Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Bryllupsbilleder taget med iPhone 4

Bryllupsbilleder taget med iPhone 4

Et brudepar besluttede, at deres bryllupsfotograf kun skulle tage billeder og video fra deres særlige dag med en iPhone 4.

Den professionelle bryllupsfotograf Brian Adams var hyret af et brudepar, til at forevige den specielle dag i billeder og video.

Twisten var, at det hele blev lavet med en iPhone 4 og resultatet blev  ganske beundringsværdigt.

Man skal huske, at det ofte er sådan, at belysning, framning mv. er vigtigere end det kamera der benyttes.

Ingen tvivl om den professionelle fotograf med det rigtige udstyr, kunne have fået bedre billeder, større dybde, bedre eksponeringskontrol og filstørrelser, som egner sig bedre til store print.

Men døm selv i videoen herunder hvordan du synes iPhone 4 klarede fotoopgaven.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mads 03-07-2011 13:10:29

Totalt ligegyldig "nyhed"...

0 0
Hotpop 04-07-2011 19:25:43

Totalt ligegyldig kommentar, men interessant nok siden du absolut skulle kommentere?

Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt!

0 0
Slaraffenland 04-07-2011 21:45:49

At give udtryk for at en nyhed er ligegyldig har da intet med dobbeltmoral at gøre.

0 0
David 04-07-2011 22:35:09

Næh, det er bare dumt og irriterende..

0 0
Slaraffenland 04-07-2011 23:15:20

Det er mindst lige så dumt er det at kommentere på det; i særdeleshed, når man vælger at bruge et ordsprog, som slet ikke passer ind i sammenhængen ;-) Nåh, men nok om det. Mads´ kommentar har vist fået rigelig opmærksomhed.

0 0
Hotpop 05-07-2011 19:57:21

Hvilket ordsprog er det han bruger?
Det må være sprogbrug du mener ;)

0 0
Slaraffenland 06-07-2011 09:25:11

Jeg betragter "moral er godt...." som et ordsprog. Men, det kan godt være jeg tager fejl. Måske er det bare en talemåde eller et citat. Same same, if you ask me.

Uanset hvad, så brugte du ordet/begrebet "dobbelmoral" i en helt forkert sammenhæng. Det var dét jeg reagerede på.

0 0
Rasmus L 02-07-2011 11:02:32

Neeeejiiii så må vi alle ned og købe os en Iphone inden vi bliver gift. Hør nu her jeg har en SGS 2 og den tager billeder i 8 megapixels næsten en fordobling af Ipony, og den optager i full HD der er så mange telefoner der er langt bedre end det gamle lort.

0 0
Benjamin Jensen 02-07-2011 11:31:21

Du beviser bare, at du ingen som helst forstand har på kameraer, når du tror at 8 megapixel er bedre end 5.

Hvornår lærer folk, at det er kvaliteten på optikken, og ikke megapixels det drejer sig om?

Selv Canon, og Nikon har fundet ud af det forlængst, at stoppe megapixelræset.

0 0
Rasmus L 02-07-2011 17:22:14

Ehhmmm der er ingen optik i telefonernes kameraer så det er godt nok dig der intet ved og du skal tænke på at Samsung laver rigtige kameraer hvilket Apple ikke gøre så Samsung forstår i det mindste hvordan man bruger den.

0 0
Slaraffenland 02-07-2011 21:46:57

@Holle --> Så du mener altså, at Benjamin tager fejl omkring billedkvalitet fordi "megapixel" SÆLGER bedre ??!!!

@Rasmus --> Hvad mener du med at mobilkameraer ingen optik har?

0 0
Hotpop 02-07-2011 22:16:24

Har jeg sagt det???

0 0
Slaraffenland 02-07-2011 23:25:49

Det er dét jeg spørger dig om....

0 0
Hotpop 03-07-2011 13:19:07

Det synes jeg min kommentar illustrerer meget godt hvad svaret er til ;)

0 0
Hotpop 02-07-2011 16:44:20

5 el. 8 Mp

Det er jo megapixel der sælger.
Det må DU så til at lære.
Og så nævner du Canon og Nikon - de laver da vist ikke telefoner, så hvad skal de nævnes for?

0 0
David 02-07-2011 22:31:22

Selvfølgelig betyder MP noget, du har mere billedinformation, og dermed flere detaljer, eller mener du at film i SD film er samme kvalitet som HD film, hvis det er optaget med samme objektiv? Det giver jo ingen mening? Selv hvis du ikke zoomer ind har du mere information til at køre filtre osv, hvorfor tror at dyre spejlrefleks kamera har rigtigt mange Mp, er det KUN et salgstrick? Der er tilgengæld også negative ting ved at presse mange Mp ned på en lille sensor, mere støj osv. Så det gælder om at bruge de antal Mp der er behov for ikke mere, men heller ikke mindre.

0 0
Mikos 01-07-2011 15:35:15

...og stor overraskelse over, at iPhone 4 faktisk kan tage billeder, jeg er helt rundt på gulvet over det. Hele herligheden (videoen) er vel redigeret sammen på en iPhone 4 også? Eller måske på en iPad!?! Apple kan det der shit! Det rykker jo helt for vildt.

Men jeg er ok glad for min N8, selvom den ikke er så skrap som iPhone 4. :0)

0 0
David 01-07-2011 17:15:10

Vi er allesammen enige i at rigtigt fotoudstyr ville gøre det bedre, og N8 tager bedre video og billeder end iPhone, ingentvivl om det. Men jeg synes det er ganske udemærket, og det er sjovt at man super nemt kan lave den slags med sin iPhone.

0 0
Rene 01-07-2011 13:54:46

Der er jo ingen video....

0 0
Rene 01-07-2011 14:17:51

Nu er der, skulle bare skifte til fra PC til ipad.... apple gør det igen.

0 0
Hotpop 02-07-2011 16:41:09

LOL...
Videoen har hele tiden været der.
Fejlen er vist en fejl 40! :D

0 0
Rene 02-07-2011 17:59:56

Det tror jeg ikke, det er der stadig ikke i Chrome.

http://i.imgur.com/n9VzB.png

0 0
Hotpop 02-07-2011 19:07:40

Men du har jo også alle mulige plugins.
Kør uden plugins, så kører Chrome som det skal!

0 0
Rene 03-07-2011 14:38:50

Måske, det er sikkert min addblocker... Men jeg er ikke reklamer på nettet så vil jeg hellere undvære internettet... Livet er for kort til reklamer.

0 0
Hotpop 02-07-2011 19:05:59

Det ER altså en fejl 40 :)

http://i.imgur.com/Eg2Ix.png

0 0
Jesper 01-07-2011 15:35:06

...beviser over for os andre, at du ikke har styr på din PC???

Owned!

0 0
Rene 01-07-2011 16:36:46

Hvis jeg skal til ar gøre noget særlig for at se video på en PC køber jeg en Mac næste gang!

0 0
01-07-2011 10:58:10

lavede for et par dage siden, hvor john så ud som som en rød tomat.
sådanne test giver et misvisende indtryk af kameraet. synes den test var noget ringe... især når man her ser at kameraet altså er meget meget bedre end testen gav udtryk for.

0 0
01-07-2011 11:13:25

I testen havde John nok forvekslet iPhone 4 med den nye kameramobil fra Doro. De ligner også næsten hinanden.

0 0
03-07-2011 16:00:03

ellers også havde han fået for meget vin.

0 0
David 01-07-2011 09:31:59

Det er egentlig blevet et udemærket resultat :) Der er vist tale om ægte mobilnørder :P

0 0
01-07-2011 11:04:16

Også udmærket markedsføring for Apple.

0 0
David 01-07-2011 17:16:29

Du kan bestemt ikke se det sjove i det, fordi det er lavet på en iPhone, hvis det var lavet på en Android var det noget andet? :) lad dog være med at være så sur.

0 0
01-07-2011 18:34:51

Jeg ville synes det var præcis lige så kedeligt, hvis det var lavet på hvilken som helst anden telefon.

Det skriger "se mig, jeg har foreviget mit bryllup på en mobiltelefon". Kan ikke rigtig se, hvad der er så nyt i det. De fleste ved godt, at iPhones kamera er ganske godt af et mobilkamera at være, mens de fleste samtidig også godt ved, at man til en hver tid vil få federe billeder, hvis de er taget med et dyrt spejlrefleks.

Det der reelt irriterer mig er, når der bliver lavet en nyhed uden egentlig nyhedsværdi.

0 0