Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Batteriproblem i Nokia Lumia 800

Batteriproblem i Nokia Lumia 800

I Nokia Support Discussions fylder emnet: Batteriproblem i Lumia 800 en del. Mange brugere oplever tilsyneladende problemer batterilevetiden.

Nokia Lumia 800.
Nokia Lumia 800.

På Nokia Support Discussions skrives i øjeblikket meget om mulige batteriproblemer i Nokia Lumia 800.

Mange engelske brugere beretter om ringe batterilevetid på deres nye Nokia Lumia 800. Mange er ved almindelig brug, nødt til at oplade telefonen mere end en gang om dagen, og flere af brugerne oplever, at telefonen aflades over natten, hvor telefonen ikke benyttes.

En bruger skriver således, at vedkommende havde opladt sin Nokia Lumia 800 om aftenen, og næste morgen var batteriet nede på 35 procent.

Nokia har dog udsendt en opdatering til Mango, som skulle løse problemet med batterilevetiden, men flere brugere oplyser, at de efter opdateringen, stadig har problemer med at batteriet drænes hurtigt.

Kilde: Nokia Support

Web-TV: Se Nokia Lumia 800

Læs også:
- Nokia har endnu ikke tabt smartphone-slaget
Vi har prøvet Nokia Lumia 800
Teleselskaberne har store forventninger til Lumia 800
Anmelder: Lumia 800 er et godt comeback
Køb Nokia Lumia 800 i udlandet
Nokia dansede sig ind i fremtiden
Nokia og Microsoft står sammen - intet om Symbian

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
Per 24-11-2011 22:03:07

ups hva nokia

0 0
buster47 24-11-2011 16:25:47

Problemet skulde blive løst når den næste opdatering kommer (efter gode kilder http://wmpoweruser.com/nokia-couple-of-updates-to-improve-nokia-lumia-800-battery-life-coming/ midt Januar)hvor batteriet skulde bive forøget fra 1300mAh til 1450mAh.

0 0
Danno 24-11-2011 19:47:22

Det lyder da meget godt, dejligt at de har en løsning klar.
Hvis ikke det altså ikke var fordi, det var det rene vås. Man kan ikke, på nogen som helst måde, forøge et batteris kapacitet med software.

Batteriets kapacitet er bestemt af cellerne i batteriet. Thats it.. Det kan man simpelthen ikke ændre på med en opdatering af WP7.
Det tætteste, på sådan en løsning, er at ændre på hvilken spænding telefonen ser på, som værende fuld, og hvilken den ser på som lav.
Lithium-ion batterier af den slags der normalt findes i telefoner, har en nominel spænding på 3,7V. Max 4,2V og minimum på omkring 3V.

Hvis problemet er, at telefonen mener at batteriet er ladt op ved 4V, og fladt ved 3,2V, så mister man jo noget kapacitet. Det vil formodentlig kunne fixes med en softwareopdatering.
Men man kan simpelthen ikke øge batteriets kapacitet.

0 0
Tommy 24-11-2011 20:58:56

ligesom du kan begrænse en bil til maks at køre 250km/t kan du også "sagtens" sætte telefonen til kun at benytte x % batteri.

0 0
Danno 24-11-2011 21:30:32

Du kan ikke neddrosle batteriets kapacitet. Du kan, som jeg forklarede, ændre telefonens kalibrering af batteriet.. og på den måde få en effekt der minder lidt om det.

Men, fortæl mig hvorfor Nokia overhovedet skulle have gjort dette til at starte med? Hvad får de ud af at først neddrosle batteriet, for senere at skrue op for det.Intet, andet end sure og forvirrede kunder.
Og hvorfor vente med at komme med dette fix, til opdateringen i Januar, i stedet for at komme med den i første omgang, til December?

Nokia har været i gamet længe, og jeg tror simpelthen ikke på at de har begået sådan en brøler. Eller.. Det håber jeg ikke. Hvis Nokia har begået en så basal fejl, på et så vigtigt produkt, som Lumia 800 er, så har de laaang vej tilbage til toppen.

Ingen tvivl om at de har rodet med softwaren, for at forlænge batteriets levetid. Men, det kan ikke være andet, end ting som optimering af skærmlys, tuning af multitasking, justering af datasynkronisering, osv.

Men, jeg håber det bedste for Nokia. Jeg synes selv at Lumia 800 er en rigtig lækker telefon. Jeg prøvede den på Beep messen, og efter at have leget med den i 5 minutter, var jeg klar til at gå ud og købe den med det samme.
Desværre kommer den i handlen om for lang tid, så jeg har besluttet mig at stille min WP7 nysgerrighed et andet sted.

0 0
Tommy 24-11-2011 22:12:48

du forklarede ingenting, udover teoretisk ladetid...

Nokia har gjort det med en del telefoner før, hvorfor skal du ikke spørge mig om, men Nokia. Jeg kan heller ikke nødvendigvis forstå det, men det må vel være for at man så i første opdate kan give kunderne en oplevelse af at den holder længere på batteriet og det er jo altid positivt.
97% af kunderne aner jo intet om at batteriet er "neddroslet"...

0 0
Danno 24-11-2011 22:30:42

Du blander mine indlæg. Den teoretiske ladetid blev forklaret, som svar på en anden kommentar, ikke på denne.

Og selvfølgelig er spørgsmålet omkring Nokias strategi for batterilevetiden, ikke noget du kan svare på. Det var et forsøg på at få mobilsidens brugere, til at tænke lidt over, det der bliver sagt fra Nokias side.

Der må da være andre end mig, der kan se at det er øregas fra Nokias side. Det Nokia siger, er at de vil forøge batteriets kapacitet fra 1300mAh til 1450mAh.
Jeg forsøger at pointere, at dette ikke kan lade sig gøre, via software.
Alt andet, er fra min side bare kvalificeret gætteri :-).

0 0
Tommy 24-11-2011 22:15:52

du kan i øvrigt købe dem i DE og UK hvis du vil stille din lyst. Jeg var også inde på Beep-messen, men er ganske tilfreds med min N9 og vil da være glad hvis jeg får en Nokia 800 som businesstelefon næste gang, men i4 er da også til at leve med.

0 0
Danno 24-11-2011 22:37:01

Jo tak, jeg ved godt at den kan købes i udlandet ;-). Men, det bliver hurtigt meget dyrt, i forhold til at købe telefonen sammen med et abbonement herhjemme. Så vil jeg hellere kaste pengene efter noget et andet emne :-).

0 0
Thomas 24-11-2011 15:31:37

Køb en N9 :-)

0 0
Allan@Nokia 24-11-2011 14:27:48

Hej alle.

I øjeblikket florerer der nogle rygter om batterilevetiden på Nokia Lumia 800. I Nokia er vores oplevelse, at langt de fleste brugere ikke har problemer med batterilevetiden på deres Nokia Lumia 800. I december ruller vi en software-opdatering ud, som forbedrer batterilevetiden generelt, og i januar en ny opdatering, som ud over at forbedre batterilevetiden også forbedrer opladningen. Begge vil være tilgængelige via Zune. Hvis nogle af jer har en mistanke om problemer med batteriet i jeres Nokia Lumia 800, opfordrer vi til at tage fat i Nokia Care.

Allan @Nokia

0 0
Danno 24-11-2011 15:15:14

Dav Allan.

Opladning af et batteri er rent fysik. Så vidt jeg husker er der et 1520 mAh batteri i Lumia 800.
Det vil sige, hvis man lader telefonen op via USB, vil det tage liige lidt over 3 timer.
Med en 1 A lader, som nogle producenter vedlægger deres telefoner, vil det tage 1½ time at lade batteriet op. Begge tilfælde fra et helt tørlagt stadie.

Hvordan i alverden kan i forbedre dette? Efter min bedste overbevisning, kan man ikke ændre fysikkens love via software.
Jeg er lidt skeptisk ;-)

0 0
Bo 24-11-2011 15:03:45

Fedt at Nokia på den måde tager det seriøst og melder ud til os! :)

0 0
Nino 24-11-2011 14:25:44

Apple er de eneste som udvikler high-end smartphones med acceptabelt batteri tid. Ja, iPhone 4S havde et problem, det er nu fixet via en software opdatering. Android fanboys, lad være med at bruge denne softwarefejl til at sige at iPhone 4S har dårlig batteri tid. Det er simpelthen for useriøst og dumt.
Jeg vil gerne opfordre Mobilsiden til at gennemføre et batteri test. Det kunne være imellem iPhone 4S, SGS2, Motorola Razr og HTC & LG topmodellerne.

0 0
Thomas 24-11-2011 17:27:17

Fanboy-alert :D

Hvorfor blande Android ind i det pludselig? I øvrigt er du forkert på den. WP-telefoner har også en "acceptabel batteritid".

0 0
KimDotDK 24-11-2011 15:41:32

Så det du siger, er at Android fanboys´ne forsvarer en Nokia med WP7?? Det lyder ikke særlig fanboy agtigt :D

0 0
Thomas 24-11-2011 15:36:37

Og N9 :-)

0 0
Kim Harder 24-11-2011 11:53:19

Det er jo heller ikke umuligt, at det kan ligge hos batterifabrikanten.

0 0
Alfix 24-11-2011 10:33:31

Hvis man laeser debatten vil man se at det drejer sig om en meget lille gruppering.

Paa den foerste side alene er der 20 posts og halvdelen af dem er fra den samme fyr, saaaa klap lige hesten folks.

0 0
Bo 24-11-2011 11:30:50

Enig. Jeg oplever heller ingen problemer med min Lumia 800, og har heller ikke om nogen andre inde fra vores Windows Phone gruppe på FB.

0 0
Tommy 24-11-2011 12:36:30

Jeg har en kammerat der overvejer at købe i DE eller UK, hvordan og hvor ledes gjorde du det?
Du kan evt maile på tommylindegaard at gmail...
Selv er jeg ret glad for min Nokia N9, men det lyder lidt på vores it-afd. at de gerne vil have lumia 800 når den kommer til dk...(så har jeg vist også prøvet det hele inden for ca to år. N8,i4,GS2,N9,800) - jeg mangler vist bare en samsung bada :)

0 0
twitter.com/KlausKjelstrup 24-11-2011 19:47:45

Jeg købte den hos Media Markt i Kiel, der koster den 479,- Euro.

0 0
Tommy 24-11-2011 11:24:14

Der er altid nogen der får en mandagsmodel, og det er selvfølgelig ikke så heldigt, men der er vel ikke andet end at sende den ind og så få sat et nyt batteri i eller ny software

0 0
twitter.com/KlausKjelstrup 24-11-2011 09:28:19

Jeg har haft 2 af slagsen. Den første var en Telecom branded version fra Telecom i Tyskland, og den anden som jeg bruger nu en non-branded.

Den første jeg havde fra Telecom synes at have lidt dårligere batteritid end den non-brandede med generel Nokia software som jeg bruger nu. Måske en tilfældighed eller måske skyldes det at radiosoftwaren på den Telecombrandede er tilpasset efter Telecom´s specifikationer, og af den grund bruger flere ressourcer på andet netværk.

Jeg tager laderstikket klokken 7 om morgenen, og når jeg går i seng ved 23 tiden er der oftest stadig power på den, på en travl dag kan den dog godt løbe tør ved 19 - 21 tiden. Jeg har ca. 1,5 timers samtaler om dagen, og håndterer løbende emails, nyhedslæsning, facebook og twitter updates.

Sammenlignet med iPhone og diverse Android jeg tidligere har haft, så er jeg godt tilfreds med batteriets ydeevne på Lumia 800. :-)

0 0
Mikkel Rasmussen 24-11-2011 11:06:58

Hvor får man fat i en non-branded? :)

0 0
twitter.com/KlausKjelstrup 24-11-2011 19:44:54

@Mikkel, du kan købe den hos mediamarkt.de Svarer til vores Elgiganten

0 0
Tommy 24-11-2011 10:32:54

jeg tror desværre også bare at man skal indstille sig på at smartphones i dag har batteriproblemer, men hvis de kunne smide et lidt større batteri i så man altid var sikker på en hel dags brug ville det være fint. Den eneste smartphone hvor det har kunne lade sig gøre for mig var en Nokia N8. SG2, i4 kunne ikke, min nuværrende Nokia N9 dør sent hen ad aftenen hvilket i snit er ca 2-3timer bedre end i4 og måske 4timer bedre end SG2 - sådan som jeg husker dem...

0 0
Durante 24-11-2011 09:19:10

Hvorfor skal the big boys have seriøse batteriproblemer? Den var ellers så tiltrækkende :(

0 0
Alfix 24-11-2011 10:34:17

Igen.... Paa den foerste side alene er der 20 posts og halvdelen af dem er fra den samme fyr, saaa... nok ikk saa slemt som Mobilsiden giver udtryk for.

0 0
Durante 24-11-2011 13:34:22

Forhåbentligt er det ikke de store skader. Det ville være synd

0 0
labodilsen 24-11-2011 09:11:25

Jeg mindes at have læst en tilsvarende historie, men om et æble produkt?..

Det er åbenbart på mode, at populære mobiler skal have batteri problemer :)

0 0
x