Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Catfight mellem Telmore og Telia

Catfight mellem Telmore og Telia

Telmores drillerier fører nu til trussel om erstatningskrav fra Telia.

Over sommeren har Telia været i gebyrmodvind i pressen, og senest har det fået konkurrenten Telmore til på deres website, at byde gebyrtrætte Telia-kunder velkommen.

Også på Mobildebat.dk har sagen fået sindene i kog. Debatten har i den sidste tid huseret blandt brugerne.

Overfor Mobilsiden.dk bekræfter Telmore, at de har modtaget et anbefalet brev fra Telias juridiske afdeling der med trussel om erstatningskrav, beder dem fjerne nyheden fra websiten, hvilket Telmore ikke har efterkommet.

Telmore: Klodset håndering

Hos Telmore undrer man sig over Telias håndtering af sagen.

 - "Hvordan kan man være så klodset. Jeg kan kun grine lidt over det, og glæde mig over vi over sommeren har fået mange nye kunder", siger Telmore-direktør Allan Christiansen til Mobilsiden.dk

Hos Telia ønsker man ikke at kommentere sagen.

 - "Vi har ingen kommentarer i denne sag. Vi kommenterer ikke på andre virksomheders måde at føre forretning på, og vi deltager ikke i mudderkastning i pressen", siger kommunikationschef Felicia Jackson.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Anders Jessen 09-08-2009 12:32:50

Forstår egentlig godt Telia, da det så vidt jeg husker var Telenor der startede hele gebyr-sagen. For så burde Telmore også byde "gebyr-trætte" Telenor kunder velkommen. :b

0 0
Mette Birkeslund 09-08-2009 19:41:20

Hej Anders,

Tak for din kommentar. Jeg kan kun give dig ret. Om det er det ene eller andet selskab, som startede denne gebyr-sag tør jeg ikke spå om, men i bund og grund er det vel egentlig "en storm i et glas vand"? Men vi danskere råber jo op, så snart vi skal betale for noget vi plejer, tænk tilbage til dengang, hvor vi skulle betale 50 øre, hvergang vi benyttede os af Dankortet!

0 0
Caroline 09-08-2009 22:27:35

Du lyder ikke som om du selv er Telia kunde, og ved hvilket cirkus og dårlig behandling de praktisere. Jeg har selv været kunde hos dem i 11 år (først Mobilix så Orange og til sidst Telia) og de sidste 2 år er det kun blevet værre og værre.. nu spørger du så hvorfor jeg ikke har skiftet, og det er fordi der ikke var nogle af de andre selskaber der havde et abb. der passede til vores familie. Det startede med deres "fri familie" som de ikke kunne styre, og opkrævede penge for alligevel, når man så havde klaget en masse gange fik man det frække svar at det jo var en "gratis service" så jeg skulle ikke brokke mig, men mener at lover de at man ringer gratis, så skal det fan.... også være det. De nægter at oplyse hvilke opkald man har foretaget af gratis opkald, de påstår det er "ulovligt" at vise, men da min mand og søn skiftede abb. til Ringo, så stod alle kald i "fri familie" på derers lister, man kunne så lige pludselig ikke forklare hvorfor jeg ikke måtte se det på min regning. Hver gang der har været forhøjelser eller ændringer der ikke har været i mit favør, har jeg intet hørt før jeg så det på regningen, hvorimod når de satte priserne ned fik jeg det flere gange både på sms og mail, hertil svarede de at det var offenliggjordt 40 dage før i dags pressen, jeg mente ikke at have set det nogle steder og spurgte hvilke aviser det var, øhhhh.. det viste man ikke lige, men det var også min egen pligt at holde øje med.(tjaa kundeservice har de ikke meget af) Jeg havde dog fået nok da jeg herinde for et par måneder siden læste om deres sms gebyrer og gebyrer for betaling over PBS, så har lige fået overflyttet mine 3 mobiler til TDC, efter megen besvær, først påstod Telia at min mand og søns simkort nummer var forkert, det viste sig dog at Telia havde helt andre nummerer end dem der sad i telefonerne (hvordan det kan lade sig gøre)og mit abb. påstod de var et erhvervs abb. hvad det ALDRIG har været. Nå så blev dette rettet og de fik nye papirer fra TDC, men de påstod stadig simkort nummerene var forkerte, jeg gik derfor ned i en Telia butik og bad dem fortælle mig hvilket simkortnummer jeg stod med i hånden, og viste han deres afvisning, jamen det er fordi du ikke har skrevet 4589 foran..øhhh..jamen det står der jo ikke på simkortet, nej men det skal du altså skrive ellers kan vi ikke behandle overflytningen, jeg spurgte om de så ikke burde skive det på simkortet, næ det han ikke for det vister TDC da godt (men TDC skriver 4589 på deres kort)Såååå... det med en storm i et glas vand... kan godt være jeg bare har været uheldig.. P.S. Telia har stadig ikke oplyst deres kunder om at de kommer til at betale disse gebyrer...

0 0
Mobilsiden.dk 10-08-2009 08:16:26

Hej Carolone. Jeg blev sgu da helt forpustet af den remse. Du må godt nok have været uheldig :-(

0 0
Caroline 10-08-2009 23:11:53

Ja jeg har vist været uheldig...men jeg syntes også jeg har været tålmodig MEGET længe, og bare skiftet selskab fordi det ikke lige gik efter mit hoved. Til gengæld er jeg nok en hver telefonmedarbejders mareridt *S* for hvis der er noget galt stopper jeg ikke før det er rettet, eller de er kommet med en tilfredstillende forklaring. Jeg har været helt oppe på direktions plan med fri familie, der var ikke nogen der ville stille mig om til en overordnet, "det havde jeg ikke krav på", så efter at have ført dagbog over fejl og manglende vilje til at afhjælpe det, sendte jeg det hele til Telias kominationschef, også skete der noget...burde bare ikke være nødvendigt...men nu er det TDC der hænger på mig..*GG*

0 0
Anders Jessen 10-08-2009 00:13:40

Tror du har været meget uheldig, for jeg er kunde hos Telia og ha aldrig haft nogle problemer overhovedet. Nu har vi tre Telia mobiler i huset og vi har alle sammen fået et brev hvor der står det med PBS og de andre gebyre. I brevene står der også at vi sagtens kan opsige vores abb selvom vi er midt i en bindingsperiode. Så super service fra Telia herfra, dog er jeg ikke tilfreds med alle de gebyre. :b

0 0
Anders Jessen 09-08-2009 21:27:59

Hej Mette.

Ja det er også godt vi råber op. Men synes sku det er for åndssvagt med alle de her gebyre. Det er sku for meget at de skal prøve at tjene penge på hver enkelt lille ting, hvor de ved at det er til stor utilfredshed hos kunderne.

0 0

Om brug af cookies