Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Blog: Skal, skal ikke, udskifte min gamle iPhone

Blog: Skal, skal ikke, udskifte min gamle iPhone

Så kom den nye iPhone. Jeg er nu i tvivl om, hvorvidt den er et fremskridt, og om jeg kan leve med plastik.

Kære læser!

Jeg har, som mange af Jer sikkert også har, fulgt lanceringen af den nye iPhone. Og ja, nu kommer dagene, så hvor hovedet kører på højtryk, og det vurderes, hvad jeg gør, når den kommer på gaden i næste måned.

Beslutningen er langt fra truffet endnu, da jeg synes der er en del ting, som spiller ind.

Apple har lavet en del forbedringer på iPhone 3G S - men om det er nok til jeg skifter, kan jeg ikke helt blive enig med mig selv om. Synes måske godt, at kameraet kunne have været bedre, mit ønske havde været på omkring 5 megapixel.

Designet - arrghh - øv!

Designet af den nye iPhone 3G S skuffede mig en del, jeg havde håbet på lidt nytænkning fra Apple's side. Måske i form af lidt aluminiumslækkerier, som man kender det fra MacBook Pro.

Men ja, designmæssigt er der ikke rigtigt sket nogen ting. Dette må jo så være, fordi Apple selv mener, at de har et produkt der holder.

Lidt nytænkning været på sin plads! Jeg mener bare Apple er i en position, hvor der forventes lidt nye lækkerier engang imellem. Dette ikke kun på indholdsdelen.

Nye funktioner - men er det nok?

De nye funktioner med copy+paste, lidt bedre kamera autofokus og zoom, længere batteritid, mulighed for MMS m.m. er med til at jeg tænker jeg skifter den gamle 1. generation iPhone ud.

Men om det er nok nye funktioner til, at jeg føler, jeg ikke kan leve uden iPhone 3G S.

Tja det tror jeg lidt, bliver en beslutning jeg tager, når dagen kommer nærmere.

Det afgørende...

...tror jeg lidt bliver prisen.

Men en ting er sikkert, og det er jeg synes virkelig designet på 1'eren var og er det fedeste, men må sige jeg synes Apple's styresystem bare fungerer.

Så de nye features virker ret tillokkende på mig, måske jeg kan lærer at leve med plastikbagside?

Hvad synes du? Skal du have iPhone 3G S?


Mange hilsner ;-)

Lene Birkeslund... (som spekulerer på om det er umagen værd)

Læs også:
 - Blog: Mit år med iPhone

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Anders 11-06-2009 23:34:40

Nej, den første iPhone VAR aluminium (det grå), men havde en sort gummioverflade på den nederste del for at signalet kunne trænge igennem. Grunden til at iPhone 3G og 3G S er af plastic er simpelthen fordi Apple ikke var tilfredse med modtagelsen på den originale iPhone. Sammenligner du en original iPhone med 3G på samme operatør kan du ret tydeligt se en forskel.
En anden ting, den originale iPhone får også copy-paste i 3.0, men desværre ikke MMS, selvom det faktisk ikke giver nogen mening.

0 0
Mobilsiden 12-06-2009 13:42:10

Men vil sige iPhonen (1generation) dog modtager bedre Wi-Fi signal end en HTC Touch HD - ihvert fald ifoelge en test lavet paa et hotelvaerelse i Dusseldorf

Saa ville godt nok forestraekke de gik tilbage til aluminiems bagsiden... ligesom paa deres MacBook's... Meget federe design - og ville goere de andre producenter atter havde noget at efterligne

0 0
Jakob 11-06-2009 22:32:32

Det ligner meget metal det giver jeg dig fuldstændig ret i, men der var en lang debat på mobildebat, da 3G som på markedet, og her blev det "bestemt" at 1. gen også var plastik, dog i en helt anden udgave en 3G

0 0
markb 11-06-2009 22:26:57

Nej det har de ikke..

Den første havde ikke plastik men metal... ;)

Burde nok undersøge inden du retter :P

0 0
Jakob 11-06-2009 19:31:00

Lene, jeg kan ikke lige lade være med at kommentere.

"måske jeg kan lærer at leve med plastikbagside?"

Alle udgaver af iPhone har haft plastikcover indtil nu - så det må din nuværende også have.

0 0
Mobilsiden 12-06-2009 13:38:14

det virker ikke som plastik og ridserne ser bestemt anderledes ud end de goer paa plastik - saa hvis det er plastik der er paa min er det bare ikke saadan noget crap som paa 3G'eren og umiddelbart 3G S'eren :-(

0 0
markb 11-06-2009 17:02:00

3.0 er på ingen måde tungere ;)
Det kører om andet faktisk hurtigere :D

Har selv kørt med det i et godt stykke tid nu, så det skal du sku ikke bekymre dig om :P

0 0
Mobilsiden 12-06-2009 13:36:58

lyder meget godt og glaedeligt

0 0
Clemens 11-06-2009 16:39:14

Jeg har selv en iPhone 3G 16GB, og jeg er temmelig sikker på at udskifte min..

Selv om 3G S på mange måder skuffede mig, så køber jeg den af 2 grunde:

- mulighed for 32 GB musik (nu har jeg pt. 20GB i iTunes, og er temmelig træt af at skulle sidde og sortere i det.

- Den nye hardware (grafikchip, 256 MB RAM, processor på 600 MHz, digitalt kompas, nyt kamera) gør at jeg vælger at opgradere. Dels for at opretholde hastigheden i det (forventeligt) tungere OS 3.0, men samtidig for at kunne udnytte de apps som bliver lanceret ifm. fx kompasset.

(jeg har hørt at google lancerer en tjeneste i google maps, hvor den kombinerer kompas og GPS, og på den måde kan den fortælle fx hvilken bygning, man tager et billede af - SUPER COOL!)

Men altså, det afhænger også lidt af prisen..

Noget helt andet er, at jeg nu har mulighed for at få adgang til 3's netværk, da min bindingsperiode er udløbet, og det er da også et argument for at beholde min nuværende..

0 0
Mobilsiden 12-06-2009 13:35:35

du har ret i det helt sikkert lyder som om der er mulighed for nogen nye og ret saa spaendende applikationer :-) det er ogsaa noget af det der lokker mest - samtidigt med den bare bliver hurtigere :-)

0 0
Martin Nielsen 11-06-2009 15:26:53

Jeg er ikke iPhone ejer, har aldrig været det, og har faktisk kun haft SE telefoner hele mit liv (almost)

JEG kan ikke vente til den udkommer. Plastic cover eller ej, jeg synes den er lækker, lækre features, og kameraet spiller ingen rolle, enhver fotograf med respekt for sig selv tager alligevel ikke billeder med en mobil telefon.

Et mobilcam for mig er til sjov og ballade, og der er 3,2 mp rigeligt. Selv på den gamle iPhone med 2mp så billederne fine ud på skærmen.

Jeg glæder mig til at blive iPhone ejer, den skal bare have et invisible shield på front og cover, og vupti, så er den ridsefri i mange mange år.

0 0
Mobilsiden 12-06-2009 13:33:55

Dejligt at hoere der er kommet en ny iPhone tilhaenger til :-)

Haaber du bliver ligesaa tilfreds med dit skifte som jeg er - havde sony ericsson lige inden ogsaa....

0 0
Jeppe 11-06-2009 13:34:35

Det er sjovt, har også selv en iPhone 2G, og sidder kraftigt at overvejer om jeg skal udskifte den, til fordel for den kommende 3Gs.

Tror også for mig at prisen bliver det afgørende faktor, dog er jeg også lidt skuffet over at de ikke er smidt det plastik-bagcover ud.. Kunne også godt have tænkt mig en FM-radio, men okey, man kan ikke få alt..

Synes man skal passe lidt på med at kommentere kameret, da man jo ikke kan måle hvor godt det er bare ved at se på hvor mange pixels det har..

Men må sige har været fuld tilfreds med min 2G'er, og det som iPhone har, det er et OS som bare virker, hardwaren er som altid lidt bagud..

0 0
Mobilsiden 12-06-2009 13:32:39

Dejligt at hoere jeg ikke er den eneste i den situation... Du maa da meget gerne melde tilbage hvad du ender med at beslutte dig for...

Traenger til lidt hjaelp med min beslutning tror jeg - med mindre den kommer af sig selv naar prisen bliver offentliggjort... Bare meget traet af der ikke er sket mere med designet :-(

0 0