Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Boxer vil konkurrere mod Netflix

Boxer vil konkurrere mod Netflix

Antenne-tv-kunder fik i går adgang til Boxer TV’s streaming-tjeneste Boxer Bio, hvor udvalget er dobbelt så stort som hos Netflix.

Boxer har netop, i går, lanceret en landsdækkende streamingtjeneste med film og serier til antenne-tv kunder landet over. Det skriver Politiken.dk.

Den nye streamingtjeneste hedder Boxer Bio og indeholder 3.500 titler, hvilket er dobbelt så mange som konkurrenten Netflix, og de er fordelt på premierefilm, nye og ældre, danske og internationale.

 - ”Udviklingen på tv-mediet går rasende stærkt nu, og der udvikles hele tiden nye tjenester. I løbet af de seneste seks måneder har det stået stadig klarere, at de elektroniske hjemmebioer - on-demand tjenesterne - bliver noget, danskerne tager til sig i den helt store skala,” siger Boxer TVs administrerende direktør, Steen Ulf Jensen, om baggrunden for lanceringen.

Filmene kommer fra Nordisk Films og SF Anytimes kataloger, og vil blive tilgængelige på Boxer Bio samtidig med de udgives på DVD – nogle endda tidligere end DVD’en er salgsklar.

Modsat konkurrenterne Netflix og HBO, så vil kunderne på Boxer Bio betale per film, der så efterfølgende er til rådighed i 48 timer og man skal være Boxer TV-kunde og man skal være Boxer TV-kunde samt have en digital modtagerboks (pris 2.136 kroner – kan lejes for 89 kroner i 24 måneder), som kan hente filmene. Prisen på filmene bliver mellem 25 og 59 kroner, mens oprettelsen er gratis.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BSG 13-05-2013 10:50:20

Konkurrerer Boxer mod Netflix, med lejefilm?
Hvad så med Blockbuster, Yousee, Viaplay o.s.v., er de så også konkurrenter til Netflix/HBO?

Grunden til at jeg bruger Netflix/HBO, er at jeg ikke skal betale leje for filmene, men en fast månedesbetaling.

Boxer er bare det samme som Yousee o.s.v.

0 0
Sibix 09-05-2013 16:02:07

Der er ihvertfald ikke nogen wow effekt over den tjeneste. Springer gerne over.

0 0
08-05-2013 07:35:03

Men det er vist en kamp de godt kan opgive.

0 0
Villiam 07-05-2013 18:18:50

kamp har de tabt.

man skal have tv antenne for at bruge boxer. netflix skal bare bruge internet adgang. netflix koster 79kr for den danske del og 101,85kr for den amerikanske del. og så har du uendeligt af film, serier og dokumentarer. plus at netflix virker på tablet, ipad, iphone, smartphones, smart tv, medie boxe og på computeren. uden nogen form for antenne ;)

boxer, giv op :P kampen er tabt på forhånd ;)

0 0
Villiam 07-05-2013 18:23:22

sf anytime er også gratis og kører på samme måde som boxer bio ;) selv viaplay kræver ikke antenne :)

boxer, gå hjem og tænk den igennem en gang til ;)

0 0
lasse 10-05-2013 07:28:32

At det ikke hænger sammen skal du snakke med netfix om
Prisen i usa er 8 USD
Hulu, 7,99 USD

0 0
Villiam 12-05-2013 01:30:53

de 101,85kr jeg snakker om, er for adgang til både den danske og amerikanske netflix på en gang :) så man har et lidt større marked end normalt ;)

0 0
Thomas 07-05-2013 17:52:19

Det lyder som noget der er set før, man skal bare kigge på Yousee. Her har de noget der hedder You bio hvor du kan leje film eller se nogen af de elendige gratis film der er til rådighed. Jeg synes ikke rigtig der er nogen på markedet der virkelig har det der skal til for at blive et hit inden for Net Streaming af film og serie, både Netflix og HBO mangler en del endnu inden det bliver godt. Nej hvis der var et udvalg af alt det Blockbuster har på DVD for en månedlig ydelse som hos netflix, og så alle de nye serier, så ville det være noget der var godt.

0 0
10-05-2013 06:31:34

Okay, så du vil streame ubegrænset, for hvad der koster at leje 2 film? Det hænger jo ikke sammen.

0 0
Urbanus 08-05-2013 10:41:05

Synes nu Netflix er ganske udmærket, jeg er okay imponeret over det store udvalg, og det vokser hele tiden. Selvfølgelig er det langt fra alt der er, men jeg har været på siden oktober, og det er stadig ikke lykkes mig at pløje mig igennem alt det jeg gerne vil se, i den begrænsede fritid jeg har, hvor jeg ikke laver alt muligt andet. Udvalget er helt perfekt til mig.

Og især passer det mig rigtig godt at man kan se det hele når man vil, og ikke skal nå at se en film inden for 24 eller 48 timer. Man kan fortsætte med at se der hvor man er nået til på andre enheder, de husker hvilket afsnit man er nået til i en serie osv.

Og alt det for kun 79 kr. om måneden. De fleste jeg kender er hoppet på Netflix nu, så et lille hit vil jeg da nu nok sige de er...

0 0
BSG 07-05-2013 16:49:05

Det er jo ingen konkurrant til hverken HBO eller Netflix, fordi du kan jo leje film allesteder....

0 0
07-05-2013 16:40:16

Hvis man skal betale leje for hver film, så er det jo ikke en direkte konkurrent, da deres ydelser så ikke er ens...

0 0
lasse 08-05-2013 20:35:58

Bestemt ikke med de priser


Modsat konkurrenterne Netflix og HBO, så vil kunderne på Boxer Bio betale per film, der så efterfølgende er til rådighed i 48 timer og man skal være Boxer TV-kunde og man skal være Boxer TV-kunde samt have en digital modtagerboks (pris 2.136 kroner – kan lejes for 89 kroner i 24 måneder), som kan hente filmene. Prisen på filmene bliver mellem 25 og 59 kroner, mens oprettelsen er gratis.

0 0