Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Billig Galaxy Tab og iPad konkurrent med Android

Billig Galaxy Tab og iPad konkurrent med Android

Produktet aPad Android A007 er et lavprisprodukt, der kan være et alternativ til Samsung Galaxy Tab og Apple iPad.

aPad Android A011
aPad Android A011

Markedet for tablet computere er så småt begyndt røre på sig. Apple har sendt iPad ud på udvalgte markeder, mens Samsung Galaxy Tab kommer i butikkerne omkring november i år.

I kulissen lurer forskellige konkurrerende produkter, som samtidigt er væsentligt billigere end mærkevarerne. Et eksempel er aPad Android A007.

A011 har en skærmstørrelse på syv tommer og vejer halvdelen af en iPad. Processoren er på 720 MHz og det er styresystemet Google Android 2.1 produktet leveres med - vel at mærke inklusive dansk onscreeen tastatur.

Generelt minder aPad A011 mest om Galaxy Tab, men den har dog ikke FM-radio og kameraet er kun på 1,3 megapixels, mod Samsungs tre megapixels. Men da aPad også kører Android, er mulighederne i forhold til Googles tjenester de samme.

aPad A011 har i øvrigt indbygget trådløst netværk, men kan ikke som standard bruges via mobilnettet.

Den mest afgørende faktor for aPad Android A007 er prisen, som er helt nede på 2.219 kroner inklusive et 16 GB hukommelseskort. En Galaxy Tab vil koste omkring 7.000 kroner, mens en iPad med 16GB hukommelse (WiFi version) ligger på cirka 3.000 kroner.

aPad forhandles af Advanza ApS i Køge via websiten apad-android.dk

Læs også:
 - Alt om Samsung Galaxy Tab

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Gumle K 09-09-2010 21:34:34

Kvaliteten er tvivlsom, men det er billigt hvis man køber det i Kina. 600,- kr. kan man finde "tilsvarende" produkter for.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42216

0 0
Anden 09-09-2010 16:00:49

Jeg synes der ofte skrives meget om, at de kinesiske tablet computere er kloner af iPad. Men da udseendet er noget anderledes (en 7" 16:9 skærm i stedet for en 9,7" 4:3 skærm) og styresystemerne er vidt forskellige, er der vel næppe tale om en klon? Bare fordi et produkt er fremstillet i Kina er det vel ikke nødvendigvis en kopivare?

0 0
Naggie21 08-09-2010 19:13:15

Mon ikke de får et sagsanlæg på nakken med det navn og det udseende der? Den ligner jo sin konkurrent ret meget må man sige.

0 0
Anden 09-09-2010 15:53:11

Hmm, jeg synes nu ikke rigtig aPad's udseende er så meget anderledes end Samsung Galaxy. Faktisk ligner de to hinanden mere end de ligner Apples iPad. aPad er vist også mere en fælles betegnelse for de kinesiske tablet computere end det er et egentligt produktnavn.

0 0
Anders W 08-09-2010 21:00:10

Præcis ... men kineserne ser jo ikke så stort på den slags.

De fleste kineser-kloner er af meget tvivlsom kvalitet, og den har en Rockchip processor, som har ry for at være temmeligt langsom.

Så hvis nogen læser dette og tænker, den må jeg da have, så vil jeg kraftigt fraråde det, og i stedet vente på nogle af de billigere tablets med Android kommer på markedet .. som f.eks. Archos, Wetab eller andre.

0 0
Anden 09-09-2010 16:02:24

Anders W: Jeg synes din holdning til kvaliteten er lidt farvet af fordomme om kinesiske produkter. Der er helt sikkert en masse møg på markedet, men kineserne har faktisk dygtige ingeniører og udviklere. Det er vel ikke uden grund, at et selskab som Nokia har lagt alt deres software udvikling i Kina. Så jeg tror sagtens, at man kan finde kvalitetsprodukter i Kina. Personligt turde jeg ikke købe en tab direkte hos en en eller anden kinesisk eller for den sags skyld amerikansk forhandler. For hvem ved hvor meget der kommer oven i af fragt og moms - og hvem siger at man kan få byttet varen hvis den ikke virker? Så handler jeg til hver en tid hellere hos en dansk forhandler!

0 0
Lowkey 08-09-2010 21:49:52

men kineserne ser jo ikke så stort på den slags.


Du mener vel at de ikke ser strengt på det?
Med alle de kopiprodukter virker det jo netop som om at de ser stort på, om et producenter i princippet stjæler andre firmaers design.

0 0
Anders W 08-09-2010 22:01:09

du har ret, mindre "stavebøf" ;) .. men jeg tror du forstod min mening :)

0 0
Naggie21 08-09-2010 21:34:35

Helt rigtigt.. Tror også jeg venter på nogle af dem du nævner..

0 0
Anders W 08-09-2010 16:29:28

Archos kommer ud med en 7" og 10,1# tablet i løbet af oktober, også her skulle prisen være nede omkring 2-300 USD.

Den vil have WiFi og Froyo, men ingen 3G.

Den vil dog være fremragende til mit formål, og selvom jeg skulle ønske at tage den med på tur, så kan jeg jo bruge min Nexus One som WifI hotspot eller USB tether, så den kan komme på nettet.

Jeg har dog mest tænkt mig at bruge den som opslagstavle/musikanlæg/jukebox/e-bogslæser

0 0
Naggie21 08-09-2010 19:11:37

Skulle lige til at skrive det samme.
Hvis man ikke er derhjemme hvor man har WIFI, så har man jo på farten normalt også sin mobil med, så er det jo nemt lige at slå hotspot til på ens Android telefon.

0 0
Ove Andersen 08-09-2010 15:36:58

Hvis den er hurtig nok, er den da en ganske fin maskine. Har ikke noget at bruge FM radio og kamera i den til noget.

Men et af deres argumenter på siden for aPad i forhold til iPad er:
Styresystemet: Det forhold, at en aPad kører på Google’s Android OS og man kan hente et væld af gratis programmer direkte ned til enheden, er en suveræn fordel frem for Apple’s betalingsprogrammer.

Er en stor del af Apples programmer ikke også gratis? Har aldrig rigtigt brugt en iPxx enhed. Er selv til Android, men ret skal da være ret.

0 0
Ove Andersen 08-09-2010 15:38:25

Og så er det "kun" Android 2.1, dvs. man ikke kan installere programmer på SD kortet men kun på den interne. En FroYo opdatering ville ikke skade :)

0 0
Naggie21 08-09-2010 19:09:39

Altså, det er jo et spørgsmål om root, og så vente til XDA-forumet kommer med en homebrew baseret på Froyo. Ellers kunne men nu også med en rooted telefon installere en app-manager der kunne smide programmer over på kortet inden Froyo kom. Kan da stadig anbefales på Froyo også, da der stadig er alt for mange programmer som ikke kan smides over på kortet.

0 0