Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Bliv beta-tester for DR NU

Bliv beta-tester for DR NU

DR’s Betalab har lagt en prøveversion på nettet af DR NU til mobiler. Se direkte TV eller vælg blandt massevis af ældre udsendelser.

DR’s Betalab søger lige nu feedback på deres beta-version af DR NU til mobiltelefoner.

For dem som ikke er bekendt med DR NU, kan vi fortælle at det en side under DR, hvor du kan se live-tv eller få vist ældre indslag og udsendelser.

DR NU til mobiler er udviklet i HTML5 og er ifølge DR Betalab tilgængelig for iPhone, iPad og Android.

Du kommer til DR NU’s beta-version af DR NU ved at åbne din mobilbrowser og trykke her eller ved at indtaste adressen: http://www.dr.dk/tjenester/drnu-mobil-beta.

Hvis du gerne vil give feedback til DR, kan det gøres via DR Betalab eller via den indbyggede feedback-funktion på den mobile testsite.


Kilde: DR BetaLab 


Læs også:
 - DR snart klar med mobilstreaming
 - DRs TV på vej ud på mobilen
 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Katron 12-03-2012 14:18:02

Der er jo tale om direkte ulovligheder fra DR's side.
Jeg har nævnt det før herinde, og håber at emnet vil blive taget op af mobilsiden.

Ifølge licenslovgivningen, må DR ikke fremhæve licensbetalte ydelser til specifikke producenter. Jeg har haft kontaktet DR for et halvt års tid siden, og der fik jeg svaret at "vi udvikler kun til iphone og android, da det er de systemer der er mest populære for tiden"??
Dermed ment har DR tilsyneladende valgt en side, og dette er ikke lovligt ifølge licensloven.

Vi er alle i samme båd her, og betaler alle det samme beløb i licens. Som Symbian mand er jeg derfor lidt ked af, at en del af mine licenspenge går til udvikling af app's til android og iOS. DR er en public service, og DR skal sørge for at alle deres tjenester så vidt muligt er tilgængelige for alle licensbetalere. DR må ikke yde en service der gør, at hvis man nu ikke har en smartphone eller tablet, og vil ud og købe for at få adgang til feks DR NU, så må servicen ikke tilbydes til specifikke producenter, således at man er nødsaget til at købe et bestemt mærke for at få adgang hertil. Ikke nok med at det er imod licenslovgivningen, så er det også et brud på konkurrencelovgivningen inden for public service ydelser.

Jeg er ved at være godt og grundigt træt af DR, og med deres nuværende holdning indenfor smartphones og tablets, så er de godt og grundigt på vej til at miste deres public service status.

Det er vigtigt at man ikke blot ser mig som en hadsk Symbian bruger. Hvad nu hvis Windows phone i den nærmeste fremtid overgår android/iOS i popularitet, vil DR så stoppe med at lave ydelser til disse platforme, fordi de ikke lige er tidens trend??? Tænk over det.

0 0
D. Jensen 06-03-2012 12:58:07

Kaster håndklædet i ringen og køber mig en iPhone! Ligenu har jeg en dejlig Omnia W, men jeg føler at dette fantasktiske system hele tiden bliver forbigået af offentligheden tjenester. Man bliver sgu da næsten paranoid og begynder at tro at det er et bevidst træk af dem. Fordi at de undgå at bruge eventuelle resourcer på et nyt OS.

Nå men, det bliver nok en iPhone næste gang. Selvom det er i mine øjne et rimeligt forældet system, som trænger til en overhaling. MEN på den anden side, så bliver iPhone ALTID tilgodeset af de offentlige tjenester og bliver ALDRIG ladt i stikken!

Sørgeligt at de offentlige tjenester giver næring til Apple/iPhones succes. Ikke velfortjent...

0 0
Thomas 06-03-2012 14:41:25

Det paradoksale er jo at HTML5 skulle være universel, men af en eller anden grund vælger DR ikke at lukke de andre systemer på.

0 0
06-03-2012 08:13:21

på min sgs2 på både stock og dolphin browser....Men har egentligt kunnet se det hele tiden :D Dog lidt mere overskueligt i denne webapp :D

0 0
kiwi@nicooo.dk 06-03-2012 05:26:04

på samsung galaxy s2 :D!

0 0
GadgetMe 05-03-2012 21:41:42

kører perfekt på Samsung Galaxy Tab 7.7 både i standard browseren og i Dolphin :)

0 0
ihk 05-03-2012 17:11:31

i Safari virker det fint. Men det kunne nu være federe hvis de kom med en App efter min mening.

0 0
Lindberg 05-03-2012 16:11:59

Man skal vel have ICS for at det virker? Ældre Android mobiler kan ikke køre uden custom rom.

0 0
Erik jensen 06-03-2012 11:33:35

Den påstand forstår jeg ikke..

Skal vi forstå det sådan, at du mener at vi skal havde Android 4.0, (noget som måske kun 5 % af alle Android enheder har fået installeret) for at man kan se flash indhold, eller kan det havde noget at gøre med at din enhed har en relativ svag hardware, og at BETA appen ikke er optimeret til din enhed?

ALLE android enheder kan jo som standard vise flash indhold,( hvis du vel at mærke giver tilladelse til det i browserens settings). Da det er en BETA apps kan det måske også være at det ikke virker på din enhed? Hvad mener du?

0 0
Mikkel 05-03-2012 13:21:19

Virker fint

0 0
David 05-03-2012 13:19:06

På android findes der allerede en app der hedder "Se TV fra DR" den findes i engratis og en betalings version. Jeg vil stærkt anbefale betalings versionen der kører meget stabilt uden afbrydelser.

0 0
Danno 05-03-2012 12:53:12

Virker i Dolphin browser på SGSII med custom android 2,3.

0 0
alc 05-03-2012 12:47:02

Virker perfekt på iPhone i Safari :)

0 0
Dan Mørk Frandsen 05-03-2012 12:50:22

Jeps ikke alt det custom rom Android og andre browser bøvl, standart Safari i Iphone køre som det skal. PERFEKT

0 0
Allan Skipper 05-03-2012 13:19:53

Læs lige min kommentar igen.
"Virker også fint i ICS standard browseren..."

Det har intet at gøre med, om man kører custom rom eller ej. Det er chrome beta for android.
Men lækkert for dig, at det OGSÅ virker fint på din standarD (!) browser.

0 0
Jonas 05-03-2012 12:23:44

Virker fint i samsung galaxy s 2 standart browser :) og i firefox! Men spild licenspenge! DANMARK ER FAIL!!!!!!!!!!!

0 0
Allan Skipper 05-03-2012 12:45:17

Virker også fint i ICS standard browseren til CM9 (custom rom, ICS 4.0.3) på en galaxy s i9000.

Vil bare være lækkert, hvis chrome beta ville virke, da jeg personligt foretrækker den frem for stock ICS browser'en.

0 0
Mikkel Secher 05-03-2012 12:12:11

Det fungerer fint i standardbrowseren i ICS, men med chrome for android viser den ikke noget andet end overskrifter.. Ingen billeder.

0 0
Dick Taid 05-03-2012 12:33:17

Hvis man trykker i det sorte felt under overskrifterne to gange, så kommer der lyd. Men ja, ingen billeder (Galaxy Tab 10.1 med CM9).

0 0
Allan Skipper 05-03-2012 12:16:45

+1

Jeg kører 'chrome beta for android' (seneste version) på en galaxy s i9000 med en custom ROM af ICS 4.0.3, og jeg ser heller ikke andet end menuerne i toppen.

0 0
Paw Sandayo 05-03-2012 09:59:02

man skal jo bruge flach... og det er da det semestre nogen sinde når man tænker på flash er på vej ud til mobiler

0 0
buenso80 12-03-2012 13:00:55

Hvá Bá ??

0 0
Erik jensen 06-03-2012 11:19:39

Flash er som sådan ikke på vej til at blive ubrugeligt, noget som mange af uvidenhed ellers påstår, men pointen er alene at Flash ikke vil blive videre udviklet mere, udover det mest nødvendige.

Opdateringer og lignende vil naturligvis stadig komme i en lind strøm fra Adobe - også i fremtiden

Det betyder at man fortsat også fremover vil kunne se de mange websider med Flash relateret indhold(80%) i en rigtig god kvalitet på sin Android enhed, noget som f.eks Apple brugere aldrig har kunne få vist på deres enheder og heller ikke vil kunne få dem til det!

De må istedet vente på at websiderne vælger at benytte eller skifter over til formatet HTLM5, som ganske rigtigt er den platform som der i fremtiden satses og udvikles på.

Alle Android enheder har foruden Flash naturligvis også hele tiden kunne vise HTLM5 indhold...

0 0
Dan Mørk Frandsen 05-03-2012 10:18:28

øh jeg kan se tv via den på min Iphone så med mindre Apple er begyndt på flash ( NOT) til deres mobil så er du forkert på den.

0 0
Paw Sandayo 05-03-2012 11:22:54

så er det bare mig der ikke kan Se det på min mobil

0 0
Jesper Thygesen 05-03-2012 11:26:24

Jeg tror at de tjekker hvilken telefon du har. Jeg har en Samsung Omnia 7 med Windows Phone som understøtter HTML5. Jeg bliver bare sendt videre til desktop versionen af dr nu.

Diskriminerende! :)

0 0
Thomas 05-03-2012 14:44:08

Wp understøtter ikke HTML5 ret godt, men jeg tror nu ikke det er problemet, tror nærmere at siden sender alt andet end android og iOS videre. Den sender også Nokia N9 videre både standard browser og firefox... så det har ikke noget med HTML5 egenskaber at gøre. Så ja der er tale om diskrimination.. :-)

0 0
05-03-2012 13:24:14

Hvis du læser artiklen så står der faktisk at det kun er understøttet af Android og æbleenheder.

Men med en passende kraftig enhed kan man da også bruge desktopversionerne... hvis man har flash, så det hjælper dig egentligt heller ikke så meget.

0 0
ladjo 05-03-2012 11:24:42

Din telefons browser skal understøtte HTML5 !

Prøv at finde en browser der gør det !

0 0