Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Bibob sætter prisen ned - men ikke for alle

Bibob sætter prisen ned - men ikke for alle

Nye kunder hos Bibob får billigere priser, mens eksisterende kunder glemmes.

Priskrigen blandt lavprisselskaberne er ikke gået helt død endnu.

Senest har Bibob, som en del af en tidsbegrænset kampagne, sænket prisen på selskabets 5 timers pakke.

Pakken indeholder udover 5 timers taletid også 5 GB data og fri SMS/MMS. Normalprisen på pakken er 149 kr. pr. måned, men nye kunder får indtil 27. september mulighed for at tilmelde sig til kun 129 kr. pr. måned.

Altså en besparelse for nye kunder på en flad tyver pr. måned.

Flere debattører, der er Bibob kunder, har på vores søstersite Mobildebat.dk højlydt klaget over, at Bibob ikke automatisk har tilbudt den nedsatte pakkepris til eksisterende kunder.

Således er eksisterende Bibob kunder ikke blevet orienteret om kampagnen, og flere udtrykker stor utilfredshed med denne forskelsbehandling.

Det er dog lykkes for flere af debattørerne på Mobildebat.dk, at få nedsat deres månedlige pris til 129 kr. efter henvendelse til Bibobs kundeservice.

Udover kampagnen på 5 timers pakken, så har Bibob i samme ombæring også tilføjet ekstra data i deres 10, 15 og 20 timers pakker, så disse nu alle indeholder 5 GB data.

Kommentar

x

Opret bruger
Ari L. 02-09-2011 18:12:34

Enig med Mikkel L. og Ove Andersen.

Der er tale om manglende forståelse for kunderne og konkurrencen på markedet (telekom).

Burde have konsekvenser for den der fik ideen hos Bibob.

Men jeg mener ikke, at man skal generalisere og tro, at andre operatører og/eller MVNO'er kunne have fundet på noget lignende.

0 0
Mikkel L 01-09-2011 15:00:08

Det er old school kundehåndtering, kun at tilbyde en reduktion for nye kunder.
Det er langt billigere for teleselskaberne at gøre noget mere for at holde på deres eksisterende kunder, end at forsøge at kapre nye.

0 0
Ove Andersen 30-08-2011 12:41:58

Det minder lidt om noget teleselskaberne før har praktiseret - at man skal kontakte dem for at få prisreduktion, mens kunder der ikke aktivt gør noget kører på max pris. Det er ikke blevet bedre for BiBoB efter de blev købt af Telenor. Tror ikke Frank Rasmussen ville have lavet dette stunt, da det vækker harme hos BiBoB kunder.

Er noget gal over, at man skal kontakte kundeservice (som er umulig at komme igennem til), for at få prisreduktion.

Se mere om BiBoBs åbenlyse dishing af gamle kunder her: http://telesnak.dk/showthread.php?p=14496

0 0
x
Om brug af cookies