min pointe er at artiklen, og den efterfølgende debat, bygger på udtalelser, rygter m.v. som ikke er afgjort endnu. Hvorfor ikke bruge krudtet på at diskutere de afgørelser, som vi kan forholde os konkret til?

Mvh
Thomas

PS: Du skal ikke bede mig om at fise af.

0 0
BloodweiserDK 03-08-2011 12:04:15

Selv om jeg er Apple-bruger må jeg sige, DET HER ER FOR LANGT UDE! No way Apple får gennemført dette krav.

0 0
Mikos 03-08-2011 12:47:09

Lige mine ord, bortset fra at jeg kun er skabs-Apple-bruger. :)

Jeg vil gå så langt som at sige, at det er usmageligt og en nærmest arogant tankegang, hvis man forlanger ved lov at få andre producenters produkter destrueret.

0 0
Jesper 03-08-2011 10:43:52

...da virkelig ikke, at Samsung har kopieret brugerfladen på iPad!!!
Det er nok bare Æble, der (igen, igen!) har fået en hjerneblødning!

0 0
MW86 03-08-2011 12:56:48

Jeg ejer jeg selv en Galaxy Tab 10.1 (har købt den i usa).
Den køre med samme brugerflade som alle andre android 3.1 tablets og den ligner på ingen måde den der er på en Ipad 2.
Men jeg kan da godt forstå at apple vil sagsøge samsung for at lave en tablet der er flad og firkantet. Det design er jo forbeholdt apples. :P
Spørgsmålet er bare, om apple i bund og grund har ondt i røven over at samsung levere et produkt der rent faktisk kan hamle op med deres?

0 0
03-08-2011 15:28:39

Jeg tror det er mere primitivt hos Apple, efterhånden som de bliver mere og mere gale i hovedet så bliver deres krav det også..

På et eller andet tidspunkt påstår de vel at de har patent på alt som er fladt og firkantet, inklusive fliser og bordplader.

0 0
Damkær 05-08-2011 18:54:48

Hele Touchwiz interfacet er jo bare en måde at få Android til at ligne IOS mere, se på de fire program ikoner nede i bunden og se hvordan de har valgt at program menuen modsat alle andre Android mobiler skal skubbes til siden istedet for nedad.

Herefter læg mærke til hvor afsindigt meget Gs ligner Iphone 3GS og bagefter hvor afsindigt meget Gs2 ligner Iphone 4, hvis man ikke kan se de ligheder har man onaneret for meget til Samsungs mobiler.

0 0
madslvig 06-08-2011 22:02:32

LG bruger også det med at scrolle sidelæns i menuen på deres telefoner. og det gør sony ericsson også.. Bare fordi GS2 er firkanten og har en glat overflade foran behøver det ikke være en rip-off af iPhone 4. Apple har det med at tro de har skabt alt, og at alt hvad der bare ligner deres produkter det mindste er kopier..

0 0
MW86 05-08-2011 19:45:20

Nu taler vi jo (eller jeg gør i hvertfald) om Samsung galaxy tab 10.1 her og ikke Samung Galaxy S. Så inden du kommer med en alt for apple liderlig kommentar som den du lige har fyret af, så vil jeg lige informere dig om at samsung g 10.1 ikke køre med tuchwiz.

0 0
Per 04-08-2011 19:34:42

Luk.. nu.. røven.. Nygaard!

0 0
madslvig 06-08-2011 21:59:33

Øh..?

0 0
lruneh 03-08-2011 09:58:00

Det er jo helt vanvittigt, som de selskaber bekriger hinanden. Som forbruger synes jeg det er åproblematisk, at jeg skal betale for, at producenterne fører krig mod hinanden i retsalene i stedet for at udvikle bedre telefoner.

Det må være på tide, at patentreglerne bliver reviderede.

0 0
Martin Jensen 03-08-2011 10:00:30

Det har været på tide i en evighed. Og hvis de nu fandt på at gøre det så revider lige den amerikanske erstatningsret også :)

0 0