Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Begrænset ubegrænset data hos Greentel

Begrænset ubegrænset data hos Greentel

Teleselskabet Greentel reklamerer med ubegrænset data, men kunderne må helst ikke bruge for meget.

Det lille teleselskab Greentel tilbyder et “All Inclusive” tillægsabonnementet med ubegrænset SMS og data for kun 69 kroner om måneden. Det lyder som et rigtigt godt tilbud - måske lidt for godt.

Selvom det fremgår af selskabets hjemmeside, at “All Inclusive” tillægsabonnementet indeholder ubegrænset SMS og data, så vil Greentel helst ikke have, at kunderne benytter for meget data.

Hvis en kunde har et for højt dataforbrug, så bliver abonnementet nemlig lukket eller kunden opkrævet særtaksering - også selvom det fremgår af teleselskabets markedsføring, at de tilbyder ubegrænset SMS og data.

Tidligere har Greentels abonnementer ikke været underlagt nogen synderlig form for restriktioner, men dette ændres nu.

Truer med særtakst og lukning

Teleselskabet har per 29. august udsendt en e-mail til deres kunder, hvori de skriver, at det "desværre har været nødvendigt at ændre lidt i betingelserne".

Det er nemlig ikke meningen, at abonnementerne skal deles, understreger teleselskabet. 

Og er der nogle kunder der bryder det, vil Greentel forbeholde sig retten til at "særtaksere og i yderste konsekvens lukke numre". 

Begrænset ubegrænset data

Teleselskabet anser det altså nu som misbrug af abonnementet, hvis man benytter ”All-inclusive” tillægsabonnementet til mobilt bredbånd, eller datadeling med en bærbar PC, såfremt man ikke benytter abonnementet til tale - eller hvis man taler meget begrænset.

Ifølge Greentel så forsætter tilbuddet om ubegrænsede data i “All Inclusive” tillægsabonnementet dog uændret.

- “Vi har præciseret, at hvis man køber et taleabonnement for at anvende det som mobilt bredbånd, så er der tale om misbrug,” udtaler Allan Baadsgaard, Partner i Greentel og forsætter:

- “Der er nogle få, der mener, de har fundet en 'smart' fidus ved at købe et Flexdeal eller Fixdeal taleabonnement, men anvender det til mobilt bredbånd. Vi prøver nu gennem vores præcisering af betingelserne, og nøje overvågning af adfærden, at sætte en stopper for de få, der skader de mange. Hvis det ikke lykkes er en begrænsning på All Inclusive pakken næste alternativ.”

Allan Baadsgaard understreger, at der ikke er indført nogen form for mængdemæssig begrænsning på “All inclusive” tillægsabonnementet.

Hele mailen fra Greentel

-"Hos Greentel er vi altid klar til at give dig de billigste priser, så netop du får det bedst mulige abonnement. Desværre har det dog været nødvendigt at ændre lidt i betingelserne, da alle vore abonnementer er til privat brug, og derfor ikke må deles. Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du skulle have spørgsmål. Ellers kan du altid finde mere information på vores hjemmeside.

Greentels abonnement er opdelt i abonnementer anvendt til Mobilt bredbånd og abonnementer anvendt til tale kombineret med sms, mms, GPRS forbrugsafregnet eller købt som pakker. Greentel forbeholder sig retten til at særtaksere og i yderste konsekvens lukke numre, hvis abonnementer ikke anvendes efter hensigten og på en måde, der ikke kan betragtes som normalt for enkelt personers private og erhvervsmæssige forbrug.

Helt specifikt vil det blive betragtet som misbrug, hvis pakker tiltænkt tale abonnement som Fri sms, Ubegrænset sms og data og tilsvarende samt Mobilt bredbånds abonnementer udnyttes af andre end kunden selv – det vil for eksempel sige datadeling og smsdeling.

Ligeledes vil det bliver betragtet som misbrug, hvis pakken Ubegrænset sms og data og tilsvarende anvendes som sms gateway eller tilsvarende eller som mobilt bredbånd og dermed uden eller med stærk begrænset tale anvendelse. 
Vi ønsker dig en rigtig god dag.


Mange hilsner
Greentel"

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Thomas Kristensen 30-08-2011 19:36:18

De virker ikke særlig kvikke
Det må da være muligt at gøre sådan at et mobil abb. ikke kan bruges til mobilbredbånd, og at et mobilbredbånd abb. ikke kan bruges til tale og sms

Desuden så kan man da ikke gå ud og sælge noget, for så at ændre det 180 grader, fordi man ikke tjener penge nok
Måske var det hele bare planlagt, for at få så mange kunder som overhoved muligt, for så derefter at ændre tingene
Og så er kunderne tvunget til at blive i de 6 måneder de er i binding :)

Virkelig dårlig stil, og endnu en grund til hvorfor man ALDRIG skal vælge nyopstartet/små selskaber :)

0 0
Rene 30-08-2011 15:59:40

Det er da bare om at skifte hurtigst muligt.

Men er det lovligt at de sætte en begrænsning på hvad det må bruges til?

For i min verden svare det til at de siger i må ikke ringe til nogen i Randers.

0 0
30-08-2011 15:41:20

Et frit dataabonnement som jeg ikke kan bruge frit er da det mest idiotiske jeg længe har hørt om og som Jan skriver så er det jo komplet uforudsigeligt hvornår de begynder en overtaksering.

Konklusionen er at de må være fuldkomne idioter eller grådige hos Greentel, når de først lover ét og så lover noget andet.

0 0
Jan 30-08-2011 14:57:13

Det som slår mig mest med den udsendte mail er at den er skrevet så kryptisk at teleselskabet selv kan definere hvad de mener er for højt uden at den enkelte bruger har en chance for at finde ud af det.

0 0
Stone 30-08-2011 14:53:56

Sådan en strategi virker absurd syntes jeg. På den ene side kan jeg godt se, at hvis de også sælger mobilt bredbånd at det så skader deres forretning. MEN på hvilken måde kunderne vælger at anvende deres abonnement på, bør ikke være reguleret af teleselskaberne. I min verden svarer det til at man har en bredbåndsforbindelse, og det så kun er den som står som ejer af forbindelsen der må anvende den. Og hvis jeg skal blive lidt paranoid et øjeblik opfordrer denne stategi til endnu mere overvågning af den digitale verden. Måske bare mig.....

0 0

Om brug af cookies