Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Årets Mobil 2010 - valgt af Mobilsiden.dk

Årets Mobil 2010 - valgt af Mobilsiden.dk

Redaktionen på Mobilsiden.dk vælger her "Årets Mobil 2010".

2010 har budt på et hav af gode mobiltelefoner fra alle producenterne, og nogle har overrasket mere end andre. 

På Mobilsiden.dk's redaktion i Odense har vi netop valgt vores egne mobilfavoritter. Hver person har efter egen individuelle mening fundet én mobil til både over og under 2.000 kroner.

Der er ikke tale om en undersøgelse men om egne personlige favoritter.

Priserne herunder er hentet på prissammenligningssiden Mobilpriser.dk.

May Frederiksen

HTC Desire:
Jeg er blevet stor fan af Android-mobilerne, fordi de udover en masse funktionalitet, widgets og applikationer er nemme at sætte op, også for smartphone- og Android-nybegyndere.

Af Android-modellerne vinder Desire, fordi den udover funktionalitet også har et lækkert design. Jeg synes mobile føles eksklusiv og robust.

Sony Ericsson T715:
Af en billig mobil at være er den her model fra Sony Ericsson en rigtig god mobil. Den er yderst solid, og kan holde til en hel del. Samtidig er den fantastisk at skrive SMS'er på.

Generelt en god, robust telefon, der dækker de mest basale behov for at tale, skrive SMS'er, tage et par billeder, og måske lige tjekke Facebook.

Lene Birkeslund

iPhone 4:
Fordi jeg bare synes den er så meget pænere end de fleste andre telefoner på markedet, og jeg synes Apple's App Store stadigvæk er både nemmere, mere brugervenligt og bare bedre end Android Marked.

Derudover er iPhone en utrolig intuitiv og brugervenlig telefon, som de fleste kan finde ud af at betjene med det samme.

Sony Ericsson Xperia X10 mini:
Denne telefon har jeg bare elsket siden første øjekast, og det er ikke blevet mindre siden. Jeg elsker, at den er så lille og at man kan skifte "cover" efter humør.

Sony Ericsson Xperia X10 mini og X10 mini pro er efter min mening klart de bedste af Sony Ericsson's Xperia modeller.

Telefonen har siden den kom på markedet fået opdatering til Android 2.1.

John G.

Samsung Galaxy S:
Galaxy S er klart den mobil, der har overrasket mest i årets løb. Samsung satte med Super AMOLED-skærmen ny standard for, hvordan skærmoplevelsen skal være på en moderne smartphone.

Derudover gjorde 1 GHz-processoren med kraftig grafikpower det for alvor muligt for Android-ejere at spille de nye HD-baseret spil, der hidtil havde været forbeholdt iPhone-ejerne.

Sony Ericsson Xperia X10 mini:
Android stormede frem i 2010 - men ikke i form af den rædsomme mobil Xperia X10, som Sony Ericsson forsøgte at overbevise verden om, var det nye sort.

Inden om kom Xperia X10 mini, hvor Sony Ericsson faktisk fik succes med at være Sony Ericsson - altså lave en basis mobil, der bare fungerer.

Læs også:
Her er "Årets Mobil" - valgt af køberne

Kommentar

x

Opret bruger
lsj 04-01-2011 16:36:02

Pi. mig i øret. Da din kommentar er for latterlig. det handler om mobiltelefoner og ikke min tegnsætning.

0 0
lsj 03-01-2011 19:37:39

jeg er apple fan.... men skifter min iphone 3GS med samsung galaxy s 2 ud... når den altså kommer på markedet i danmark... kort og godt.... er mega glad for iphoneen.... meget endda... men som flere har skrevet herinde er der flere muligheder....

0 0
Lowkey 03-01-2011 20:48:46

Så hvis man ikke kan finde.... ud af tegnsætning... så sætter man bare en.... masse punktummer?...

0 0
RA 11-01-2011 14:15:26

Hvorfor denne beskidte rakken ned på hinanden, bar fordi man er "faldet" for en bestemt mobil tybe. Jeg fristes til at spørge om det er fordi besvarelserne er præget af mænd der skal hævde sig. Til mændenes information er mange kvinder lige så velbevaret i teknikken men gider ikke deltage i så undelødig debat. Henvise bla. til

John - Re: Kom nu på banen HTC folk
Hun er kvinde, så hun er undskyldt.
og den ierterende person der går mere op i stavefejl end mobiltelefoner.
Undertegnede har selv en HTC Legden som er stilren og en Samsung Galaxt Tab som er flot. For mig er det især Android software der tæller. Jeg bryder mig ikke om Iphones lukkede system.

0 0
John 11-01-2011 15:35:39

Kan ikke se det vilde "beskidte rakken ned" i det jeg skriver. Det var en reaktion på Davids indlæg, der måske beskriver tingene meget godt, nemlig at folk til tider er hurtige til at komme med kritik, eller at ejerne af bestemte produkter lynhurtigt bliver fornærmede hvis man påpeger fejl og mangler. For mit vedkommende oplever jeg det jævnligt hos ejere af Apple-produkter. Påpeger man fejl og mangler ved produktet, bliver de enten fornærmede eller smider en i hovedet at man bare er misundelig fordi man ikke selv har et. Hertil må jeg så bare sige; nej, for hvis jeg ville have et, havde jeg købt et.
Men at tonen til tider bliver lidt skinger er da meget naturligt. Der er jo nærmest en religionskrig mellem iPhone og Android - lidt som med fodboldklubber.
Til slut vil jeg da være ærlig og sige, at Apple IMO har ALT for stor magt over medierne, både mht. til at bestemme indhold, men også mht. artikler om firmaets gøren og laden. Mange medier bliver jo nærmest helt brune om munden hver gang Apple slår en prut.
PS: at medarbejderne på Mobilsiden bruger forskellige mobiltelefoner er da kun en fordel og viser samtidig, at forskellige mennesker har forskellige behov. Havde de alle rendt rundt med en iPhone eller Desire havde der da først været grund til at være bekymret.

0 0
Lars 03-01-2011 18:48:33

Ville Desire HD figurer højere på listen, hvis den f.eks. var udkommet samtidigt med Desire? Folk har vel kunnet købe og have en mening om Desire længere, end desire HD'en..

En spørgsmål og en tanke fra en mulig køber af Desire eller Desire HD :)

0 0
03-01-2011 22:28:01

Der er ingen tvivl om at Desire HD er bedre Desire, hvis vi ser bort fra HD'ens skærm.

Men jeg mener stadigt du kan argumentere for at Desire mere fortjener prisen som årets mobil end HD'en pga. prisen, det ser jeg som en af grundende til at Desire har levet videre så længe.

0 0
Lars 04-01-2011 12:43:50

Mor mor, Lavnøgle(Lowkey) driller nedenfor.

Tak for de mange synspunkter på Desire vs Hd'en. Jeg tror måske ikke jeg vil opleve at blive snydt for farve nuancer i HD'en, da jeg aldrig har haft en smartphone før.

0 0
JFW 03-01-2011 19:20:43

Jeg tror at Desire HD'en havde rangeret højere hvis skærmen kvaliteten var bedre. HTC har jo valgt en TFT-skærm til HD'en i stedet for super LCD eller Amoled. :D

0 0
BSG 03-01-2011 20:41:53

Enig :)
Desire HD er en meget lækker smartphone, med alle mulige finesser.
Den har dog et minus, og det er skærmfarverne, fordi de har valgt TFT istedet for Amoled/Super LCD...

0 0
BSG 03-01-2011 19:19:40

Desire har en meget klarere skærm end Desire HD.
Ellers, så er HD modellen meget bedre.
Nogle synes måske at den 4,3" skærm er for stor, men for mig er den perfekt.

0 0
John 03-01-2011 16:46:54

Hun er kvinde, så hun er undskyldt ;)

0 0
vonGoldschmidt 03-01-2011 12:03:50

Næh.
Så hellere vente til en rigtig Apple Fanboi kommer på banen, som NETOP dækker alle de kriterier der :P

0 0
David 03-01-2011 13:34:44

Det plejer da at være nok at man siger at man har en iPhone og synes den er god, så kommer HTC folkene og prædiker og missionere om hvor meget bedre deres Desire er, og hvor latterligt alt andet er.

0 0
BSG 03-01-2011 14:47:25

Er det ikke faldet dig ind, at Apple fanboys gør det samme :)

0 0
David 03-01-2011 15:05:09

Gør de? Når jeg kigger rundt på diverse fora som dette, er det ikke det jeg ser, der er det typisk HTC ejere der er meget religiøse, og hele tiden skal gøre opmærksom på hvor meget bedre deres Desire er end alle andre telefoner. Den typiske iPhone bruger er rimelig mainstream, og knapt så nørdet som den typisk Android bruger, og går måske knapt så meget op i det.

0 0
John 03-01-2011 16:46:13

Som jeg oplever det, er en del Android-brugere lidt mere "nørdede" i det end den gennemsnitlige iPhone-bruger. Det betyder at man faktisk kan diskutere fordele og ulemper med dem, uden at de bliver fornærmede. Spørger man en iPhone-bruger hvorfor vedkommende valgte en iPhone, ender det tit med et "fordi det er den fedeste telefon", uden at kunne komme det meget nærmere. Mange af dem der er Apple-brugere har også nærmest et religiøst forhold til deres Apple-produkt, og man kan bare vove at kritisere det. Det er selvfølgelig sat på spidsen, men jeg synes alligevel der er en tendens til at Apple-brugere er mere følelsesladede omkring deres produkt(er).
Men OK, havde jeg smidt 6.000 kr. efter en iPhone ville jeg nok også føle mig tvunget til at skulle forvare det på den ene eller anden måde :)

0 0
vonGoldschmidt 04-01-2011 11:51:41

Er faktisk enig med jer begge.
Mange Iphone-folk er jo mainstream og knapt så nørdet. Jeg tror også at det betyder (bemærk, jeg tror. Har jo ingen videnskabelig data som baggrund :P), at mange Iphone-folk heller ikke interessere sig for mobiltelefoner, som vi gør. De har jo en superfed telefon, som virker og er bare 'the shit'. Derfor tror jeg ikke, at der er så mange af de folk, som læser sider som Mobilsiden.
Omvendt så tror jeg også, at der er mange Android-folk og Symbian-folk, der heller ikke læser mobilsiden.
Bottomline er, at det nok er de 'mere nørdede' mobilfolk, som læser nyheder om mobiler og kommentere herinde f.eks. (no hard feelings, er jeg galt på den så sig endelig til :) )

Er enig med dig John, at mange Iphone-folk (bemærk: mange, ikke alle) idolisere Apple-produkter som en religion, som man bare ikke må kritisere, mens de må kaste alle de sten de vil. Det er hvertfald sådan jeg synes, at det er, hvad jeg oplever.

0 0
David 04-01-2011 12:10:54

Jeg tror ikke det er så udpræget mere, jeg er selv ingeniør og arbejder med softwareudvikling i en teknologivirksomhed og mobiludvikling i min fritid. Jeg er gadget nørd og har både en Android og en iPhone. Jeg er ikke religiøs, men jeg synes at iPhone dækker mine behov bedst. Men hvis jeg skal være ærlig synes jeg ikke der er den store forskel, og de kan stort set det samme. Men jeg synes faktisk at det er Android brugerne herude, der er værst til at fremhæve deres egen mobil og nedgøre andre.

Jeg synes ikke jeg møder denne "Apple fanboy" så tit mere, og jeg kender alligevel en del med iPhone. Jeg synes heller ikke jeg ser indlæg på fora der skulle antyde at de er så udprægede. Tilgengæld er der er rigtig rigtig mange Apple hater kommentare alle vegne.

0 0
BSG 03-01-2011 17:39:15

En af mine venner var glad for sin iPhone, fordi den kun havde en knap foran! Jeg fortalte ham, at min DHD har ingen mekaniske knapper foran, alt er touch :)

Min MacBook Pro mangler "delete" knappen, hvilket jeg kun finder irreterende...

Jeg har valgt Android frem for iOS, kun på grund af, at Android har flere muligheder, og ikke fordi jeg ikke kan lide iPhone :)

0 0
Jon 03-01-2011 10:36:05

Synes jeg læste et sted herinde at du brugte Nokia N8, hvordan kan det så være at du har valgt Galaxy S. som din årets telefon?

0 0
Jon 03-01-2011 10:32:43

Håber HTC har sat super amoled på deres nye mobiler:)

0 0
x