Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apples nye trykskærm virker med handsker på

Apples nye trykskærm virker med handsker på

Næste generation af trykskærme genkender tryk gennem stof eller klik fra en pen.

Det er begyndt at blive koldt. Rigtig koldt. Og så er det irriterende, når man skal tage sine handsker af for at trykke på sit smartphonedisplay.

Men næste generation af trykfølsomme skærme skulle gerne ændre på det.

Det forventes, at en ny teknologi vil gøre det muligt for nye skærme i iPhone og Ipod Touch at genkende tryk - også selvom man for eksempel har handsker på.

Virker med handsker på

Ifølge en ny rapport fra Nikkei Business Publications har Hitachi Displays udviklet en prototype trykskærm for Apple, der genkender tryk gennem både plast og stof.

Det nye design skulle gøre det muligt at bruge trykfølsomme skærme med handsker på eller med tryk fra en pen.

De nye displays kommer i alt fra 3-10 tommer, hvilket også åbner op for de nye skærme til iPads.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Magnus 16-11-2010 21:47:31

"Hitachi's nye trykskærm virker med handsker på" mener de vel...

0 0
09-11-2010 20:48:11

"Apples nye trykfølsomme skærm virker med handsker på" ? Hvad sker der så hvis man tager handskerne af mobiltelefonen? Og bliver mobiltelefonen leveret med handskerne på? :)

0 0
Guldmand 10-11-2010 12:18:14

Ja PeterL. Fremover bliver iPhone leveret med handsker på. Det sker for at slippe for antenneproblemer:-)

0 0
BSG 13-11-2010 12:01:37

Ja, så er man fri for at bruge et cover :)

0 0
Anders W 09-11-2010 20:18:51

Det kan min Archos 101 allerede klare :) .. i hvert fald det med handskerne.

0 0
Fleury29 09-11-2010 21:36:16

At det er TFT og iPhone er capacitive skærm..

0 0
Anders W 09-11-2010 22:49:12

Nu er min Archos også med capacitive skærm ;) ... og selv der virker det med handsker .. omend ikke med alt for tykke af slagsen. Den går ikke med vinderhandsker .... men tror nu også det bliver svært at styre på en lille skærm hvis man har tykke vanter på.

0 0
Fleury29 10-11-2010 13:21:26

Så må du have en anden Archos 101 end de sælger på deres side, fordi der står det er TFT skærm..

0 0
Anders W 10-11-2010 18:11:27

den er i hvert fald ikke resistiv for så havde det jo virket med tykke handsker eller en stylus ;)

Det betyder vel bare at hvis man har et par rimeligt tynde handsker på så virker en capacitiv skærm stadig.

Hvis du lægger mærke til billedet ovenfor så har han også meget tynde handsker på ... og så er det vel næppe banebrydende teknologi Apple har gang i :)

0 0
Anders W 10-11-2010 18:12:43

jeg kan da nævne at min N1 også virker med handsker på ;)

0 0
Daniel Jørgensen 10-11-2010 15:29:42

Om den er TFT eller noget andet har ikke noget at gøre med om den er capacitive eller resisiv (staves)..

0 0