Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Brugerne: Vi har ikke brug for 4G-net

Brugerne: Vi har ikke brug for 4G-net

Spørg man 3.000 amerikanske brugere, så er der en overraskende stor del der mener de ikke har brug for 4G.

I en undersøgelse fortaget for netværket Sprint i USA, har firmaet Piper Jaffray spurgt efter behovet for 4G-LTE blandt 3.000 smartphone brugere - resultatet overrasker.

Næsten halvdelen eller cirka 47 procent af de adspurgte mente ikke de havde brug for 4G-LTE internet på deres smartphone, mens lidt over hver fjerde eller cirka 26 procent, sagde at de ikke mente der var nogen forskel mellem alle 4G-LTE netværkene tilgængelige, det skriver Cnet.com.

Grunden til at netværket Sprint har fået undersøgelsen foretaget, er med henblik på salget af den næste iPhone, som rygtes have 4G-LTE kompatibilitet.

Undersøgelsen pegede samtidig på at hele 55 procent af de adspurgte forventede at købe den næste iPhone.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tommy 24-08-2012 15:09:35

Kunderne altså, og det er der vel ikke så meget nyt i...

Når 4G bliver ordentligt udrullet og der kommer lidt brugere på vil vi se ca 10mbit hastighed og der er ofte noget mere end hvad vi ser på 3g netværket (især folk med iphones, min kæreste har sjældent over 1mbit i kbh med 3)

0 0
Frederik 27-08-2012 09:29:57

Tja, jeg ved godt hvad jeg snakker om og jeg ved heller ikke hvad jeg skulle bruge 3G til.. jeg tænker aldrig over at 3G er langsomt. Det opfylder fint mit behov på en smartphone.

0 0
Frederik 27-08-2012 09:30:19

Jeg mente selvfølgelig 4G :-)

0 0
Tommy 27-08-2012 10:28:39

4G er jo heller ikke langsomt, og det er jo lige netop det der gør det interessant :)

Simon, jeg er meget enig i at 3G dækningen sagtens kunne blive bedre, men mig bekendt er der ikke noget der tyder på selskaberne ønsker at poste flere penge i systemet :/

Kim, jeg streamer ikke film over min telefon, men derfor kan ting jo sagtens blive langsomme. - især fordi der kommer flere og flere tablets/bærbare med indbygget 3g/4g og især på dem er det interessant at hastigheden er god hvis det bliver brugt til arbejde, eller man bare ikke gider vente to evigheder på at politiken.dk eller andet bliver loaded.
Når markedet for tablets og smartphones bliver ved med at vokse, betyder det også at der er flere om den hastighed der nu er mulig = langsommere hastighed, så jo vi har brug for 4G (og bedre dækning)

0 0
Kim 27-08-2012 11:10:57

Men hov, nu ikke blande tingene sammen. For det er klart at der er et behov for 4G dæknng i forhold til laptops. I begrænset omfang også tablets; Begrænset fordi over 80% af alle tablets aldrig kommer udenfor husets fire væge og dertilhørende WiFi.

Og læg mærke til at undersøgelsen er lavet blandt forbrugere i USA, hvor 3G nettet har været lagt ned længe. Gennemsnitsdanskeren oplever væsentligt højere hastigheder på vores 3G net end man gør i f.eks. New York.
Og når vi snakker om investeringer i nettet, så skal du huske på at man ikke alene opgradere nettet til 4G, men samtidigt moderniserer 3G nettet, da 4G udstyret også indeholder (nyere) 3G.

Men noget der kunne være til gavn for os alle var, hvis folk gad at være så venlige at sortere deres gamle crapps væk, så vi kunne kæmpe imod den mere end fordobling af signal-trafikken der sker hvert halvår. Slet nu for fanden alle de gamle apps der alligevel ikke bruges, og sæt mailen til at hente hvert kvarter...

0 0
Tommy 27-08-2012 12:25:53

Jeg er som sådan ikke uenig med dig, jeg vil bare gerne har flere (u)bekendte faktorer med ind i billedet da de også bruger data.

Jeg er enig i at meget kan gøre i forhold til apps, emails og andet godt. Heldigvis tror jeg da også vi i fremtiden vil se flere og flere gratis hotspots/wifi hos cafeer, butikker etc og så bliver trafikken forhåbentligt bedre i byerne. Iæsr da Windows 8 og WP8 selv forbinder til disse hotspots - sikkert også io6.x og fremtidige android versioner.

Det er muligt vi har et godt netværk i DK, men jeg synes bestemt ikke det refærdiggør at det så ikke skal udbygges eller gøres hurtigere. Jeg kører en del rundt på Sjælland og det er meget forskelligt fra by til by - og mellem byerne, hvor stabilt og hurtigt nettet er.
(Det varierer da også mellem udbydere!)

0 0
Kim 27-08-2012 13:03:58

Det syntes jeg bestemt også det skal (og vi bør bla. derfor få folk som Trine Bramsen ud af debatten, så operatørerne ikke bare dropper Danmark).

Men jeg har svært ved at se et retfærdiggjort behov for smartphones på 4G nettet pt. "Fordi man kan" er ikke er godt nok argument, for det går jo bare ud over "retmæssige" brugere.

0 0
Kim 25-08-2012 17:38:58

De, kunderne, ved godt hvad de snakker om. De HAR bare ikke behov for high-speed Internet på deres smartphones. De har de færreste i dag. Og vi har slet ikke i Danmark, hvor vi har wt af Verdenens bedste 3G netværk.
Det er altså de færreste der streamer film på deres telefoner.

0 0
Simon\n 25-08-2012 00:33:01

Vil give dig ret i at hastigheden kan blive langsom hvis der er mange brugere på. Men jeg gad faktisk hellere de fokuseret på at få bedre dækning over hele landet, jeg er så skide træt af at du ikke kan vade uden for en storbyen uden at miste forbindelse. Hvis de bare kunne få et landsdækkende 3g netværk så måtte de gerne udvikle til en ny teknologi.

Så et fælles landsdækkende netværk så må de sku gøre hvad de vil for at være forskellige. Jeg synes bare det er utroligt at man lever i 2012 og i så lille et land ikke kan have landsdækkende 3g netværk, og så kan man jo lukke 2g.

0 0