Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Besværligt at sætte Galaxy S III til fladskærmen

Besværligt at sætte Galaxy S III til fladskærmen

Det er krævende, at få Galaxy S III sat til fladskærmen i hjemmet. Læs her hvordan det sker.

Samsung har sammen med Galaxy S III lanceringen ikke kun ændret på hardwaren der kører inden i telefonen, men også stikket i bunden af telefonen er tilsyneladende blevet ændret.

Det betyder du skal ud og købe nyt tilbehør til din Galaxy S III, hvis du vil have den til at virke med din fladskærm via en HDMI forbindelse. Et hurtigt tjek på nettet viser, at adapteren du skal bruge koster op imod 299 kroner.

Den nye adapter er ikke kun specielt tilpasset mobilen, men den skal også have sin helt egen strømforsyning for at virke.

Således skal du altså koble HDMI-adapteren til telefonens Micro-USB indgang, herefter skal du koble dit HDMI-kabel til adapteren, og den sætte anden ende ind i fladskærmen. Men det er heller ikke helt nok, for ud over det, skal du koble telefonens lader til stikkontakten, og sætte den ind i HDMI adapteren.

Er du også forvirret? Så er det forståeligt, for det er endnu ikke set at der skal så mange kabler til at få det til at virke, samt at den almindelige MHL-til-HDMI adapter ikke virker med Galaxy S III.

En video lavet af Clove.co.uk viser dig hvordan det hele foregår herunder.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

12-06-2012 20:13:18

På Samsungs side står der at den er til opladning. Og du kan endnu ikke købe den der, først fra august, eller det er hvad de skriver på deres side.

Men strøm eller ej, så er det i hvert fald mere end hvad visse andre mærker kan.

0 0
13-06-2012 20:28:01

Arh sorry. Det er så kun i lille snoldede DK at de venter....

0 0
A-one 11-06-2012 22:14:27

Synes det godt at mobilsiden også bringer den slags artikler til folk der ikke er eksperter i alle androids finesser. eller vil bruge tid på at downloade forskellige apps til formålet. Helt klart en detalje som er vigtig for en del kommende købere af SG3.

0 0
Jacob Smidt 12-06-2012 08:44:15

Mange tak A-one :)

Det er helt sikkert også ment som en oplysnings-artikel til mulige købere :)

0 0
lone96 11-06-2012 19:21:35

Køb imediashare i play butikken. Så kan film, billeder, musik, youtube osv. deles trådløst. En meget billigere og bedre løsning.

0 0
GadgetMe 11-06-2012 16:09:57

Hvis man endelig bruger et HDMI kabel er det vel for at se en film eller lign. og hvem gider stå med en mobil efter der er flad for batteri?

Virker temmelig logisk at man tilslutter strøm til adabteren/mobilen.

0 0
Benjamin Jensen 12-06-2012 15:31:04

Skal jeg så også have tilsluttet min iPad til strøm når jeg ser film på den? Eller skal jeg have tilsluttet strøm til min iPhone når jeg bruger navigation i min bil?

Jeg troede, at hele ideen med Android var, at man havde friheden til at vælge. Men den frihed er åbenbart begrænset.

0 0
13-06-2012 20:28:59

Vil nu gerne se dig bruge navigation fra KBH til Aalborg på batteri.....

0 0
Lars 11-06-2012 15:48:04

Hvem gider dog overhovedet, at sætte en smartphone til et TV med et kabel?

0 0
David 12-06-2012 09:34:14

Hvordan ville du lettere vise 1080p du har taget på din telefon hjemme hos dine venner?

0 0
DX 11-06-2012 15:38:30

Android folk til at skrive jeres artikler vedrørende Android, det er da rystende så lidt grundlæggende viden i har om dette OS, så erkend det dog, det er jo ingen skam.

0 0
DX 11-06-2012 15:33:33

at denne er specifik for SG3, er der da ikke noget nyt i at strøm forsyningen skal være koblet til ?

0 0
Jacob Smidt 11-06-2012 16:10:44

Andre producenter kan godt finde ud af at lave det uden brug af ekstra tilbehør og to kabler.

Læs: Sony, Motorola og LG er blandt de der kan finde ud af at lave en direkte HDMI udgang.

0 0
mss999 11-06-2012 23:48:35

Ja og sikken de pynter de udgange. Du må hellere snuppe en allshare cast dongle fætter for at mindske forvirringen.
http://www.clove.co.uk/samsung-allshare-cast-dongle-samsung-galaxy-s3

0 0
CJ 14-06-2012 12:40:45

Kan heller ikke forstå hvorfor man hænger så meget i "gamle" løsninger. Allshare dongle skal bare tilsluttes et tvs hdmi indgang og så streamer SG3 indholdet fra SG3 direkte til tv skærmen. (Wifi direct)Ingen delay, ingen wifi passwords. SG3 skal som sådan ikke bruge kabel for at det kører. Afspiller 11 timers video på et opladet batteri, men kan også bruges til andet :-) http://www.youtube.com/watch?v=O-sAEJmTswU

0 0
hatfisk 11-06-2012 15:31:23

For det første fungerer denne adapter på nøjagtig samme måde som den tilsvarende adapter til sII, så jo det er set før!

For det andet får jeres beskrivelse det til at lyde mere kompliceret end det faktisk er. Adapteren fungere som enhver anden adapter med den ene undtagelse at den skal have strøm, og til dette formål kan man benytte telefonens lader eller en hvilken som helst anden micro USB lader.

0 0
Jacob Smidt 11-06-2012 16:08:41

Hej Hatfisk.

Hvor i artiklen bliver der nævnt at det IKKE er det samme som Galaxy S II?

Og det ER mere kompliceret end det kunne være! Flere producenter kan godt finde ud af at sende billedet over i en fladskærm UDEN brug af hele to kabler og en adapter.

Men ellers god fornøjelse med Mobilsiden.dk

0 0
hatfisk 11-06-2012 16:28:57

HER: "for det er endnu ikke set at der skal så mange kabler til at få det til at virke" Hvis det var rigtigt kunne det jo ikke være det samme på SII!

0 0