Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   CBB Mobil har nu Danmarks mest loyale kunder

CBB Mobil har nu Danmarks mest loyale kunder

Telenors lavprisselskab CBB Mobil vælter Call me af pinden og er nu det teleselskab i Danmark med de mest loyale kunder ifølge ny undersøgelse.

CBB Mobil er det teleselskab i 2017, som har Danmarks mest loyale kunder. Det slår dette års ’BrancheIndex Mobil’-undersøgelse fast, som konsulenthuset Loyalty Group netop har udgivet.

Undersøgelsen har, traditionen tro, kortlagt loyaliteten og tilfredsheden af 2800 privatkunders teleselskaber, som bliver vurderet på de fire parametre image, produktkvalitet, servicekvalitet og værdi. Det ender ud i de såkaldte indekspoint, som falder ud til fordel for CBB Mobil.

Foto: Mobilsiden.dk

CBB Mobil topper nemlig undersøgelsen med 74 indekspoint, hvilket betyder, at teleselskabet i årets undersøgelse har væltet Call me af pinden, som må nøjes med en stadig flot andenplads med 71 indekspoint.

"Jeg er meget stolt over at vinde især denne pris for vi kæmper stenhårdt hver dag for, at vores kunder har lyst til fortsat at være hos os," siger direktør i CBB Mobil Christian Hoffmann til Mobilsiden.dk og uddyber, hvad han mener, der sikrer CBB Mobil en topplacering i undersøgelsen.

"Det er et kerneelement i vores strategi og filosofi for, hvordan vi vil drive forretning i CBB. I praksis tror jeg det er en kombination af mange ting, der gør, at vi vinder prisen, hvor et rigtig stort element er, at vi har hen over de seneste 12 måneder har arbejdet og investeret intensivt med at forbedre de vigtigste kunderejser og de processer, der ligger bag. Det er simpelt hen blevet endnu lettere at være kunde hos CBB. Det kombineret med et netværk i verdensklasse og små priser - det er tydeligvis noget, danskerne kan lide," forklarer han.

I 2015 lå Call me i top med 75 point, og også i fjor var det teleselskabet med Danmarks mest loyale kunder – men i år gik den altså ikke længere, nu hvor de to topplaceringer er blevet byttet rundt. Tredjepladsen udgøres af TELMORE, som har 68 indekspoint.

Læs også: Call me-kunder er Danmarks mest loyale

Lavprisselskabet OiSTER og dets moderselskab 3 placerer sig på fjerde- og femtepladsen med henholdsvis 67 og 62 point. Dermed placerer de sig lige over gennemsnittet af alle teleselskaberne, som er på 60 indekspoint. De større teleselskaber Fullrate, Telenor, YouSee Mobil og Telia skraber nemlig bunden med indekstal på mellem 50-60, som altså er under gennemsnittet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies