Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apples iPhone-forretning er større end hele Microsoft

Apples iPhone-forretning er større end hele Microsoft

I 4. kvartal af 2011 genererede den del af Apple, der omhandler iPhone, større indtægter end Microsoft gjorde i samme periode.

Hvis Microsofts Steve Balmer kunne tage sine ord i sig igen, ville han nok ønske, at han ikke havde hånet Apples iPhone tilbage i 2007, hvor den første telefon blev introduceret.

Den gang mente Steve Balmer nemlig ikke, at Apples nye telefon ville have nogen form for potentiale.

Nu er den del af Apple, der omhandler iPhone alene, større end hele Microsoft, målt på indtægter.

I 4. kvartal af 2011 havde Apples iPhone, indtægter for 24,4 milliarder dollars. I samme periode havde hele Microsoft indtægter for 20,9 milliarder dollars. Og der er ikke tale om Windows-, Xbox- eller Office-delen af Microsoft. Der er tale om hele Microsoft tilsammen, skriver Business Insider.

Hvis det antages, at Apples iPhone-del genererer lige så meget overskud, som resten af Apple, nemlig 38 procent, så vil overskuddet i 4. kvartal blive på 9,3 milliarder dollars, mens Microsoft havde et overskud på 8,2 milliarder dollars.

Herunder kan du se, hvad Microsofts Steve Balmer havde at sige om iPhone, da den kom på markedet:

Kilde: Business Insider

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 06-02-2012 23:41:20

Skal vi ikke lige blive enige om, at Jobs ER død, og derfor ikke kan omtales i nutid (nu hvor vi er ved at rette hinanden).

Jeg har faktisk ikke hørt om, at de endnu har tabt markedsandele, men når det var den eneste tablet der duede til noget, og det eneste som folk køber, så er der rig mulighed for at give den konkurrence. Nu kommer iPad 3 snart, og der er endnu ingen der kommer i nærheden af den. Lige det blive vi 2 - Jan Ålund, aldrig enige om, men at påstå, at Apple har et problem med at de mister markedsandele på tablet markedet, er simpelthen ikke sandt. Jeg går ikke ud fra, at du er lige så dårlige til at finde kilder som Thomas er, så nogle hårde fakta til at bakke dine ord op vil være godt ;)

0 0
Thomas 07-02-2012 08:14:47

Fnis Benjamin. Bliv nu voksen. Du ved ligeså godt som mig, at de eneste "kilder" du finder frem er 2 år gamle historier, der ikke har noget med sagen at gøre.

Tænk at du stadig kan være tøsefornærmet over at blive gjort til grin. :)

0 0
Benjamin Jensen 07-02-2012 21:05:34

I øvrigt Thomas, så synes jeg faktisk du burde læse den artikel jeg linkede til, som var 2 år gammel. Det er fuldstændig til grin, at drage mit bevis i tvivl pga alder. Hele sagen handlede jo om, hvorvidt han havde meldt det til Apple eller ej, og i artiklen står der tydeligt:

Did you consider reporting the vulnerability to Apple?

I never give up free bugs. I have a new campaign. It’s called NO MORE FREE BUGS. Vulnerabilities have a market value so it makes no sense to work hard to find a bug, write an exploit and then give it away. Apple pays people to do the same job so we know there’s value to this work. No more free bugs.

Så fordi der er gået 2 år, så tror du pludselig at han giver sine bugs gratis til Apple? Det er da til at tude over hvor dum du er, når du vil fornægte det. Så hader man godt nok Apple lol

0 0
Thomas 07-02-2012 21:15:06

Jeg har aldrig sagt, at han gav sine bugs gratis væk. Men det læste du vel ikke i din arrigskab ;)

0 0
Benjamin Jensen 07-02-2012 21:33:03

Læs nu for fanden spørgsmålet de stiller i artiklen Thomas. Ellers vil jeg snart betegne dig som en tåbe. Nå nej, det gør jeg jo i forvejen.

Did you consider reporting the vulnerability to Apple?

Du bliver ved med at snakke om, at artiklen ikke skriver noget om, om han har meddelt Apple det, og at det ikke står nogen steder. Det har du sådan set ret i, men man skal være en stor fornægter, hvis ikke man kan regne ud, at det har han ikke. Især når han selv har udtalt, at det vil han ikke gøre, da bugs har en markedsværdi. Derfor har jeg hele tiden kaldt ham en hacker, og ikke en sikkerhedsekspert, som du bliver ved med at kalde ham.

Tænk at det kan være så svært at fortælle sin alder. Gad vide hvornår jeg får den at vide?

0 0
Thomas 07-02-2012 22:26:24

Han har skrevet, at han ikke deler bugs ud gratis. Han har aldrig skrevet, at han ikke har kontaktet Apple.

At du ikke formår at forstå engelsk må være dit problem, ikke mit.

0 0
Thomas 07-02-2012 22:30:33

Men for nu at uddybe.

Din påstand er;

Han har ikke meldt det til Apple.

Det baserer du på en to år gammel artikel, hvor han ikke skriver hvorvidt han har informeret Apple eller ej - og så kalder du mig for idioten?

Kære Benjamin - du udstiller dig selv mere og mere for hvert indlæg. Hvor længe du vil fortsætte er op til dig. Jeg er underholdt, så fortsæt endelig.

0 0
Benjamin Jensen 08-02-2012 00:42:07

Jo mere personlig du bliver, jo mere ved jeg nu at du har det svært.

Har du overvejet at rapportere sårbarheden til Apple??

Er det ikke korrekt forstået Thomas? Så siger han, at det har han ikke, for enhver sårbarhed har sin pris, hvorefter han senere i artiklen uddyber det med, at han viser dem til hacker konferencer og vinder store præmier.


Jeg gider ikke svine dig personligt til mere, for jeg tror du har fattet budskabet om, at du er den største fornægter i verden, og jo mere man trænger dig op i en krog, jo mere personlig tilsvining kommer der fra din side.

Jeg er færdig her, da vi ikke skal hijacke tråden til offtopic snak. Du er velkommen til at sende mig en PM i stedet, hvis du føler du har brug for det.

0 0
Thomas 08-02-2012 08:43:30

Men kære Benjamin dog.

http://www.engadget.com/2011/11/07/charlie-millers-latest-ios-hack-gets-into-the-app-store-gets-h/

"He told CNET that he alerted Apple to the exploit three weeks ago, however it's unknown whether or not a fix for the problem is included in the new 5.0.1 version of iOS that's currently in testing."

Så han har jo givet Apple besked.

Du må gerne fornægte det, lige så meget du vil - det bliver sjovere og sjovere for hver gang.

Jeg har ikke behov for at sende dig en PM. Jeg synes jeg har spildt nok tid på dig efterhånden :)

0 0
Benjamin Jensen 08-02-2012 21:45:27

hahaha Endelig fandt du et bevis. Det sørgelige er jo bare lille kære Thomas-teenager, at lige under det link du har fundet på Google (engadget), der er endnu et link der fortæller en hel anden historie. Hvorfor lavede du ikke et link til det?

Her står der:

Perhaps the better approach would have been to call up Apple and tell them what he found. Turn over his code, and let them patch it, or figure out a solution.

http://www.macgasm.net/2011/11/07/charlie-miller-kicked-apple-app-store-uploading-exploit/

Se Thomas...nu er bliver det rigtig sjovt, for at blive i dine termer ;)

Men jeg tror jeg opgiver dig for nu. Der er absolut intet der bider på dig. Du er helt uden for pædagogisk rækkevidde.

0 0
Thomas 08-02-2012 23:07:15

For søren Benjamin. Har du fået med at macgasm er et Apple-fansite, og at det er deres vinkling på historien?

Jeg har mine tvivl om hvorvidt du rent faktisk har læst artiklen og er stand til at tænke selv.

Spørgsmålet er jo ret simpelt:

Skal man tro på Charlie Miller, der siger, at han har informeret Apple?

Eller!

Skal man tro på en tilfældig editor på et Apple-fansite, der påstår, at Charlie Miller ikke har kontaktet Apple?

I din verden er det naturligvis mulighed nr. 2. Men for os rationelle mennesker er det jo ret åbenlyst, hvem man skal tro på.

I øvrigt er det da sjovt, at du ikke har lært at regne, siden du kalder mig "teenager". Jeg har jo fortalt, at jeg er tættere på 35 end 15. Og så er det dælme svært at være teenager, ikke sandt?

Det er selvfølgelig store krav at stille til dig, at du både skal læse OG regne - men jeg prøver alligevel. Sig til, hvis du skal have en hånd ;-)

0 0
Benjamin Jensen 09-02-2012 00:28:51

Hvorfor skal jeg regne, når jeg ved at du er en teenager? Jeg kunne også kalde dig en tøs, når du ikke vil fortælle alder. Du bestemmer.

Skal man tro CM, når han ved flere lejligheder siger, at han ikke vil give noget til Apple gratis, eller skal man stole på et andet medie der siger det modsatte?

I øvrigt er engadget bestemt ikke særlig venligt overfor Apple eller deres produkter.

Du mener jo selvfølgelig, at fordi det er 2 år siden at CM har sagt det, så er det forældet, og at manden på ingen mener at han skal tjene penge på det han laver. Hvem er det lige der er naiv og halvdum?

Folks kritik, inkl din egen var at Apple ikke tog sig af problemet, men sandheden er jo at buggen blev rettet i 5.01. Så den kritik var også fejlskudt.

Din påstand om at CM var sikkerhedsekspert, var også et fejlskud, da manden kun kan betegnes som hacker, der sælger sine exploits til højestbydende - og tilmed praler med det.

Jow jow, som vi siger i Jylland - han er en rigtig krejler. Men bliv du bare ved med at forsvare hans holdninger og løgne. Det gør ikke dig mere troværdig, at du så indædt prøver at forsvar din "sikkerhedsekspert".

Slut! Nu bør dette vanvid stoppe. Da du ikke vil gøre det, så gør jeg det.

0 0
Thomas 09-02-2012 08:13:32

Jeg kan ikke helt lure dig Benjamin. Du virker egentlig forholdsvis intelligent, men så snart du skriver en sætning, så krakelerer den facade fuldstændig.

At du har problemer med at regne er dit problem, ikke mit.

1. CM har udtalt, at han har informeret Apple.

2. Macgasm spekulerer i, at han ikke har informeret Apple.

Selvfølgelig bør man gå ud fra, at CM fortæller sandheden. Alt andet er idioti.

"I øvrigt er engadget bestemt ikke særlig venligt overfor Apple eller deres produkter."

Fnis. Seriøst? Du læser ikke engadget tilsyneladende.

"Du mener jo selvfølgelig, at fordi det er 2 år siden at CM har sagt det, så er det forældet, og at manden på ingen mener at han skal tjene penge på det han laver. Hvem er det lige der er naiv og halvdum?"

Yay - stråmandsargumenter. Så ved man da for alvor du er ude og skide :D

"Folks kritik, inkl din egen var at Apple ikke tog sig af problemet, men sandheden er jo at buggen blev rettet i 5.01. Så den kritik var også fejlskudt."

Det er ikke korrekt Benjamin. Min kritik gik på, at såfremt Apple ikke havde svaret CM, så var det skidt.

"Din påstand om at CM var sikkerhedsekspert, var også et fejlskud, da manden kun kan betegnes som hacker, der sælger sine exploits til højestbydende - og tilmed praler med det."

Seriøst? Kan du bestemme dig?

Du refererer til Macgasm og bruger deres editor som kilde ("han skulle have kontaktet Apple!"). Nu undsiger du så Macgasm - det er endda selvsamme artikel:

" Both so we can make fun of the security expert who had his developer account deleted"

Og ja, security ekspert betyder sikkerhedsekspert, skulle du have problemer med det engelske.

Det er fint du siger stop her. Dine indlæg er ikke andet end fallacies og fyldt med modsigelser. Jeg håber da ikke det er sådan, du argumenterer over for manden derhjemme :D

0 0
Benjamin Jensen 07-02-2012 20:50:00

Den eneste der er gjort til grin er dig Thomas. Du har travlt med min alder, men vil ikke selv fortælle din egen.

Jeg tror faktisk ikke du er ældre end 18, så du ved godt, at hvis du rent faktisk sagde din alder, ville du blive mobilsidens klovn.

Det kunne være ret sjovt at vide, for at se om jeg har spildt min tid på en lille teenager. Jeg tror bestemt ikke jeg har taget fejl af, at du stadig er en lille bebumset knægt, der endnu ikke er færdig opdraget hjemmefra ;)

0 0
Thomas 07-02-2012 21:17:10

Jeg kan da afsløre så meget, at jeg er tættere på de 35 end jeg er på de 15. Så må du selv se om du kan regne ud i hvilken aldersklasse jeg befinder mig.

Men nå, nok om det. Havde du noget at byde ind med, eller var det bare dit sædvanlige mundlort? Underholdende er det da, bevares, men lad nu være med at spilde vores alles tid og båndbredde med dine ligegyldigheder.

0 0
07-02-2012 10:10:10

+1

0 0
ihk 06-02-2012 20:56:38

og der er nogle der faktisk sammenligner ham med Steve Jobs. de burde skamme sig. Steve Jobs er en legende. denne mand er en idiot.

0 0
Thomas 06-02-2012 22:21:33

Der er intet legende over Jobs. At Ballmer ikke er vanvittigt dygtig kan vi godt blive enige om, men at påstå at Jobs er en legende er sgu langt ude.

0 0
ihk 07-02-2012 01:08:21

tja heldigvis er der millioner af mennesker der ser på Steve Jobs med andre øjne end jer fandriods.
Balmer er en ukendt idiot ved siden af. ingen kender ham.

og lad os nu slå fast at iPad var den første tablet, når vi ser bort fra enkelte mursten nogle firmaer havde lanceret (?) eller tegnet skitse af og kaldt det for tablet.

og mht. Balmer.
hvad har han nogensinde gjort for teknologien?
han kan overhovedet ikke sammenlignes med Steve Jobs. det er det samme som at sammenligne en ukendt band med Beatles.

0 0
Thomas 07-02-2012 08:16:57

Hvorfor er det folk bliver ved med at kalde mig fandroid? Jeg gider ikke Android.

iPad var ikke den første tablet. iPod var ikke den første mp3-afspiller. iPhone var ikke den første touch-telefon, og sådan kan vi blive ved.

At Jobs var dygtig er der ingen tvivl om, men lur mig om ikke Jonathan Ive har langt større ære af Apples succes-produkter end Jobs har det.

Ballmer har ikke gjort ret meget for teknologien. Det gør en CEO normalt ikke. De leder firmaet og overlader innovationen til de kloge mennesker, der har forstand på det.

0 0
Benjamin Jensen 07-02-2012 20:52:08

Thomas - Re: microsoft burde fyre Balmer
Hvorfor er det folk bliver ved med at kalde mig fandroid?

Fordi du åbenlyst er en idiot! Jeg er åbenbart ikke den eneste der ikke kan holde ud at høre på sådan en teenager.

0 0
Thomas 07-02-2012 21:14:28

Altså, så længe det er dig og "AppleIphone", der har problemer med mig, så tager jeg det sgu som en kompliment :D

0 0
ihk 08-02-2012 00:43:47

thomas, ingen har problemer med dig?

vi diskuterer bare. men det er ingen hemmelighed at jeg synes Steve Jobs var en legende og har ændret den måde vi lever på i dag. han havde KUGLER nok til at gå imod strømmen, da han fravalgte flash. noget ingen anden CEO ville turde.

at du ikke kan se det, er fint nok. du ser vel op til idioten Balmer... fandriod ;) (kunne ikke lade være)

0 0
Thomas 08-02-2012 08:12:33

Benjamin har tydeligvis. Men han har nok også andre problemer end det.

Jeg ser ikke op til Ballmer. Gates var dygtig - på niveau med Jobs. Men derfra og til at være legendarisk, der er sgu langt i mine øjne.

0 0
JP 07-02-2012 09:08:53

"Det gør en CEO normalt ikke. De leder firmaet og overlader innovationen til de kloge mennesker, der har forstand på det."

Hvilket netop er det som Steve Jobs gjorde ved Apple.
Han så Jonathan Ive's iMac prototype og besluttede at stoppe alt hvad Apple ellers havde gang i og sætte den i produktion.

0 0
Thomas 07-02-2012 10:07:16

Det skal nok passe. Det beviser jo også bare, at Jobs ikke er en legendarisk guru indenfor design. Han var "bare" en dygtig forretningsmand.

0 0
JP 07-02-2012 18:18:16

En legendarisk forretnignsmand som har ændret flere brancher en nogen anden .. PC, digital Musik salg, retail salg, 3d film, musikafspiler, mobiltelefoni, tablet.. (jeg glemmer sikker et par stykker)

0 0
Thomas 07-02-2012 19:43:45

Næeh, han har blot formålet at score kassen på det som en dygtig forretningsmand.

Send du istedet din varme tanke til Ive og hans folk, der har designet de ting som folk falder i svime over. Det er ikke Jobs, der har tegnet dem.

0 0
JP 07-02-2012 21:26:06

"Næeh, han har blot formålet at score kassen på det som en dygtig forretningsmand"

Hvilket er definition på en legendarisk forretningsmand - en som kan styre så mange brancher.

Jeg tror ikke at nogen i hele verden forventede at Steve Jobs selv designede og kodede alt hvad Apple lavede.

Men han indså hvad der ville være fed. Han droppede text interfacet, floppy drevet, stylus'en, tastaturet på smartphone mv.
Alt sammen noget som han først blev kritiseret for. Bedst eksemplificeret med Steve Balmer som grinte af iPhone fordi den ikke havde keyboard. Men som efterfølgende vist sig at være det rigtigt sats.

0 0
Thomas 07-02-2012 22:27:29

Nå for søren, jeg var ikke klar over det var dig, der stod for definitionen af "legendarisk forretningsmand". Du er sgu en sand verdensmand JP!

Eller også overvurderer du Jobs. Dygtig var han - legendarisk? Næppe. Dertil er hans ry for plettet.

0 0
Jan Ålund 06-02-2012 21:33:01

Langt fra en idiot ;) og i forhold til hr. Jobs er han en engel. Han er hverken kold eller kynisk. Hvor Hr. jobs er amoralsk og pynter sig med lånte fjer i nye klæder. Så var Ballmer(som han hedder)i front da det handlede om at udviklede nye ideer som smartphones og tablets.. 90 % af de idéer jobs(hvis der overhovedet nogen der var hans)fik er jo nappet fra andre.

0 0
Emil Fischer 06-02-2012 20:36:06

Kan jeg spille ipaden køre bf3?

0 0
Emil Fischer 06-02-2012 20:36:48

Hov bliv vidst skrevet lidt hurtigt.

kan ipaden køre bf3?

0 0
ihk 06-02-2012 20:42:04

nej. den slags spil kan ikke køre på en tablet.. hverken i Apples iPad eller de tusindvise af andriod tabletter der findes.

0 0
Jan Ålund 06-02-2012 21:28:04

Og det kommer de heller ikke til tablets vil med den begrændsede hardware aldrig kunne følge trop. Men de har givet et nyt marked et sted mellem smartphones og netbooks ;) Og det uanset hvilket mærke det er.

0 0
Emil Fischer 06-02-2012 21:47:24

er der overhovedt noget apple produkt der kan køre bf3 ? :D

0 0
ihk 07-02-2012 01:20:10

ja troll.
dog tror jeg det er over Bootcamp (Windows) men stortset alle Mac (hardware) kan køre bf3.

Eksempel
http://m.youtube.com/#/watch?v=AtEu6Fh4cLk

http://m.youtube.com/#/watch?v=tLahLGKHtkk

0 0
Daniel Jørgensen 06-02-2012 14:37:11

Man kan også bare sige.. Who cares..

0 0
Benjamin Jensen 06-02-2012 13:04:45

Hvor er det sjovt, at se Ballmers arrogance. 500 dollars for en tlf, der ikke engang har et keyboard. Det er ikke første gang man ser den slags udtalelser, men de er stadig sjove, når man skyder så meget forbi.

iPad vil i sin nuværende form ikke udkonkurrere PC'eren, men een ting har den allerede udryddet godt og grundigt - alle de utallige netbooks der overflød markedet. Ingen gider sgu købe en netbook i dag.

iPaden er da også en stor konkurrent til MS. De kan da godt glemme alt om at komme ind på det marked igen lige foreløbig. MS havde chancen i mange år, men brugte Windows mobile - så behøver jeg vist ikke sige mere.

0 0
Jan Ålund 06-02-2012 21:23:36

Du skriver at Ipad ikke vil udkonkurrere PC'en og her er jeg meget enig. Men lige for at få det på plads så lad os kalde den en tablet. Ipad mister jo hele tiden markedsandele ;)

Tablets er en overgangsfase som Microsoft fik øjnene op for langt før alle andre og desværre er den kommet alt for sent. Og med et skrøbligt OS som på ingen måder er kompetent. Der er ingen tivl om at der findes en spiller som for alvor kan få tablets ind i en ny tid. Lad os se hvad w8 kommer til at give af muligheder. Jeg ved godt at Apple fanboys ikke tror på andet end Jobs og hans amoralske værdier ;) men super tyven blev ramt af karma og alle de mennesker som er faldet i kølvandet af de spidse albuer-

0 0
Hans 06-02-2012 11:24:21

Uanset hvad der er blevet sagt (og Balmer må siges at være mester i uheldige udtagelser/opførelse), så vil jeg nu hellere være Microsoft.

Microsoft sidder så tungt på deres kerneområder, at det næsten ikke kan gøres bedre. Reelt er der igen konkurenter til MS Office og MS Windows, og derfor acceptere markedet rigtig mange fejltrin fra deres side. Når dagen er omme, har de stadig hele markedet.
Apple skal derimod hele tiden præstere, og selvom markedet tilgiver rigtig mange småfejl fra Apple da de allerede har vist deres kunnen, vil de aldrig accepterer en fejl i samme størrelse som Vista eller Windows ME fra Apple.

Dermed ikke sagt at Apple hele tiden er på konkursens rend, men hvis jeg skulle sætte mine penge et sted på langt sigt, ville jeg hellere sætte dem i Microsoft.

Men med hensyn til fremtoning og "tænk før du taler" kunne Balmer lære lidt af Jobs.

0 0
JP 06-02-2012 11:40:13

Faktisk begynder Windows at tabe markedsandel både til MacOS som i 20 kvartaler i træk vokser mere end PC, og primært pga. iPad som folk heller vil købe end PC.

Om ikke så lang tid vil antallet af tablets overstige PC. Dermed er iPad en reel trussel for Microsofts kerne område.

0 0
Jan Ålund 06-02-2012 21:07:49

Og sjovt nok så taber Apple også her markedsandele ;)

0 0
JP 07-02-2012 09:17:55

Og når man sammenligheder Apples antal solgte iPads. Med en sammenblanding af alle andre konkurrende tablets (Android, Amazon, Barns And Noble, BB, MS) antal producerede (ikke solgte) tablets.

0 0
JP 07-02-2012 09:06:23

Hvilket næste også er uundgåeligt når man har været tæt på 100%

0 0
06-02-2012 13:30:13

JP en PC og en iPad er ikke den samme type produkt, det håber jeg du er klar over. De har mange af de samme funktioner, men med en PC(også de bærbare og også mac og macbook) får du noget kaldet et tastatur som er noget du kan skrive bedre på end en tavle.

Den eneste tablet der er en reel konkurrent til PC'en er Asus Transformer, men den er kun en konkurrent til Netbooks som Asus sjovt nok opfandt(eller lancerede som de første).

0 0
JP 06-02-2012 13:59:19

Du kan sagtens anvende et tastetur på en iPad hvis du vil.

Kendsgerningen er at folk som allerede har en PC vælger at købe i iPad i stedet for en PC nr to.

0 0
06-02-2012 19:59:04

@jp jeg bruger som mange andre en computer hver dag, bortset fra nogle få besøg på nettet, så kan jeg ikke komme i tanke om en opgave som jeg kan udføre på en tablet og da slet ikke en uden et ordentlig tastatur.

Og nåhh ja, hvis man alligevel sidder ved en computer, så er den også bedre på nettet til alt. En mobilprocessor er ikke meget værd ved siden af en i5

0 0
JP 07-02-2012 18:14:25

Surfing er faktisk en af de ting som er bedre på iPad'en end PC'en.. selvom det (en generation eller to endnu) er lidt langsommere.

Det er ganske enkelt mere behageligt at ligge i sofaen med en iPad end en bærbar.

0 0
Ylle 06-02-2012 15:06:53

Men hvorfor skulle man det ?
Så vil jeg da LANGT hellere have en notebook.
Så længe der skal skrives ting, så vil en bærbar/PC altid vinde. En tablet kan bruges til hurtigt at checke mails, og tossede apps og spil, og så holde skolebørn beskæftigede. Udover det, har den minus funktionalitet.
Derudover, når W8 kommer, så er det goodbye til iPads.

0 0
JP 06-02-2012 19:33:31

"Men hvorfor skulle man det ?"
Øh du fremførte tastaturet som en klar fordel ved PC'en. I og med tastaturet også virker med iPad er det ikke en klar fordel.

"Derudover, når W8 kommer, så er det goodbye til iPads."
Hvem lyder nu som Steve Balmer

0 0
Jan Ålund 06-02-2012 21:11:42

Det gør du faktisk JP her du slet ikke tænkt over det ;) eller er du bare så overstadig fordi Apple en enkelt gang har formået at holde deres faldende markedsandele i et midlertidigt bero. Den skal du have lov til at beholde ;)

0 0
JP 07-02-2012 09:05:31

Det er rigtigt at Android samlet set i nogle kvartaler har haft en større markedsandel men Android har primært taget markedsandel fra WindMo, Nokia, BB ikke iPhone.

iPhones markedsandel næste altid været stigende.

0 0
Thomas 06-02-2012 16:06:48

Jeg vil nu påstå, at man sagtens kan bruge en iPad til andre ting end at maile og spille på.

Til seriøst arbejdsbrug (design, tekst, regnskab osv. osv.) er den nytteløs, men til salgsbrug er den glimrende. Den er alt andet lige mere håndterbar end en laptop eller ringbind er det.

Men Windows 8 bliver spændende. Jeg glæder mig til at se de første tablets med det system på.

0 0
Hans 06-02-2012 12:41:53

Skulle selvfølgelig ha skrevet i mit sidste indlæg, at jeg på ingen måde er analytiker inden for it-verdenen, og det derfor blot en beskrivelse af mit verdensbillede.

Dit argument med at iPads og andre tablets sælger så godt, at de vil udkonkurrerer den bærbare har jeg hørt før.
Det jeg savner ved det argument er, at man forholder sig til om tablet-pc'erne reel vil erstatte markedet for bærbar, eller om de vil skabe et nyt. I den analyse bør man helt klart også forholde sig til, at en stor del af PC-markedet skabes af virksomheder, hvor kravene til PC'erne er af en type, som tablet-pc'er i deres nuværende form ikke kan opfylde, og her supplere tablet'en kun PC'en.

Jeg hælder personligt til, at vi er så konservative, at vi ikke vil skille os af med PC'en som det arbejdsredskab det er.

Mht. Windows vs. MacOS så er der stadig lang vej endnu. Også selvom MacOS er voksende. Her tror jeg igen man er nød til at se på de professionelle brugere. Jeg ved godt der er brancher hvor man holder fast i Apple, men på det store plan, er Windows altoverskyggende her, og det skyldes ikke mindst at Microsoft er meget dygtige på domain/groupware området.

0 0
JP 06-02-2012 14:15:04

Jeg tror ikke at virksomheder vil erstatte PC'er med iPads men de vil nok anvende iPad's samtidig med PC'er.

Der er voldsom vækst for iPad inden for erhvervslivet, hvor der hele tiden findes nye områder hvor man kan anvende iPad'en som er et bedre mobilt supplement til den mere stationære pc eller laptop.

http://www.zdnet.com/blog/btl/ipad-driving-massive-growth-for-ios-in-enterprise-survey/61229

0 0
Thomas 06-02-2012 12:34:39

iPad'en er ikke en trussel for MS.

0 0
JP 06-02-2012 14:08:48

Hmm. det sagde de også lige inden iPad'en kom frem. Der stod Steve Ballmer og præsenterede "HP Slate" og dermed kom "før" Apple med den nye tablet.

Historien viste så at inden for det første år solgte iPad mere end Windows tablets havde solgt de sidste 10 år.. og HP Slate blev aldrig til noget...

0 0
Thomas 06-02-2012 15:54:21

Fin lille anekdote. Den har bare intet med sagen at gøre.

iPad'en kommer aldrig til at udgøre nogen reel trussel for Microsofts kerneforretninger (windows, office, visual studio mv.). Er du uenig, så må du jo argumentere for hvorfor.

0 0
JP 06-02-2012 19:28:08

Det har jeg nu gjort flere steder i denne tråd. F.eks. "06-02-2012 14:05:21"

Kendsgerninger er at PC forretningen stagnerer pga. iPad'en. Hvordan kan du så påstå at iPad ikke er en trussel?

iPad behøver ikke at "udslette" PC'en, men den har potentialet til at sælge langt flere enheder en PC'er. (Og Apple har dermed potitentialet til at tjene langt flere penge end Microsoft).

0 0
Thomas 06-02-2012 22:23:48

Apple tjener allerede nu flere penge end MS gør.

At PC-forretningen måske/måske ikke stagnerer pga. tablets betyder ikke, at iPad'en er en trussel mod MS. Der er meget langt mellem de to punkter.

Du må meget gerne komme med sammenkoblingen. Som du skriver det nu, giver det ikke mening.

0 0
JP 07-02-2012 08:56:13

Indtil iPad kom så steg salget af Windows og Office hele tiden.
Nu stagnere salget af PC'er (pga. iPad) og det påvirker lige netop de to områder hvor Microsoft altid har tjent penge.

Dermed er iPad med alt logik en trussel mod MS.

0 0
Thomas 07-02-2012 09:06:14

Nej, det giver stadig ikke mening. iPad'en er ikke en trussel mod Microsofts kerneområder, da det er et helt andet marked den fokuserer på.

Er det gået over dit hoved at MS har sat rekord efter rekord i omsætning/overskud - også efter diverse tablets blev lanceret?

Når OSX nærmer sig 10-15% global markedsandel, så kan man snakke om, at det begynder at udgøre en trussel mod MS. Men iOS kommer aldrig til at vippe Windows af pinden, alene af den grund at det er et handicappet OS ifht. Windows.

0 0
JP 07-02-2012 10:51:40

I øvrigt har MacOS X p.t. 12% markedsandel og vokser med 20% pr år.

0 0
Thomas 07-02-2012 11:03:38

Det passer ikke.

http://gs.statcounter.com/#os-ww-monthly-201101-201201

Og at et firma ikke vækster med 10-20% årligt != det går dårligt.

Du mangler stadig at forbinde din "der bliver solgt flere og flere iPads" til "iPad er en trussel mod MS".

Skal det forstås sådan, at du mener iPad'en forårsager at MS går nedenom og hjem? At de kommer til at tjene (væsentligt) færre penge?

At du gentager dit mantra (iPad er en trussel!!1) gør det ikke pr. automatik sandt.

0 0
JP 07-02-2012 11:55:34

Jo det passer det bekræftes både af IDC og Gartner
http://gigaom.com/apple/macs-still-growing-while-rest-of-u-s-pc-market-stagnates/

De skriver "And with the exception of Apple, PC sales in the U.S. tanked during a really rough holiday

Min konklusion er uomtvistelig, hvis iPad'en får PC salget til at falde, så får den MS fortjeneste på Win og Office til tilsvarende at falde.

Jeg forventer ikke at MS går konkurs, men fremtiden i markedet (ud fra profit) ligger i smartphones og tablets.
Og med mindre at MS kan konkurrer på de markeder så vil de ikke kunne tjene det som Apple gør.

Det er nu mange år siden at Apple lavede iPhone/iPad og MS har stadig ikke bevist at de kan konkurrer - hverken med profit eller markedsandel.

0 0
Thomas 07-02-2012 12:37:48

Der er forskel på, at PC-salget stagnerer og på at iPad'en er en decideret trussel mod MS.

Om MS tjener ligeså mange penge som Apple eller ej er sagen uvedkommende. Din påstand var, at iPad'en var en trussel mod MS. Det er den ikke, da den ikke rammer deres kerneforretning.

At fortjenesten falder er ikke det samme som, at de er truede.

0 0
JP 07-02-2012 13:21:30

Men iPad'en rammer netop kerneforretningen fordi kerneforretningen er Win og Office, og salget af Win og Office falder pga. iPad'en.

Og det er særdeles vigtigt at Apple tjener så meget mere end MS. Apple har markedet (som stadig vokser) hvor der er stigende fortjeneste. Det marked sidder MS ikke på fordi MS kerneforretning er ved at stagnere (pga. iPad).

Det resulterer snart i at MS aktie kurs (som har været konstant de sidste 10 år) bliver sat under voldsom præs. MS har levet på at de havde Win og Office, og ingen forventede at det kunne røres.. men det er lige netop det som er ved at ske nu. Og når først MS aktie kurs kommer til at falde så er det farvel til Steve Balmer

0 0
Thomas 07-02-2012 14:35:08

Men tablets med handicappede styresystemer (iOS f.eks.) får aldrig salget af Windows/Office til at blive lavt nok til at det bliver et problem for MS.

Altså er det ingen trussel. Det er ikke raketvidenskab.

0 0
JP 07-02-2012 14:51:35

MS vil altid kunne lave overskud på Win og Office.

MEN virksomheder på børsen skal kunne fremvise stigende overskud, eller falder deres aktie kurs.
Når MS nu begynder at stagnere så er det irrelevant at de har overskud, det kan stadig blive et stort prolem for dem på børsen. Også har Steve Balmer ikke meget tid tilbage at løbe på, slet ikke når han p.t. ikke har kunne konkurrere på smartphone/tablet markedet.

Hvad er det i øvrigt lige du mener er handicappet på iOS?

0 0
Thomas 07-02-2012 15:13:03

MS stagnerer ikke. De laver rekordoverskud efter rekordoverskud. Det er ingen hemmelighed.

iOS er handicappet ifht. Windows - det er du forhåbentlig enig i?

iPad'en er ingen trussel mod MS.

0 0
JP 07-02-2012 16:19:30

Du tager fejl igen. Her er beviset fra Jan. 19 (Bloomberg)

http://news.businessweek.com/article.asp?documentKey=1377-amGs2Zk3NCnM-43DPSJGKGG34QEHJU2IRT8A3LO

"Microsoft's Windows division posted a 6.3 percent decline in sales to $4.74 billion last quarter, missing the $4.9 billion estimated by analysts. Windows revenue has fallen short of analysts' estimates in four of the past five quarters. "

Så nu har Windows performet dårligt et sammenlagt helt år ...

Vil du bestride den kendsgerning?

Jeg er ikke enig i at det er handicappet? Hvad er det som du mener der mangler?

0 0
Thomas 07-02-2012 17:16:44

Du læser ikke hvad jeg skriver til dig JP. Jeg begynder at tro, du har svært ved at forstå dansk og engelsk.

Gå tilbage og start forfra. Tæl evt. til 10, inden du poster - det er som om du ikke tænker dig om, når du skriver.

At Windows falder en smule er naturligt, nu hvor Windows 7 har gjort sit indtog mange steder. Det kommer så til at stige igen, når Windows 8 kommer.

I øvrigt glemte du helt at fortælle, at MS slog rekord i det nyligt overståede kvartal.... men det passer jo ikke ind i din fantasiverden ;)

iOS mangler noget så basalt som adgang til filsystemet og multi-user funktionalitet. Dét er et handicap. Man skal være blind af fanatisme for ikke at kunne se det. Men det er du jo også, så det passer nok fint nok.

0 0
JP 07-02-2012 17:48:51

Jeg har læst alt hvad du har skrevet meget nøjagtigt, specielt lægger jeg mærke til at du ikke forholder dig til den endeløse strøm af kendsgerninger jeg kommer med.

Senest at salget af Windows er under forventning.
Du påstår så at det er naturligt, men det har du INGEN dokumentation for. Det falg i Win7 du snakker om, er allerede indregnet i analytikernes forventning og alligevel har Windows salget skuffet i 4 ud af de sidste 5 kvartaler.

Ja MS har som helhed overskud pga. XBoks og hvis de kan blive ved med at vokse XBoks så den kan overtage falget i deres kerneforretning (Win/Office) har de en bedre chance for ikke at blive slagtet på aktie markedet.

Adgang til filsystemet er ikke nødvendigt i en post PC device, hver app hånterer sine egne filer. Hvilket giver en bedre brugeroplevelse.
Angående multiuser, så er det ikke nødvendigt på smartphone, men kommer sikkert snart på iPad - iOS er jo baselt set bare Mac OS X som understøtter det samme.

Så opsummering af kendsgerninger:

Windows salget har været under forventninger i ca et år pga.

iPad.
Microsoft har indtil nu ikke bevist at de kan konkurrere med hverken iPod, iPhone eller iPad.


iOS er basalt set Mac OS X og kan efter behov enable alle de features som du efterfølgende vil beskylde iOS for ikke at understøtte (hvis iPad begynder at tabe markedsandel pga. den mangel)

0 0
Thomas 07-02-2012 18:38:34

Du kommer ikke med kendsgerninger. Du kommer med spekulationer. På det punkt minder dig og Benjamin Jensen meget om hinanden.

I øvrigt missede du også, at Office-divisionen steg - men det passer jo heller ikke ind i din verden.

Kendsgerninger:
Windows sælger under forventningen - bl.a. pga. oversvømmelser, finanskrise, W7 er rullet ud mv.

iPad er ikke en trussel mod MS's kerneområder (correlation does not imply causation, som du måske ved).

Om iOS er OSX basalt set eller ej, er ligegyldigt. Det er stadig handicappet som det ser ud lige nu. Men det erkender du jo også indirekte.

0 0
JP 07-02-2012 21:17:57

Det er fint nok at Office steg, men forudsætningen for at sælge Office er at sælge Windows, og når det falder så falder det potentielle marked for Office også.. MS's har dog en mulighed for at forøge deres potentielle marked for Office, nemlig at porte den til iOS.

Nu ser du igen bort fra den kendsgerning jeg har dokumenteret nemlig at Windows har solgt under forventning i sammenlagt et år.
Det kan du ikke bortforklare med

Oversvømmelse (der har jo ikke være oversvømmelse i et år vel)
Finanskrise (hvorfor påvirker den MS når den IKKE påvirker Mac eller iPad - og igen vil analytikerne tage højde for det i deres forventninger)
W7 er udrullet (det punkt har jeg allerede tilbagevist . prøv at læse hvad jeg skriver)
mv.. (hvad er det ?? Kom så med argumenterne..)

Igen gentager du at iPad ikke er en trussel selvom Apple sælger flere iPad's en HP sælger PC'er. Alle salg hvor MS ikke engang har et produkt med Windows til salg endnu - alle mistede potentielle Windows licenser.


Jeg siger ikke at iOS er handikappet. Jeg påviser bare at det er baseret på MacOSX og hvis det viser sig at en af "simplificeringer" viser sig at være et problem (et handikap om du vil), så kan Apple tykke på en knap og enable mere MacOSX kode... men det gør det kun hvis det virkelig er et problem og ikke bare spekulation fra din side.

0 0
Thomas 07-02-2012 21:25:10

Office kører ikke kun på Windows. Det burde du vide, så allerede dér falder dét argument til jorden.

Nu er det jo heldigvis sådan, at MS er et software-firma, der lever af at få deres software spredt ud. Skulle Apple få held med at få OSX op over de 7-8% markedsandel, så står MS OGSÅ til at score kassen pga. nye Office-licenser.

Om Windows sælger under forventning eller ej er stadig ligegyldigt kære JP. Dit argument var jo oprindeligt at iPad var en trussel mod MS. Det er den altså ikke, uanset om salget af Windows så måtte falde en smule.

Jeg er udmærket klar over dit fanatiske tilhørsforhold til Apple, men det ville være dejligt, hvis du indimellem kunne se verdenen fra et neutralt synspunkt.

Der er masser af tablets til salg med Windows på. Jeg ved ikke hvorfor du (igen) sidder og lyver så åbenlyst. Det er sgu lidt usselt.

iOS er pt. handicappet. Ingen multi-user betyder netop, at det ikke er brugbart til andet end leg og lidt let mail.

Om Apple i fremtiden merger OSX og iOS må tiden vise. Microsoft ser ud til at overhale dem indenom på det punkt.

Men nå, hvis du ikke har noget konkret at komme med til dit oprindelige argument ("iPad er en trussel mod MS"), så sig endelig til. Du bliver ved med at flytte målposterne :)

0 0
ihk 07-02-2012 20:16:56

det er ikke handicappet. vi er voksne mennesker og du burde derfor ikke tale om din sag som et barn i børnehaven.
ellers må du forklare hvorfor millioner af mennesker bruger et "handicappet" styresystem der vokser med rekord fart.
JP har fint argumenteret for at iPad og MAC OS X er en "trussel" for Microsoft fordi vi må antage at dem der køber hardware som iPad eller MAC muligvis fravælger en alm PC med software fra Windows.
men du ser kun hvad vil se og høre og ignorerer alt andet. nu har jeg ikke læst hele tråden igennem så ved ikke om der er en der allerede har skrevet noget tilsvarende jeg skrev.

0 0
Thomas 07-02-2012 21:19:15

iOS er handicappet ifht. Windows. Jeg siger ikke, at det er en ulempe ifht. det brug den nu har.

Jeg vil f.eks. hellere benytte iOS end Android, selvom Android kan langt mere. iOS er det perfekte system til telefoner og lidt mail/browsing/apps på tablets. Men til seriøs arbejdsbrug, der knækker det lidt.

Nu var det ikke OSX vi snakkede om, men iPad. OSX kan sagtens blive en trussel, men det er ikke det vi snakker om.

Det ville klæ' dig at læse det hele, inden du farer til tasterne. Især når din hovedpointe slet ikke er aktuel.. :)

0 0
JP 07-02-2012 10:50:56

Microsoft salg af Windows er stagneret p.g.a iPad. Dermed er iPad en trussel.

Det er sandsynligt at en familie fravælger PC nr 2,3,4 for i stedet at købe iOS enhed nr 2,3,4. Dermed kan MS ikke blive ved med at vokse Windows andel, i samme omfang som iOS kan.

0 0
Nikolaj 06-02-2012 12:29:35

"Om ikke så lang tid vil antallet af tablets overstige PC."

Øøøøøøh javel ja... Hvad er din definition af "ikke så lang tid"?

Der står altså rigtig mange PC'er rundt omkring i verden, tænk på alle firma computerne!

0 0
D. Jensen 06-02-2012 12:11:24

Microsofts styrke i de kommende tablet er at de indeholder den fulde styresystem Windows 8.
iPaden kunne ikke erstatte PC'en eller Mac'en, har mange købere måttet sande. Da den kun kører på iOS, og det er ikke nok...

0 0
JP 06-02-2012 14:05:21

iPad er heller ikke en erstatning for en smartphone eller en PC - den er et supplement til de opgaver hvor den er bedre at anvende.

En sammenligning kunne være at en PC er ligesom en lastbil, dem er der stadig brug for, men mennesker køber flere biler (fordi det hovedsageligt er nok)

Det bliver spændende at se hvordan Widnows8 forsøger at være både PC (som kræver mus) og tablet (som kræver touch).

0 0
varmen 06-02-2012 10:39:37

Synes denne artikkel er så useriøs.

Microsoft har jo heller ikke lanceret en helt ny wPhone.

Du kan ikke sammenligne de to firmaer på nuværende tidspunkt - Apple lancerede for fanden Iphone 4S i 4 kvartal, så selvfølgelig tjener de mere, det er sgu da logik?

Jeg glæder mig til at se artikel "Microsoft tjener mere på Xbox end hele Apple", når den næste serie af Xbox bliver released.

Men når nej - sådan en artikkel får man jo ikke at se på Mobilsiden.

Og nej jeg er hverken fanboy eller noget, synes bare det er dybt useriøst.

0 0
Mette Østerbæk 06-02-2012 13:03:23

Hvorfor skulle MOBILsiden lave en XBOX nyhed?

0 0
varmen 06-02-2012 13:08:40

JP nej - men mange har en iPhone idag, så kan ikke se det er en stor nyhed?

David måske. Men pointen er bare, at det er da klar de har stor indtjening når de lige har lanceret et så eftertraktet produkt :)

Mette Østerbæk Måske fordi MOBILsiden laver også nyheder om økonomi. Den hedder ikke FIRMAsiden, FINANSsiden, eller HVEMTJENERMESTsiden. Eller tager jeg fejl?

Og hvis vi nu enedlig skal til at fluekneppe i petitesser, så producere Microsoft faktisk ikke mobiltelefoner. Bevares, de laver et styresytem til mobiltelefoner, men de producere dem ikke.

0 0
hellas7 06-02-2012 13:53:13

"men mange har en iPhone idag, så kan ikke se det er en stor nyhed?"

Som JP korrekt skriver er det da en væsentlig nyhed, at Apples smartphones alene kan generere et større overskud end hele Microsoft kan.

Desuden må du være velkommen til at vise mig, at den nye xbox kommer til at sælge bare halvdelen af kvartalsalget for iphone, for det tror jeg bestemt ikke den nærmer sig at gøre :)

0 0
Thomas 06-02-2012 14:13:49

Det siger vel en hel del om overskudsgraden på iPhones, når man på 37 millioner iPhones kan tjene 9 mia. dollars.

243 dollars pr. tlf. i overskud (9.000.000.000 / 37.000.000).

Det er pænt, må man sige.

0 0
varmen 06-02-2012 14:10:26

Jamen jeg er enig med jer. Forresten, vidste i, at VW´s salg af audi, indtjening overskred den lokale Grill Bar med omkring 200 millioner ?

0 0
David 06-02-2012 17:04:55

Det var da godt nok en sammenligning, jeg ville nu nok tilskrive Microsoft lidt mere end en grillbar, i hvert fald en lokal købmand ;)

0 0
Jan Ålund 06-02-2012 21:03:27

Hvis MS er den lokale købmand så Apple jo enten vare den lokale hæler som tjener penge på stjåldne varer eller den lokale rocker og dealer som tjener penge på at der er mange som dør og har et lorte liv i kølvandet på en mega indtægt og avvance ;)

0 0
JP 07-02-2012 08:53:07

Vil du påstå at Apples devices bliver produceret under værre forhold end andre devices?

0 0
varmen 06-02-2012 20:09:11

David haha :p - eller en super spar på en god dag.

Pointen med indlægget var bare, at jeg synes det er useriøst at sammenligne to firmaer der ikke er i "samme boldgade" :)

0 0
JP 06-02-2012 14:17:49

Wow... Her kan vi se hvor langt Apple er kommet.. Nu sammenlignes Microsoft med den lokale Grill Bar når man ser på Apple.

0 0
David 06-02-2012 12:27:57

Det forstår jeg ikke helt, hvordan er det en selvfølgelig at Apple tjener mere på iPhone alene end hele Microsoft gør i alt? Jeg tror ikke du skal regne med at MS tjener mere på et kvartal på en ny Xbox een Apple gør i alt.

0 0
JP 06-02-2012 11:42:40

"så selvfølgelig tjener de mere, det er sgu da logik?"

Her kan vi se hvor langt Apple er kommet for 2 år siden var det absolut ikke logisk at iPhone ville tjene mere end Microsoft, nu er det en almindeligt accepteret kendsgerning.

0 0
August 06-02-2012 09:40:38

...bare at Steve Balmer kun troede på Microsoft. Han vidste ikke dengang, at Apple ville blive verdens mest værdifulde selskab, næsten alene på grund af iPhone og senere iPad.

Han må nok græmme sig den dag idag. Sikke et fjols. Jeg tør næsten vædde med, at hans børn (hvis han har nogle) har en iPod.

Apple styrer!

Men nej, jeg vil ikke anses for at være en fanboy, for jeg elsker konkurrence, og har da ofte kigget til Androids side, for Android har virkelig nogle fede ting, men Apple gør det bare hele lidt mere lækkert og glidende (læs hurtigt)

0 0
Tommy 06-02-2012 12:56:41

du har tydeligvis aldrig haft iphone - altså den første.
Det var altså ikke nogen super telefon den gang - den manglede rigtig mange helt basale funktioner, som først kom med 3g og 3gs - som jo også var der Apple rigtigt fik vokset sig store. Så hvis man kigger udelukkende på iphone "1/3", ja så var det en lorte telefon og så kan jeg godt følge Balmer, men sammenligner man med 4(s) og dens success, ja så er sagen en anden!

0 0
06-02-2012 13:23:57

Netop brugerfladen er det der gør iPhone1 til en af de vigtigste produkter til dato, ingen produkter med Android eller fra Nokia har haft samme betydning siden iPhone1 blev lanceret.

iPhone 3g/3gs var fejlrettelser i forhold til iPhone1 og de udkom på et tidspunkt hvor Android stadigt var på vej, dermed havde Apple ikke meget konkurrence. Men hvor er innovationen siden iPhone1? Google har med Android løbende forfinet og forbedre deres brugerflade, det har ikke stået stille, dertil husk på de mange skins der findes.

0 0
hellas7 06-02-2012 13:48:10

det er sjovt som så mange prøver at sætte en dommedagsdato for Apples iphone, ipod og ipad. Personligt tror jeg at Apple (som altid) viser sig at være innovative nok til at overraske konkurrenterne.

Der er også nogle som tror, at 90 % af Apple er iphone og ipad. Husk lige på, at hver fjerde computer der bliver solgt i USA er en Mac, og Apples markedsandel inden for "rigtige" computere har været støt stigende de sidste mange år.

Men selve nyheden taler jo for sig selv - det er jo ren opvisning fra Apples side.

0 0
Thomas 06-02-2012 15:04:56

Er det ikke "kun" hver 10. computer?

0 0
JP 06-02-2012 19:40:53

Korrekt det er "kun" 12% men hvis deres andel bliver ved med at vokser med 21% om året (og den har nu vokset de sidste 20 kvartaler) så når det det hurtigt.

0 0
kasper 06-02-2012 10:57:12

"Han vidste ikke dengang, at Apple ville blive verdens mest værdifulde selskab, næsten alene på grund af iPhone og senere iPad.

Han må nok græmme sig den dag idag. Sikke et fjols."

At kalde ham et fjols er nok lige i overkanten.
Hvis du havde sagt til enhver analytiker, at Apple ville få så stor en markedsandel med et enkelt produkt, og endda et af de dyreste på markedet, ville de alle have sagt det ikke kunne lade sig gøre.
Stort set intet enkeltprodukt op igennem historien, har formået at trænge ind på et eksisterende marked og dominere det i en sådan grad som iPhone har gjort.
Balmer var nok mere en realist, frem for et fjols.

0 0
JP 06-02-2012 11:38:07

Nej han var et fjols.. Han var ansvarlig for Windows Moble og Windows tablet.

Apple har nu overtaget det hele fra Microsoft.. derfor var og er han et fjols.

0 0
Jan Ålund 06-02-2012 20:55:02

Og aligevel var det ham som var med til at opfinde tablets og udvikle smartsphones ;) Nååe nej det var jo hr. Jobs lige som alle de andre "opfindelser" han kom med. Men fedt at han dog fandt på at udnytte fattige mennesker i ulandene så hans livsværk kan vokse. Fedtat de små dør for hans vision. Du må sgu være stolt.

0 0
JP 07-02-2012 08:52:02

"Men fedt at han dog fandt på at udnytte fattige mennesker i ulandene så hans livsværk kan vokse"

Wow. sikke da en gang vrøvl... Lad mig spørge.. hvilket device har du brugt til at skrive det med? Hvem har produceret det? Hvor er den produceret? Er det under bedre forhold end foxcon?

ALLE devices bliver produceret under sådanne forhold...
(Og i øvrigt var der 1000 mennesker som stod i kø for at få arbejde hos Foxconn sidste gang de søgte)

0 0
Thomas 06-02-2012 10:12:52

I bagklogskabens klare lys fortryder han det nok bittert.

Men Apple har det "problem" (hvis man kan kalde det det), at deres indtægt er baseret på meget få produkter. De har ingen risikospredning.

Bliver deres iDevices (iPad og iPhone) en dag upopulære, så kommer det til at kunne mærkes. Men det er nok også derfor de formentlig går ind på tv-markedet.

0 0
JP 06-02-2012 10:23:25

Rigtigt ... lige som de så at deres iPod slag nok ville falde en dag, og lavede iPhone / iPad som sikring.

0 0
06-02-2012 10:53:06

Problemet for Apple er at de mangler innovation, den første iPhone var innovation(set fra forbrugeren), det samme gælde den første iPod og til dels iPadden.

Men de har meget svært ved at skabe innovation inden for eksisterende produkter og dybest set er de ikke kommet med noget nyt, de opfandet hverken mp3-afspilleren, smartphonen eller tabletten. Nu kaster de sig over Appletv, men hvor længe kan de blive ved at genopfinde noget der allerede ekisterer.

Apple er ikke gode til at opfinde helt nye produkter, det har de vist aldrig gjort.

M$ er ikke meget bedre, men er dog kommet med nogle store ting såsom Kinect.

En lille kommentar til artiklen:
Der hvor der står '... og der er ikke tale om...' skal der vel stå 'og der er ikke kun tale om...' ellers giver det ikke nogen mening.

0 0
JP 06-02-2012 11:36:25

Øh du skriver "Problemet for Apple er at de mangler innovation"
Og lige derefter nævner du selv tre eksempler på innovation?

Hvor mange gange skal Apple vise at de kan skabe/overtage nye markeder før man tror på dem?

0 0
Jan Ålund 06-02-2012 20:52:06

He he JP hvor er det dejligt at mærke en ægte fanboy udgive sin propaganda he he he tænker du aldrig før du skriver :)

0 0
JP 07-02-2012 18:09:29

MP3 afspillere, digitalt musiksalg, smartphone, tablet alle markeder om er væsentligt anderledes efter Apple gik ind i dem, og hvor Apple sidder på hovedparten af profiten i markedet...

Er det da forkert?

0 0
06-02-2012 12:07:04

iPhone1 er innovativ(pga brugerfladen), men det er hverken 3gs, 4 eller 4s de spænder over mange år. Der er bare tale om ny hardware og ikke meget andet.

Problemet for Apple er at mange producenter der benytter Android har overhalet dem, så selvom 4s formentlig er et godt apple produkt, så kommer det bare ikke med noget som helst nyt. Hvor stor forskel er der på brugerflade fra iPhone1 til iPhone4s, ikke meget.

0 0
JP 06-02-2012 13:55:39

Siri som er i 4S er faktisk ret revolutionerede. Andy Rubin har selv indrømmet at Android ikke har noget tilsvarende.

"Problemet for Apple er at mange producenter der benytter Android har overhalet dem"

Hvem er det som har overhalet dem? Apple solgte samlet set flere iPhones end samtlige Android telefoner i USA i sidste kvartal.
Desuden er der kun en Android producent som forstår at tjene penge på Android det er Samsung som står for over 50% af alle Android telefoneren. Så (jeg tror at) det er kun et spørgsmål om tid før de andre "android proucenter" dropper Android - eller at Samsung går sine egne veje, ligesom Amazon har gjort.

0 0
David 06-02-2012 12:37:35

"Hvor stor forskel er der på brugerflade fra iPhone1 til iPhone4s, ikke meget."

Der er nu alligevel en del finpudsning, men det er utroligt at Apple kunne lave et OS der i den grad har vist sig at holde. De har virkelig tænkt sig godt om.

Apple har vist sige at være gode til at sprede sig, de sælger musik, film, ipods, ipads, iphone, apple tv osv osv, for ganske få år siden solgte Apple kun computere. Og de har været gode til at lave et produkt, som folk gider bruge..

Jeg synes faktisk det er ganske flot at de har så stor succes med deres iPhone.

0 0
06-02-2012 13:10:06

Der kan ikke herske tvivl om at de har tjent en formue på deres produkter, men om de har tænkt sig godt om tjaa, nu må vi se.

Hvis Apple en dag mister hypen og stadigt sælger iphones, så ja. Men hvis de istedet går tilbage til det gamle apple(det på fallittens rand), så nej.

Jeg vil minde dig om at intel klarede sig fint med deres pentium 4, Pentium EE og Prescott processorer, selvom AMD havde både billigere og bedre CPU'er til den normale forbruger. Med god markedsføring, hype og en flok ukritiske journalister kan man sælge alt.

0 0
David 06-02-2012 15:02:57

@PeterL Er iPhone så hypede? jeg vil vove den påstand at de fleste af dem jeg kender, som har iPhone ikke har købt den pga hype? Jeg tror nu heller ikke at man kan blive ved med at sælge en telefon på hype, det kan give en god start, men man kan ikke leve på hype alene, hvis produktet i følger med.

0 0
JP 06-02-2012 14:29:52

Øh tror du at Apples succes er p.g.a markedsføring eller gode produkter?

Apples produkter har generelt langt hørere kundetilfredshed end konkurrenternes, det opnår man ikke alene ved markedsføring.

0 0
Thomas 06-02-2012 15:06:31

80/20 i markedsføringens favør.

Det er ren branding. Coca-Cola sælger jo også ekstremt, selvom Pepsi ofte vinder i blindsmagninger, går historierne på.

0 0
David 06-02-2012 17:02:16

Helt uenig.. Jeg tror det er 80/20 er fint, bare omvendt.. Apples marketing betyder mindre og mindre, produktet mere og mere.

0 0
August 06-02-2012 10:39:25

Ja, deres iPhones og iPads holder ikke for evigt. Det gør intet. iPoden døde, men blev erstattet af iPhone. iPhone blev lidt kedelig med 3GS, så Apple lavede en iPad. iPhone kan snart ikke længere følge med, desuden kan man jo ikke navngive en iPhone ``iPhone 10GS

0 0