Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   CES 2014 Warm-up: Hvad er dit nytårsforsæt til mobilproducenterne?

CES 2014 Warm-up: Hvad er dit nytårsforsæt til mobilproducenterne?

Hvilke trends vil egentlig dominere smartphone-universet i år? Stem på hvilke trends der bør forme mobilåret 2014.

På tirsdag skydes Consumer Electronics Show atter i gang i Las Vegas - og her får vi en forsmag på hvad vi kan vente os fra elektronikguderne i 2014. Rygtebørsen svirer, som sædvanligt, på højtryk op til de store årlige messer og CES 2014 har allerede leveret på den front.

Men hvilke trends vil egentlig dominere smartphone universet i år? Her er nogle af de spørgsmål vi ser frem til at få svar på i løbet af 2014:

64-bit processorer, octa-core og 4GB RAM. Våbenkapløbet på chipfronten fortsætter - men vil vi kunne mærke eller se en forskel?

Bedre batterier. LG har i deres G2 bevist at man kan spække en mobiltelefon med 3000 mAh og stadigt have et lommevenligt format. Skal konkurrenterne følge trop, eller er batterierne gode nok som de er nu?

Kamera med ultrakvalitet og manuelle indstillinger. Nokia har fået fotoentusiasterne til at savle med deres 1020 og 1520-serie, med fuld manuel kontrol og RAW-optagelse. Bør Apple og Androidaktørerne følge trop?

Kurvede skærme. Både Samsung og LG har meldt sig på banen med bløde kurver på deres displays. Er det en trend som andre bør følge op på?

Mere for pengene. LG, Nokia, Huawei og Motorola har indset at det ikke er alle der vil spendere fem tusinde kroner på en topmobil. Er det på tide at producenterne satser lidt mindre på flagskibene og mere på at levere topydelse til lavpris?

Safirglas på skærmen. De er skrøbelige de mobile følgesvende - og det rygtes da også at Apple har allieret sig med en safirglasproducent. Men det er dyrt at beklæde en hele telefons facade med hvad der i bund og grund er ædelsten - er det overhovedet pengene værd?

Software, software, software. Tizen, Sailfish OS, Ubuntu og CyanogenMod springer ud som alternativer til Android. Da Facebook forsøgte sig, med deres egen afart af Android, var succesen yderst begrænset - mon 2014 vil være anderledes?

Trådløs opladning. Vores mobiltelefoner er fantastisk frigjorte fra kabler og anden oldnordisk teknologi - lige indtil batterimåleren blinker rødt. Bliver 2014 året hvor trådløs opladning endeligt finder vej til den brede befolkning?

Topmodel i miniformat. Først skulle vi vænne os til 4,3 tommer, derefter 4,7 tommelfingre, efterfulgt af 5 tommer og nu er lommerne udfordret af giganter helt op i 6,4”-klassen. Vil vi opleve at andre end Apple vil levere et reelt flagskib i miniformat?

Ultra-HD skærme med 2560x1440 opløsning. Er vi overhovede så skarpsynede? og er der egentlig behov for så høje opløsninger i en mobiltelefon?

Hvad synes du? Hvad ser du mest frem til i 2014 og mener at producenterne bør fokusere på i år? Giv din mening til kende herunder.

Du skal logge ind på desktop versionen for at afgive din stemme.



Afstemning

Hvad er dit nytårsforsæt til mobilproducenterne?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jørgen L.Nielsen 05-01-2014 12:36:16

Bedre antenner og batterier

1 0
Kurt L Andersen 04-01-2014 14:40:21

jeg har bare 2 ting
BEDRE ANTENNER OG SÅ BEDRE ANTENNER

1 2
carsten guldhammer 03-01-2014 11:55:47

jeg kan hurtigt fortælle hvad mit nytårs forsæt er når man taler mobiltlelefoner (og andet elektronisk issenkram):

der er at forsøge at lade være med at købe samsung udstyr, syntes at deres tilgang dels til medierne og dels til kunderne når der rejses berettiget kretik er top aurogant...

12 1
03-01-2014 14:53:02

Jeg syntes dit nytårs forsæt burde være at prøve at skifte rille ;D

1 10
carsten guldhammer 04-01-2014 21:41:50

mig bekendt er det en fri debat og jeg er i min fulde ret til at skrive hvad jeg virkeligt mener når mobilsiden nu spørger deres brugere

8 1
04-01-2014 22:52:44

Jamen det er der da helt sikkert :-) også derfor du får en kommentar ;-)

0 6
TF 05-01-2014 22:48:00

Hvad med din rille den har du vist kørt i længe nok også ;-) og han siger jo ikke noget der er forkert så hvorfor brokker du dig ?

0 1
06-01-2014 06:36:20

Ventede dig, men det tog sin tid. Og i lige måde Sammy hater ;-)

0 4
TF 06-01-2014 14:48:56

Jeg ignorere lige dit barnlige forsøg på at hidse mig op ved at komme med skældsord og stiller lige spørgsmålet igen: han siger jo ikke noget der er forkert så hvorfor brokker du dig ?

0 0
06-01-2014 16:37:23

Jo i mine øjne gør han. Så derfor brokker jeg mig. Og da det er et frit land har jeg ret til min holdning, ligesom du har ret til din og han til sin. Og så er den ikke længere.

0 4
TF 06-01-2014 21:28:17

Hvad siger han da der er forkert ?

0 0
TF 08-01-2014 00:48:08

Kom nu N hvad siger han der er forkert ?

0 0
08-01-2014 11:38:09

Manden udtaler sig jo klart om ting han ikke fatter en skid af. Programmet omhandler kondensatorer i switch mode PSU'er på samsung tv. Og så udtaler han at han ikke skal have samsung mobiler med dårlige kondensatorer.......Behøver jeg sige mere?

Her er lidt lidt teknisk debat om emnet, med folk der nok er lidt mere inde i det, hr og fru danmark, der sidder og leger sofa dommer med den ene klørfem dybt begrvet i en pose KIMS.........

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1386230716

0 1
TF 08-01-2014 15:34:17

Men det var jo sjovt nok ikke det indlæg du valgte at kommentere på ;-) hvorfor valgte du så ikke at kommentere på det indlæg du var uenig i ? men du er måske enig i alt hvad han skriver i det indlæg her ?

0 0
carsten guldhammer 08-01-2014 12:08:18

og det betyder så ifølge dig at jeg absolut ikke må have en holdning til de andre produkter som samsung laver bare fordi jeg udtaler mig.
ifølge dig udtaler jeg mig jo K U N på baggrund af kontants behandling af de ringe samsung tv, og som sådan kan det OVERHOVEDET IKKE tænkes at der ligger andre ting til grund for at jeg udtaler mig negativt om samsung )

1 0
08-01-2014 13:15:09

Og igen læser du ikke hvad jeg skriver. Hvor er det at du ser mig skrive at du ikke må have din holdning og mening ? Og jeg har ikke udtalt mig om hvilken ting der ligger til baggrund for dine udtalelser.

0 0
carsten guldhammer 06-01-2014 17:37:34

forstår ikke at hr n stadig er bruger her:

jeg indgav en anmeldelse til mobilsiden fordi at ligegyldig hvad jeg persomnligt skriver herinde så bliver jeg personligt forfulgt af hr n, men han må være købt af mobilsiden.dk for de har IKKE valgt at gøre noget som helst ved min anmeldelse

3 0
06-01-2014 18:32:39

Hold da op :-) Det må jeg sq sige :-) Personligt forfulgt? Fordi jeg stiller mig kritisk over for din offentligt tilgængelige kommentar på et åbent medie?

0 1
carsten guldhammer 06-01-2014 19:05:00

det kan du jo påstå, hvis ikke det bare ikke var fordi at det simpelthend er ALT hvad jeg skriver noget om du kritisere

i min verden ER det personligt forfølgelse

2 0
06-01-2014 19:48:25

Du kommenterer på artikler med den samme rille ofte, fordi du har set e udsendelse i tv, hvor samsung viser sig fra en ikke særligt kundevenlig side. Fair nok. Men så begynder du på et emne du åbenlyst ikke ved særligt meget om, der er det så at jeg kommer med min kritik. Det har såmen intet med dig at gøre, kun det du skriver. Og det er jo ikke sådan at jeg skriver noget personligt om dig, eller? Hvis man ikke kan tåle at andre stiller sig kritisk overfor det man skriver, så burde man nok holde sig fra at skrive indlæg på internettet og holde sig til læserbreve i den trykte presse.

0 3
carsten guldhammer 06-01-2014 20:52:21

og hvad så for fanden i helvede ???

deyt tilkommer FANDENME OVERHOVEDET IKKE IDG at bestemme hvad jeg må komentere eller ikke komentere

du er ikke min far eller noget som helst, så tag for fanden dybt i helvede og bland dig uden om hvorvidt jeg har forsatand på noget eller ikke, jeg har kraft edder perkeme ikke blandet mig i hvad DU vælger at skrive eller hvad du har forstand på eller ej!!!!!!!!!!!

2 0
Rasmus Jensen 02-01-2014 22:13:35

Hvad med mere bæredygtigthed og bedre CSR politik. Det vil jeg stemme på. (Fairphone, Phoneblocks ect.)

2 0
02-01-2014 19:53:41

Forstår ikke helt hvorfor de OS i nævner kun er alternativer til android. Er det ikke alternativer generelt? Og cyanogen mod er ikke et alternativ til android, det er android.

1 4
carsten guldhammer 06-01-2014 05:20:29

husk nu hr n du ikkemå have en mening

det skrev du jo nærmest at JEG IKKE måtte

5 1