Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Bekræftet: Nokia 808 Pureview kommer til landet

Bekræftet: Nokia 808 Pureview kommer til landet

Du kan godt begynde at glæde dig - Nokia 808 Pureview kommer til Danmark

Visse danske medier har i løbet af dagen rapporteret, at Nokias nye smartphone, Nokia 808 Pureview, ikke kommer til landet. Disse rygter er dog ikke sande, så du kan godt begynde at glæde dig.

Nokias danske produkchef, Niels Kjeldstrup, bekræfter overfor Mobilsiden.dk, at Nokia 808 Pureview kommer til Danmark.

Til Mobilsiden.dk udtaler han:

- "Danskerne skal da ikke gå glip af en sand kamera revolution, som det vitterligt er. Som Elop (Nokia direktør /Red) sagde: Hvad husker du fra Mobile World Congress 2012?"

Nokia har endnu ikke frigivet hverken forventet pris eller en forventet dato for introduktionen af telefonen.

Læs mere:
Nokia 808 Pureview - 41 megapixels

Nokia 808 Pureview - det første kig

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peder Alipio Thurøe 02-03-2012 08:21:26

Det lyder spændende...

0 0
Bris 01-03-2012 14:14:53

.. Køb en telefon hvis du gerne vil ringe :) Heldigvis har vi hver sin smag.. Men sådan som den telefon ser ud, så gad jeg sku ikke gå rundt med den i lommen.
Og hvis den alligevel default(som nogen skriver), står på 5mp, hvorfor skal man så købe telefonen?

Jeg tror da også, at hvis man godt kan lide at tage billeder, så kommer det ikke an på antal MP, men kvaliteten af linse, zoom osv osv..

Meget fed punchline med 44MP, men den havner ikke i min lomme :)

0 0
01-03-2012 10:58:25

endelig en nyhed med nokia software til symbian fans
send bare en til mig tak!!!!!!

0 0
Henrik 01-03-2012 09:16:12

Fuck yeah! :-D

0 0
D. Jensen 01-03-2012 01:23:44

Kører den ikke Windows???

Så springer jeg over!

0 0
Allan 01-03-2012 11:54:22

Du må gerne springe over, hvis du er mere til brugervenlighed end fleksibilitet. Jeg bruger både Windows Phone og Symbian Belle hver dag og Windows Phone er klart mest brugervenligt mens Symbian er mere fleksibelt (IMHO). Så hvis du er til brugervenlighed og Windows Marketplace, så springer du bare over 808 Pureview... ;-)

0 0
Martin Pedersen 29-02-2012 19:15:28

Denne telefon er ikke andet end en potensforlænger.

Der er ganske enkelt ikke nogle almindelige forbrugere der kommer til at udnytte de 41MP... Samtidig med at de så har valgt at bruge Symbian (det døende mobil-OS), fordi de tekniske udfordringer med Windows Phone var for store, synes jeg bare viser at de mere prøver at sætte rekord end egentlig at at komme med et topprodukt. Den er en klods af en anden verden, jeg mener bestemt ikke at den vil være ordentligt konkurrencedygtig med andre producenters kommende "flagskibe", som sandsynligvis også får større (12/16/20MP) kameraer i.

Som niché-produkt til foto-entusiaster vil den selvfølgelig blive det naturlige valg, men er dette marked stort nok til at gøre det til en god forretning for Nokia?

Er lidt skeptisk til hvorvidt professionelle fotografer vil tage den til sig, da jeg godt kunne forestille mig at et spejlrefleks kamera stadig er langt bedre end det bette objektiv der kan være i telefonen (på trods af dens størrelse).

Alt i alt - Det er fedt at de gør det, men synes Nokia skal tænke sig lidt mere om angående valg af produkter, når man tænker på deres økonomiske situation for tiden. Nokia 800 Lumia er altså ikke nok til at redde deres røv..

0 0
Henrik 01-03-2012 11:17:34

Du har slet ikke fattet hvad der er gang i for tiden, eller hvordan 808'eren virker.

808 er ikke bare _lidt_ end konkurrenterne, den er flere år foran!

Den har 4 gange bedre lysfølsomhed ifht. iPhone 4S og 6 gange zoom evne uden tab ved 5 MP billed-tagning. Sensorens størrelse kombineret med den store 1/1.2" linse bliver brugt til at øge detaljlegraden og lysfølsomheden til noget der svarer til en Canon 60D(!!).

At det er Symbian betyder ikke en skid. Hvis man er app-afhængig og mainstream bruger - jamen, så køb da forhelvede da bare hr. og fru Frikadelle telefonen over dem alle - iPhone.

Hvis man vil have noget med kant og unikness over sig med suveræn teknologi og fin brugervenlighed (ja, Symbian Belle er faktisk ganske fremragende), så er en 808 absolut interessant.

0 0
Kim 01-03-2012 08:23:45

Ja, du har vist ikke forstået konceptet helt, eller ellers fulgt med i deres nyheder på MWC.

Først og fremmest, er det ikke meningen at vi skal rende rundt og tage billeder som vi kan blæse op på en husgavl bagefter hele tiden. Defaultsettingen ligger på 5MP, men sensoren på 41 MP samt Nokias Pure View teknologi gør, at du kan tage væsentligt bedre billeder i mindre opløsninger.
Samtidigt har du 4 gange lossless zoom når du optager video i HD.

Man skal naturligvis være enig i præmissen om, at det med et kamera i en telefon overhovedet er noget værd, før end man kan se en idé i denne. Men omvendt skal du netop snart ud i at købe semi/professionelle kameraer før det giver mening - der er en hel branche der har fået noget genvaldigt at tænke over. To faktisk.
(Og nogen der af uforklarlige årsager har lavet kameraer der kører på Android, der burde tænke sig om en ekstra gang).

Der ud over, så har Nokia jo altså også præsenteret andre nyheder, herunder Lumia 900 og 610. De ligger sig ind på hver side af 800'eren.

0 0
andreasvo 29-02-2012 19:51:18

Vrøvl fra ende til anden. Jeg har en symbian bell, en c7 og jeg er udemærket tilfreds, når der så kommer størrer skærm og 1300GHz har den alt jeg skal bruge. Gps /navgation , musik, foto, tale, sms pg tjek af mail det er det jeg bruger. Prøv at forstå hvad de bruger de 41mp til.
Har haft ip4 og htc D. Dejlige telefoner men køber helt sikkert 808. Prøv liga at tænk på hvor meget der er sket med symbian siden 11-02-2011 hvor nokia annonceret at de ville satse på WP. De har lovet at supporte symbian til 2016. Det er helt fint med mig.

0 0
andreasvo 29-02-2012 19:50:32

Vrøvl fra ende til anden. Jeg har en symbian bell, en c7 og jeg er udemærket tilfreds, når der så kommer størrer skærm og 1300GHz har den alt jeg skal bruge. Gps /navgation , musik, foto, tale, sms pg tjek af mail det er det jeg bruger. Prøv at forstå hvad de bruger de 41mp til.
Har haft ip4 og htc D. Dejlige telefoner men køber helt sikkert 808. Prøv liga at tænk på hvor meget der er sket med symbian siden 11-02-2011 hvor nokia annonceret at de ville satse på WP. De har lovet at supporte symbian til 2016. Det er helt fint med mig.

0 0
gielsgaard 29-02-2012 19:07:52

hvilket system kommer den til at køre med ?

0 0
labodilsen 29-02-2012 17:49:59

Se det kan vi lide at høre, var lige ved at frygte jeg skulle til at importere, for at få fingre i den.

0 0