Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple viser flere mobilreklamer end Nokia

Apple viser flere mobilreklamer end Nokia

I Europa vises der nu flere reklamer på Apples telefoner end på Nokias.

Som endnu et tegn på, at den gamle `mobilkonge´ Nokia er på vej ned fra tronen, så vises der nu flere reklamer på Apples telefoner end på Nokias i Europa. Det viser en ny opgørelse fra InMobi.

Hvis man udelukkende kigger på reklamemarkedet fordelt på telefonproducenter, så blev der i andet kvartal 2011 vist over 2 milliarder reklamer på Apples telefoner i Europa - svarende til en markedsandel på 19,5%. Nokia havde i den samme periode kun havde en markedsandel på 18,7%. Samsung tager tredje pladsen med 17,5%.

Lidt anderledes forholder det sig, hvis man kigger på reklamer fordelt på styresystem. Her stod Android for 24,9%, Apples iOS 19,5% og RIMs Blackberry OS 15,7%.

Android presset i Europa

Googles Android styresystemet har tabt terræn i forhold til Apples iOS.

Ifølge inMobils data, så faldt Android markedsandel på reklamemarkedet 5% i andet kvartal, mens iOS’s andel i samme periode steg 3,3%. Det var dog RIM, det løb med den højeste vækst på 6,1%.

Hele det Europæiske mobile-reklamemarked voksede i andet kvartal med 21%, hvoraf den største tilvækst på 31% kan tilskrives smartphones. Tre ud af hver fem mobile-reklamer i Europa bliver nu fremvist på en smartphone, og væksten er i sær stor i England og Spanien.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

19-07-2011 19:07:28

... fordi det ville lyde dumt at reklamere. Et eksempel kunne være "Nokia X7/N8 dybt forældet og alt for dyr og så med det eneste mobile styrestem hvor funktionerne er smidt på med en skovl af en flok aber og browseren er så langsom at du kan nå at tage en ferie mellem siderne loades".

0 0
Villiam 18-07-2011 18:59:05

det er noget opreklameret lort :) for en gangs skyld har i fat i noget af det rigtige på denne side :D

0 0
Zeb 18-07-2011 14:03:54

Har lige tidligere idag læst et sted (kan selvfølgelig ikke huske hvor) at der for hver iOS telefon bliver solgt 2 android telefoner. Men det var vist i USA.

Når man tænker på at stort set alle reklamer for apps, QR koder, reklamer for websites, teleselvskaber, sågar ejendomsmægleren Home's tvreklamer for deres website, alle benytter apple produkter som reference, så er det jo ikke underligt at iOS er i vækst.

Alene i hvert metrotog i københavn er der adskillige billeder af iPhone's i forbindelse med metroens reklamer for deres app. Til sammenligning er der kun et lille android logo i bunden af reklamen som henvisning til at app'en også findes hertil.

Alt andet lige er det jo gratis reklame i det offentlige rum i helt afsindig mængde, og jeg er ret sikker på at Apple ikke betaler en krone for det. Så undrer det jo ikke at de bliver populære.

0 0
Footiefan 18-07-2011 16:21:53

Tror at det ofte er 'lettere' at vise én mobil som alle/mange genkender, end en, undskyld udtrykket, tilfældig andriod mobil.

Hvis man arbejder med reklamer er det jo nok netop pointen.

0 0

Om brug af cookies