Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Bliver den næste Google Nexus-mobil en LG?

Bliver den næste Google Nexus-mobil en LG?

Både HTC og Samsung har fået lov at lege med Google i samarbejdet om en Nexus-mobil. I følge rygtet bliver det LGs tur næste gang.

Første gang en Google-mobil så dagens lys, skete det i samarbejde med HTC, og afkommet fik navnet Nexus One. Herefter blev det Samsungs tur til at lege med Google, og sammen fik de Nexus S.

Den næste Google-mobil kommer angiveligt i forbindelse med annonceringen af Android-versionen Ice Cream Sandwich sidst på året.

I følge electricpig.co.uk siger rygter, at det denne gang bliver LG, der skal hjælpe Google med at lave “en ren Google-oplevelse”.

Rygtet peger i øvrigt på, at LG eventuelt vil bringe en Tegra 3 quad-core procesor ind i forholdet. Chippen er angiveligt fem gange så hurtig som Tegra 2, der sidder i LG Optimus 2X.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Anders W 17-05-2011 15:47:46

Dette er en ganske glimrende telefon .. man skal bare lige skifte ROM'en ud med noget som kompetente mennesker har lavet ;)

Generelt skal man ikke lade hardware-producenterne lave deres software til deres produkter. Det bliver næsten altid noget værre ged (Motorola, HTC (før i tiden i hvert fald), Logitech, Asus etc.)

De skulle overveje at hyre et par af de moddere der findes rundt omkring i Cyberspace, som nogle gange laver helt vilde ting med div. ROM.

0 0
Henrikmand 16-05-2011 08:20:09

LG har nok ikke det allerbedste ry, når det handler om software, og det er muligt at de ikke er helt "voksne" nok til at lege med i forhold til Samsung og HTC.

Men de høster altså også voldsom kritik for deres egen software - gang på gang!

Når vi taler om en Nexus, er det jo helt forkert at skælde ud på softwaren. Det er sådan set Google, der har ansvaret for den. Hvis LG skal producere den næste Nexus, er det hardware, de skal sammenlignes på.

Jeg har selv en O2X nu, og lavede mange sammenligninger, inden jeg købte den. Jeg kiggede på Desire, Legend, Nexus S og Galaxy. Det er kun Legend, der kan følge med i byggekvalitet.

Min O2X kører med Fr16 fra Modaco, og er hylende hurtig. Jeg har en iPhone4 og en Nokia E7 liggende i skuffen, som er fuldstændig "clean" for software o.a. Ingen af dem kan følge med min O2X!

... altså er det software, det handler om!

Hvis LG bygger en Nexus i samme kvalitet som O2X, kan det kun blive godt!

0 0
adam 14-05-2011 18:35:09

Hej, jeg er en lykkelig ejer af en O2X, og jeg forstår simpelthen ikke al den kritik der har været, jeg ville glæder mig hvis LG skulle producere den nye Nexus mobil. Jeg har både ejet en samsung og en htc, og med begge har der været problemer tidligere. Ja O2X er ikke perfekt, men det var de Galaxy og desire heller ikke. O2X er absoulut den bedste af de 2 jeg har ejet.
ingen smartphone kan nogensinde blive perfekt. O2X kan godt hakke lidt hvis jeg har alt for meget kørende hele tiden, har installeret Launcher pro og det kører upåklageligt. LG held og lykke med Nexus mobilen, hvis det bliver jer

0 0
adam 14-05-2011 18:35:06

Hej, jeg er en lykkelig ejer af en O2X, og jeg forstår simpelthen ikke al den kritik der har været, jeg ville glæder mig hvis LG skulle producere den nye Nexus mobil. Jeg har både ejet en samsung og en htc, og med begge har der været problemer tidligere. Ja O2X er ikke perfekt, men det var de Galaxy og desire heller ikke. O2X er absoulut den bedste af de 2 jeg har ejet.
ingen smartphone kan nogensinde blive perfekt. O2X kan godt hakke lidt hvis jeg har alt for meget kørende hele tiden, har installeret Launcher pro og det kører upåklageligt. LG held og lykke med Nexus mobilen, hvis det bliver jer

0 0
Rolfiboy 14-05-2011 03:35:56

Gider ikke støtte Nvidia som er med til at fragmenterer android platformen med deres specielle CPU arkitektur der tillader spil kun specielt til Tegra, istedet for at følge standarten fuldt ud.

0 0
Kevin 14-05-2011 00:10:49

for jeg skal aldrig nogensinde have noget fra LG igen. Den X2 er det første og sidste jeg prøver fra deres side.

0 0
Søren 13-05-2011 18:15:38

Jeg har også gættet på LG i den anden artikkel fra i går.
Google har lidt en "Vi er stærkere sammen" mentalitet og jeg tror det at give Nexus projektet til forskellige er ligesom Googles måde at spænde hjelmen for dem der har haft en dårlig lancering af en top model.
Samsung Galaxy S havde også en hård start sidste år (Jeg har den selv og er vild med den) og de fik lov at lave Nexus S.
LG havde en svær start med deres top model (kan ikke huske hvad den hedder) så måske...
Men Sony Ericsson havde en RIGTIG svær start med deres X10 så måske får de chancen, men de er nu kommet rigtigt godt igen med Arc'en.
Så jeg syntes at LG har fortjent chancen :)

0 0
Jesper 13-05-2011 16:46:57

Hvis man husker at alle Optimus 2X's dårligdomme kommer fra LG's software, og at mobilen i alle andre henseender er lidt af et vidunder til prisen, så er det vel næsten en perfekt kombination.

Kompetent hardware fra LG uden at de destruerer den underliggende software - ikke dårligt.

0 0
Jensen4 13-05-2011 16:27:07

Så er jeg færdig med nexus, hvis lg skal til at lege med....lg er jo lige til at åbne op og skide i....

0 0
Zeb 13-05-2011 15:42:24

Håber det ikke hvis man ser på alle Optimus 2X problemerne.

Tegra3 er jo ikke forbeholdt LG så det ville andre producenter også kunne smide i.

Jeg har hørt at den næste Nexus skulle blive en Motorola? De er trods alt store på android markedet i USA.

Jeg håber på en Samsung igen - Samsung har allerede annonceret at de leger med 2Ghz quadcore designs - det kunne de passende smide i den næste nexus :D

0 0
13-05-2011 15:48:14

Eller måske en fra SE. De er sq kommet godt igen, efter deres bommert med X10.

Men ja, tror godt nok ikke på LG. Kunne forstå det, hvis O2X var deres første android. Men det er det sq ikke engang.

0 0