Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Årets mobil 2012 - afgiv din stemme nu!

Årets mobil 2012 - afgiv din stemme nu!

Hvilken mobiltelefon eller smartphone skal efter din mening kåres som ”Årets mobiltelefon 2012”? Afgiv din stemme nu.

iPhone 5, Samsung Galaxy S III og Nokia Lumia 920
iPhone 5, Samsung Galaxy S III og Nokia Lumia 920

Når vi ser tilbage på året 2012 har det endnu engang budt på et kæmpe udvalg af mere eller mindre spændende mobiltelefoner og smartphones.

Blandt de produkter, som Mobilsiden.dk har testet mellem den 1. januar 2012 og frem til i dag, har vi udvalgt nedenstående kandidater til titlen som ”årets mobil”.

Du kan være med til at vælge, hvem der skal være dette års vinder.

I 2009 og 2010 var det HTC, som løb med sejren for henholdsvis HTC Hero og HTC Desire, mens det i 2011 var Samsung, der med Samsung Galaxy S II hev sejren hjem.

Skal Samsung have titlen igen i år, for efterfølgeren Galaxy S III, skal Nokia have titlen for at være på banen igen med en topmodel eller skal det være en helt anden telefon og producent, som skal kåres til ”årets mobil 2012”?

Afgiv din stemme i afstemningen herunder. Du kan desværre ikke afgive din stemme fra iPhone applikationen eller den mobile website, men skal besøge den almindelige for dette. Beklager.

Afstemningen slutter mandag d. 31. december 2012 klokken 12.00.

Skriv gerne en kommentar hvis du gerne vil begrunde dit valg, eller måske kåre årets flop.



Afstemning

Årets mobil 2012
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

ihk 01-01-2013 14:44:26

Selvom jeg er Apple fan (iPad-, Mac-, iPhone bruger) mener jeg ikke at iPhone 5 skal have titlen. Den har ikke budt på nye innovationer som fx Nokia Lumia eller S3.

Men min foretrukne smartphone er dog stadig iPhone 5, da den passer mit behov bedst.

0 0
Peter 22-12-2012 16:21:20

-Det er jo klart, det var jo den der slog hul på det hele...
Ligesom den der satte standarten for den gode smart-phone!

0 0
Katron 22-12-2012 06:49:49

Mit valg falder på Lumia 920.

Ikke kun fordi det var den mobil jeg har købt, og ikke engang grundet de grundlag mobilien er solgt på.
Kameraet var jo blæst højt op, så der var store forventninger dertil, hvilket også er indfriet. Til gengæld er jeg blevet mega glad for trådløs opladning, hvilket egentligt overhovedet ikke sagde mig en dyt. Ligeledes er jeg blevet positivt overrasket over det med betjening af mobilen med handsker og våde fingre. Troede faktisk ikke det ville betyde noget i min hverdag. Så jo mobilen blev primært købt grundet kameraet, men det har vist sig, at det er alle de andre småting, der har gjort at jeg virkeligt er glad for den. Photobeamer er iøvrigt genialt, og WP8's samspil med Windows 8 pro er imponerende.
App's bør ikke være gældende i en afstemning om årets mobil, da producenterne ikke selv styrer udvalget af app's.
Vægt og størrelse er en smagssag.

Iphone 5 kommer som nr. 2 på min liste. Der er ikke meget nyt med selve iOS, men må sige at iphone 5 har imponeret mig med sin beskedne fysiske størrelse. Ved godt at en mobil med kun 4" skærm pr automatik vil veje en del mindre end konkurrenterne, alene grundet den lille størrelse, men det er da en lille fiks mobil de har skruet sammen der. Jeg er personligt ikke vild med så lette mobiler, og 4" skærm er også blevet alt for småt til mig, men set igennem fingrene med min personlige holdning, så er jeg imponeret over, at det er lykkedes at få den pakket ind i så lille en størrelse og vægt.

3.pladsen går til SGS3. Lidt samme grund som iphone 5. Der bydes ikke på meget nyt, andet end fikse software tweaks. Hardwaremæssigt er der ikke sket meget, og ikke meget nytænkning heller. Må dog tage hatten af for, at det er lykkedes Samsung, endeligt at få Android til at køre rigtigt godt. Jeg bryder mig persoligt ikke om Android, men må sige at det faktisk kører helt kanont på SGS3. Designmæssigt er Samsung kommet langt siden SGS2, der IMO er en af de grimmeste mobiler, der nogensinde er designet. SGS3 er da fiks at kigge på, og så må de siges at det er mindst ligeså imponerende at de har fået pakket al den hardware med quad dit og double dat, ned i en ret lille og let konstruktion. Imponerende.

0 0
ladjo 21-12-2012 13:21:34

Den tykkede da lige opmærsomheden tilbage på Nokia og hvad de kan/kunne ;o)

Ærgerligt andre ikke kan se det.

Hvorfor skændes om hvilken der er bedst i verden når ingen, selv ikke din kæreste kan bestemme hvilken der er bedst lige præcis til DIG ;o)

Glædelig jul og godt nytår.

...og må din telefon og dit OS være med dig i hele 2013 =;o)

0 0
Mads 21-12-2012 09:58:54

Samsung Galaxy S3 mini er en lille lækker sag. Min kæreste har fået den og havde det ikke været for min Galaxy Nexus ville jeg selv have nappet en. Den får min stemme for godt design, performance og Android.

0 0
Preben 21-12-2012 02:46:40

Prikkerne man skal trykke på står en halv linie forskudt for den linie de peger hen på. Måske det skulle rettes så det bliver mere fair.

I øvrigt så er den nyeste HTC One X+ altså en fed telefon og klart den hurtigste og med bedste specks bortset fra 4G.

0 0
Cebastian 21-12-2012 00:49:40

Synes den bliver lidt overset. Det er jo en Smartphone med high-end specs og er godt beskyttet, og er flot designet.
Der er aaalt for langt mellem flottle godt-beskyttede smartphones i dag. Og jeg synes virkelig, at SOny har vist at man sagtens kan lave dem. Xperia Go og Active er nok de sejeste telefoner på markedet, netop fordi de er flotte og holdbare.

Men jeg stemte nu Note 2 ;) Der er ingen vej uden om, at Samsungs 2012 linie er utrolig god! :D

0 0
Cebastian 21-12-2012 00:50:28

Acro S*
ikke Active ^^'

0 0
Thomas Frederiksen 20-12-2012 23:03:21

Jeg vil ikke påstå at den er bedst eller noget der minder om, men den kommer med klart mest nyt (styresystem, Nokia maps, pureview kamera, trådløs opladning...) og klart mest på højkant (Nokia og Microsofts fremtid i branchen).

Derudover er det utvivlsomt en fremragende telefon jævnfør testen her på siden og alle mulige andre steder.

Sony, LG, Samsung og Apple har alle lanceret nye produkter som "blot" er hurtigere, flottere, mindre udgaver af noget vi allerede kender.

PS: Jeg har Sony Arc.

0 0
Michal 20-12-2012 20:50:52

Her er mine bud.

Lumia 920, HTC One X, SG3

Og ja i nævnte rækkefølge.

til alle jer som næver vægten som et problem kan jeg kun sige, jeg tænkte kun over det de først 30min, gik fra en HTC one X (133gram) til Lumia 920 (180gram) og tænker faktisk aldrig over det.

Lumia 920 er og føles som et top solidt produkt.
Hvad angår apps, mangler jeg faktisk kun en (wifi Analyzer). også måske også lidt mine Kairosoft spil.



S

0 0
21-12-2012 00:30:14

Helt enig, især fordi nokia er de eneste på marked med trådløs out of the box opladning så er det sørme ganske flot rent vægtmæssigt..

0 0
Anders 22-12-2012 23:43:35

Host *nexus 4* host

0 0
Mobilsiden 20-12-2012 23:16:31

God idé - det vil vi se om måske kan arrangeres til næste år.. Idéen vil i hvert fald blive drøftet :)

0 0
CJ 20-12-2012 18:03:05

Har haft den siden lanceringsdagen og den mangler at skuffe mig. Jeg er vant til at skifte tlf ca hvert halve år, men føler mig for en gangs skyld ikke fristet. Det skulle da lige være Note2, men jeg er realistisk. Jeg ville ikke få meget mere end en større skærm. Ingen tvivl om at næste fristelse bliver SG4, så må vi se til den tid.
For mig at se er der bare ca 4 kandidater til titlen. Lumia 920, iPhone 5, HTC One X og SG3. Alle gode performere :-)

0 0
Robert 20-12-2012 20:08:14

Jeg har selv en One X og stemmer ikke på den alene af den grund at den hurtigt bliver alt for varm. Med mindre man begynder at lege med root og undervolting så kan den nærmest ikke bruges til spil.

0 0
Brylle 20-12-2012 20:34:52

Sgs3 er jo også en mega succes. Nokia lumia 920 er en nyhed og også til en hvis grad nyskabende, men den er dæleme ikke årets mobil i mine øjne. IPhone5 kommer med for lidt nyt og den store maps bommert, men sælger selvfølgelig godt. Alt i alt syntes jeg dog at sgs3 fortjener titlen.

0 0
TF 20-12-2012 20:47:35

Hvad er det der gør sgs3 skulle være årets mobil ? Den er ikke mere nyskabende end iphone 5 og der har været en del problemer med den feks. Cover der gik i stykker af sig selv, sikkerheds huller der kan formatere telefonen og så er der jo lige det at trådløsopladning stadig ikke er kommet (vis det overhovedet kommer).

0 0
Brylle 20-12-2012 21:49:11

Den kom i maj, 7 - 8 måneder siden. Og har solgt helt fantastisk og alene telefonens popularitet berettiger titlen. Den introducerede trådløs opladning (man kan købe et kit, så men bla. Kan bruge en fatboy oplader) sgs3 LTE er den første mobil i Danmark som virker på 4g nettet. Så var der en hel del software nyheder så som smartstay. Den har i lang tid haft det bedste kamera i en smartphone kun overgået fornyligt. Men telefonen er selvfølgelig ikke perfekt. Eksternt sd kort og udskiftbart batteri er et stort plus.sgs3 har kun været ramt af 1 sikkerhedsbrist. Den anden var rettet på sgs3 out of the box. Desuden har aldrig hørt om nogen der har haft nogen som helst problemer pga den nyligt opdaget potentiele sikkerheds brist. Det gode er at de retter det og at det overhovedet bliver opdaget af androids store udvikler miljø det er jo styrken ved open source. Der vil altid ske fejl og og sikkerheds brister for alle OS'er sagen er mere, hvor hurtigt bliver de rettet?

0 0
20-12-2012 23:51:42

Aaaaa, det var vist en smutter det der.
ganske vist er jeg enig i at sgs3 bør være i top 3, men din påstand om kameraet er lige i overkanten. Nokia 808 havde og vil sikkert i en rum tid endnu være indehaver af det bedste kamera, pure(power)view, i en smartphone..

0 0
Brylle 21-12-2012 10:06:48

Der er ingen der kender eller vil gave en 808. Så kan den jo være nok så god. Damn der er mange Nokia fans her på siden.

0 0
21-12-2012 12:44:17

Faktum er dog stadig at nokia 808 med pure(power)view er det BEDSTE kamera i en smartphone, uanset salgstal og jeg, personligt, tvivler på den bliver slået inden den går ud af produktion..

0 0
CJ 20-12-2012 22:05:14

Jeps :-)

Her er lidt fra seneste Samsung update og synes faktisk de er rimeligt innovative :-) Har brugt Allshare Cast siden august og det er en kæmpe gevinst. Anyway

Multi Window: Effortlessly utilise two different applications side-by-side simultaneously for an ultimate multitasking experience.

Fun and Easy Photo Experience:
· Through Samsung Gallery, view more photos at the same time and also intuitively create and categorise photos and videos
· Exclusive to Samsung, the Paper Artist app offers a variety of fun and creative picture-taking effects. It also provides intuitive emotional photo editing functions such as the brush coloring tool

Group Cast: With Group Cast on the Galaxy S III and a Wi-Fi network, share and collaborate on documents, presentations or images in real-time with multiple friends or colleagues without loading the file separately. This is now a stand-alone app, rather than part of Allshare Play, making it is easier to access.

Contextual Awareness:
· Smart Rotation: the device detects and recognises the user’s face, automatically rotating the screen direction to adjust to the user’s face position
· Contextual Tag: tag friends/location/date to the photos/videos/voice memo taken or recorded
· Contextual Page: the device detects when the earphones are plugged in, automatically opening up the music player

Auto Share Shot Pairing using NFC: By setting the camera to ‘Auto Share Shot’ mode, quickly share photos and videos by simply tapping the Galaxy S III with other NFC and S-Beam enabled devices.

Camera Enhancements:
· With the new ‘Best Face’ feature, an improved version of the previous Best Photo feature, choose from five continuous shots the best face of each person in the photo, to create an image that satisfies everyone
· Low light mode is added to allow bright and sharp photos to be captured even in dark places
· Capture amazing scenery by using Panorama mode, now expanded to 340~360-degree
Other advanced and convenient features on the Galaxy S III.

· Continuous Input: Using one continuous finger/stylus motion across the keyboard, users can type words faster and easier
· AllShare Cast: Wirelessly connect the Galaxy S III to the television to immediately transfer smartphone content onto a larger display
· Smart Dock: TouchWiz interface allows people to adjust the phone setting to automatically switch to a relevant UI when a device is connected to the docking station
· Improved touch response: Enjoy even faster and smoother touch response on the Galaxy S III
· S Beam: By simply touching another S Beam-enabled device including Galaxy Note II and Galaxy S III mini, the Galaxy S III allows a 1GB movie file to be shared within three minutes and a 10MB music file within two seconds, even without a Wi-Fi or cellular signal

0 0
Brylle 20-12-2012 23:39:20

Den er spækket med fede software features. :-) og faktisk den mest innovative smartphone i 2012

0 0
21-12-2012 00:14:56

Det lyder godt , flere af tingene kræver jo at det er enheder med samme software, s-beam bla... Innovation er når man kan dele med alle uanset mærke/system og det kan nokia's photobeamer.. Tv, pc, telefon osv...
eller en skærm der kan bruges med hansker på i vinter tiden. Sørme dejligt og nytænkende...

Smart Rotation er da heller ikke noget nyt, autorotation har nokia haft i flere år..

Continuous Input: det samme her, det er jo bare swype og en ting der er adskillige år gammel.

0 0
Cebastian 21-12-2012 00:45:23

Flot. Se bare bort fra Samsung's smarte idéer til smartphones. Fokuser endelig kun på at Nokia har et delingsprogram, ligesom alle andre.
Jeg tvivler i øvrigt også på, at Nokias smartrotaion virkede på samme måde som Samsung's. Jeg er faktisk nysgerrig i at vide hvordan :)

Uanset hvad, så er Samsung's mobil den mest populære Android der ude, og det er fordi den trumfer One X på flere områder i Hardware og software, og kommer med alle lækkerier fra Android.

Hvad kommer Nokia med? Et godt kamera og Windows Phone 8? Lige en smule trådløs opladning. Også er det wupti det bedste siden iPhone? Nej vel? ;)

0 0
21-12-2012 06:58:11

Tja, nokia L920 kommer med 4G, ægte penta band( altså virker den i næsten hele verden) hvilket sgs3 ikke har!! Dertil kommer at den har Optisk billedstabilisering i video optagelser, der giver mere flydende optagelser.

en bygge kvalitet der tillader tab af mobil og som de eneste,IGEN, out of the box trådløst opladning..

1280 x 768 pixel i skærmen mod sgs3 1280x720.

desuden kan du jo læse lidt på nettet om windows og den enkelhed samt ikke mindst hurtighed systemet præsenterer når det gælder Facebook opdateringer og andre dagligdags opgaver her..

http://m.youtube.com/results?q=smoked%20by%20windows%20phone..

et par grunde til jeg mener nokia lumia920 er den klar vinder..

0 0
27-12-2012 19:35:45

Hmm og alligevel blev de til sidst smoked by android......http://www.geekwire.com/2012/windows-phone-smoked-android-user-microsoft-apologizes/

0 0
28-12-2012 20:28:34

@n
det er sket før, der er i linket jeg lagde ud tidligere en hvor Microsoft taber men wp8 vinder altså i langt langt de fleste tilfælde..

0 0
Brylle 21-12-2012 09:57:19

Fat nu at der er ingen der gider have det fugleskræmsel! Salgstallet af 920 vil vise sig at være moderat eller dårligt på verdensplan sammenlignet med sgs3 og iphone5.

0 0
21-12-2012 10:35:34

Måske men...

http://nokiapoweruser.com/2012/12/11/oppenheimer-says-nokia-may-sell-8-9-million-smartphones-in-q4-raises-revenue-estimates-and-maintains-perform-rating/

eller

http://nokiapoweruser.com/2012/12/17/liberum-about-2-5m-lumia-920s-orders-by-3rd-week-of-november-robust-demand-forecast-for-q1-2013/

sååå helt alene er jeg vist ikk.
og selvom nokia ikke sælger som sg eller apple, så kan man ikke fornægte nokia L920 som værende et godt bud på titlen

0 0
Brylle 21-12-2012 11:15:20

Ja et godt bud, men for ny og uafprøvet også salgsmæssigt, så ikke årets mobil. Men det er jo kun min mening.

0 0
Henrik B. 21-12-2012 15:41:03

Een milliard fluer kan ikke tage fejl - lort er godt!
Nej vel? Salgstal siger ikke en ski' om et produkter godt. SGS har en semi-touch OS, som stiller store hardwarekrav, for blot at køre nogenlunde flydende. Samsung er en producent med temmelig høj fejlrate. Og sammenligner man en SGS3 med en Lumia 920, skal man vist ikke bruge størrelsen som argument!

M.v.h.

0 0
27-12-2012 19:39:09

Derfor vil min stemme falde på OPPO FIND 5,den er sq klasser bedre.... Og hvis WP er så resourcestærkt hvorfor skiftede de så kernel, til understøttelse af multicore?

0 0
TF 21-12-2012 01:14:13

Tja den går i det mindste ikke istykker af sig selv, så hvad ang byggekvalitet og sikkerhed vinder nokia også

0 0
27-12-2012 11:57:09

Nej de genstarter kun og har åbenbart også problemer med støv på frontkameraet....Flot! Og hvordan er det lige det går med 4G på iphone5 i DK ?

De har alle deres små hickups. Så lad os nu måle på features i stedet for de små sygdomme de ALLE har.

0 0
27-12-2012 17:20:12

@n
alle har desværre fejl i større eller mindre grad, men nokia er altså ikke ude i dumme undskyldninger, om at kunden holder forkert på telefonen eller at opdateringerne er forsinket i næsten 1/2år..som visse andre

nokia lumia 920 er den mest innovative mobil på marked lige nu...

0 0
28-12-2012 15:23:57

Vi er enige om at Apples tilgang til problemer på deres produkter er komplet til grin. Og lad os se hvor lang tid der går inden den får sin update, du er jo ret tidligt ude når den ikke har fået den endnu...

Om den er innovativ ved jeg nu ikke, den har jo egentligt bare gjort det andre kan bedre.... Og jeg syntes da også at det er en lækker mobil, men den skal dog ikke sættes op på det gude pedistal hvor du syntes at have placeret den.....

0 0
28-12-2012 20:22:31

@n
der er jo meldt en større opdatering ud til wp8 fra nokia.
den skulle hedde Apollo plus (apollo er arbejdsnavnet på wp8)
den skulle komme januar men ikke senere end 1Q..

0 0
29-12-2012 10:17:20

Senest Q1, det er da også relativt lang tid.

0 0
CJ 20-12-2012 21:35:00

Hold nu op og stem på din favorit telefon. Den vinder alligevel ikke.

0 0
TF 21-12-2012 01:10:20

Umidelbart er min favorit L920 og jeg tror nu den har en fair chance ;-)

0 0
20-12-2012 16:45:00

Efter 3 ugers ejerskab er der hos mig ingen tvivl at 2012 bedste mobil er nokia lumia 920. Den er med sin skærm og camera og nokia's apps i nokia Collection en smartphone der med sit design sætter alle andre bagerst i bussen med åben mund og tænkende hvor kom den fra.

altså blot min mening.

0 0
Rene 20-12-2012 17:54:57

Jeg er ikke imponeret over Nokia Lumia 920 eller Windows Phone 8, kan være det bliver godt om nogen år men efter min mening er det helt til rotterne som det er lige nu.

0 0
Emil B 20-12-2012 17:14:22

Jeg er enig med Peter - den er alt for klodset og dens styresystem er for begrænset.

Dermed ikke sagt, at du ikke skal være glad for din telefon, men du har truffet nogle valg, som jeg tror den almene bruger (ikke mindst kvinder) vægter anderledes end du. Her tænker jeg mest på vægten, manglen på apps og integrationen med MS' haltende services som Bing, skydrive osv.

0 0
20-12-2012 17:52:51

Hør nu her, jeg er en alm bruger og valget jeg har truffet er at købe det mest innovative produkt på markedet lige nu.

bevares, der er ikke mange apps på wp8 men med Ie 10 kan man jo bare bruge nettet i stedet for, virker mindst lige så godt

faktum er, at det som de flest alm bruger er interesseret i på deres smartphones,tror jeg, er enkelhed og stabilitet og det leverer nokia lumia 920 i særdeleshed og lumia serien i helhed.

0 0
kelddaug 27-12-2012 11:14:11

Hvad er det der er innovativt på en Lumia 920..?
Det er sq da ikke mere innovativt end de andre tlf os'ere.!

0 0
27-12-2012 17:09:03

@kelddaug
jow, det er den for den har ois i kameraet, den har trådløs opladning, den har en bedre skærm end de fleste og så byggekvaliteten der stadig er helt i toppen på marked..

hov hov siger du så - hvad med snavs på ffc og genstart.. Tja, også her er nokia i top, ingen dumme undskyldninger og man holder den forkert eller en bumper løsning til evig tid..

nej, blot " vi har fundet fejlen i windows og opdatering er på vej..

snavset i "de utrolig få telefoner" klares ved en tur rundt om nokia's værksted på garanti..

sådan, siger jeg bare...

0 0
Cebastian 21-12-2012 00:35:46

Det er bare surt at Nokia kører Windows. Nok så fiks er den i hardware, men jeg kan ikke lige se det store i Windows 8 eller i Lumia serien.

Simpel. Fedt, hvad var det nu vi sagde om iOS for 3 år siden? Simpel. Kedeligt. Jeg tror ikke Windows Phone 7/8/9 er nogen undtagelse, specielt når Microsoft fortsætter deres Apple-strategi :)

0 0
Peter 20-12-2012 17:07:58

De har i hvert til fælde på at være den tykkeste, tungeste og mindst apps. Spørgsmålet er om ikke er et kamera med telefon.

0 0
20-12-2012 17:42:13

Nej, det er en SMARTphone og størrelsen betyder intet for folk når de først har købt den, det er et kvalitetstegn.
desuden vejer 920 ikkke mere end en iPhone med bumper som jo bekendt ikke har trådløst opladning.

0 0
Primus 23-12-2012 12:15:50

Tja, man kan se forskelligt på tingene. Jeg er meget tilfreds med min lette Iphone 5 uden bumper

0 0
Peter 21-12-2012 18:58:01

Det er ikke noget med trådløst opladning at gøre, det er der også i LG nexus 4, vejer ikke det halve.
Jeg tror der skal 10 gummi covers til at en Iphone kommer til at veje det sammme.

0 0
PhilipMK 21-12-2012 21:08:48

Nej, prøv at vej et godt cover + en iPhone 4. Der kommer du sgu tæt på. Fatter ikke jeres/folks problemer med vægten. Hallo det er jo ikke en Panzer IV kampvogn med ekstra panser på siderne. Vi snakker om en smartphone. Vægten lægger man sgu ikke mærke til hvis man skifter til Lumia 920. Kun hvis man står med en iPhone i den ene hånd og en Lumia 920 i den anden. Men så er Lumia 920 så også lige 50 gange bedre i byggekvaliteten. På det punkt kunne Lumia 920 godt ligne en Panzer IV, en Sherman og en Hellcat.. ;)

0 0
Footiefan 20-12-2012 23:34:49

Hmm, en bumper af bly.... ;-)

0 0
hellas7 20-12-2012 17:55:32

Altså hvorfor skal man altid sammenligne med en iphone med bumper? Uanset hvad kan man da med en iphone selv vælge om man vil have en klods eller en tynd og let telefon - jeg vælger altid det sidste.
Den med trådløs opladning giver jeg heller ikke meget for, hvis det er det, der gør at din stemme falder på Lumia 920 - det er da et sjovt gimmick, men ikke federe end at jeg (så længe jeg ikke kan lade min telefon trådløst op i toget eller lignende steder) hellere ville have en tyndere telefon.

Hvis jeg skulle tale for Lumia 920 ville jeg langt hellere tale for skærmen og dernæst kameraet (som du også nævner). Men styresystemet har især en mangel på apps og på en ordentlig måde at håndtere notifikationer på, hvilket jeg synes trækker ned.

0 0
PhilipMK 21-12-2012 19:07:20

Hej Hellas,

Trådløs opladning er ikke en gimmick. Det er super godt. Om aftenen skal jeg ikke rode efter en ledning, og så nå at ridse hele telefonen til med stikket. Jeg lægger den bare på puden. Skal man snakke telefon kan man bare løfte den.

Jovist, i starten troede jeg også at det var en gimmick, men det er altså smart - og det funker bare. Der er de andre toptelefoner altså bagud.

vægt? Ej come on. Vi snakker om en telefon på under 200 gram. Jeg tror nok I overlever - ellers er i bare slappe :D

Tyk? Synes egentlig ikke at der er en store forskel. Her får man bare et meget bedre indtryk af kvalitet kontra de der plastik SGS3'ere...

0 0
kelddaug 27-12-2012 11:10:39

PhillipMK Plastic sgs3.? Hvad er en Lumia 920 lavet af, tror du.?
Det samme som Sgs3.. polykarbonat, så Nokia er ikke mindre plastic end Samsung.

0 0
PhilipMK 27-12-2012 22:32:34

Jeg ved da udemærket at Lumia 920 er lavet af polycarbonat. For mig virker en SGS3 bare meget mere plastikagtig, hvor en Lumia 920 føles meget mere kvalitetagtig. Måske fordi Lumia 920 er ét stykke helstøbt shell.

Håber det er svar nok

0 0
27-12-2012 16:54:29

Nej, det har du helt ret i. Nærmere mere ligesom en mercedes er mere bil en skoda...
de tynde tynde bagcover på sgs 3 i tankerne...

0 0
27-12-2012 12:01:30

Nej har stået med en rød 920'er i hånden...Lad mig sige det sådan, hold kæft den "lugter" af plastic...SÅ fra nu af har jeg kun grin til overs for folk der skal snakke om "design" på lumia 920, kontra andre....

0 0
27-12-2012 17:00:32

Designet på nokia lumia 800-900-920 er prisvindende ved flere events..

bevares, du er så ikke enig...

0 0
28-12-2012 15:20:35

Jo jo, men det får den jo ikke til at føles mindre plastik agtig, bare fordi den har vundet en design award....

0 0
28-12-2012 20:17:15

@n
nokia L920 i hvid,rød og gul er påført xtra lak beskyttelse.måske det er det der giver dig den plastik følelse,men Det har den sort ikk, hvilket gør den mat og mere"ru" ..
det er absolut min favorit af de fire varianter

0 0
PhilipMK 28-12-2012 22:41:27

Jeg har den sorte. Lækkert materiale. Det føles helt blødt :D

0 0
PhilipMK 28-12-2012 16:01:52

Det kunne være en af grund ende til det? Jeg har en sort, men et rødt shell ekstra - det lugter da ikke? Tror måske også det er sådan når den lige bliver pakket ud.

0 0
20-12-2012 18:39:17

Læs lige første indlæg i denne tråd!!!!

0 0
hellas7 20-12-2012 20:34:43

ups, så ikke det, du nævnte med skærmen :)

0 0
Rene 20-12-2012 17:53:04

Men hvis du bruger cover på Iphone ville du så ikke også bruge det på Nokia Lumia og så er vi jo tilbage hvor vi startede.

0 0
20-12-2012 18:36:02

Nu kan en nokia jo tåle at falde på jorden uden at for eller bagsiden splintres, så en bumper er slet ikke nødvendig på en nokia lumia 920. Så derfor nej

0 0
Patrick Ermis Christensen 21-12-2012 17:19:12

hvem har fortalt dig den historie ?? alle telefoner smadrer men er sikker på at nokia lumia 920 er bedre end alle iphone's på den kant...
derimod er systemet ikke noget at prale af..
GALAXY S3 er den bedste hvis man spørger mig da den aldrig hakker i ui'en (det gør nokia'en nok heller ikke når der ikke er noget at hakke i), og så har du mulighed for at skifte batteri selv, den er hurtigere og har et virkelig pænt design :)

0 0
21-12-2012 22:12:35

At nokia L920 kan klare en del mere end de fleste kan du se her.

http://m.youtube.com/watch?v=jH4xYN9I5Kw


inden det lavede han den her


http://m.youtube.com/watch?v=yDEahsoa_N4

og til sidst,den her

http://m.youtube.com/watch?v=E3c8il_Q6SU

så jeg mener bestemt at nokia L920 kan holde til en del..

ved. Hastighed på wp8, så kunne du se mit indlæg længere nede om smoked by windows phone.

des

0 0