Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apples underleverandør kæmper mod selvmord

Apples underleverandør kæmper mod selvmord

En underleverandør til Apple tvinger nu de ansatte til, at skrive under på at de ikke vil begå selvmord.

Selskabet Foxconn i Kina er en af Apples underleverandører, og de har for nyligt taget et dramatisk tiltag for, at undgå selvmord blandt de ansatte. Det skriver The Daily Mail.

De ansatte bliver tvunget til, at underskrive på at de ikke vil begå selvmord. Hvis de alligevel gør det mister deres familie retten til erstatning udover det loven kræver.

Tiltaget er kommet efter at 14 ansatte for nyligt begik selvmord.

Fabrikken har desuden sat net rundt om deres bygninger, så de ansatte ikke kan hoppe ud og dø af det.

Apple har fået meget kritik efter sagen opstod, men selskabet har afvist det, og meddelt at de stiller høje krav til deres underleverandører. 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jonas 09-05-2011 13:36:53

Jeg kan slet ikke se hvad det har med Apple af gøre ?

Forslag til ny overskrift: "Foxconn kæmper mod selvmord" ...

0 0
Sleaze 09-05-2011 21:49:55

Måske fordi det ikke er alle der ved hvem Foxconn er, men alle ved jo hvem Apple er...

0 0
Kristian 22-05-2011 20:05:39

Ja alle kender jo Apple, men det er vel ikke Apple's skyld eller ansvar,
at en masse ansatte hos sin underleverandør begår selvmord?

Kontrakten de ansatte skal skrive under på er måske lidt grov, men fra et virksomhedsorienteret synspunkt forstår jeg dem godt, hvorfor skal deres produktion (omsætning) forsinkes pga. deres underleverandør?

Jeg er enig i forslaget til ny overskrift.. Det er jo ikke EB det her!

0 0
Zeb 09-05-2011 01:25:34

Nu vil jeg nødig starte en krig mellem for og imod Apple - den har vi haft så mange gange før - Men i denne sammenhæng er det værd at nævne at Samsung og LG's telefoner bliver lavet i Sydkorea, der som et moderne vestligt orienteret land har nogen væsentligt bedre arbejdsforhold. Hvis man ikke vil støtte selvmordsfabrikken kan man altså købe Samsung eller LG istedet (HTC er taiwan, Nokia, Finland og RIM/Blackberry Canada - De skulle alle være ok)

0 0
Sleaze 09-05-2011 07:56:31

Apple køber, så vidt jeg ved, de fleste af deres dele til iphonen fra Samsung. Så det går vel lige op? Men det stopper sgu ikke mig fra at købe SGSII´eren :P

0 0
Benjamin Jensen 09-05-2011 01:29:32

Det er nok den mest hjernedøde og idiotiske post jeg længe har set!!!

Jeg gider ikke engang sige HVORFOR, for hvis man ikke kan se det, så står det sgu skidt til på øverste etage!

0 0
Gustav Andersen 08-05-2011 20:39:09

Det er da en virksomhedspolitik, der er til at forstå! :)

0 0
Phunjap 08-05-2011 18:01:44

Dårlige arbejdsforhold alligevel?? Den må da være helt gal hvis man ligefrem begår selvmord pga sit job..!!??

0 0
Bjarke Hansen 08-05-2011 18:09:22

Ja det er godtnok forfærdeligt at tænkte på. Jeg kunne forestille mig det er fordi det knokler løs og har måske 800iPhones mellem hængerne hver dag, og tanken at de alligevel aldrig for råd til sådan en telefon selvom de arbejder sig selv i ihjel, kan måske få dem til at sige til sig selv hvad nytter der så?

0 0