Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Applikation der hjælper, når (trafik)uheldet er ude

Applikation der hjælper, når (trafik)uheldet er ude

Et forsikringsselskab har udviklet en applikation, der hjælper dig med at få styr på det, der skal styr på efter en bilulykke.

Autohjælp
Autohjælp

Hvis man nogensinde har været involveret i en bilulykke ved man at det er svært at huske, hvad man skal have styr på, hvilke informationer man skal have fra de andre implicerede og så videre.

Her kommer Nykredit Forsikring's gratis applikation til iPhone og Android-mobiler til hjælp.

Applikationen hedder Autohjælp, og hjælper billisterne med at få stillet de rigtige spørgsmål, hvis uheldet har været ude.

I applikationen indtaster man sin forsikringsdata og policenummer, så man altid har dem ved hånden.

Når ulykken er sket, kan man i applikationen på en bil-animation pege ud, hvor bilen er skadet, og gennem applikationen tage billeder af selve skaden. Efter ulykken kan du sende skadesanmeldelsen til dit forsikringsselskab direkte fra mobilen.

Applikationen bruger i øvrigt mobilens GPS og giver nummeret og viser vej til nærmeste lægevagt, skadestue og apotek.

Det er ikke kun Nykredit kunder, der kan bruge applikationen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BSG 28-06-2010 11:53:03

Peter: Igen sørgeligt at de kun lancerer det til iPhone!

Søg efter "Autohjælp", so finder du applicationen:)

0 0
Anders Cervera 28-06-2010 15:55:32

Nej - den er også udviklet til Android platformen. Gå ind på Android market og søg på auto hjælp, så finder du den:) Dog vær opmærksom på, at den kun er tilgængelig fra 1.6 og frem. (dvs har du en hero på 1.5, kan du desværre ikke hente den.
mvh
Anders, mobil app udvikler, insilico.dk

0 0
peter 28-06-2010 16:14:36

Hvad med Symbian Anders? Jeg kan se I også designer Symbian apps, hvorfor findes den ikke dertil? Det udgør trods alt omkring 50% af smartphone markedet i DK. Men det er måske Nykredit som så mange andre ar ladet sig rive med af al hypen om iPhones og Android og glemt verdens klart mest udbredte smartphone styresystem.

0 0
Anders Cervera 28-06-2010 17:13:04

Ja - Symbian ligger pt desværre lidt for meget i skyggen af iPhone. Men nu er det jo kundens (afsenderens) eget valg. Vi må håbe på at der kommer lidt mere gang i Symbian (og OVI):)

0 0
peter 28-06-2010 20:03:38

Ja det ligger vist også i skyggen af Android. Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener når du skriver at du håber der kommer mere gang i Symbian og OVI? Slagstallene taler for sig selv, der sælges stadig rigtig mange Symbian. Mange flere end iPhones og helt sikkert Android. Så der ER gang i Symbian. Mht. OVI så mener du måske OVI marked og den er der da gang i. Mig bekendt er der langt flere downloads fra OVI store end Android Market og der er mulighed for betalings apps. Dog er der vist stadig noget mere gang i App store.

Men for at en smartphone platform skal kunne klare sig i dag skal der udvikles nogle gode apps til den og der er Symbian vist endt i en ond spiral må man sige.

0 0
gielsgaard 28-06-2010 18:17:10

Vel ikke kun i skyggen af Iphone vel? Den er jo da også lavet til Android.

0 0
BSG 28-06-2010 11:49:09

Der står "Her kommer Nykredit Forsikring's gratis applikation til iPhone og Android-mobiler til hjælp".

Jeg kan ikke finde applicationen til Android?

0 0
peter 28-06-2010 11:38:57

Igen sørgeligt at de kun lancerer det til iPhone!

Mener de virkelig kun det er iPhone ejere der kører galt? :-)

0 0
May Frederiksen 28-06-2010 12:46:35

@ Peter: den findes også til Android :)

0 0
peter 28-06-2010 12:51:30

Ja Android, dem er der så endnu færre telefoner med i DK end iPhones. Hvad med Symbian? Ja de der ubetydelige 50% af det danske smartphone marked!

0 0
Christian 29-06-2010 07:57:08

Hvad jeg læser mig til på nettet er det betydeligt mere tidskrævende at skrive apps til symbian sammenlignet med android og Iphone. Syntes jeg kan huske at udviklere har udtalt at det tager 5-10 gange så lang tid at lave det til Symbian i sammenligning!

Jeg kender ikke talene for hvordan de forskellige operativ systemer er fordelt, men jeg vil gætte på at Symbian kurven peger nedad og de to andre er på himmelflugt. Hvis denne tendens fortsætter bliver symbian overhalet, det er bare et spørgsmål om tid...

Nokia har også lige offentliggjort at der nu vil komme færre terminaler med symbian og de nu vil udbrede deres MeeGo styresystem som de har lavet med Intel. Endnu et argument for at Symbian er under hård konkurrence.

Ud over det er de symbian versioner som anvendes i dag håbløse på mange punkter! Jeg har selv haft flere terminaler med det styresystem de seneste år og det var noget så ustabilt og langsomt. Har skiftet til en Android (HTC Legend) nu og skal aldrig have symbian igen. Men det var vist lidt off-topic ;)

Syntes det er en fed App Nykredit har lavet, det er positivt når der kommer nogle brugbare apps som kan hjælpe brugeren. Nice job...

/C

0 0
peter 29-06-2010 15:47:52

Lad mig lige tilbagevise dine tre første argumenter.

Nej det er ikke betydeligt mere tidskrævende længere at udvikle til Symbian. Det er en myte som en mobil udvikler tidligere på denne side har tilbagevist:
http://www.mobilsiden.dk/?aId=11765
Læs kommentarerne under artiklen fra udvikleren Henrik. Altså ingen grund til at droppe Symbian udviklingen.

Nej du kender vist ikke tallene for de forskellige operativ systemer. Android er på himmelflugt, mens iOS ikke længere stiger så hurtigt og Symbian stiger støt i styktal men falder en smule i markedsandel. Men selv de mest Symbian negative spådomme spår at en af de andre når Symbian 'allerede' om 2 - 3 år. Så der er vist ingen grund til at droppe Symbian udviklingen lige endnu :-)

Det er korrekt at Nokia har meldt ud at Meego skal bruges i deres high-end mobiler. Men de har jo tidligere meldt ud at Symbian skal ripple ned i billigere mobiler (hvilket de er godt i gang med) som tidligere var domineret af feature phones. Det kommer så nok også til at betyde en tilnærmelsesvis eksplosion i styktal. Så igen heller ingen grund til at droppe Symbian udviklingen.

Det er korrekt at de fleste Symbian mobiler har meget at lade sig ønske. Jeg vil faktisk godt gå så langt som at give dig ret i at de på mange punkter er håbløse. Men vi er stadig mange folk som har dem og som er glade for hvor meget man får for pengene. Tag bare Nokia 5230 som fås til under 1k uden abbonnement, hvilket er alt fra halv pris til en femte del af prisen på de billigste Android til en iPhone. Så vil jeg helt sikkert mene man får meget for pengene.

For et udvikler sysnpunkt så kan jeg ikke forstå hvorfor de glemmer det system som har den dobbelte markedsandel af nummer to på listen. Det kan ikke passe der ikke er et glimrende marked der?? De har en programbutik (OVI store) som har betalings apps.

Jeg kan ikke se at det er pga. andet end al den hype som omgærres Android og iOS lige nu og det synes jeg er ret trist.

0 0
Kenneth 28-06-2010 10:40:58

Nice nok med sådan en applikation, jeg har dog godt nok ikke bil

Men nykredit laver ellers smarte ting :P

0 0