Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Avis: Onfone er ikke så gebyrfrie som de selv tror

Avis: Onfone er ikke så gebyrfrie som de selv tror

Hos Onfone er der ingen gebyrer, lyder det i TV-reklamen – avisen 24timer mener dog Onfone har et gebyr.

Lars Bom siger i Onfones TV-reklame: "Hos Onfone er der ingen gebyrer”. Men læser man det med småt, så er der alligevel et lille gebyr på din første regning – nemlig oprettelsen på 99 kroner. Det skriver 24timer.

Dog siger Onfones administrende direktør, Morten Strunge, at det ikke er et gebyr.

- ”Når vi snakker gebyrer, snakker vi gebyrer på de abonnementer, kunderne opretter, og der er alt inkluderet: tale, sms’er, data med mere.”

Avisen 24timer bliver dog ved med at mene kunderne bliver prakket et gebyr på, men dette fortsætter Morten Strunge med at være uenig i og slutter med at sige:

-”Vi har et abonnement uden gebyr, og det er det, der er interessant for kunderne. Oprettelse er en anden ting.”

Du kan læse mere om sagen på fpn.dk.


Læs også:
- Hvornår er et gebyr et gebyr?
- Der skal luges ud i gebyrer

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim Harder 22-04-2012 12:54:33

Det er noget afd det mest aggrasive folkefærd jer har mødt disse onfone sælgere. De fatter ikke en dyt, selv om man skærer noget ud i pap for dem, så prøver de på, at tale uden om. Selv om man fortæller dem en ting, så ævler de videre i et andet spor, som slet ikke har ens interresse. De forstår ikke et nej, selv om de ikke har det produkt, som man som kunde ønsker. Det for man ikke kunder på.

0 0
carsten guldhammer 21-04-2012 12:35:01

min bror havde onfone på et tidspunkt.

da han ville flytte til et andet selskab forhalede de flytningen i ihvertfald 14 dage, jeg sad ved siden af min bror og hørte det skænderri han havde med dem da følgende fandt sted:

han forsøgte at ændre sit abonoment for hurtigere at komme væk fra dem og dels for at undgå at betale en dyr løsning som han aligevel ikke ville bruge, det resulterede i først 100 kr igebyr forat ændre abonment, dernæst det mest groteske, han ringede til kundeservice for at tale med dem, IKKE fra sin egen tlf men fra hans kærstes tlf efter samtalen var han så PLUDSELIGT blevet bonnet YDERLIGERE 100 kr.

det aller aller mest groteske var at den idiot som han talte med i kundeservice tydeligt vis IKKE kendte onfones egne abonoments vilkår, han PÅSTOD at der var en opsigelses frist og en binding osv osv, mens han talte med min bror fandt vi onfones egne abonoment vilkår på deres egen hjemmeside og gjorde suporteren opmærksom på at der faktisk står i deres egne vilkår at de ikke har binding, og at vi derfor ikke var forpligtiget til at blive der.

0 0
UKR 21-04-2012 09:34:22

Har været kunde der og ikke en rar oplevelse. Er ved callme nu og har end til videre ikke noget at beklage mig over.

0 0
Jens Schneider 20-04-2012 14:50:15

Ok, så kan alle jo blive gebyr-frie - man skal bare kalde gebyret noget andet...

0 0
Shark 20-04-2012 13:23:32

Har haft fornøjelsen af at have dem i telefonen 4 gange, de forstår ikke at man ikke vil skifte.

De siger at man kan skifte til Onfone på få dage, man får et nyt sim men skal ikke ha nyt nr. i 30 dage.

Sjovt nok kender jeg end der lige er skiftet til Callme, det tager 30 dage.

0 0
Tommy 21-04-2012 10:54:09

hmm, jeg skiftede for noget tid siden fra tdc til 3 og det tog 2 dage (pga helligdag).
Jeg har lige sat et skift i gang fra 3 til Telia og der passede d. 29ende mig bedst, så det kommer altså til at tage 10 dage

- tror din kammerat er blevet taget ved næsen - han skulle sikkert også betale 100kr for et midlertidigt nummer ikke? Det er klassisk telbranche-sælgertrick da de (bl.a.)får provision af nyoprettelser.

0 0
Rasmus 20-04-2012 13:12:48

Efter min mening ihvertfald. Jeg har haft onfone i snart over 1 år, og min regning er ALDRIG blevet mere end de faste 150 kr jeg betaler hver mdr. og jeg har haft en del forskellige teleselskaber, og der er altid min. 50 + oven i regningen for alt mulig ligegyldig.

Og oprettelse er et gebyr? hmm, det jeg fik for mine 99kr, var at jeg ikke skulle bekrymre mig om noget ang. flyttelse af mit abonnement fra telenor. Onfone ordnede alt og personlig har jeg ikke haft et bedre og billigere abonnement end onfone.

0 0
Lecter 20-04-2012 13:34:58

Første gang jeg så reklamen på TV, var min første tanke at det var løgn.

Når man kigger på denne side: https://www.onfone.dk/Internet+Snak/Andre-priser/

kan man godt konkludere at de er på tynd is !!

0 0
Thomas Kristensen 20-04-2012 12:53:16

Oprettelsesgebyr er da et gebyr
Hvis det skulle være helt uden gebyr så skulle oprettelsen være 0 kr

0 0

Om brug af cookies