Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Bibob vs. Happii. Kreativ mobilkrig

Bibob vs. Happii. Kreativ mobilkrig

Ufine metoder om at påføre konkurrent tab - trusler om politianmeldelse af kunder, og brugere der forsvarer deres favoritselskab. Mobilkrigen mellem Happii og Bibob er i fulde omdrejninger. Her en lille status inklusive brugernes meninger.

Happii er på 10 øre med 99 kroners abonnement - Bibob har 60 øre med mulighed for 25 øres bonus pr. minut for alle opkald der ikke kommer fra Sonofons mobilnet. Sådan er status torsdag den 24. januar 2008.

I den seneste uge er bølgerne gået højt mellem de to teleselskaber, der tidligere begge har sagt, at de slet slet ikke går efter hinandens kunder.

Fredag kunne Ekstra Bladet fortælle, at Bibob direktør Frank Rasmussen havde overvejet, at købe 1000 abonnementer hos Happii Mobil, og lade dem ringe, så meget han kunne, for at påføre konkurrenten tab. Tiltaget blev dog ikke til noget, da direktørens advokat vendte tommelfingeren nedad. I stedet har Bibob indført "modtag opkald og få bonus".

Happii Mobils direktør Poul Thyregod, mener tiltaget er uetisk og konkurrenceforvridende.
- "Frank Rasmussen prøver, at få folk til at hjælpe sig med, at fjerne en konkurrent", siger han til Comon. Hos Bibob er meldingen, at bonusordningen ikke er for at skade Happii, men erkender at konkurrentens pris på 10 øre, "måske" har været en medvirkende årsag.

Hos Happii er kunderne nu oplyst om, at man uden varsel vil lukke numre, som ikke bliver benyttet til personligt brug, men bevist er tegnet med henblik på, at generere øget trafik til andre mobilnet end TDC's. Samtdig gør Happii det klart, at enhver udgift for teleselskabet forbundet med misbrug, vil blive rettet mod kunden, med krav om erstatning, samt føre til politianmeldelse.

Så man kan rolig sige, at der er gang i den...

Debat i cyberspace

De to selskabers kreative mobilkrig trækker også fronterne op i cyberspace. På Mobildebat.dk (søsterside til Mobilsiden.dk, red.) diskutterer tilhængere af det ene eller andet teleselskab nærmest religiøst for og imod.

Her et 10 eksempler:

---/ "Frank kan dermed roligt læne sig tilbage og kigge på den humoristiske Happii film. Når filmen er slut fortsætter Frank blot sin forretning til alles glæde"

---/ "Jeg synes at alle skal lade være med at misbruge Happii tilbud. Vi kunder skal ikke være en part i en krig. Vi kan være kunde og bruge deres service på en fornuftig måde. "

---/ "Jeg syntes det er noget rod, og utroværdigt at Frank R som lancerede BiBoB som den mest overskuelige teleselskab, begynder at rode sig ud i sådan noget med penge retur"

---/ "Jeg frygter desværre at Happii selv har kørt sig selv i sænk med de priser "

---/ "...og formål er at knække en konkurrent, så det kan blive dyrere for forbrugeren."

---/ "Endnu en gang et super udspil fra happii. Alt tyder på, at happii sætter dagsordenen iøjeblikket Fantastisk flot, af så ny en spiller!"

---/ "Det kan selvfølgelig også være et beskidt trick for at nakke Haapii - hvis de skulle få for stor success med deres 10 øres ting. Det er dog lidt lavt "

---/ "Det tror jeg gerne Bibob ofrer, hvis resultatet er at Happii skrider i svinget og går konkurs. Det er bizzness dette, ikke følelser."

---/ "Med mindre Happi har indgået en bedre aftale med Unotel end BiBoB har med Sonofon, så må Happii da tabe summer af penge"

---/ "Hvor lavt kan man dog synke. Troede sku højere om Frank og Bibob end at de kunne finde på at overveje sådan nogle ufine metoder."

Der kan læses mange flere meninger på Mobildebat.dk under kategorien "Teleselskaber og mobilnet".

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies