Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple Watch skal lades hver dag

Apple Watch skal lades hver dag

Apple Watch kan se frem til at skulle lades op hver nat, selvom der kan nå at ske en del, inden det kommer på hylderne

Apple fortalte om Apple Watch og dets hjul på siden, om Apple Watch og dets remme, der kan udskiftes, og Apple fortalte om Apple Watch og dets sensorer, men der var ikke noget om Apple Watch og dets batterilevetid, og det har fået spekulationerne til at rulle.

Læs også: Apple Watch: Sådan præsenteres det nye smartwatch - video

Generelt har der hersket to teorier om emnet, som går på, at Apple ikke er færdige med at udvikle, og de derfor reelt ikke ved det, eller også ved Apple, at Apple Watch har dårlig batterilevetid, og derfor fortæller de det ikke.

En talskvinde for Apple har nu fortalt Recode, at ”der er en masse nyt teknologi pakket ind i Apple Watch, og vi tror, folk vil lade det op en gang om dagen.”

Læs også: iPhone 6 under beskydning fra Samsung

Apples talskvinde siger ikke direkte, at batteriet kun kan holde en enkelt dag, men det er værd at overveje, om ikke Apple med glæde ville fortælle, hvis Apple Watch havde batteri nok til en lille uge eller lignende.

I og med at Apple Watch først kommer til næste år har amerikanerne stadig tid til at optimere Apple Watch, så det kan udnytte dets batteri til fulde, men lige nu er det ikke de mest opløftende nyheder på Apple Watch og dets batterifront.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Daniel O 14-09-2014 11:17:05

Jeg har gået med smartwath dagligt siden Samsung kom med deres første i november 2013, det kunne holde strøm til en dags brug, og så lades op sammen med mobilen om natten, det kan fungere men det er langt fra optimalt at skulle lade det dagligt, da med med meget brug af kamera og ting i det godt kunne løbe tør for strøm for man gik i send, meget irriterende!

Da Samsung kom med gear 2 for nogle måneder siden købte jeg det, og det holder strøm, jeg lader det ca. Hver 3. Nat, det rart med det extra strøm så man ikke er tvunget til at lade hver dag, gør det mere fleksibel i hverdagen.

Glæder mig til at se hvordan smartwath bliver mere udbredt nu, indtil videre er det sjældent jeg ser andre med det, og folk kan ikke se hvorfor jeg går med et, men ved at når Apple kommer på markedet ville det ændre sig, apple er et stærk brand der kan sælge alt hvad de laver, også selvom at det ikke er bedre end det der er på markedet nu, er apple stadig dem der sætter gang i salget af ure nu...

Jeg kan ikke undvære mine smartwathe, efter snart 1 års brug af dem ved jeg at der er en stor fremtid med smartwatches, når folj har prøvet dem og givet dem en chance, så er de svære at undvære igen...

1 1
Jon Olsen 11-09-2014 17:22:59

Ja.. Alle med JegTelefoner skal lade.. Oftest 2-3 gange om dagen! (Eller er det kun mine kollegaer der har det problem?)
Jeg lader oftest når er gået mellem 2 og 3 dage.. Men selv om der var et ur der fungerer mere end 1 uge, var det alligevel ikke noget jeg kom til at gå med..
Dog ser samsungs, buede lille fitness ur altså lækket ud!

13 23
Christoffer_FM 11-09-2014 21:35:01

Jeg lader personligt min iPhone 5, en gang i døgnet og det er når jeg sover. Der er den for det meste ikke engang nede på 40%, medmindre jeg har spillet spil længe og/eller har set meget YouTube. Til at checke mails, sms, telefonopkald og browsing, holder min helt sikkert en dag. Det synes jeg selv er fint. (Jeg ved ikke med dig?)
Hvorfor kalder du det egentlig JegTelefoner? Jeg har aldrig opfattet at "i'et", i iPhone skulle betyde jeg. Ville det så ikke også være et stort "i"? Jeg går personligt ikke og oversætter alt engelsk til dansk. Så skulle Windows Phone jo hedde Vindue Telefoner og Android skulle kaldes Androide, eller måske Menneskelignende Maskine?

24 17
TF 11-09-2014 15:35:16

De fleste lader deres mobil vær aften alligevel så det er jo ikke meget mere arbejde lige at sætte magneten på uret samtidig, det er ikke det der er apples eller andres problem, problemet er at overtale folk til at bruge ur igen.

19 25
Michael A 12-09-2014 08:27:06

Mit armbåndsur skal ikke lades op hver dag. Det virker, hver dag, hver nat - ALTID. Jeg skal ikke tænke over hvor jeg tager det af for at være sikker på at det virker igen når jeg tager det på. Jeg skal heller ikke tænke på om der findes en lader der passer, der hvor jeg skal hen, når jeg er væk fra hjemmet længere tid af gangen. Jeg behøver heller ikke klat-lade på det når jeg er på farten, det virker når jeg har brug for det - ALTID. Chronografisk, simpelt, enkelt og elegant i robust stålmateriale. Kan vise klokken, dato og stopur. Virker også om under byture i nattelivet, under adventurerejsen i Østrig osv. Schweizisk pålideligt urværk med fluorescerende tal og visere. Præcis og pålideligt, kræver ingen software updates for at klare opgaven.

35 15
Christoffer_FM 12-09-2014 10:46:04

Ja, fordi det er et armbåndsur. Det er rimelig tydeligt at Apple Watch er et smartwatch og de har typisk ikke særlig god batterilevetid. Jeg siger ikke det er godt nok endnu, men man må lige sammenligne med andre smartwatches, i stedet for almindelige armbåndsure. Det har jo også en del andre funktioner, end et almindeligt ur og det har rigtig meget at sige for batteriet.

13 12
Michael A 12-09-2014 11:54:20

Det kan du sådan set have ret i, for det er jo sådan det forholder sig. Min pointe er bare, at det vil blive "op ad bakke" at få folk til at hoppe på smartwatch-vognen, for så at sige farvel til alle de positive ting jeg nævner. Alt sammen for bare at få en dobbelt funktion af den smartphone der alligevel ligger i lommen. Jeg tror ikke på det.

27 8
Frederik Bredahl 14-09-2014 17:56:50

Men ''alle'' de positive ting, du nævner, er jo åbenbart bare ikke godt nok - fakum er, at flere og flere fravælger at gå med ur, fordi det hele alligevel lægger i telefonen. Jeg tviver på, at smartwatches lige forløbigt tager deres indtog på markedet, men det er da en genial idé, da nogle af smartphones funktioner bliver tilgængelige lige ved håndleddet - i stedet for at skulle have en stor telefon op hver eneste gang. Selvfølgelig skal smartwatches udvikles ligesom alt andet - men den første smartphone på markedet har jo nok heller ikke været en telefon, der praktisk set ville slå alm. telefoner.

3 18
Michael A 15-09-2014 12:19:02

Nej - det er åbenbart ikke godt nok!!!
http://www.youtube.com/watch?v=yioL7MRQvHM

14 1
Christoffer_FM 12-09-2014 14:05:56

Jeg er selv i tvivl om det og vil til dels give dig ret. Som det er nu, kunne jeg ikke se mig selv købe et. Men måske om et par år, når teknologien er modnet.

17 0