Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple vinder stor retssag over Samsung

Apple vinder stor retssag over Samsung

En af de største patentretssager mellem Apple og Samsung er netop blevet afgjort. Samsung har kopieret Apple.

En af de største patentretssager mellem Amerikanske Apple og Sydkoreanske Samsung, er netop blevet afgjort, ved en domstol i San Jose i Californien.

Søgsmålet, som Apple har anlagt, dækker over 700 punkter, hvor Samsung angiveligt skulle have krænket Apples patenter.
Samsung er blevet dømt skyldig i, at have kopieret flere af Apples produkter, herunder iPhone og iPad.

Apple havde krævet en erstatning på 2,75 milliarder dollars, men domstolen i Californien, idømte Samsung en erstatning på en milliarder dollars (svarende til omkring seks milliarder kroner)

Det kan få store konsekvenser for Samsung, der nu risikerer et forbud mod salg af visse produkter i USA. 

TV2 skriver, at Apples aktier umiddelbart efter dommen steg med to procent til 657 dollars pr. styk.

Domstolen brugte kun tre dage på at nå til en afgørelse, hvilket kan ses som tegn på, at det var tydligt, at Samsung havde kopieret Apples produkter.

Herunder kan du også se, hvad amerikanske CNET har at sige om dommen, og hvad den betyder for forbrugerne:

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Søren D 28-08-2012 00:04:06

Det var Apple's skyld ;-) https://www.youtube.com/watch?v=rAtje5weAU0&feature=player_embedded

0 0
ihk 27-08-2012 16:18:41

Apple gjorde alt juridisk rigtige. De slæbte Samsung i retten fordi de mente, de krænkede deres patenter. Retten gav Apple medhold.

Jeg forstår ikke hvad det er, i har ondt i røven over.

0 0
Benjamin Jensen 27-08-2012 17:13:06

De prøver at appellere dommen på mobilsiden, og ja, det finder jeg åndsvagt. Bruger løs af ord som prior art, selvom de ikke rigtig ved hvad det betyder, men de har læst det på en blog på nettet.

Det er altså ikke nok at læse lidt på wiki til at udnævne sig selv som ekspert.....surprise surprise!

0 0
Kim Harder 28-08-2012 13:15:10

Man kan undre sig over, hvordan Apple overhoved har kunne få flere af disse patenter igennem

http://www.rettigheder.dk/patenter

0 0
Thomas 27-08-2012 19:00:07

Hykleriet lever i bedste velgående, kan jeg se.

Når du kan præstere sætninger som "Man kan ikke, som jeg før har omtalt, tage patent på noget der allerede er opfundet.", så bør du nok tie stille når det kommer til at lege ekspert.

Det skinner tydeligt igennem, at du absolut intet ved om emnet.

0 0
August 27-08-2012 21:04:55

Ja, jeg fatter heller ikke, at folk har så ondt et vist sted. Kan de ikke bare fatte, at Samsung er nogle copycats og at de aldrig har lavet en ordentlig touch-smartphone før iPhone.

Selvfølgelig har Samsung kopieret, de har da sikkert også grinet og tænkt: Haha, Apple laver hele arbejdet, vi kopierer og tjener det samme som Apple.

Apple har da råd til at købe Samsung, hvis de vil, men de vil Samsung nok ikke, for folk skal have ret til at få plastik telefoner, software, som den almindelige bruger ikke udnytter fuldt ud, og kopierede features som Siri. Det kaldte Samsung for S-voice, kan I se, de kopierede for ikke så lang tid siden.

Selv hemmeligholdesen af nye produkter er kopieret fra Apple.

Samsapple - think just a bit different. F U, Samsung!

0 0
Peter Frederiksen 28-08-2012 01:11:50

@August.

Siri VS S Voice

Samsung Galaxy S2 udgivet MAJ/JUNI 2011 havde voice assistent i et samarbejde med Vlingo, som aktiveres med dobbelt klik på homeknappen
Og kan update sin Twitter eller Facebook status..

S2 reklame 5/2011
http://www.youtube.com/watch?v=tt81IUOI-nM
Vlingo 10/2010
http://www.youtube.com/watch?v=Vqs8XfXxgz4

Iphone 4S Siri. præsenteret i Oktober 2011.

"Ved et dobbeltklik på hjemknappen dukker Siri op"

Hvem har kopieret hvem?


Kommende IOS 6 top features fra Apples hjemmeside!

http://www.apple.com/ios/ios6/

iOS 6 brings even better web browsing to your iPhone, iPad, and iPod touch. iCloud Tabs keeps track of which pages you have open on your devices, so you can start browsing on one device and pick up right where you left off on whatever device is handy.

Chrome browser!

------

Find my Phone -> SamsungDive 2010.
-------
Find My Friends -> Google Latitude 2010
---------
Kommende Siri features!

Say "Launch Flight Tracker" or "Open Angry Birds" and Siri does just that. You can even use Siri to post Facebook updates and tweet for you, too.

Kan det allerede i S-voice

----

iOS 6 adds new calling features to your iPhone. Now when you decline an incoming call, you can instantly reply with a text message or set a callback reminder. And when things are just too hectic, turn on Do Not Disturb and you won’t be bothered by anyone — except can’t-miss contacts like your boss or your better half.

Samsung S2!(6/2011)

Don't disturb -> Tasker app 1/2011 og der findes flere lignede apps (S3 Jelly bean)
----------

FaceTime now works over cellular networks -> Google talk over 3G(2011) og Google+ med op til 8-9 personer på en gang kan facetalk'e!

----------
Mail in iOS 6 lets you set up a VIP list so you’ll never miss an important message.

Gmail har haft dette siden? samt man kan lave så mange mapper man vil og få gmail til at sortere indkommende mails til hver sin mappe! tror også Hotmail yahoo mail osv. kan dette!

-----------
Gmaps vs Apple maps.

Turn by turn navigation har været på min gamle Desire!

Resten er vel en smagssag...
Men er ret glad for street view!

-------------

Now it’s easier than ever to interact with the world’s largest social network. And there’s no need to leave your app to do it. Share a photo to Facebook right from Camera or Photos. Post your location right from Maps. Brag about a high score right from Game Center. If you have your hands full, just ask Siri to post for you. You need to sign in to Facebook only once, and you’ll be off and sharing. Never miss another birthday or get-together, since Facebook events are integrated into Calendar. And your Facebook friends’ profile information is integrated into Contacts, so when they update an email address or phone number you automatically stay up to date. Now that’s something to post about.

Med undtagelse af post fra maps og gamecenter, så er det ikke noget nyt i Android verdenen, har kunne det på min gamle HTC desire!

Så der ikke noget specielt nyt i IOS6 andet end Apple har fundet noget *host* inspiration *host* fra andre.....

0 0
Footiefan 28-08-2012 09:06:11

Nøj, der er nogen der har god tid!

0 0
Peter Frederiksen 28-08-2012 11:39:00

@Footiefan

ctrl+C og Ctrl+V fantastisk!!! du prøve det en dag :-)

0 0
Footiefan 28-08-2012 14:32:32

Nåå ja, The Samsung Way......ej kunne ikke lade være, den lå lige til højrebenet ;-)

0 0
Peter Frederiksen 28-08-2012 14:54:02

Lol! :-)

0 0
Benjamin Jensen 28-08-2012 10:11:05

Footiefan>> Det er ikke helt tilfældigt, at N, Peter Frederiksen og Thomas netop skriver i sådan en tråd som denne. Måske også derfor jeg har undgået at indgå i en dybere diskussion. Det kan simpelthen ikke betale sig, da de er uden for pædagogisk rækkevidde.

Om lidt går der ikke lang tid før, jeg bliver RIGTIG svinet til, hvis jeg kender dem ret.

0 0
Thomas 28-08-2012 10:34:55

Det er sgu lidt trist at se en ældre mand som dig spille offer på den måde. Dit problem er jo, at du ikke ved noget om emnet, og derfor er nødsaget til at skippe alle indlæg, der udstiller din manglende viden.

Men det er da lidt pudsigt, at det tilsyneladende er alle andre end dig, der er noget galt med :D

0 0
Benjamin Jensen 28-08-2012 12:39:38

12 min og 46 sekunder gik der lige akkurat :D

Uha, der er nogen der bør få sig et liv (eller passe deres arbejde!)

0 0
Thomas 28-08-2012 13:09:35

Til geniet ovenfor, så kan det nævnes, at der bliver sendt en mail fra mobilsiden, når der er nye kommentarer på en nyhed man deltager i.

Jeg noterer mig dog, at du endnu engang snakker udenom i stedet for at forholde dig til, at du ikke ved noget om emnet :D

0 0
Benjamin Jensen 28-08-2012 14:21:46

Thomas - Jeg har een gang givet udtryk for, at jeg ikke debattere med dig. Jeg ved godt det irritere dig enormt, men sådan bliver det.

Jeg får skam også mails, men fordi en klovn som dig svarer, eller for den sags skyld N - det får mig ikke til tasterne. I kan ikke rigtig hidse mig op mere.

Når man læser Jeres kommentere, så bliver min str. 47 til en str. 26.

Hov - nu fik du igen igen drejet samtalen over på personer. Nu tror jeg bare jeg nøjes med at grine over dig og N for fremtiden, og så ellers ignorere Jeres til tider helt-ude-i-hampen kommentarer :)

0 0
Thomas 28-08-2012 15:22:05

Du overvurderer dig selv, hvis du tror, du har nogen betydning for mit humør :)

Eller nej, det passer ikke helt, jeg bliver lidt underholdt af at se dig udstille dig selv som det uvidende fjols du er.

Sidst, men ikke mindst, så bør du nok kigge lidt på din nutids-endelser.

0 0
August 28-08-2012 16:29:18

Thomas, er du en troll, siden du har behov for at svine folk til? Har du et behov for at beskytte Samsung i deres latterlige kopiering af Apples produkter?

Jeg tror, at du er en troll, måske endda en fra Samsung Danmark, who knows?

Og til sidst: Skriv ordentligt, vi gider ikke at blive kaldt fjolser, idioter, trolls, whatever!

Gå du hen og leg lidt i kravlegården.... for dér hører du til!

0 0
Thomas 28-08-2012 17:40:14

Næeh, jeg har ikke lyst til at arbejde for Samsung. De har jo kopieret iPhone 3GS, ret åbenlyst endda.

Til gengæld er det plat at påstå, at Apple sagtens kunne købe Samsung, og at Samsung kopierer alt hvad de laver fra Apple.

Om jeg er en troll eller ej, lader jeg være op til andre. I mine øjne er en troll en, der bevidst poster usandheder for at piske en stemning op. Det gør jeg ikke - jeg kalder bare folk, det de er.

At nogle folk ikke kan tåle sandheden er ikke mit problem.

0 0
28-08-2012 17:40:01

Du skal vidst ind i en ordbog og læse lidt op på hvad en troll er. Og hvorfor er man være tilhænger af samsung bare fordi man syntes den retssag var en parodi?

0 0
Thomas 28-08-2012 18:16:46

Jeg synes faktisk ikke retssagen var en parodi, nu vi er ved emnet, men det afhænger nok af øjnene der ser.

Til gengæld er Benjamin en parodi, men det er en helt anden snak.

0 0
28-08-2012 18:51:31

Når man ser denne mand udtale sig, så syntes jeg godt man kan kalde det en parodi. Jury formanden:

http://mobile.bloomberg.com/video/apple-jury-foreman-here-s-how-we-reached-a-verdict-RqtqHC25QbOBFg7xrWa5Wg.html

0 0
Thomas 28-08-2012 19:34:17

Det er jeg ikke enig i. Men det er ikke noget jeg gider diskutere på mobilsiden. Mobilsiden er ikke bygget til lange diskussioner.

0 0
28-08-2012 10:23:51

Tjah Benjamin, hvad har du indtil nu bidraget med, udover sure opstød ?

Skal vi gøre ligesom du gjorde med thomas?

LOL David....du glemte at fortælle, at de sydkoreanske firmaer aldrig har kopieret noget som helst....nogensinde!

Hvor er det sjovt, at du lige nævner de 2 største malkere af royalties som værende dem der pludselig skal have medvind. Det var da et af de større selvmål.

Hvor vil du hen med dine underlige argumenter? Ser du slet ikke ironien i at han netop nævner de 2 selskaber, hvoraf den ene jo malker dine kære Android mobiler - 100 gange mere end Apple nogensinde kommer til? Eller vil du bare ikke se dem, fordi du endnu ikke har ædt din kiks?
Fornægtelsen har bestemt ikke trange kår hos dig N, og det præger stort set alle dine indlæg på mobilsiden!

Hahaha...rigtige patenter? Du laver vel grin med mig - ikke? Et patent er et patent, og hvis det er godkendt, så er den skid jo slået. Du kan vel ikke med alvor sige, at nogle patenter er rigtige, mens andre er forkerte?!? Det er da nok det dummeste jeg har hørt længe. Jeg er bestemt ikke ekspert i patenter, men det er nu ret let at finde ud af hvad der godkendes til patenter, og hvad der ikke gør. Er det så dig der skal være dommer over, hvilke patenter der er rigtige? I så fald ville Apple jo aldrig få et patent godkendt.
Her er et lille uddrag af hvad et patent kan være:
Man kan få patent på produkter, apparater, fremgangsmåder (metoder), anvendelser eller kombinationer heraf.
http://www.rettigheder.dk/patenter/faa_patent_paa_din_opfindelse
Især fremgangsmåder og anvendelser springer jo i øjnene ikke? Men det anser du ikke som et patent vel? I så fald vil MS og Nokia godt nok blive kede af det. Ja, jeg tror faktisk også Samsung som er en sværdvægter indenfor forbrugerelektronik vil blive endog meget kede af det.
Thomas>> Jeg gider slet ikke kommentere på dine indlæg, der altid alene går ud på at svine personer til. Du keder mig! Bare flame løs, du VIL blive ignoreret ;)

Flere sidder og argumentere for, at tingene er opfundet af andre, og smider en masse mere eller mindre valide websites som "bevis". Det er da til grin - intet mindre!

Spørgsmålet er, om der er taget patent på det eller ej, og hvem der har patent på det. Man kan ikke, som jeg før har omtalt, tage patent på noget der allerede er opfundet. Hvis Apple har patent på f.eks. pinch to zoom, så har de rettigheden til det. Længere er den da for fanden da ikke!

De prøver at appellere dommen på mobilsiden, og ja, det finder jeg åndsvagt. Bruger løs af ord som prior art, selvom de ikke rigtig ved hvad det betyder, men de har læst det på en blog på nettet.
Det er altså ikke nok at læse lidt på wiki til at udnævne sig selv som ekspert.....surprise surprise!

August - han skal helt klart dømme dig, for det er hans fornemste opgave på mobilsiden.
Manden er selv en tomhjernet troll, så jeg finder det da overordentligt morsomt, at han beskylder dig for det. Der eksistere meget få som ham, der kører totalt i selvsving, hvis man anfægter hans holdninger.
Selvom der eksistere 3 thomas'er på mobilsiden, så er man aldrig i tvivl om hvilken Thomas der skriver. ;)

Hold da lige op. Og du har ikke deltaget indtil nu ?
Og det er os der sviner folk til ?

Hvad med om du prøvede at deltage med indlæg der faktisk omhandler emnet, frem for personerne der skriver i denne tråd ?

0 0
28-08-2012 09:21:18

Der er jo et par stykker der skal have det skåret ud i pap.....

0 0
Peter Frederiksen 28-08-2012 01:22:40

PS.
http://www.vlingo.com/partners/device-manufacturers

0 0
Thomas 27-08-2012 21:06:51

Jeg kan ikke lure om du er en troll, eller om du vitterligt mener, at Samsung har kopieret alt fra Apple.

Jeg håber det første, da ingen umuligt kan være så naive/ignorante, at de mener det du skriver seriøst.

0 0
27-08-2012 23:40:12

Helt klart troll....

0 0
Thomas 28-08-2012 08:16:09

Når man i ramme alvor skriver, at Apple har råd til at købe Samsung, så er jeg tilbøjelig til at give dig ret. Så må man være troll.

Det er ihvf. håbløst.

At man så derudover glemmer, at Samsung har lavet mobiltelefoner i mange år nævner vi ikke.

August bør nok holde sig til diverse Apple-forums, hvor folk tror på hans håbløse påstande.

0 0
August 27-08-2012 21:10:02

Er skam ikke en troll, jeg mener det, jeg skriver. Og så kan du jo bedømme mig udfra det:-)

0 0
Benjamin Jensen 28-08-2012 00:10:16

August - han skal helt klart dømme dig, for det er hans fornemste opgave på mobilsiden.

Manden er selv en tomhjernet troll, så jeg finder det da overordentligt morsomt, at han beskylder dig for det. Der eksistere meget få som ham, der kører totalt i selvsving, hvis man anfægter hans holdninger.

Selvom der eksistere 3 thomas'er på mobilsiden, så er man aldrig i tvivl om hvilken Thomas der skriver. ;)

0 0
Thomas 28-08-2012 08:13:53

Jeg har sgu lidt ondt af dig Benjamin. Du lever i en fantasiverden, hvor du altid har ret.

Det er i øvrigt fint demonstreret i denne tråd, hvor du flere gange beviseligt har lukket lort ud - som sædvanlig.

Istedet for at bruge tid på at forsøge at projicere din egen usikkerhed og mangel på selvværd ud på os andre, så kunne du jo prøve at forholde dig til diskussionen.

Men det gør du selvfølgelig ikke. Du vil jo ikke erkende, at du intet ved om emnet.

0 0
Benjamin Jensen 28-08-2012 10:07:27

Thomas - Re: Det har jo ingen betydning
Kæft en gang bræk at fyre af.

Thomas - Jeg er lidt overrasket over, at du sidder og sviner folk til, fordi de er uenige i dommen, når du samtidig udviser så lidt kendskab til patenter.

Thomas - Re: Fair beslutning
Når man i ramme alvor skriver, at Apple har råd til at købe Samsung, så er jeg tilbøjelig til at give dig ret. Så må man være troll.


Thomas - Det er i øvrigt fint demonstreret i denne tråd, hvor du flere gange beviseligt har lukket lort ud - som sædvanlig.

Istedet for at bruge tid på at forsøge at projicere din egen usikkerhed og mangel på selvværd ud på os andre, så kunne du jo prøve at forholde dig til diskussionen.

Snip

Lidt sjovt at læse dit nye indlæg til mig, når man ser på hvor tralvt du selv har haft med at svine folk til.

Jeg behøver vist ikke kommentere det yderligere - det står ret tydeligt for sig selv.

0 0
Thomas 28-08-2012 17:37:58

Til forskel fra dig, kære Benjamin, så har jeg rent faktisk bidraget med noget (du kan jo læse mine indlæg). Bl.a. har jeg påvist, at både dig og JP er forkert på den, as usual.

Du valgte så at ignorere det, fordi du er for stolt til at erkende, at du tog fejl. Det er dit problem, ikke mit.

0 0
Benjamin Jensen 28-08-2012 10:02:46

Thomas - Re: Fair beslutning
Jeg kan ikke lure om du er en troll, eller om du vitterligt mener, at Samsung har kopieret alt fra Apple.

Jeg håber det første, da ingen umuligt kan være så naive/ignorante, at de mener det du skriver seriøst.

0 0
Thomas 27-08-2012 22:25:05

Det er jeg ked af at høre.

0 0
Benjamin Jensen 27-08-2012 13:06:37

Flere sidder og argumentere for, at tingene er opfundet af andre, og smider en masse mere eller mindre valide websites som "bevis". Det er da til grin - intet mindre!

Spørgsmålet er, om der er taget patent på det eller ej, og hvem der har patent på det. Man kan ikke, som jeg før har omtalt, tage patent på noget der allerede er opfundet. Hvis Apple har patent på f.eks. pinch to zoom, så har de rettigheden til det. Længere er den da for fanden da ikke!

0 0
27-08-2012 13:17:14

Her har du apples pinch to zoom, 6 år før der var noget der hed iphone...Og Så kan du kalde det til grin osv....

Og her har du definitionen på et patent i det amerikanske system:

In modern usage, the term patent usually refers to the right granted to anyone who invents any new, useful, and non-obvious.

Læg mærke til at der står NYT.

0 0
27-08-2012 13:18:43

Glemte linket, leveret af Peter længere oppe i tråden:

http://www.circletwelve.com/products/history.html

0 0
JP 27-08-2012 18:47:42

Her er et 2002 dokument hvor fingerworks viser pinch to zoom

http://research.microsoft.com/en-us/um/people/bibuxton/buxtoncollection/a/pdf/igesture%20touchstream_quickguides.pdf

(Apple købte fingerworks i 2005 og ejer dermed deres opfindelser)

0 0
27-08-2012 19:56:34

Kig under 1992 starfire project.

http://www.billbuxton.com/multitouchOverview.html

Apples multi touch, startede en gang i 1960'erne. Dengang apple var noget man spiste.

0 0
Thomas 27-08-2012 13:15:18

"Man kan ikke, som jeg før har omtalt, tage patent på noget der allerede er opfundet."

Og alligevel sker det jævnligt, at patenter bliver kendt ubrugelige i retssager, fordi de enten beskriver noget åbenlyst, eller fordi der er prior art. Så det du skriver er ganske forkert - surprise, surprise.

Jeg er lidt overrasket over, at du sidder og sviner folk til, fordi de er uenige i dommen, når du samtidig udviser så lidt kendskab til patenter.

0 0
DX 27-08-2012 10:54:32

det behøver man jo ikke være professor for at regne ud, tættere på "hjemmebane" kan Apple vel dårligt komme, uden at lade forestillingen foregå i hovedkvarteret. http://www.version2.dk/artikel/blogger-hjemmebane-jury-sjuskede-sig-gennem-apple-samsung-votering-47217

0 0
serpent 25-08-2012 23:03:35

Et amerikansk firma vinder en retssag over en udenlandsk konkurrent i USA. Hvem mon ville vinde hvis samsung lagde sag an i korea?

0 0
Footiefan 25-08-2012 23:28:06

Ja det er noget pis når lovgivningen kommer i vejen....?!
Lidt hypotetisk når du ikke siger hvem sagen skulle være mod. Men var det fx mod Apple, tja kig evt på linket lidt længere oppe!

0 0
25-08-2012 23:52:23

Ja Sydkorea har bibeholdt den sunde fornuft, til forskel fra USA.

0 0
Footiefan 26-08-2012 11:20:52

Tja måske... Men nu er folk herinde jo slet ikke farvede på forhånd. Falder en dom ikke ud til fordel for ens favorit, så er det selvfølgelig systemet, i form af dommer, jury, lovgivning osv., den er galt med, klart nok ;-)

0 0
26-08-2012 13:28:09

Ja men det kunne måske være fordi at der i mere eller mindre alle retssager angående mobile devices forefindes Apple. Som jeg skrev tidligere, så klarere branchen sig fint indbyrdes hvad angår patenter og royalties, lige indtil Apple trådte ind af døren. Nu skal alt og alle sagsøges for alle de ting som Apple har opfundet. Hvis de altså ikke lige sluger kamelen og hoster op med helt vanvittige krav om royalties fra apples side.

0 0
JP 26-08-2012 20:26:58

LOL påstår du at INGEN mobilproducenter sagsøgte hinannen før 2007?

0 0
27-08-2012 06:24:11

Nej selvfølgelig har de gjort det, men når man kigger på de oversigts diagrammer der kommer frem en gang imellem, så står der jo Apple over det hele.

Når men fandt en artikel fra engadget, syntes disse gutter siger det på en god måde:

http://m.engadget.com/2012/08/25/editorial-engadget-on-the-apple-vs-samsung-ruling/?icid=eng_latest_art

0 0
JP 27-08-2012 06:32:00

Så du mener at der er et magisk antal retssager som afgør om en virksomhed handler "rigtigt" eller forkert. Og når en virksomhed er i x antal retssager så er der ikke længere en virksomhed som forsvare sine patenter, men den virksomhed for handler forkert.
Hvad er det antal?

0 0
Dick Taid 27-08-2012 21:35:04

Prøv, bare til afveksling, at formulere svar, som ikke er spørgsmål.

0 0
Footiefan 26-08-2012 14:59:05

Nu er det også nemt at sammenligne med før og efter iPhone kom på markedet - og så gi' Apple skylden for alt. Men der er også en forskel, for siden er smartphone markedet gået vanvittigt op - og dermed og indtjeningen. For det ses tydeligt, at det er på smartphones der tjenes penge, se bare Nokia. Så måske kan de mange sager, som altså også findes udenom Apple, ses i lyset af, at det nu er her pengene er. Der er ikke råd til bare at kigge den anden vej længere.
Der var alt andet lige ikke de samme store beløb i branchen for bare få år siden.

0 0
Schwartz 25-08-2012 20:59:20

Ach SO!

Endnu et bevis på at patentsystemet er i stykker, hvor mange af disse opfindelser er nye epokegørende ideer, der er blevet til virkelighed. Dampmaskinen var epokegørende, men de her ting - rend og hop!

Man skulle to, at der er en stor skare af jurister, og andre der opfører sig som om de ikke gider skabe men nedbryde, som ønsker at holde dette system i live og suge penge ud af store og små virksomheder i dette patentcirkus. I sidste ende går det ud over de forbrugere som firmaerne så stolt siger at de vil levere gode produkter til i deres (Virker til tider som om de er lidt falske) markedsføring.

0 0
G2 25-08-2012 19:56:09

... At det i sidste ende kommer til at gå ud over forbrugerne.... Så tudekiks til jer alle...

Man kan i det mindste håbe på at Nokia og Microsoft får succes som resultat af denne latterlige kamp mellem de største på mobilmarkedet.

0 0
Benjamin Jensen 25-08-2012 20:58:21

Hvor er det sjovt, at du lige nævner de 2 største malkere af royalties som værende dem der pludselig skal have medvind. Det var da et af de større selvmål.

0 0
25-08-2012 22:35:25

Tjah, hvis det ikke var for Nokia, så ville din kære lille iphone bare være endnu en ipod i rækken.

0 0
David 26-08-2012 14:32:30

Mon dog N? :) Hvis Nokia ikke havde opfundet de teknologier som de gjorde, var der nok andre der havde gjort det.

0 0
26-08-2012 20:06:14

Ja selvfølgeligt. Men nu var det nokia den kære benjamin bla. snakkede om. Og de har om nogen bidraget mere til mobilttelefoni end nogen anden.

0 0
Benjamin Jensen 25-08-2012 22:50:37

Hvor vil du hen med dine underlige argumenter? Ser du slet ikke ironien i at han netop nævner de 2 selskaber, hvoraf den ene jo malker dine kære Android mobiler - 100 gange mere end Apple nogensinde kommer til? Eller vil du bare ikke se dem, fordi du endnu ikke har ædt din kiks?

Fornægtelsen har bestemt ikke trange kår hos dig N, og det præger stort set alle dine indlæg på mobilsiden!

0 0
Thomas 26-08-2012 00:24:50

Det er sgu lidt sølle at se dig brokke dig over andre folks indlæg Benjamin, når du selv er en af de absolut største bidragsydere af intetsigende indlæg.

0 0
25-08-2012 23:47:57

Har intet imod royalties, så længe det er for rigtige patenter. Alle betaler til Nokia da det jo ligesom er dem der nærmest er indbegrebet af mobiltelefoni. Og fortæl mig hvad det er jeg fornægter? At Apple har opfundet kvadratet? Ikoner placeret i et gittermønster? Pinch zoom? Sorte skærme? Hvis det er det, så ja, så er jeg i total fornægtelse, for disse ting har Apple aldrig opfundet, hvilket Samsung også beviste under retssagen. Desværre var det åbenbart en flok paphoveder der sad som jury.

0 0
Benjamin Jensen 26-08-2012 00:40:48

Hahaha...rigtige patenter? Du laver vel grin med mig - ikke? Et patent er et patent, og hvis det er godkendt, så er den skid jo slået. Du kan vel ikke med alvor sige, at nogle patenter er rigtige, mens andre er forkerte?!? Det er da nok det dummeste jeg har hørt længe. Jeg er bestemt ikke ekspert i patenter, men det er nu ret let at finde ud af hvad der godkendes til patenter, og hvad der ikke gør. Er det så dig der skal være dommer over, hvilke patenter der er rigtige? I så fald ville Apple jo aldrig få et patent godkendt.

Her er et lille uddrag af hvad et patent kan være:

Man kan få patent på produkter, apparater, fremgangsmåder (metoder), anvendelser eller kombinationer heraf.

http://www.rettigheder.dk/patenter/faa_patent_paa_din_opfindelse

Især fremgangsmåder og anvendelser springer jo i øjnene ikke? Men det anser du ikke som et patent vel? I så fald vil MS og Nokia godt nok blive kede af det. Ja, jeg tror faktisk også Samsung som er en sværdvægter indenfor forbrugerelektronik vil blive endog meget kede af det.

Thomas>> Jeg gider slet ikke kommentere på dine indlæg, der altid alene går ud på at svine personer til. Du keder mig! Bare flame løs, du VIL blive ignoreret ;)

0 0
26-08-2012 07:50:02

Ja selvfølgelig er apples patenter rigtige, nu var det også ment på en anden måde. Men pointen i hele denne sag er at Apple ikke burde have de patenter, der er prior art på næsten alle de patenter de har nakker Samsung med. Det er jo derfor vi er en del, der syntes hele denne sag er en parodi.

0 0
JP 26-08-2012 18:17:32

Så du brænder inde med viden om prior art som samsung kunne have brug til at vidne sagen med?

0 0
26-08-2012 20:03:48

Nej det gør jeg ikke, men samsung har da selv lagt tingene frem. Pinch zoom, retangulærer sorte ting burde jo slet ikke være på tale, og front glasset ud til kanten ? Fuck det er jo ikke engang ude ved kanten på en iphone...Jeg kan blive ved, næsten alle patenter apple har disket op med i denne retssag har prior art.

0 0
JP 26-08-2012 20:25:21

Vil du dokumentere den påstand at der findes prior art??
Ligger du inde med andet end det som Samsung fremviste i retssagen? Fordi det netop ikke var prior art.

0 0
26-08-2012 22:26:12

Det var da lige netop det at det var....Hvis de gutter ikke laver pinch zoom, så ved jeg ikke hvad du vil kalde det...

0 0
JP 27-08-2012 06:23:21

Samsung fremviste noget som de kandte prior art, jurien afgjorde at det IKKE var prior art.

0 0
Peter Frederiksen 27-08-2012 12:21:02

Samsung har vist at Apple har "Stjålet" denne feature fra bl.a.

Diamond Touch
http://www.circletwelve.com/products/history.html

Og Han Y Jefferson videreudvikling af Multi touch software i håb om det blev mere udbredt i forbruger elektronik, hvor han i 2006 demonstrere bl.a."Pinch to Zoom"

Hvor efterfølgende Apple søger patent på Multi touch, som en Apple opfindelse.

Sony laver den første Ultrabook i 2004 med Wedge design, hvilket Apple får Patent på i 2012.
http://www.dailytech.com/Virtually+Every+Ultrabook+Appears+to+Violate+New+Apple+Patent/article24886.htm

Jeg syntes det Stinker og endnu engang viser det at apple stjæler sig til deres opfindelser!

0 0
JP 27-08-2012 18:42:39

Måske har Apple fremlagt at pinch to zoom stammer fra deres 2005 opkøb af fingerworks?

Under alle omstændigheder, fandt jurien ikke Samsungs præsentation af det vigtigt.
(På trods af at Samsung formodentligt har brugt millioner på at forberede deres forsvar).

0 0
Peter Frederiksen 27-08-2012 20:21:07

Apple has won a patent for the coveted pinch-to-zoom feature. The patent application was filed in December of 2006 (patent #7,812,826).

0 0
Kim Harder 27-08-2012 14:24:21

Det siger mere om dem, som sidder og behandler disse ansøgninger. De har åbenbart ikke styr på, hvad der er opfundet før, og findes, som gør, at man ikke kan få godkendt en patentansøgning. De har måske også fået en Iphone, elelr blevet forblændet af et eller andet :-)

0 0
Peter Frederiksen 26-08-2012 21:50:16

Det er ikke helt afgjort om Pinch to Zoom patent er gyldigt..
Det bliver først afgjort den 20 september...

http://www.youtube.com/watch?v=89sz8ExZndc

0 0
JP 27-08-2012 06:25:43

Og efter den 20 kan Samsung appelere, og gå til højeste ret. Og selv derefter kan der komme nye lovgivning som igen ændre verden....
Pt er situationen at der ikke eksistere validt prior art.

0 0
Peter Frederiksen 27-08-2012 10:20:45

Pitch to zoom er en software man har set før og det er det jeg håber at Judge Lucy Koh kommer til i den endelige afgørelse via Jura!

Men der er nok ingen tvivl om Sammy skal stadig betale!

0 0
Kim Harder 27-08-2012 10:35:13

Så skulle Apple jo ikke kunne have fået partent på det?

0 0
27-08-2012 10:40:34

Netop. Apple har fået patent på noget der allerede eksisterede.

0 0
JP 27-08-2012 12:11:10

Nej, jurien har netop afgjort at Apples patent er valid og der ikke var prior art.

0 0
Thomas 27-08-2012 13:09:43

Groklaw (som du måske kender) er uenig med dig i, at de kiggede på prior art:

http://www.groklaw.net/article.php?story=2012082510525390

0 0
JP 27-08-2012 18:36:49

Der er mange som har mange meninger om mange ting.

KENDSGERNINGEN er dog at jurien har afgjort at Apples patenter er valide på trods af at Samsung har fremlagt det som de kalder Prior Art.

Dermed kan vi ikke siger at der er Prior Art, kun at nogen mener at der er prior art.

0 0
Thomas 27-08-2012 18:58:49

Forvirrende indlæg, men du giver mig ret i, at juryen måske har skippet prior-art delen.

Det var da dejligt.

0 0
25-08-2012 17:21:37

Det eneste den retssag har vist er hvad vi vidste i forvejen. Det amerikanske retssystem er til at grine af...... Og det samme kan man sige om deres patent kontor....

0 0
Peter Frederiksen 26-08-2012 14:48:26

@N
Samsung har kopieret Apple, der er fremvist i sagen, et "inspirations katalog" fra Samsung, hvor de nærmeste går igennem hver enkelt ikon og features på en Iphone, som skal rettes eller forbedres i SG S og TouchWiz3

Så der er ingen tvivl om at Galaxy S (samt varianter) er lidt for meget Iphone.

Og S2 (og varianter) har næsten samme Touchwiz.

http://www.bgr.com/2012/08/24/apple-samsung-trial-verdict-samsung-loses-big/305-2/

Jeg er sikker på at når Judge Lucy Koh gennem går juryens dommen og Juraen, sker der nogle små ændringer i dommen og der er endnu ikke faldet dom over hvilken betydning dom får.

Måske er denne tabte milliard mere værd for Samsung for end for Apple.
https://plus.google.com/+androidpolice/posts/UoVL2X3JUnV

Der har været meget interesse for min S3 under OL dagene, så mon ikke denne retssag bidrager med at holde spotlightet på Samsung.

0 0
26-08-2012 17:44:43

Peter Jeg vil på ingen måder afvise at App draweren ligner en iphone. Men det er app draweren, det er jo ikke engang din hjemme skærm. Og ja Samsung har kigget på iphone, men lur mig om der ikke også har ligget et par android mobiler i R & D i Apple? Se bare notifikation baren. Det er jo det er hele problemet med systemet, alle kigger hos hinanden. Det latterlige er bare at Apple tror det er deres det hele. Men du kan jo passende tage programmer i gittermønster fra symbian, og spørge Apple hvor de fik ideen med ikoner i det mønster de bruger?

0 0
TF 26-08-2012 19:29:39

N nu var det jo hverken andriod eller samsung der opfandt notifikations baren, den kunne jo allerede findes i symbian og windowsmobile og sidst du kom med den påstand var der jo ovenikøbet en der gravede det faktum frem at apple havde brugt netop den bar i et program langtid før der var nået der hed android så det eksempel kan du vist godt pakke sammen :-)

0 0
26-08-2012 20:00:51

Det kan jeg da ikke. Apple blev åbenbart først opmærksom på det efter der var noget der hed android (Hvilket det hed før der var noget der hed iphone)...

Men jeg er da også totalt ligeglad med om iphonen så var en total kopi. Mit problem er at de piver over at andre kopier dem, når de samtidigt uden skam tager patent på ting som de IKKE har opfundet. Og derefter sagsøger alt og alle med de patenter.

0 0
JP 27-08-2012 12:14:07

"(Hvilket det hed før der var noget der hed iphone)"

Ja Android fandtes før iPhone.. men der var det tilsyneladende en kopi af BlackBerry ;-)

http://gizmodo.com/5905142/the-original-google-phone-was-almost-a-blackberry-clone

0 0
27-08-2012 12:50:06

Og? Det ændre jo ikke ved at der var noget der hed android før iphone. Black berry har sikkert kigget på nokia, det var jo et rektangel med en skærm og knapper ?

0 0
JP 27-08-2012 18:34:52

Så Android kopirede Black berry, som kopirede Nokia..

Det er åbenbart kun Apple som kunne lave et originalt design.

0 0
Thomas 27-08-2012 20:43:39

Kæft en gang bræk at fyre af.

Apple har jo også ladet sig inspirere. Sådan er det i den branche.

Det er typer som dig, der gør, at folk hader Apple og deres fans.

0 0
TF 28-08-2012 13:52:47

Og det er folk som dig der gør folk hader android og deres fanboys tænk over det.

0 0
Thomas 28-08-2012 14:04:04

Det er da imponerende, at jeg skulle indflyde folks holdning til Android på den måde, når jeg ikke selv er specielt glad for Android.

0 0
Peter Frederiksen 26-08-2012 19:48:00

Jeg tror N mener "pulled down" Notification baren!

0 0
26-08-2012 20:07:25

Tak, jeg har ikke brugt det helt korrekte ordvalg :D

0 0
Peter Frederiksen 26-08-2012 19:21:16

Arrhhh de har vist flere gange haft fingere i kage dåsen.
http://www.scribd.com/doc/102317767/Samsung-Relative-Evaluation-Report-on-S1-iPhone

Personligt syntes jeg det er fair nok at Samsung er blevet dømt som CopyCat.

Men det der bringer mit Pis i kog, er at Apple i USA for patent på andres opfindelser.

Mens deres "Patenter" ser ikke ud til at holde i EU.

http://www.youtube.com/watch?v=wFeC25BM9E0

0 0
Peter Frederiksen 26-08-2012 19:46:02

Apple vs Wedge Laptops!!! Sony!!!
http://www.dailytech.com/Virtually+Every+Ultrabook+Appears+to+Violate+New+Apple+Patent/article24886.htm

0 0
JP 26-08-2012 18:15:43

"alle kikker hos hinanden?"

Mener du seriøst at det er ok at Samsung udarbejder en rapport på 263 sider hvis de slavist gennemgår alt på en iPhone for at at få deres telefon til at lige den?

http://www.bgr.com/2012/08/08/apple-samsung-patent-lawsuit-internal-report-copy-iphone/

0 0
26-08-2012 19:38:31

Om rapporten så var 5000 sider ændre det jo ikke på sagen...

0 0
JP 26-08-2012 20:22:27

Jo sagen er at Samsung blindt kopire Apple på 263 punkter.

Påstår du at Apple kopire Samsung på 263 punkter?

0 0
27-08-2012 10:18:13

Nå, vi skal igang med flueknepperi kan jeg se. Godt så....pkt 1: Er samsungs version af memo/lommeregner en kopi af iOS ? NEJ.

pkt 2: Er kalenderen en kopi ? NEJ.
pkt 3: Er telefon app en kopi ? NEJ.

Jeg gider ikke fortsætte, men er blevet inspireret, da de syntes iOS har mange gode ting, JA. Men det er sq da ikke en kopi!

0 0
JP 27-08-2012 12:09:04

Kalenderen bliver gennemgået på slide 6 i den interne Samsung rapport over hvad der skal kopires.

Prøve lige engang at kikke den igennem. 263 sider at ting som skal kopires...

0 0
27-08-2012 13:00:43

Jeg kan ikke se nogle steder på slide 6 at der står at de skal kopier, få til at ligne. Og jeg har bladret alle siderne igennem og kan ikke finde et sted hvor sgs er en kopi af iOS...

0 0
JP 27-08-2012 18:33:55

Wow...

Samtlige slides indeholder et billede af iPhone og Galaxy og under "Directions for Improvement" står der hvad de skal kopire.

0 0
27-08-2012 23:36:59

Jeg ved ikke hvor du har lært engelsk, men jeg kan kan se at der står at de skal forbedre...intet om kopiering.

0 0
TF 25-08-2012 18:11:46

Havde det været samsung der havde vundet en retsag mod apple i usa havde du så stadig haft samme holdning nej vel, så her er en kiks :-)

0 0
25-08-2012 20:32:06

Hvad skal jeg bruge en kiks til? Jeg kan da heldigvis være ligeglad, bor jo ikke i USA.

0 0
Kim Harder 26-08-2012 12:20:19

Selvfølgelig har samsung kopieret Appes partenter, da det er samsung, som har lavet delene til Apple. Først for man samsung til,at lave deres dele, og efterfølgende beskylder man Samsung for kopiering. Det på trods af, at Samsung laver alle deres produkter fra bunden af.

0 0
Robert 25-08-2012 13:23:45

"Domstolen brugte kun tre dage på at nå til en afgørelse, hvilket kan ses som tegn på, at det var tydligt, at Samsung havde kopieret Apples produkter."

Det skal ses som at det var tydeligt tegn på at det var en farce fra ende til anden. Lidt ligesom da OJ blev frikendt. At Samsung nogensinde skulle ha en chance på Apples Hjemmebane, var der vist ikke mange der turde håbe på. Fat mod Samsung resten af verden ser anerledes på det.

0 0
David 25-08-2012 13:56:12

Enig.. retsager mod Apple er meget vigtige, fordi Apple er onde. Retsager fra Apple er en farce, og til grin, da alle ved at Apple har aldrig har opfundet noget, de har kun kopieret fra andre. At Apple vinder nu, skyldes udelukkende at Apple har givet dommeren en gratis iPhone 3GS.

0 0
Benjamin Jensen 25-08-2012 15:14:33

LOL David....du glemte at fortælle, at de sydkoreanske firmaer aldrig har kopieret noget som helst....nogensinde!

0 0
Footiefan 25-08-2012 13:32:10

Godt at du er klogere ;-) Men nu foregik sagen jo i USA pga lovgivningen. Ville Samsung sagsøge Apple på det sydkoreanske marked, så ville sagen foregå der. Men det er du vel også utilfreds med.....nå nej

0 0