Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Call Me forsøger modtræk mod Onfone

Call Me forsøger modtræk mod Onfone

Call Me har lanceret modtræk mod Onfones aggressive prissætning.

Pow! sagde det fra Call Me, da der i oktober 2010 kom et succes-fuldt modtræk til Onfones aggressive priser.

Men siden da, har Onfone justeret prissætningen yderligere ned, hvilket har udvandet Call Me's kortvarrige førring.

Efter en længere tænkepause svarer Call Me nu igen med abonnementet "POW! 12 Timer", som ligger sig tæt op af Onfones "10 Timer". Begge løsninger koster 199 kroner om måneden inklusive fri SMS og MMS og ingen opkaldsafgift.

Den åbenlyse forskel på abonnementerne ligger i, at Call Me tilbyder to timers mere tale, for den samme pris. Men den virkelige forskel skal findes i datatrafikken.

Onfone har 1 GB datatrafik med i pakken, men skal noget tilsvarende opnås med Call Me POW! 12 Timer, kræver det en datapakke på enten 500 MB eller 2 GB. Dette tilvalg forøger prisen med hhv. 29 og 49 kroner om måneden.

For at gøre tallene lidt mere sammenlignelige, skal der beregnes yderligere to timer tale oven i Onfones løsning. Samlet bliver prisen hos Call Me altså enten 228 eller 248 kroner om måneden, mod Onfones 271 kroner.

Hvad der er den bedste pris, afhænger i høj grad af, hvilket forbrugsmønster den enkelte forbruger har.

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
Anders 23-06-2011 15:15:59

Call me ER billegere end callme. Billigere udlands telefoni- ring gratis til fast i 70 forskellige lande og til mobil i USA og Kina, data tilvalgs pakke på 10 gb. for 80.- og ikke 1271.- som den anden tosse sagde. ud over det har de bedre dækning - blev opkøbt af TDC og skifter derfor snart til TDC's net.

0 0
Anders 23-06-2011 15:16:15

Onfone..

0 0
Mozz 11-01-2011 01:24:52

Det er rigtigt når Evilguy skriver, at hastigheden er min. 4mbit, hos Call Me, men personligt synes jeg ikke at Call me´s (Telias) net er specielt godt, for ikke at sige dårligt. Jeg oplever nemlig tit når jeg køre i bil, at nettet falder ud, eller der slet ikke er nogen dækning.
Jeg må indrømme at jeg seriøst overvejer et skifte til 3, eller Oister, da jeg helt klart har oplevert deres net meget bedre!!

0 0
Kim Rieneck 11-01-2011 09:02:48

Jeg har Oister og er mega glad for deres netværk og man er altid på og det er hurtig.

0 0
kroelle 11-01-2011 12:02:16

Ingen tvivl om at der er fordele/ulemper ved udbyderne. Her skete der det at vores Telia dækning efter flere års fin dækning, uden varsel blev nærmest ubrugelig, iflg Telia support p.g.a. omlægning til 4G net????? både fruen og undertegnede skifter til Oister, da 3`s net er det netværk der dækker bedst i vores område (og så vidt jeg kan se bedst overhovedet) Oister er samtidig billigt og som sammensat til vores normale forbrug, så det var oplagt her i huset ;-)

Kroelle

0 0
Mobilsiden.dk 09-01-2011 18:46:33

...Vi har justeret teksten lidt.

0 0
LSK 09-01-2011 14:28:37

Jeg bliver også lige nødt til at erklære mig enig her. Det er godt nok en skuffende artikel. Meget partisk! Heldigvis er der nogle fornuftige læsere der kan komme med nogle mere passende tal til en reel sammenligning af de to selskaber. Tak for det!

Personligt er jeg tæt på at skifte til Call Me fordi jeg synes de har de bedste priser.. Noget helt andet er, at jeg desværre har hørt at forbindelsen er dårlig, og datatrafikken langsom. Men det kan man nok ikke vide med sikkerhed før man selv har prøvet det.

0 0
evilguy 09-01-2011 19:56:45

Dækningen er afhængig af hvor du befinder dig - kig på Telias dækningskort før du skifter. Ang. hastighed så må jeg sige at Call Me / Telias netværk kører ganske godt - jeg kan ike genkende delene med et langsomt netværk til data. Hvis ud er under 3G dækning så kører det fint, og under 2G dækning så er det EDGE hastigheder. Jeg vil faktisk påstå at Telias pt. kører bedre end Telenor.

0 0
LSK 10-01-2011 11:17:16

Tak evilguy..
Det er svært at vide på forhånd hvilket teleselskab man skal "stole" på, især når man hører så meget forskelligt.
Så står valget igen mellem BiBob, Oister eller Call Me. men i forhold til BiBob ser de andre ud til at et langsomt netværk til data - BiBob har som den eneste download på 4 Mbit/s. Så vidt jeg kan se..

0 0
evilguy 10-01-2011 12:30:37

Med mindre der står andet så kører CallMe også 4 mbit. Jeg har IKKE undersøgt det med ovenstående produkt, men CallMe plejer ikke at have en begrænsning på. Jeg vil faktisk påstå, at du nok for bedre 3G dækning og hastighed med CallMe kontra Bibob, da Telenor ikke har en sk'd styr på deres netværk i øjeblikket pga. ombygning.

0 0
LSK 10-01-2011 16:00:17

Det lyder som om du har styr på det, og ved hvad du taler om.. Jeg overvejer i hvert fald Call Me igen :)

0 0
Christian 12-01-2011 19:20:38

Jeg har også callme nu, og havde stor mistro til deres net, men er blevet MEGA POSITIVT overrasket over hvor godt de dækker. Har næsten altid fuld power på nettet uanset om jeg er i Ålborg hvor jeg bor, eller sidder i toget mellem Ålborg og Århus. Selv ude på bøh landet i et hul hvor ingen andre selskaber kan dæk, der har jeg fuld knald på med callme.. Men altså det kommer jo nok lidt anpå hvor du er i landet.. Men kig på telia's dæknings kort :)

0 0
mathiasdk 09-01-2011 13:08:50

Come on mobilsiden! Det er da den mest partiske "artikkel" jeg længe har set!

Når i nu sammenligner call me med onfone så gør det da ordentligt!

Ser man på begge selskabers mellem abbonementer, ser det noget anderledes ud...

Onfone 5 timer:
5 timers taletid
Ingen opkalds afgift.
fri sms & mms
500 MB data - herefter 30 øre pr. MB. (Eller data trappe)


Basis pris: 149 kr. - 50 kr. oprettelse.

Call me - POW 6 timer
6 timers taletid
Ingen opkalds afgift.
fri sms og mms
Data: surfer starter: 500 mb - herefter 50 øre pr MB. Dog maks 149 kr. pr. månede!

Basis pris inkl. data tilvalg: 148 kr.


Her er call me både 1 kr. billigere, og du får 1 times taletid mere!

Bruger du også din mobil som modem til din pc, istedet for at have et ekstra mobilt bredbånds abb. ser tingene markant anderledes ud!

Hvis vi bruger 10GB data per månede, og gør det på den billigste måde ved begge selskaber ser regnskabet således ud:

Onfone: Basis abb: 149 kr. Inkl. 1GB data
Data trappe: 125 kr. (5GB data yderligere.)
30 øre. pr MB - 4GB data = 1228,8 kr.

Onfone I alt: 1502,8 kr!!!

Call me: Basis abb. 119
Data abb. Surf Maxi: 99 kr.

Ialt 218 kr.

Her er Onfone altså 1284,8 kr. DYERE end Call me.



Min pointe er altså at i bør være mindre ukritiske i jeres artikler, og rent faktisk se på forskellige aspekter, og abb. hvis i vil lave en sammenligning af to selskaber!

0 0
Kim Rieneck 09-01-2011 13:41:54

Jeg er mega tilfreds med Oister til 69 kt om md godt selskab.

0 0
kroelle 09-01-2011 23:30:40

Kumme godt tænke mig at se Oister i sammenligningen :-)

Roelle

0 0
Kim Rieneck 10-01-2011 00:07:49

Fri SMS og Internet med OiSTER Mobil
Vi har skræddersyet et abonnement, der giver dig tryghed til at bruge din mobil, som det passer dig. Med OiSTER Mobil får du Fri SMS, Fri Internet samt 0 kr. i opkaldsafgift, for kun 69 kr./md.
Så nu kan du, sende lige så mange SMS'er som du har lyst til, gå på din Facebook og tjekke dine mails - uden at skulle bekymre dig om regningen.
Med OiSTER Mobils Fri Internet på mobilen, surfer du med op til 1Mbit/s, og kan bruge 1GB data pr. måned, derefter nedsættes hastigheden måneden ud.
Med 1GB data kan du:
- sende eller modtage ca. 100.000 tekst e-mails
- hente ca. 200 musiknumre
- Surfe rundt på YouTube i ca. 25 timer

Derudover får du en minutpris på kun 45 øre/min

0 0
10-01-2011 10:47:39

Du glemmer stadigt at du kun får en 1 gb med pr. måned og 1mbit/s er ved at være lidt gammeldags.

0 0
Kim Rieneck 10-01-2011 11:05:28

Det er nok for mig bruger ikke mobil net når jeg er hjemme bruger jeg trådløs netværk.

Deres net falder aldrig ud og de køre på 3s net.

Gider ikke bruger så mange penge på det.

0 0
Kristian Hansen 09-01-2011 11:17:39

Hvis du vil sammenligne de to pakker på prisen, så bliver du da også nødt til at lægge prisen på 2 timers tale til Onfones abonnement.

0 0
Christian 09-01-2011 14:11:16

Ja, så i onfone's abon. kan man så lige ligge 72 kr oven i de 199 kr,- hvilket giver en pris på 271 kr. Så i forhold til callme's abon så er de onfone 24 kr dyre om md. og så får man oven i købet 1 gb date mere ved callme :)

0 0
Jeppe Andersen 09-01-2011 11:09:19

Hvor bliver de store selskaber af?

0 0
Joey 09-01-2011 23:51:49

De store skal jo ikke konkurrere med dette :)
Det har de deres små selskaber til, M1, CBB osv :)

0 0
x