Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Brug køkkenbordet som oplader

Brug køkkenbordet som oplader

Snart vil din mobillader blive indbygget i køkkenbordet, så du trådløst kan oplade din smartphone med du skræller kartofler.

Inden længe bliver det sikkert muligt at oplade sin smartphone trådløst på køkkenbordet, mens man skræller kartofler og rører i sovsen.

Dupont Building Innovations er blevet medlem af Power Matters Alliance, og er for øjeblikket ved at udvikle en trådløs oplader, der kan integreres i deres materiale DuPont Corian, der blandt andet anvendes til køkkenbordplader.

Det næste skridt for trådløse løsninger er at integrere det i overflader, som bruges i forskellige indretningsløsninger,” siger formanden for Power Matters Alliance, Ron Resnick.

Ifølge formanden er samarbejdet mellem Power Mattes Alliance og Dupont Building Innovations, et fremskridt for organisationens vision, om at gøre intelligente trådløse løsninger, til en integreret del af vores liv.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kasper Jensen 13-10-2014 16:53:07

Jeg er stor fan af trådløs opladning, dog er jeg stadig også fan af kabel opladning.

Jeg synes det er smart at have det som ekstra funktion, som f.eks hvis jeg var ude at spise, var på hotel, diskotek og mange andre steder at jeg som service har mulighed for at oplade

Læste at wify.dk var gået igang med at montere den eksta service inden for opladning. Kan ikke se hvorfor folk hater så meget over at der bare er kommet en eksra måde at oplade på. bare fordi der er kommet en ny alternativ måde behøver man ikke skrotte den gamle.

0 0
Jesper 04-07-2013 09:50:54

...som jeg bor i et forholdsvis nyt hus, så er der formentlig et køkken/alrum aka "samtalekøkken".
Hos os, foregår en stor del af dagens aktiviteter i køkken/alrum, og derfor er det da relevant at have en lademulighed her....men jeg ville nok ikke vælge selve køkkenbordet, men derimod halvmuren mellem køkkenet og alrummet.
"Trådløs" opladning skal nok blive en mulighed i alle mulige borde og reoler, så der er ingen grund til at starte en for/imod diskussion om emnet!

0 0
bimsebasse 03-07-2013 13:20:01

Af alle steder det ville være praktisk at have opladningen i bordet - køkkenbordet? Et sted hvor der arbejdes, er et langt fald ned til gulvet og hvor man relativt sjældent opholder sig, er det der man skal oplade sin skrøbelige smartphone?

Jeg har set mange kreative hacks online med et natobord og en wireless charger (f.eks: http://www.youtube.com/watch?v=xZo2pA0Qc9U). Det giver mening.

0 0
03-07-2013 15:11:51

Det kommer jo nok an på hvem du er ;-) Og hvor meget tid du bruger i dit køkken.

0 0
TF 03-07-2013 21:12:29

Arrhh lige køkkenet er nok det rum folk bruger mindst tid i, så hellere soveværelset eller stuen.

0 0
04-07-2013 09:35:48

Når man kigger på fremgangen af samtale køkkener, så er det i hvert fald ikke kun et sted mange tilbringer 30 min om dagen. Og det er jo nok også det sted at mange bruger den mindst, da man laver meget andet (lige ud over soveværelset, men der er den "hurtige" tilslutning/frakobling måske ikke helt så relevant.) Derudover er der hele situationen omkring antallet af forskellige køkken bordplader kontra stueborde, natborde osv...

0 0
Allan 03-07-2013 14:01:20

Ja præcis køkkenbordet er genialt.
Når du skriver skrøbelig smartphone, må det jo være en Iphone, de tåler nemlig ikke en skid.

Køb en ordentlig telefon, så er det problem løst.

0 0
Jeppe Andersen 03-07-2013 14:43:21

Påstand ....

Hele omgangskredsen har iPhone - nogle behandler dem bedre end andre og der er ingen gået i stykker endnu.

Så luk&buk.

:)

0 0
Allan 03-07-2013 14:55:10

HaHaHa... Iphone er noget skrøbeligt lort. Punktum.

http://www.youtube.com/watch?v=j72MNAdHzMA

Så luk&buk.

0 0
Jeppe Andersen 03-07-2013 15:09:26

Jamen forsæt du blot med dine droptest.
Smider man et glasforlade ned på sten / beton, overrasker resultatet mig ikke. Samme problem ville du nok få med Nexus telefonen (modellen der er produceret af LG).

Dernæst bør du overvege at skrive navnet korrekt. iPhone. Ligesom man skriver BeoVision.

På et senere tidspunkt i dit liv lære du nok forskellen.

0 0
TF 03-07-2013 18:26:51

Jeppe lad være med at spilde din tid på allan han bliver aldrig klogere, sådan han bare og det bliver bare værre vis du presser ham.

0 0
Allan 03-07-2013 20:13:15

Præcis Thomas.- ikke presse :-)
Nej, Allan = ret skal være ret

Når jeg skriver på baggrund af tusindevis af tests omkring iPhone's skrøbelighed, så gider jeg sgu ikke at høre fra Jeppe at det er en påstand.
Gu er det ej, det er da fakta, havde det været samsung, havde jeg skrevet det.

Og læg mærke til at jeg aldrig går personligt efter nogen. hvor i mod andre.

0 0
TF 03-07-2013 21:10:45

Nej du er ikke personlig men opføre dig bare som et pattebarn.

I de tests jeg har set er feks iphone 5 mere holdbar end sgs3/4 men når det er dig skal der selvfølgelig rakkes ned på iphone uden grund, læg mærke til det var dig der absolut skulle snakke om iphone, der var ingen der nævnte iphone før dig og sådan er det vær gang så du må virkelig have et problem med iphone, hvad er dit problem egentlig ?

0 0
Allan 03-07-2013 15:14:42

Det er forskellen på dig og mig, du vil aldrig lære det.
Så lad mig gentage så du har en chance for at fatte hvad jeg siger.

Iphone.- nå ja du er ikke klog nok til at kende forskellen, så lad os skrive iPhone, eller måske bedre, LortePhone er noget skrøbeligt skrammel.

0 0
TF 03-07-2013 18:24:08

Allan 5år ;-)

0 0
03-07-2013 15:14:32

Og du burde nok lære forskellen på ental og flertal ;-) en droptest, flere droptests... Skal vi ikke bare droppe dansk timen, og holde os til mobilsnak ....

0 0
bimsebasse 03-07-2013 14:36:10

Hvordan er det mere genialt end f.eks. sofabord og natbord? Eller er det bare genialt i alle borde? Umiddelbart er køkkenbordet det mindst oplagte sted til formålet, måske lige overhalet af havebordet.

Jeg har i øvrigt en Nexus 4 og kan lide den for meget til at udsætte den for vand og at blive skubbet en lille meter ned på gulvet af skærebrætter osv. Måske giver det mening i store "samtalekøkkener" hvor noget af bordpladsen bliver brugt til nøgler og alt andet end madlavning.

0 0