Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Brugere skuffet over Apple-event

Brugere skuffet over Apple-event

Oven på mandag aftens Apple-event er der stor skuffelse blandt Mobilsiden.dks brugere.

Med den traditionelle keynote åbnede Apple dette års udviklerkonference, WWDC. 

Traditionelt set er det her, Apple viser en ny iPhone, og de fleste forventede da også at Apple ville gøre, hvad de har gjort fem år i træk. 

Men forløsningen udeblev denne gang

Og selvom Apple viste både et nyt OS X Lion, iOS 5 og den nye lagringsservice iCloud, var det ikke nok til at tilfredsstille Mobilsiden.dks brugere. 

Under en afstemning blandt dem, der fulgte med på Live Chat, svarede 66 procent, at de var skuffede over lanceringen, mens kun 34 procent mente det var, som man kunne forvente. 

Blandt medier bliver eventet, der varede godt to timer, beskrevet som både imponerende og skuffende på samme tid. 

Hvad mener du? Giv din stemme i afstemningen herunder.

Læs også:
Gamle iPhones får også iOS 5
iPhone kan snart opdateres uden kabel
Apple stjæler notifikationer fra Android
Her er det nye iOS 5 



Afstemning

Hvad mener du om Apples juni-event?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Blank 09-06-2011 09:53:19

Synes at mandagens Keynote gav det som jeg forventede..

Lion, iCloud og iOS5, havde ikke forventet nogen ny iPhone.

Men jeg væmmes ved Apples måde at få alt hvad de laver til at lyde sindsygt innoverende..
Her har vi så en Lock screen, som kan gå DIREKTE ind i KAMERA.. wow.. har man kunne med android i flere år.
men vi har et helt nyt notifikations system.. ja.. som i har lånt fra Android (bevares, det virker.. så hvorfor ik)
og så har vi det vildeste gennembrud..
iCloud.. men er det ikke bare det vi kender fra Google App's, som vi har haft fra starten.?

Apple viste med denne keynode ikke at de innovere (selvom at de gerne vil) men mere at de blot prøver at følge med i de ting hvor at Android er stærke..

0 0
Jeppe Andersen 10-06-2011 07:22:17

Forklar hvor Google har cloud på dine dokumenter, billeder og musik? evt film

0 0
Blank 10-06-2011 08:48:33

Youtube er som sådan også en del af dit cloud til video optagelser (man kan godt gøre videoer private)

0 0
09-06-2011 00:15:07

iMessage er da det samme som det Blackberry leverer til sine brugere. det virker da også kun mellem blackberry mobiler...

grunden til det kun virker mellem iOS enheder er da fordi Apple vil have flere til at købe deres produkter. og det virker.

0 0
Kalle 08-06-2011 20:27:37

Kom nu med det "SMART DAILING" det bare ikk godt nok ..kom nu ind i kampen

0 0
David 07-06-2011 15:18:57

Mest af alt, er jeg skuffet over at der ikke er kommet widgets, det havde jeg VIRKELIG håbet.

Derudover er jeg træt af services som iService, jeg ved ikke engang præcist hvad det kan, kun at det kun virker med andre iDevices. Jeg gider ikke flere services som facetime, som kun virker med andre med iPhone.

Og tilsidst er det først udkommer til efteråret, det er lang tid at vente.

0 0
Jeppe Andersen 07-06-2011 16:02:24

Enig. Forstod ikke den iMassage. Personligt bruger jeg ALDRIG Gamecenter. Så endnu en af de ting ... tjaa ,, ikke mig

0 0
David 07-06-2011 15:21:38

undskyld, iMessage. Ikke iService

0 0
Pedro 07-06-2011 14:52:35

Lad ENDELIG HTC & alle de andre stå i kø for at smide nye mobiler på gaden hver 3 måned....

Så kan vi andre glæde os til et nyt æble (hvor der rent faktisk er sket noget nyt) he he ;-)

0 0
Blank 09-06-2011 09:47:31

De fleste top mobiler kommer kun een gang om året..
HTC Desire: Marts-2010
HTC Sensation: Juni-2011 (lidt bagud)

Samsung Galaxy S: Juni-2010
Galaxy S2: Maj-2011

Sony Ericsson X10: Marts-2010
Arc: Marts-2011

Så kommer de dog med en masse andre telefoner, som skal danne markede for dem som ikke vil betlae 5000 for en telefon, eller ikke vil have en stor 4 tommer skærm osv..

plus at de både laver windows mobiler, android og egne OS.

men at sige at der kun sker noget nyt hos iOS er vidst indbegrebet af en person som ikke har prøvet andet en iPhone.. for Android udvikler sig mere en iOS gør..
og med iOS5 og iCloud, der kommer Apple endelig op på et niveau hvor at de kan konkurrere med Android..

0 0
07-06-2011 16:07:41

... lige bortset fra at Apple ikke længere kommer med nyhederne, det viser eventet. Dertil kan jeg tilføje WiFi hotspot som var en nyhed på iPhone for noget tid siden. HTC m.fl. havde haft det et stykke tid. Jeg kan faktisk ikke mindes at iPhone er kommet med nogle nyheder for nyligt.

Under alle omstændigheder tror jeg ikke at iPhones publikum er interesseret i alt for meget udvikling, hvilket vel er en årsag til at vælge iPhone.

Bemærk selvom jeg synes apple ofte for credit for nyheder som ikke er nyheder, så er det stadigt et produkt jeg respekterer.

0 0
Pedro 07-06-2011 20:28:02

Man skal nok se lidt på det hele, i det sammenhæng at det er nyt for  brugere! og ikke på om andre har lavet/haft noget tilsvarende pt. eller tidligere he he :-) ved godt folk nærmest forventer at  gen-opfinder og fremviser den dybe tallerken ved hver Keynonte, men roolig nu he he.

Hellere 1 god mobilos der bare virker (og blir bedre), en 10 forskellige slags, der mere el. mindre ligner hinanden og kan det samme (uden at sige noget ondt om HTC-pakken) ;)

0 0
Linden00 08-06-2011 16:37:25

Hellere 1 god mobilos der bare virker (og blir bedre), en 10 forskellige slags, der mere el. mindre ligner hinanden og kan det samme (uden at sige noget ondt om HTC-pakken) ;)


Neeej.. men så uden at sige noget ondt om iPhone-pakken, ligner de da også umådeligt meget hinanden ;)

0 0
Jeppe Andersen 07-06-2011 10:14:21

Synes det er dejligt med mere fokus på OS X enheden :o Godt nok er det en mobil side, og derfor hælder jeres publikum til iSO, men synes nogle gange der går meget "nye bruger i den". Apple levere også til prof afdelingen og de mangler opmærksomhed.

Der er dog mange penge i de private brugere

0 0
LukasMendez 07-06-2011 09:37:24

Jeg tror lidt det har noget at gøre med at der ikke blev nogen ny IPhone vist som forventet. Jeg blev også selv lidt skuffet, men ellers var det lidt hvad jeg havde forventet.

0 0