Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apples kunder er mest loyale

Apples kunder er mest loyale

Apples kunder er mest loyale og vælger ofte Apple produkter igen, hvis de først har haft et.

Der har i flere år været talt om, at Apples kunder er mere trofaste og loyale end kunder på andre platforme. Det er også konklusionen i en ny undersøgelse foretaget af Yankee Group.

Samsungs lancering af Galaxy S4 i Radio City Music Hall i New York fik stor omtale og enorm pressedækning, men når alt bliver gjort op, så fortsætter Apple med at hente kunder fra Samsung.

De kunder Apple kaprer fra andre platforme er mere trofaste og forlader ikke nær så ofte Apple. Android derimod mister for tiden hver sjette kunde til andre platforme.

Du kan læse mere om undersøgelsen hos Yankee Group.

Kilde: CNet, Yankee Group

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tbm2 01-05-2013 01:12:17

For blot 3 år siden var android en p.... irriterende platform, som kun nørder og/eller folk der ikke havde råd til iPhone købte! Det var stort set det, windowsphone var har ikke, windows mobile var døende eftersom det kun var få der købte det privat.
Så Når android tager det gigantiskee skridt fra at være noget l... til at være det bedste på markedet så er det vist dem der skal have æren af "kapring af kunder"
Som nogle af jer andre nævner så er det jo også en hel platform mod en enkelt serie smartphones fra apple.
Måske bliver man træt af samsung og hopper over på htc for så senere til sony dvs. til en masse andre androidmobiler.

0 0
Morten Bowman 30-04-2013 13:09:23

Tror også en stor del af forklaringen er at hvis man først har købt iDevices så kan man jo ikke bare lige skifte én enhed ud. Ergo bliver man ved med at købe Apple.

0 0
kelddaug 30-04-2013 14:13:40

Ja, nemig ja, muligvis brugt formuer på apps osv.
Det er også en del som har begge dele.

0 0
TF 30-04-2013 22:03:09

Men det er jo samme historie med android så hvorfor er de mere iloyale ?

0 0
Morten Bowman 01-05-2013 00:11:57

well nu har Android ikke et specielt musikprogram, AndroidTV, AirPlaiy, AndroidPC osv. Mange jeg kender har hele pakken og har derfor svært ved at skifte.

0 0
TF 01-05-2013 11:34:03

Jeg havde da også næsten hele pakken og det gik da super nemt at skifte til WP den virker bare ikke med apple tv men de funktioner har jeg aldrig brugt så det går nok.
Det der binder mest er nok app's man har købt og det problem er på alle platforme.

0 0
Christoffer_FM 01-05-2013 00:57:59

Hvis det forbrugerne der køber Apple's produkter synes det fungerer, og det spiller sammen, er det jo bare godt.
Jeg tænker at hvis de virkelig ikke kan holde ud at bruge det, skal de nok finde ud af at skifte.

0 0
Rena 30-04-2013 11:15:53

Nu er Apple jo også eneste sted at, få iOS.
Du kan ikke gå ned og købe en Samsung med iOS f.eks.

Så spørgsmål er jo, hvor mange skift mærke, men bliver på Android vs hvor mange skifter iPhone

0 0
30-04-2013 10:47:32

"Apples kunder er mest fanatiske" ... :-)

0 0
Jesper 30-04-2013 13:29:02

Nah, jeg ville nærmere sige, at de er mere konservative! Loyal lyder så positivt, men det er jo ikke hele sandheden, at det har noget med loyalitet at gøre!
Noget af sandheden skal nok findes i, som Morten Bowman også skriver længere nede, at de "loyale" kunder er "hooked" på iOS-platformen, fordi al deres musik/film/dokumenter osv. osv. ligger i iTunes.
Jeg kender adskillige, som ikke magter skiftet fra iOS, da det bliver for besværligt at skulle flytte al deres data over på noget andet! Torskedumt, syntes jeg!
Derud over tror jeg, at da iOS kom ud til masserne, ramte de også de mindre avancerede brugere, som ikke kan/har lyst til, at skulle sætte sig ind i et nyt OS.
Hvis de havde valgt WP var de blevet på den platform, og dermed været "loyale" kunder!
Selv bruger jeg alle tre platforme, og har al min musik o.a. liggende på en service, som er tilgængelig på alle platforme, og er derfor illoyal over for alle platforme...hvilket passer mig fint! :-)

0 0
TF 30-04-2013 11:02:09

Nej vis du læser bare lidt her inde og gennerelt på nettet vil du nok hurtigt opdage at den tittel er overtaget af en anden flok fans ;-)

0 0
FrkLarsen 30-04-2013 13:31:40

Jeg er ikke spor fanatisk :-)

0 0
TF 30-04-2013 21:59:19

Jeg må jo nærmest kaldes en forrædder i det jeg skifter rundt :-) pt er det WP før det ios osv osv og vis google lige får lidt mere styr på butikken så bliver det nok android igen en gang.

0 0
Thomas Larsen 01-05-2013 09:51:39

Google har fint styr på butikken :)

0 0
TF 01-05-2013 11:27:45

Ja det kan vi se med de artikler om den på det sidste :-)

0 0