Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   CBB og Bibob: Vi snupper Onfones kunder

CBB og Bibob: Vi snupper Onfones kunder

Flytningen af Onfone-kunder fra Telenor til TDCs platform sender kunder afsted til konkurrenten CBB.

TDC overtog tidligere på året Onfone og nu er selskabet i gang med at flytte kunderne fra Telenors-mobilnet, som man hidtil har brugt, til TDCs net.

Men der er et problem. Flytningen giver nogle kunder problemer, og det betyder, at nogle vælger at skifte teleselskab. Det skriver Computerworld.dk.

Konkurrenterne Bibob, CBB og Oister kører i øjeblikket kampagner med nedsatte priser, men det bemærker Onfone ikke. Onfones-direktør Morten Strunge har tidligere fortalt til Computerworld, at man "ikke har mærket noget til det."

Men hos CBB er dette ikke et billede som man kan genkende.

- "Vi tager flere kunder fra Onfone, end Onfone tager fra os. Vi hører fra kunder der skifter, at migreringen mildest talt er gået dårligt ," siger Mikkel Noesgaard der har ansvaret for både CBB og Bibob.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Rune M. 02-09-2011 12:21:55

Der er jo ikke som det er nogle selskaber der har fuld dækning over hele landet - ikke en gang TDC der godt nok har landets bedste EDGE-Dækning.

Men..

Telenor har nu en ret godt dækning - og når de slår netværket sammen med Telia, får de en bedre EDGE-Dækning end TDC og rammer stortset hele DK - og har en ret så favorabel 3G dækning også..

0 0
Martin 01-09-2011 22:52:28

Folk er da ikke for kloge, jeg har været ved CBB - TDC - og nu oister og fra den 13.10.2011 er jeg ved M1 pga de kør på TDC net som bare er det bedste!! CBB er telenor og det kan ikke følge med på data delen og Oister er bare lige til at lukke op og skide i!! Bedst til prisen siger de så burde det være gratis, de har inger dækning i jylland, jeg må heller stoppe nu for jeg kan blive ved

0 0
David 02-09-2011 08:41:06

Du kan selv være en tosse! Faktum er at der hvor jeg bor, er der stort set ingen dækning af TDC, hvor Telenor har fuld dækning. Mon ikke man skal vælge det net der virker bedst der hvor man færdes?

0 0
Martin 02-09-2011 21:46:39

Det kan godt være men faktum er at Oister ikke engang har dækning andre steder end sjælland, det er nok det værste selskab af alle, og jeg går aldrig tilbage til telenors net

0 0
Allan 03-09-2011 08:15:42

Martin, herovre i Jylland er vi nu godt tilfreds med dækningen fra Telenor - måske du skulle komme forbi engang og ikke kun tage din slukkede telefon med ud på heden og tænde den for at konstatere at Telenor ikke har dækning udenfor Sjælland...

Nå, seriøst, så dækker Telenor og TDC altså nogenlunde lige godt - i hvert fald så tæt på hinanden at almindelige mennesker ikke kan påvise store forskelle i den totale dækning, men lokalt vil der selvfølgelig altid være forskelle. Og husk nu, at mobilnettene hele tiden udvikler sig, så du kan sagtens opleve at et sted, du troede var uden Telenor dækning kan have Telenor dækning i næste uge - heldigvis sætter teleselskaberne sig ikke bare ned og siger "Færdig!", man bliver aldrig rigtigt færdig med at bygge nettet.

Men fred være med dine kommentarer og viden om nettene i Danmark - men det er nu nok mest dig, der ikke er rigtig klog, hvis du tror på alt det, du har skrevet...

0 0
hotpop 13-09-2011 13:53:50

Godt skrevet :)

0 0
Mikkel L 01-09-2011 14:45:00

Jeg har netop været rullet ind i Onfones migreringscirkus - det var kaos. Halve timer i ventetid på kundeservice, og flere gange fik jeg besked om, at det måtte jeg ringe til Telenor for at få fixet.
Onfone er et fint koncept, men der er ingen point for at gennemføre en så ringe migrering.

0 0
Allan 01-09-2011 15:41:02

Mikkel, jeg ved ikke om dit problem er dette, men jeg så på Onfone's fb-side at mange har haft problemer med SIM-låste telefoner (specielt iPhone ser det ud til). Og det kan jo ikke rigtigt være Onfone's problem at folk ikke ved, at de har købt en SIM-låst telefon (må i så fald have været låst til Telenor) - og så er det jo helt korrekt at Onfone henviser til Telenor for at få den låst op, det kan Onfone jo ikke gøre og det kan heller ikke være deres ansvar. Det er selvfølgelig irriterende for forbrugeren, men det er unfair at kritisere Onfone i den situation.

0 0
Mikkel L 01-09-2011 16:22:19

Allan, jeg kan ikke følge din pointe. Onfone laver en ændring for deres kunder, som får stor indflydelse for tilsyneladende mange. SIM-låst eller ikke-SIM-låst, så står kunderne pludselig med et problem - det burde Onfone have forudset og lavet en løsnng på.
Set fra et teknisk synspunkt kan du godt have ret, men ikke fra en kundevendt vinkel.

Jeg har købt min iPhone hos Apple uden SIM lås. Så det var ikke forklaringen på mit problem.

0 0
hotpop 13-09-2011 13:44:17

Kundevendt vinkel...
Nej, men nogle kunder vil også have i hoved og r..

0 0
01-09-2011 13:42:59

Jeg har netop skiftet fra BiBoB til Onfone og er godt tilfreds.

BiBoB formår at køre med lave priser og landsdækkende annoncer, men glemmer desværre deres kunder imens.

0 0
Allan 01-09-2011 12:38:00

I min lille familie har vi i dag skiftet det sidste (af 5) Onfone Telenor SIM til Onfone TDC SIM uden problemer. Så hos os er succesraten 100%, men jeg har godt set på Onfone's fb-side, at der er en del, der er ret højlydte omkring deres problemer med SIM-skift - jeg kan dog kun snakke ud fra egen erfaring.

0 0