Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apples salgsafdeling frygter Android

Apples salgsafdeling frygter Android

Retssagen mellem Apple og Samsung giver informationer fra Apples interne dokumenter, som interessante nyheder.

Den verserende retssag mellem Apple og Samsung giver et sjældent indblik i de to virksomheders interne dokumenter. En af de mere interessante dokumenter er fra Apples salgsafdeling.

Dokumenterne afslører af Apples salgsafdeling er irriteret på Samsung og Android i det hele taget fordi de to konkurrenter gør det sværere for Apple at overbevise kunderne om Apples innovation.

Konkurrencen fra Android er noget som generelt bekymrer Apples salsafdeling og dokumenterne viser at Apple selv mener at Android har potentialet til at gøre onde ting ved Apples salgstal. Apple har stigene salgstal, men salgsafdelingen frygter at Android kan stoppe udviklingen så Apple i de kommende år ikke oplever samme vækst, men holder status quo.

Ind til nu har vi dog ikke set en nedgang i salgstal fra Apples side, men Apple har også udvidet sine produkter til flere lande og markeder, men det kan de ikke blive ved med og så kan det godt være Apple vil opleve stagnering eller måske ligefrem nedgang i salgstal.

I de kommende dage skal vi forvente at se flere interessante dokumenter. Men her til sidst kan i få de engelske citater direkte fra hestens mund

Competitors have drastically improved their hardware and in some cases their ecosystems

Apple er heller ikke helt tilfredse med at Samsung og Google burger penge på at promovere sig:
“spending ‘obscene’ amounts of money on advertising and/or carrier channel to gain traction”.

Er du enig i at Apple bør frygte Android?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Søren H Thomsen 27-04-2014 16:15:18

Det er heldigt for os alle sammen, at der er to telefon-filosofier. Det er med til, at holde begge parter til ilden.

0 0
Naggie21 08-04-2014 18:32:24

Det er da meget fint de frygter Android, men hvad rager det domstolene? De er jo ikke ulovligt at konkurrere. Vil de sagsøge Samsung og Google for, at de laver produkter der er gode nok til, at folk gider købe dem?
Skal Lego også sagsøge Matel? Nå nej, de indgår samarbejde, så de kan hjælpe hinanden til succes ;)

0 3
08-04-2014 14:11:04

@Kim Rene Jensen - Hvad mener du med "og nu i 2014 er slaget allerede tabt" ? - Det lyder næsten som ønsketænkning ? - Er du ikke enig i at det er en klar fordel for forbrugeren at der er forskellige udbydere ? - At der hver måned lanceres "nye android produkter" (læs : licensproducenter i form af Samsung,LG, Sony osv.)  som alle hopper og danser efter Google` anvisninger  er da nærmest ynkeligt. - BlackBerry, Microsoft/Nokia og Appel  er derimod eksempler på ægte innovation.

6 10
08-04-2014 14:44:54

Ved du hvad der er mere ynkeligt. At nokia har lanceret en android mobil der allerede er vanvittig populær...Og BB, er du seriøs ? De er da fuldstændigt tabt nu. Og jeg ved ikke om du er klar over det, men android er ikke bare google, men en hel alliance af OEM's. Læs og ophøj din umiddelbart lave viden på området: http://en.wikipedia.org/wiki/Open_Handset_Alliance

Disse medlemmer rapporterer faktisk tilbage med meget kode der er optimeret i forhold til googles version, så dermed er det ikke bare en flok licenskøbere der danser efter googles anvisninger. Men det er vel egentligt heller ikke anderledes med nokia og WP, eller Apple og ARM ? Men de to eksempler er måske innovative ?

7 5
08-04-2014 18:40:53

Google acquired Android Inc. on August 17, 2005; key employees of Android Inc., including Rubin, Miner, and White, stayed at the company after the acquisition.[18] Not much was known about Android Inc. at the time, but many assumed that Google was planning to enter the mobile phone market with this move.[18] At Google, the team led by Rubin developed a mobile device platform powered by the Linux kernel. Google marketed the platform to handset makers and carriers on the promise of providing a flexible, upgradable system. Google had lined up a series of hardware component and software partners and signaled to carriers that it was open to various degrees of cooperation on their part.[39][40][41]
- ANDROID er ikke bare Google.........---- det udsagn kandiderer til Årets Joke !! - Hvis Android ikke er Google så er det da sjovt at Google KØBTE Android.
Du mangler stadige at svare på spørgsmålet : Er det en fordel for forbrugerne at have flere valgmuligheder eller ej ???

2 0
Peter Frederiksen 12-04-2014 19:27:28

"What is the Open Handset Alliance?
The Open Handset Alliance is a group of 84 technology and mobile companies who have come together to accelerate innovation in mobile and offer consumers a richer, less expensive, and better mobile experience. Together we have developed Android, the first complete, open, and free mobile platform. We are committed to commercially deploy handsets and services using the Android Platform." http://goo.gl/nKhqjv
Google bidrag til OHA i 2007 var Android, da man have brug for venner, og at de mobil producenter (i OHA) ikke skulle dikteres af Microsoft (WM6.5), Nokia (Symbian) og HP(Palm OS), men selv have muligheden for indflydelse på udvikling af Android OS..

Nu er der 84 medlemmer af OHA, jeg tror ikke de sidder der for hyggens skyld, men for at tjene penge.
http://goo.gl/MBPH

F.eks. NXP som har opfundet NFC sammen med Sony, har haft en stor interesse i at Android (4.0) havde NFC Software (APIer), hvor det derefter var op til producenterne af mobiler, vil smide en NFC Chip i deres produkt.
Hvor NXP skal f.eks. tjene på deres bidrag til android, kan f.eks. ses her...
http://goo.gl/Ua7DnH
Samt NFC betalinger...

Android 4.3 fik Bluetooth (4, BLE) smart devices OS og OpenGL3.0, hvilket nok skyldes at der er 4-5 (i alliancen) producenter af Bluetooths Chips, samt 4 i producenter af GPUer, som alle har lavet Next generation af Grafik processorer som understøtter OpenGL3.0.

Så, Android er mere end Google.....

3 1
08-04-2014 19:44:14

Google købte android ja, men jeg ved ikke om du har hørt det: Android er OPEN SOURCE. Tag en kigger her: http://source.android.com/faqs.html

Ang. dit spørgsmål, så har du aldrig stillet noget spørgsmål til mig, men jeg skal da gladeligt svarer på det du spørger om: Det er klart en fordel at have mange valgmuligheder, jo flere jo bedre. MEN jeg syntes så til gengæld at kampe skal kæmpes indenfor innovation og ikke i retslokaler. Især ikke når den ene deltager stjæler med arme og ben, og så sagsøger andre for at gøre det samme. Men du glemte egentligt også at svarer på mit: Danser nokia ikke efter M$ pibe ? Ang. innovation og apple: Deres GUI som de er så stolte og mener M$ har kopieret, hvor er det nu lige de fik den ide fra ? Var det ikke noget med et besøg hos xerox ? Deres formidable multitouch patent, var der ikke lige noget med at det eksiterede i forvejen. Deres slide to unlock patent, var der ikke noget med en windows mobile telefon der havde det 2 år før iphonen ?

Jeg vil afslutte med den her: https://www.youtube.com/watch?v=CW0DUg63lqU

Fortsat god aften.

3 4
Kim Rene Jensen 08-04-2014 12:12:19

Apple og Steve Jobs frygtede allerede Google i 2010.. og nu i 2014 er slaget allerede tabt. Hver måned lanceres nye Android produkter... Android i TV (Philips), Android i smartwatches, Android i TV-sticks.. og Android i Car er fremvist. Hvor er iOS, OSX, WIndows ???? Samtidig bliver Google Services bedre og bedre og mere og mere omfattede... Google Play All Music (både Streaming og MP3), Google Play Movie osv. osv.

16 10
Jan Christensen 08-04-2014 11:28:18

Jeg har skiftet fra android til iphone
Gav det samme for min iphone som jeg i tidernes morgen gav for HTC One
Så det er vel ikke overpris.

Man kan så argumentere for hvor man får mest for pengene, men det er en anden snak

11 6
Naggie21 08-04-2014 18:30:18

Ved introduktionen koster de som regel altid det samme, alt efter intern hukommelse selvfølgelig. Det dumme er bare, at Apple nægter at sænke prisen på deres telefoner. I hele det år, som iPhone 5S er på markedet, koster den det samme. Måske +/- 2-300kr. De andre producenter ved derimod godt, at deres telefoner ikke kan holde prisen, i takt med, at hardwaren bliver ældre og ældre. Vi skal jo også huske, at produktionsomkostningerne falder i løbet af levetiden. Det mærker kunderne ikke til ved Apple.

Heldigvis for køberne, gør det så også, at når man har købt den nye iPhone, så kan man sælge sin gamle med et meget mindre tab, end sidste års Android topmodel.

0 3
Jeppe Andersen 08-04-2014 20:02:58

Jeg forstår dog ikke Apples problematik.

Jeg har altid set Apple som B&O. Ikke hver mands eje - kun for dem der vil betale for at være med i klubben :o

1 0
Naggie21 08-04-2014 22:12:37

Hvilket så ikke holder når det gælder telefoner og tablets. Deres priser minder meget om de andres, bortset fra, at de ikke lader dem falde i pris løbende i det første år.
Og ser vi på deres computere i dag, så er de da ganske vist dyrere end alternativerne. Sådan da. Tager du de virkelig eksklusive modeller fra de konkurrerende Windows bærbare, så er vi på samme pris alligevel. Forskellen er vel egentlig mere, at Apple slet ikke producerer billige bærbare.

3 2
Joachim Boye Jensen 08-04-2014 10:01:17

Apple skal ikke frygte noget, de har stadig Danmark, hvor savlende zombier fortsætter med at betale overpris for det samme produkt hvert år... Godt gået Danmark!

38 13
Footiefan 08-04-2014 16:42:03

Overpris? Hvordan det? Det er vel simpel markedsøkonomi... Og zombier, ak ja, hvem er dum her.......

5 5
Joachim Boye Jensen 08-04-2014 17:19:21

Et lille eksempel:
iPhone 5S 32GB - 5.800 kr
LG G2 32 GB - 3.500 kr

4" 640 x 1136 vs 5,2" 1920x1080
1 560 mAh batteri vs 3000 mAh batteri (jeg skal ikke lede efter en oplader hele tiden og behøver ikke at skrue ned for lysstyrken ;) )
Lukkede styresystem vs gør hvad du vil, du har købt telefonen styresystem.
1GB RAM vs 2GB RAM
OSV
Wow man får meget for de 5.800 kr i forhold til 3.500...

Og angående, "hvem er dum her...", well jeg ligger ikke i et telt uden for butikken og venter på en telefon jeg ikke aner en skid om andet end det er Apple :)

12 7
08-04-2014 18:48:19

Det er rigtigt at Iphone koster mere end LG - Om man kan lide den ene eller anden er en smagssag,- men til debat står ikke at når du vil sælge din brugte Iphone så holder den prisen langt bedre end f.eks LG,HTC ,Samsung osv....

6 3
Footiefan 08-04-2014 18:40:22

Wow.. Fint tilfældigt eksempel du lige fandt der! Og ja det er da sandt, alle ting noget som er store problemer for ALLE iPhone brugere til dagligt. Eller ja måske kun for de sædvanlige snæversynede fyre som dig. Åhh hvor sejt med de specs!!
Hvor mange iPhone købere, ja ud af de mange millioner med iPhone, ligger i kø uden for en butik?? Kors!

6 3
Steffen M 10-04-2014 01:21:08

Det er ikke kun idioterne som ligger i kø foran butikkerne og stormer råbende og skrigende ind når dørene åbnes -og mødes af ligeså latterlige sælgere som giver "high five" til pøbelen. Det er også tåbelige skolelever som ikke evner at tænke selv -og bare skal ha en iPhone fordi kammeraterne har en. Og deres lærere/skoleledere som blindt indkøber iPads for skatteborgernes penge -uden at undersøge om der er bedre/billigere alternativer...
Steve Jobs skabte helt bevidst et religiøst hysteri omkring Apple, som folk i stor stil falder for. Det er hovedårsagen til at jeg aldrig vil købe et Apple produkt. Man skal bare se her på mobilsiden hvor iPhone ejere hårdnakket forsvarer den lille skærm... bare vent et halvt år når iPhone 6 kommer -så er større skærme bare det mest geniale...

2 2
TF 10-04-2014 14:30:54

Kunne du ikke lige finde et eksempel på hvor disse iphone ejere forsvare en lille skærm ?

Nu har vi næsten lige fået lidt salgs info fra 3 og telia og noget af det (udover iphone) der sælger aller best er mini udgaver af de forskellige top modeller, hvad siger det dig om folks ønske om skærmstørrelse ?

1 2
Morten Jensen 11-04-2014 07:44:13

Minimodellerne er vel billigere end topmodellerne? Det er nok den primære årsag til, at de sælger bedre. :-)

3 0
TF 11-04-2014 11:09:26

Måske men det kunne vel også være fordi at topmodellerne bare er blevet for store for mange og når man ser de vanlige poster vær gang der kommer ny top model om der kommer en lille udgave, ja så tror jeg faktisk der er noget om at folk har nået grænsen for størelser.

0 0
Morten Jensen 11-04-2014 12:08:05

Det er nok en god blanding. :-) Der er nok nogle der vælger mini-modellerne fordi de er billigere, og der er helt sikkert også mange, som gerne vil have en fysisk mindre telefon end de store topmodeller.
Men det er bestemt ikke ensbetydende med, at man kan konstatere, at minimodellerne sælger bedst og at folk ikke ønsker en større skærm. Der er andre faktorer der også spiller ind, og en væsentlig faktor er prisen.

1 0
Jeppe Andersen 08-04-2014 17:54:02

Det er vel næppe tale om en overpris da det ikke er samme produkt?

5 2
Joachim Boye Jensen 08-04-2014 18:02:46

Tror bare jeg lukker den her. At tale med iSheeps er som at snakke med en dør, bortset fra at døren nok ville forstå mere...

3 8
TF 08-04-2014 20:24:54

Det er vist tydeligt for en hver at joachim bare er en stakkels fanboy der ikke har det så godt med sig selv og lader det gå ud over andre.

2 4
Jeppe Andersen 08-04-2014 20:01:14

Øh? Jeg har WindowsPhone?

1 2
Footiefan 08-04-2014 18:42:15

Tak! Håber da heller ikke at se mere fra din side af, hurra!
Ps. Har ikke en iPhone, men en Nexus 5. JEG er nemlig ikke snæversynet og fyldt med had til ét firma, som du tydeligvis er.

9 3
Joachim Boye Jensen 08-04-2014 20:31:30

Selvfølgelig hader jeg Apple... Det er et arrogant firma der skider på deres kunder, lukker totalt af for omverdenen og sagsøger alt og alle fordi de ikke selv har noget innovation at byde på... Og hvis du har et iDevice spiller det KUN sammen med iDevices. De vil også gerne bestemme hvad du må og ikke må med de iDevices du køber. Hvordan man kan synes om Apple fatter jeg ikke...

11 10
CJ 09-04-2014 21:44:47

Jeg er heller ikke den store Apple fan, men er godt på vej til at købe en iPod classic 160 GB. Har en stor musiksamling (30 TB+) der vokser hver dag incl iTunes køb. Har lige gjort et lager af uduelige enheder op.
Cowon, som er min favorit på lydkanten. J3 - stendød efter 1,5 år. D3 - lort fra starten, men stendød efter 2 år. C2 - stendød efter 2 måneder. S9 - lever efter 4 år, men kan ikke afspille mp4.
Apple
iPod Nano 6th gen - stendød efter 1,5 år. 3 stk iPod shuffle stendøde efter 4-5 år, 1 stk lever fint efter 1 år. 1 stk iPod mini (den første ca. købt på udgivelsesdagen, min 40 års fødselsdag) - død efter 1 år

Lige nu bruger jeg min fungerende shuffle + en Nexus S + Galaxy Nexus + LG G2 som musikafspillere, men savner en dedikeret mp3 afspiller som har god kapacitet. Cowon er udelukket pga pris og erfaring. iPod Touch er for dyr -jeg har ikke brug for kamera og det gejl der følger med og kapaciteten mv er elendig.

Jeg har to bærbare. En solid Dell PC og en ny Lenovo med det hele. +et par ældre Windows PC'er. Føler ikke jeg er i Apples vold. Tal mig fra iPod Classic'en, men fortæl mig hvad der er bedre :-) Min favorit so far er Cowon J3, men den er for dyr ifht levetiden.

0 0