Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Dansk Swype på vej til Nokia

Dansk Swype på vej til Nokia

Swype er det nye, når det drejer sig om besked-skrivning. Den danske udgave er på vej til blandt andet Nokia N8.

Med fingeren "trækkes" de bogstaver ordet indholder. Det er princippet bag ved Swype, som nogle mener måske kan være en afløser for T9-tastaturet.

Swype har i et stykke tid været ude på blandt andet Nokias nyere mobiler, og det kommer som standard med på Samsungs topmodel Galaxy S - og i dansk udgave.

Det nye er, at udgaven til Nokia, er på vej til at blive opdateret med en dansk sprogpakke. Det skriver Symbian-freak.com.

Betatesten er i gang og dansk Swype til Nokia ventes derfor snart at blive tilgængelig i Ovi Store.

Læs også:
- Flere artikler om Swype

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

M.M 07-04-2011 15:05:04

Er dette muligt?
Man skulle næsten tro det!

0 0
Michael Tommy Andersen 19-01-2011 07:56:41

Jeg vil bare sige mange tak for den gode vejledning, nu er jeg kørende!

Mvh Michael

0 0
Michael Tommy Andersen 18-01-2011 10:05:24

Hvordan virket det i praksis, det er downloadet til mobilen, og telefonen er genstartet, og jeg har prøvet at skrive en sms, og hvis jeg har forstået det rigtigt, skal jeg bare køre fingeren hen over de bogstaver jeg skal bruge i ordet, men den skriver kun det første bogstav, hvad gør jeg forkert?

Mvh Michael

0 0
Morten 18-01-2011 15:24:52

Bemærk også at du skal have installeret den danske sprogpakke, samt bruge telefonen i landscape mode, dvs "lagt ned".

Swype fra OVI Store kommer kun med engelsk sprogunderstøttelse (det danske tastatur skal manuelt hentes/installeres fra betalabs), og hvis din telefon er indstillet til dansk tekst-input (hvilket den nok er), så vises det almindelige danske Nokia-tastatur blot hvis du ikke har den danske Swype-sprogpakke installeret.

Så...

1) Installer Swype fra OVI Store
2) Download og installer dansk sprogpakke fra betalabs.
3) Genstart telefonen
4) Kontroller at Swype er aktiveret under Programmer -> programmet "Settings" (program-ikon med en finger som trækker en blå streg, IKKE det almindelige "Indstillinger" for telefonen). Derinde skal "Swype input Method" være "Yes".
5) Kontroller at dit tekst-sprog er Dansk under Menu -> Indstillinger -> Berøringsinput
6) Genstart lige en ekstra gang for at være sikker :-)
7) Skriv en SMS/Note i landscape mode

0 0
peter 18-01-2011 11:08:05

Jeg vil anbefale at læse de instruktioner der står på betalabs hjemmeside og se den instruktions video de har lagt ud. Du kan sikkert også finde swype instruktions videoer på nettet hvis du googler det. Men jo overordnet er det et spørgsmål om lade fingeren glide fra bogstav til bogstav i det ord man vil skrive uden at løfte den. Det er ideen med swipe, men man kan sagtens også bare bruge det som almindelig qwerty tastatur hvor den så kommer med ordforslag mens man taster.

0 0
Michael Tommy Andersen 18-01-2011 00:32:46

Er der ikke en der kan komme med en detaljeret vejledning til hvordan det skal downloades/installeres og sættes op så der virker perfekt og på Dansk?
Telefonen beder mig om at boote telefonen, hvad det så end betyder?
HJÆLP PLEASE!

Mvh Michael

0 0
peter 18-01-2011 07:53:28

Jeg har ikke gjort andet end at downloade Swype fra: http://betalabs.nokia.com/apps/swype-for-symbian (kræver login). Samt at downloade dansk sprog pakke, installere de to og så genstarte telefonen (boote). Så virkede alt for mig, jeg har ikke sat noget op overhovedet.

Jeg tror måske at hvis man ikke helt kan finde rundt i de vejledninger der er på betalabs, ikke ved hvad boote er og ikke har helt styr på at installere sis filer så er man måske bedst tjent med at vente til den kommer ud af beta og bliver tilgængelig i OVI store, hvilket jeg ikke tror der går lang tid til nu.

Husk også at det er beta software, det er også derfor man skal have et login, så man kan give feedback, det er det der er meningen. Det er meget sandsynligt at man vil opleve små problemer med at få det installeret eller måske at det går ned eller der er fejl i det. Hvis man ikke er klar på det skal man holde sig fra betalabs.

0 0
Jøren 17-01-2011 21:19:20

Jeg kan ikke rigtig få det til at virke??
Kan det være fordi at min trial af swype er løbet ud? lyder mystisk? Men den blander det danske og det engelske tastatur sammen, så kan ikke rigtig få det til at virke?
Nogen der har samme problem, eller en løsning?

0 0
Morten 17-01-2011 12:40:15

Installer Swype fra OVI Store, og hent dansk sprogpakke her:

http://betalabs.nokia.com/apps/swype-for-symbian/download_and_installation#Languages

Fungerer helt fint, dog er 'å' placeret forkert ifht. et almindeligt dansk tastatur (under æø, istedet for over).

0 0
peter 17-01-2011 13:43:01

Ja jeg har da brugt det noget tid. Det fungerer glimrende (pånær det med å). Jeg kan helt bestemt anbefale det, også selvom man ikke vil swipe. Det er et glimrende qwerty tastatur.

0 0
chris 17-01-2011 17:05:35

Det fungerer superfint, når man lige har vænnet sig til det.

0 0