Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Call Me: Nu rydder vi op efter Debitel

Call Me: Nu rydder vi op efter Debitel

Slut med halve sandheder og markedsføring der bringer mobilselskabet i negativ fokus. Call Me's direktør lover, at markedsføringsloven bliver overholdt. Forbrugerombudsmanden er tilfreds.

Mobilselskabet Debitel har været kendt og frygtet i branchen, fordi selskabet har lokket kunderne ind i butikken med kreativ og til tider tvivlsom markedsføring. Blandt andet klagede kunderne over, at oplysninger om mindsteprisen, ikke svarede til den pris man endte med at betale.

Call Me, som selskabet nu hedder, har sat gang i den store hovedrengøring. I samråd med Forbrugerombundsmanden er markedsføringen nu ændret, så den overholder reglerne, og gamle klagesager meldes også løst.

 - "Jeg er meget tilfreds med samarbejdet om at sikre, at selskabet fremover overholder reglerne", siger Forbrugerombudsman Henrik Øe.

<strong>FAKTA:</strong> Det er Telia, som siden februar 2007 har ejet Call Me, der drives som et selvstændigt selskab. I januar 2008 skiftede Debitel navn til Call Me og i marts måned samme år, tiltrådte Søren Abildgaard som ny administerede direktør. Han afløste Per Nielsen, som forlod selskabet efter 11 år.
FAKTA: Det er Telia, som siden februar 2007 har ejet Call Me, der drives som et selvstændigt selskab. I januar 2008 skiftede Debitel navn til Call Me og i marts måned samme år, tiltrådte Søren Abildgaard som ny administerede direktør. Han afløste Per Nielsen, som forlod selskabet efter 11 år.

Debitel er lig med Call Me

Reelt er Call Me det samme som Debitel. Navnet blev skiftet i januar 2008, og med ansættelsen af en ny direktør blev en ny holdning introduceret.

 - "Du vil ikke opleve de samme ting Debitel gjorde, efter jeg er kommet til. Så længe jeg sidder ved roret, bliver markedsføringsloven fulgt. Jeg har arbejdet i ti år i telebranchen, og har aldrig haft anmærkninger på mit arbejde. Derfor er det helt nyt for mig pludselig, at sidde til møde hos Forbrugerombudsmanden", siger Call Me direktør Søren Abildgaard til Mobilsiden.dk.

Han mener ikke "kreativ markedsføring" er vejen frem.

 - "Det er ikke en god måde, at få kunder på. Når først de finder ud af, at varen ikke holder, hvad der blev lovet, fiser de ud af butikken igen", slutter direktøren.

Søren Abildgaard overtog direktørposten efter Per Nielsen, som var ansat i 11 år.

Læs også
Telia køber Debitel
Debitel skifter navn til Call Me
Ny direktør for Debitel / Call me

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies