Call me lancerer forsikringen WebHELP mod digitale overgreb

Call me lancerer forsikringen WebHELP, som hjælper danskere med digitale overgreb såsom hævnporno, mobning og falske profiler på sociale medier.

Call me lancerer forsikringen WebHELP mod digitale overgreb

Danskerne skal være bedre stillet over for de mange farer, der lurer på internettet anno 2017. Det mener teleselskabet Call me, som derfor er klar med en forsikring mod såkaldte digitale overgreb, som indebærer alt fra hævnporno og deling af nøgenbilleder til mobning og chikane på internettet.

”Som mobilselskab arbejder vi hele tiden på at sikre vores kunder det bedst mulige produkt, og som en del af vores DNA opfordrer vi mennesker til at tale ordentligt til og med hinanden og til gensidig respekt. Derfor har vi også gjort os mange overvejelser om, hvordan vi bedst muligt kan være en del af løsningen på et desværre voksende problem. Vi tror på, at det handler om at skabe tryghed. Og det skal forsikringen bidrage til,” siger Anthony Lim, salgs- og marketingdirektør i Call me.

Læs også: Call Me klar med nye EU-datapakker

Forsikringen kan ikke forhindre digitale overgreb, men stiller derimod en lang række muligheder til rådighed, hvis uheldet skulle være ude og du står i en ubehagelig situation, som du ikke ved, hvordan du bedst skal håndtere.

WebHELP består derfor af en række ydelser, som du kan benytte dig af. Helt konkret kan forsikringen hjælpe dig med at fjerne indhold på internettet – det kan være billeder og videoer, men også falske profiler kan blive lukket. Forsikringen giver op til 30 timers advokatbistand om året, og selv ved retssager kan advokaterne hjælpe ved sager for op til 100.000 kroner, ligesom sagsomkostninger dækkes. Sidst, men ikke mindst, står advokaterne fra forsikringen også til rådighed til at rette henvendelse til både eventuelle krænkere og selvfølgelig også politiet, hvis der skal indgives en politianmeldelse.

Det er advokatfirmaet HELP Forsikring, som leverer WebHELP-forsikringen til Call me. Om forsikringen fortæller Kristian Nordbye, Country Manager i HELP Forsikring:

”Vi kan hjælpe til at stoppe delingen af billeder og videoer, ligesom vi kan sørge for at tage kontakt til krænkeren. Og da det ofte er teenagedrenge, som deler den her slags, inddrager vi også gerne deres forældre. På den måde kan vi hjælpe til at skabe noget tryghed for særligt unge mennesker, der ser fortvivlet til, mens myndighederne sjældent har ressourcer til at gribe ind,” siger han.

Følger med nogle abonnementer – men kan også tilkøbes

Forsikringen følger helt automatisk med i to af Call me’s abonnementer, som blev lanceret omkring månedsskiftet – henholdsvis et EU- og et DK-abonnement. For 149 kroner får du således 10 timers tale og 30 GB data i Danmark, Norden og Baltikum, hvor 6 GB kan bruges i EU. Det andet abonnement, hvor WebHELP medfølger, virker kun i Danmark og består af 15 timers tale og 25 GB data for 119 kroner. I begge medfølger altså WebHELP.

Har du et andet abonnement hos Call me og ønsker at stille dig bedre over for digitale overgreb, kan forsikringen tilkøbes til øvrige abonnementer for 25 kroner om måneden i selvbetjening.

Sagen efterfølgende

Emnet taget i betragtning, gik det hurtigt med fortsættelsen. mobilsiden holdt fast i sin interesse i tematikken. 13/4/2017 kørte vi nyheden De tre bedste mobilabonnementer med underholdning [TIP] – Forstættelsen om temaet kan læses her. Seneste nyheder om internet kan du læse her..