Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apples hjemmesider kan blokeres af belgisk dommer

Apples hjemmesider kan blokeres af belgisk dommer

Apple er sagsøgt for at vildlede kunder i garantibestemmelser, og kan få hjemmesider og services blokeret i Belgien.

Indenfor EU forholder reglerne sig således, at varer sælges med 2 års reklamationsret, hvor kunden kan bede om reperation eller erstatning, hvis et produkt er defekt eller uden for samme stand, som sælger hævder. 

Haunted Empire, Apple Efter Steve Jobs - ny bog lige på trapperne 

Sådan fungerer det ikke på den anden side af Atlanten. Apple er i den forbindelse blevet sagsøgt af FPS Economy, der er en forening for forbrugerbeskyttelse, omkring vildledning af bestemmelser omkring garanti af deres produkter. Det skriver MacRumors.

EU indkaldte Google og Apple til møde om “køb i apps”

Apple har tilsyneladende solgt deres egne Apple Care forsikringer, og her fejlinformeret kunderne om, at der kun er 1 års garanti på deres produkter. Virksomheden er i forvejen idømt en bøde på $1.2 millioner for et lignende problem i Italien. 

Dommeren har eftersigende ret, til at blokere Apples hjemmesider og services, men betvivler om det er den rette vej at gå, da en blokering af tjenester som iTunes og iCloud, vil få store konsekvenser for Apple-brugerne. 

Apple har dog allerede rettet deres hjemmesider, i overensstemmelse med de europæiske garantibestemmelser, men kan alligevel se frem til yderligere bøder fra den belgiske domstol.

Kilde: MacRumors.

 
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mirzad 05-03-2014 10:18:41

Så kan de lære det.

30 8
TF 05-03-2014 18:28:37

Nej hvor du fryder dig, Hvad har apple gjort dig ? Hvad ligger der til grund for dit had mod apple og alt hvad der har med apple at gøre ?

6 19
DeeHawk 06-03-2014 09:41:51

Så kan de lære at forsøge at ignorere en tydelig lovgivning. Det har intet med Apple at gøre. Alle producenter der operer globalt, kommer igennem dette. Nogle håndterer det bedre end andre.
Apropos trolls: Rule #1 Don't feed the troll! (Som du lige gjorde. Gentagne gange.)

5 5
Mirzad 05-03-2014 20:53:16

De har skam ikke gjort mig noget, og jeg hader dem ikke.
Det er bare sjovt at få nogle reaktioner frem fra isheeps som dig og få dem til at sige mæh mæh. ;)

18 3
TF 05-03-2014 21:08:10

Ok så du er bare en troll der laver ballade og genere folk for at starte skænderier, fair nok så ved vi alle det.

2 17
Mirzad 05-03-2014 21:12:37

Du kan vist ikke stoppe med at gøre dig selv til grin gang på gang.
Og du bliver ved. ;)

15 3
TF 05-03-2014 21:18:36

Som sagt: Ok så du er bare en troll der laver ballade og genere folk for at starte skænderier, fair nok så ved vi alle det.

2 14
Mirzad 05-03-2014 21:35:55

Du får ikke ret ved at gentage dig selv. ;)

14 3
TF 05-03-2014 21:55:17

Nej men det er ligegyldigt for jeg havde ret første gang jeg skrev det og din kommentar bekræftede det bare.

2 11
Mirzad 05-03-2014 22:13:23

Ja ja, så siger vi det. ;)

7 2
TF 05-03-2014 22:21:55

Godt så og bedere held med dit troll pjat en anden gang.

2 11
Mirzad 05-03-2014 22:27:35

Når det handler om at diskutere med dig, skal der tålmodighed til. ;)
Mæh du bare videre! :D

7 2
TF 05-03-2014 22:54:30

Der er ikke meget diskution over det du bidrager med, det er bare provokation og tilsvining.

2 12
Mirzad 06-03-2014 01:06:30

What goes around, comes around!
Hvis du altså forstår det.. :)

10 2
TF 06-03-2014 02:04:44

Tak fordi du igen underbygger mit indlæg.

2 12
Mirzad 06-03-2014 12:16:12

oki, du ved ikke hvad det betyder. ;)

7 1
TF 06-03-2014 13:59:13

Jo da.

1 6
DeeHawk 06-03-2014 15:08:52

Kære mobilsiden. Jeg tror der er en brist i jeres nye kommentar-sektion. Eller i brugergruppen :P
All these bubbles!!!

3 0
Andreas Birkjær 06-03-2014 17:19:16

Working as intended! ;)

1 0