Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Brugerne: Vores første indtryk af Jecopix TabOne2

Brugerne: Vores første indtryk af Jecopix TabOne2

Har du overvejet den danske tablet TabOne2 fra firmaet Jecopix? Her kan du læse de første indtryk fra nogle af køberne.

Jecopix har slået sig op på nettet med en mission om at sælge billige Android-tablets. Selvom firmaet har haft en del modvind, så er de første tablets begyndt at nå ud til brugerne.

TabOne2 er den tablet, som vi har hør, at de fleste har valgt at købe, og den kan erhverves til en pris på 1.699 kroner i Jecopix webshop.

Læs også: Dansk tablet fra Jecopix er endelig på vej ud til kunderne

Selvom jeg synes jeg har haft realistiske forventninger til denne tablet (TabOne2) – og ikke haft en forventning om at det skulle være den ultimative tablet – som der ellers lægges op til på Jecopix hjemmeside. Så må jeg sige jeg er skuffet. Tabletten har hardware-touch-knapper, hvilket indikerer det er et gammelt design, som ikke er tiltænkt Ice Cream Sandwich, men det er jo heller ikke et egentligt problem. Brugeroplevelsen er der hvor det går galt. Android 4.0 er tydeligvis ikke tilpasset hardwaren og det mærkes alt for tydeligt. Menuerne hakker meget – så meget de tiltænkte flow i menuskift fuldstændig ødelægges. Det gælder også i Android browseren, som et decideret irritationsmoment. Flash-afvikling virker dog nogenlunde,” skriver brugeren.

Flere brugere melder også, at der er problemer med applikationer der ikke er kompatible, blandt andet kan man ikke bruge YouTube og Google Talk applikationerne.

Download-hastigheden kritiseres også, og her sættes tvivlen til kvaliteten af WiFi netværkskortet – og streaming foregår hos en af brugerne, i langt lavere kvalitet end fra en Samsung Galaxy Tab 10.1 og Galaxy Note.

Både billedkvalitet, batteritid og den kapacitive touchoplevelse får heller ikke mange roser med på vejen. Batteritiden forventer brugeren dog forbedres efter et par opladninger.

Positive meldinger – fra enkelte

Der er ikke kun kritik tilovers til Jecopix tablet TabOne2, Bjarne Bauer fortæller:

Det er et Kina produkt, men jeg synes bestemt ikke det bærer præg heraf. Det fungerer fint, og reagerer på tryk og slide funktioner ganske fint. Jeg synes måske den præinstallerede browser har lidt ”bugs”, men der kan man jo bare hente en ny på marked. Hvad angår apps på marked, så er det jo ikke TabOne2’s fejl at der ikke er mange apps der pt. er lavet til Android 4.0 eller tablets. Der er dog en svag forsinkelse en gang imellem ved tryk, men igen absolut noget jeg kan leve med, når man tager prisen i betragtning.”

Piagj skriver:

- ”Har fået min TabOne2, den fungerer fint, man får meget for pengene, havde jeg ønsket høj kvalitet, havde jeg ikke købt en billig tablet.”

- ”Mit første indtryk med TabOne er ret godt. Den virker responsiv både mellem sider og når man åbner apps. Den hænger en lille smule engang imellem, men ikke mere end det er til at holde ud. Video ser ganske fornuftigt ud, og den indbyggede højtaler er rimelig for et produkt i den størrelse. Eneste klagepunkt er egentlig, at skærmen giver lidt for meget modstand end andre touchscreens gør, og den bliver nemt fedtet til,” skriver brugeren silentk.

TabOne – tablet til under 1.000 kroner

Der er kun en enkelt bruger, som har kommenteret på hvordan den billige TabOne er.

Han skriver: ”Umiddelbart er jeg faktisk imponeret af den til prisen. Det er min første tablet, så jeg har ikke noget at sammenligne med. Den lakker lidt i rulle-menuerne og hænger lidt en gang imellem, men kun ganske kort, så er den klar igen. Netværkskortet er ikke så imponerende, det kniber lidt med en god dækning, men til 1.000 kr. synes jeg den klarer det rigtigt fint. Har lagt mærke til at en del app's ikke er kompatible, men det skyldes sikkert at den kører med Android 4.0. Min eneste egentlige kritik af den er at vibratoren lyder mystisk, her kan man høre den er billig”.



Brugerne konkluderer

Brugernes tilbagemeldinger er meget forskellige, en konklusion lyder f.eks.: ”Til at se film, læse bøger, surfe på nettet så er det en helt ud kompatibel tablet og virker rigtig godt hertil.”

Mens en anden melder:

- ”De 1.699 kroner er jo som udgangspunkt billigt for en tablet af denne størrelse og med så meget udstyr/features, men efter min mening er den ikke pengene værd og er med til at give Android et dårligt navn”.Så konklusionerne er meget forskellige, og derfor skal du gøre op med dig selv hvad dine krav er til en tablet. Men målt op imod en iPad 2, som i Wi-Fi udgaven med 16 GB koster 2.999 kroner nu, så lyder det som om Jecopix TabOne2 burde koste lidt mindre, for at være pengene værd.

NB: Overvejer du at købe Jecopix’s tablet – så er et godt råd at følge med i kommentarerne i denne artikel. Flere brugere er kritiske over den lange leveringstid. Flere klager også over, at pengene er trukket fra kontoen tilbage i januar måned, og at de endnu ikke har modtaget deres tablet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 28-03-2012 00:37:24

Jeg havde for lang tid siden søgt et job hos dem som erhverssælger af deres tablets.

Jeg fik dog denne mail i dag, som jeg synes er ret mystisk.


Kære Ansøgere,
vi takker for den overvældende interesse vi har fået i forbindelse med vores søgning efter salgs konsulenter.

Da en af de ledende personer i ejerkredsen, desværre pludseligt er afgået ved døden, er vi nødt til at stoppe dette projekt.

med venlig hilsen
Jecopix

0 0
Flemming Lund 28-03-2012 09:51:34

Jeg hat netop læst på Appsandroid.dk at de har været i kontakt med Jecopix, og at Claus gik ned med stress og desværre har taget sit eget liv.
Der er andre på Jecopix, der arbejder højtryk, for at få styr på logistiken og kundeservicen.


http://www.appsandroid.dk/joomla/nyheder/diverse-android-nyheder/736-jecopix-arbejder-pa-at-forbedre-logistik-og-kundeservice.html

Jeg vil ikke spekulere i hvorfor, kun udtrykke min symapti.Det er meget tragisk, og sætter tingene i et andet perspektiv.

0 0
michael mah hansen 23-03-2012 14:51:45

de viker ikke som som de skal hakker i det eller genstarter eller så starter den selv en masse programmer så jeg aftale med claus at få dem sendt retur og penge tilbage og det sage han ok til og det har jeg gjordt i mandags d19/3 med gls men har er ikke hjem og har ikke hente den hos gls i nu han svare heller ikke på en mail man skriver til ham eller ringer til han han har ind til tirsdag så kommer i retur til mig igen men så tager jeg til en AVK så må de jo for penge af ham hvis de kan få fat i ham

0 0
Flemming Lund 28-03-2012 09:20:31

Ja, jeg sendte også min tab one 2 retur. den lå en uge på posthuset, før han hentede den. det gjorde han i lørdags. til dato har jeg intet hørt, ej heller fået pengene retur?! på trod af jeg mailed ham onsdag, torsdag, fredag, lørdag, mandag, tirsdag og nu også senere i dag.

Han er vist lidt for meget den der smarte sælger, der ikke overholder lovgivningen i det han trækker pengene, før varen er sendt. og så er han jo bare generelt ligeglad når først han har taget pengene, ham Claus Ovesen

0 0
Kim Rieneck 23-03-2012 15:28:07

Han er nok taget på en fed ferie eller gået under jorden et eller andet sted.

0 0
Kim Harder 25-03-2012 12:01:21

Lyder som om, man skal holde fingrene væk fra den tablet.

Tak mobilsiden for denne information.
Det ligger da vist på grænsen til et fup firma, at dømme efter de kommentarer, som er kommet ind til videre.

0 0
Flemming Lund 23-03-2012 11:26:29

Lader ikke til, at Jecopix hverken har styr på logistiken eller tilfredse kunder. Der var engang en lærer på logistik uddannelse, der sagde: man ved ikke noget om kvaliteten af et firma, før du har brug for at komme i kontakt med dem? Og der må jeg stemme i. Alt respekt for, at Jecopix har fået kontakt til en producent i Kina, der kan levere en prisbillig tablet. Flot designet hjemmeside, dog lidt rodet navigering, med hensyn til at først se produkterne og så logge over på en anden side, for at komme til webshoppen, for at kunne se produkterne igen og købe dem.

Jeg bestilte selv en tab one 2, og lavede selv fejlen ved ikke at gå tilbage fra paypal, så jeg fik ingen bekræftigelse, men beløbet tog de med det samme. Jecopix v/ Claus Ovesen, kunne dog ikke sende mig en bekræftigelse, da jeg endelig fik svar på email? Beløb blev i stedet sat tilbage, og jeg lavede så et nyt køb, hvor jeg gjorde som jeg skulle. Fik bekræftigelse med det samme.

Har brugt paypal i mange år, når jeg har købt fra Amazon og Ebay. Kontaktede dog min bank, med hensyn til at de hævede beløbet med det samme. Beskeden fra banken var, at det må firmaer godt, men at der er kutyme, for at først hæve beløbet, når varen er sendt.

Når man fik min TabOne2 den 16. marts, leveret på privaten og ikke på mit arbejde, som aftalt via mail med Claus Ovesen. Nå men, nu kom den endelig.
Fin finish, og imponerende tilbehør, men hardware mæssige levede den ikke op til forventningerne. Må indrømme at det, som en Samsung koster mere, er for mig det værd. Havde jo tid, pga. af den lange levering til at prøve den hos venner.
Jeg er ikke utilfreds med produktet på nogen måde.
Men jeg er utilfreds med deres serviceniveau/ support! Forløbet før levering, var ikke godt. Skulle måske, have fulgt min mave fornemmelse, og trukket mig fra købet? Pakkede den forsigtigt ud, og testede den. Hardware og WIFI var ikke god. Og det ville være et irritationsmoment, får min familie og jeg. Derfor pakkede jeg den pænt ned, med al original indpakning, oprette en RMA på hjemmesiden og sendte den retur lørdag den 17. marts. Forsøgt afleveret den 19.og ligget til afhentning siden den 20.? Dags dato ligger den stadig på posthuset og venter på afhentning af Jecopix? Nu har jeg mailet al information til dem på pakken, samt en en kopi af RMAen oprettet på deres hjemmeside. Tog en kopi til mig selv.

Jeg er naiv idealist, og tror derfor at den massive interesse og efterspørgsel, samt levering og logistik problemer, har været en for stor mundfuld for dem, og det tror jeg, at de inden for kort tid for styr på

0 0
Flemming Lund 25-03-2012 13:53:15

Nu er pakken hentet på posthuset i går, lørdag d. 24. Så der er liv, men stadig ingen respons på mail? Nu giver vi ham lige en chance

0 0
Hest 23-03-2012 16:49:56

Jeg har ordrebekræftigelse og det hele, så går ud fra det er gået igennem for mig. Læste godt det med at gå tilbage til shoppen efter paypal.

Fik dog to ordrebekræftigelser, med to forskellige ordrenumre og to forskellige fragtpriser men har kun bestilt og betalt en gang.

Det er noget at det jeg har kontaktet dem for at høre om der er gået noget galt eller ej. Men det er sgu frustrerende ikke at få et eneste svar tilbage og bare se pengene være hævet.

Der er nogle kunder der har skrevet hans tlf. nummer på jecopix.com men der svarer han heller ikke, så det varer ikke længe før min tålmodighed er brugt op og så må man gå videre med det. Det bliver enden af det hvis ikke der kommer nogle svar

0 0
Hest 21-03-2012 19:03:44

Har bestilt, men må nok sige jeg allerede er ved at fortryde. Siden jeg har bestilt har jeg sendt flere mails og ikke fået svar på en eneste af dem, men pengene er længe trukket og mere sker der ikke :(

0 0
henrik nielsen 22-03-2012 13:14:42

Hmm de må ellers ikke trække penge før varen afsendes

0 0
Kim Rieneck 23-03-2012 06:17:34

Jo de må gør El Gigant også hvis du køber dees ting på nettet.

0 0
Mads Knudsen 23-03-2012 10:30:29

Nej de må ikke trække pengene før de afsender varen. Og fordi Elgiganten gør det bliver det ikke lovligt af den grund.

0 0
21-03-2012 12:44:46

Jeg ville have købt den store af demk/joomla/nyheder/android-tablets-nyheder/711-jecopix-tabone-android-tablets-hvad-siger-brugerne.html , og nu her også. nej tak. Selvom nogle styker siger godt for den så tør jeg ikke at bruge de mønter på den.glæder mig til i kommer med en anmeldelse af den

0 0
Erik jensen 27-03-2012 01:39:02

Køb dog en tablet i ordentlig kvalitet - brugt!

Eksemplevis har jeg noteret mig at man nu kan købe det skamroste og klippestabile Android flagskib, Asus Transformer TF101 med nyeste Ice Cream Sanwich installeret, inklusiv skrivemaskine tastaturet med indbygget ekstra batteri og udgange, til lige under 3000 kr. på http://www.DBA.dk!

Se det er sgu en god handlen, og support og de mange hurtige og regelmæssige updates, er som bekendt i verdensklasse hos ASUS

Dine penge er givet langt bedre ud end til disse No Name tabletter, som kun kan give ærgelse og besvær fra den dag du modtager den.

Hvis du nu skulle påpege, at en sådan brugt Asus TF101 er dyrere i indkøb, er jeg ikke enig.

Lige her og nu,- ja, men om et år eller to kan du vælge at sælge din Asus Transformer for en okay seriøs pris, mens ingen vil give en eneste krone for din kinesertablet, den er i praksis total ubrugelig og kan højst bruges som foto hos din bedstemor (og det kun i skygge. Alle dine penge er tabt fra dag et!

Ergo er den samlede pris nøjagtig den sammen, men kvaliteten og brugeroplevelsen er hos ASUS i den ultimative liga,og det lige indtil den dag du måske vælger at sælger den videre til en anden bruger, der nok er lige så fornuftig tænkende som dig selv..

0 0
Erik jensen 27-03-2012 01:42:38

Undskyld. Jeg beklager meget de sorte bogstaver der kun skulle havde været brugt til overskriften, Det var bestemt ikke meningen at smøresort farve ud over det hele og ser ikke pænt ud, men der gik åbenbart kludder i redigeringen.

0 0