Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Call me-kunder er Danmarks mest loyale

Call me-kunder er Danmarks mest loyale

Det danske teleselskab, Call me, kan bryste sig af at have de mest loyale kunder på telemarkedet i en ny undersøgelse.

Teleselskabet Call me får nu anerkendelsen som det bedste danske teleselskab, når det blandt andet drejer sig om kundernes loyalitet.

Det viser en ny undersøgelse fra BrancheIndex Mobil 2015, som hvert år undersøger kundernes forhold til alle danske teleselskaber.

Læs også: Telmore har telebranchens mest tilfredse kunder

2900 privatkunder er blevet spurgt om holdningerne til teleselskaberne, hvor der er sket markante ændringer fra sidste år. De tre spørgsmål i undersøgelsen falder i overvejende grad ud til Call me's fordel.

Loyalitetsindeks blandt mobiltelefonselskaber (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer)
Loyalitetsindeks blandt mobiltelefonselskaber (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer)

BrancheIndex Mobil har lavet et loyalitetsindeks fra en skala på 1-100, og her topper Call me som teleselskabet med de mest loyale kunder med et indekstal på 75 med CBB Mobil og BiBob lige i hælene med henholdsvis 74 og 71.

”Vi har meget stort fokus på at skabe et meningsfuldt – og relevant mobilselskab – både for medarbejdere, kunder og omverden. Vi vælger selv, hvordan vi bruger vores penge, og det giver mening for os at bruge dem på vores eksisterende kunder og på at gøre en forskel i det samfund, som vi er en del af,” siger CEO i Call me, Hanne Lindblad, i en pressemeddelelse.

<div>Jeg får god personlig kundeservice hos mit mobiltelefonselskab (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)</div>
Jeg får god personlig kundeservice hos mit mobiltelefonselskab (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)

Ud over kundernes loyalitet til teleselskaberne er kundeservicen også undersøgt, og her er det de samme tre teleselskaber, der får podiepladserne med indekstal mellem 81 og 85 – her med CBB Mobil i toppen.

Undersøgelsen viser også, at prisen ikke alene afgør valget af teleselskab, men også at en faktor som kundeservice er med i overvejelserne.

Mit mobiltelefonselskab har et godt image i branchen (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)
Mit mobiltelefonselskab har et godt image i branchen (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)

Til sidst er teleselskabernes image undersøgt, og her figurerer Call Me igen øverst på listen med et indekstal på 80 og med CBB Mobil lige under. Her sniger Telmore sig op som nummer tre på spørgsmålet om, hvorvidt teleselskaberne har et godt image.

Læs også: Call me retter op på Bubber og Chili-Klaus bommert

"Forbrugerne har efterhånden vænnet sig til et marked af mobilabonnementer, som består af produkter med en stadig højere grad af homogenitet. Samtidig har priserne efterhånden nået et så lavt niveau, at forbrugerne i lavere grad skeler til prisen som rationale for at skifte selskab.

Det er denne udfordring, som både Call me og CBB Mobil forsøger at takle med deres respektive imagekampagner, og det har især båret frugt for Call me i form af en styrket placering blandt kunderne", siger Nitin Ruparelia, researchkonsulent i Loyalty Group.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Shawn 24-03-2015 06:36:49

Med den usikkerhed der er i undersøgelser og specielt i mindre som den ligger de så tæt i toppen at det ikke er muligt at sige hvem der er bedst. Det må mobil siden også vide. Så det kunne godt ligne en reklame for Call Me ;)

1 1
Robert 23-03-2015 17:36:49

Jeg er glad for Callme fordi at hver gang jeg synes mit abonnement er blevet for dyrt sender de en mail 1-2 gange om året hvor de fylder ekstra taletid og data på mit abonnement så det er tidssvarende. Jeg har ikke rigtig haft behov for at gøre noget selv. Det kører bare.

7 0
Jonas B 24-03-2015 13:49:26

Det lyder til at du også har den gamle ordning, hvor 4G automatisk var inkluderet.
Hvis du køber et nyt abonnement i dag, skal du aktivt tilvælge 4G, der koster 20 kr/md.

Dette burde de lave om igen, så alle automatisk har 4G.

Men enig, det er super, at de med jævne mellemrum fylder mere data og taletid på det eksisterende abonnement.

Derudover er det også en væsentlig force, at de har tilføjet callme2callme, hvilket giver både callme og forbrugeren fordele.

For forbrugeren betyder det, at hvis flere af ens venner/familie har callme, kan man ringe gratis til hinanden.

For Callme betyder det at kunden vil have svære ved at afbestille callme, da man så skal "betale" for at ringe til andre callme kunder.

0 0

Om brug af cookies